Haluaisin mielipiteitä pariin asiaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen äiti

Vieras
Jos 3 vuotias lapsi ruokapöydässä kehuu ruokaa hyväksi ja maistuvaksi pari kertaa, niin olisiko ensimmäinen ajatuksesi että raukka ei kotona saa ruokaa kun kehuu sitä. Vai sitten että kohteliaisuuttaan kehuu kun ruoka oikeasti on hyvää hänen mielestään.

3 vuotias iloitsee leikkipuistossa ja juoksentelee, tutkii ötököitä ym. ajatteletko että on erityislapsi kun ei tee hiekkakakkuja kuten muut lapset.

Kyseessä poika.

No minä ajattelisin, että poika tykkää ruuasta. En ajattelisi, että on erityislapsi, jos juoksentelee, iloitsee ja tutkii ötököitä. Meidän 4v poika tekee juuri tuota jälkimmäistä, ja ei mulle ole koskaan tullut mieleenkään että ajattelisin itse tai että joku muu ajattelisi, että kyseessä erityislapsi.

Kyllä tosissani olen :( Näin minulle sanottiin että poikani ei varmaan kotona ruokaa saa kun sitä kehuu. ja on adhd kun ei mene muiden mukaan leikkimään vaan mieluummin tutkii muurahaisia ja laskee liukumäessä ja kiikkuu.

Sukulaiset, korjaan siskot on kivoja.... :`(

Alkuperäinen kirjoittaja surullinen äiti:
Kyllä tosissani olen :( Näin minulle sanottiin että poikani ei varmaan kotona ruokaa saa kun sitä kehuu. ja on adhd kun ei mene muiden mukaan leikkimään vaan mieluummin tutkii muurahaisia ja laskee liukumäessä ja kiikkuu.

Sukulaiset, korjaan siskot on kivoja.... :`(

Haistata niille siskoilles paskat!

voi, jos nuo olisivat ainoat asiat mistä poikaa haukuttiin. Päivän viihdyin siskon luona kylässä ja ajoin seuraavana päivänä sen 300km itkien takas kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Mulla on erityislapsi. Onpas kauhiaa että sinun TERVETTÄ lasta on nyt joku onneton luullut erityislapseksi. Yritä toipuuu nyt! Kauheaa!

Anteeksi, en tarkoittanut kyllä loukata :( Mutta pointin varmaan kuitenkin tajusit.

3v ei tee mitään vielä kohteliaisuuttaan. yleensä sen ikäinen sanoo mitä ajattelee eli oisko sit ollu hyvää ruokaa. meillä ainakin lapset välillä sanoo että hyvää ruokaa ja ihan vieraatkinlapset sanovat. en ole koskaan edes ajatellut että kotona eivät saisi ruokaa hehhehehheheheh..... eikä ne hiekka leikit aina kiinosta, ja kaikki pikku ötökäthän pitää tutkia kun sillainen mieli teko tulee. meillä on kyllä joskus löytynyt jopa nuorimman suusta koppakuoriainen ja ihan oli kyllä ruokansa sinä päivänä syönyt ettei sitä nälkäänsä syönyt. hehehhehehehheheh

Nyt mä en oikeasti ymmärtänyt.

Kyllä mun lapsi on pienestä pitäen sanonut ruokaa hyväksi jos siitä on tykännyt. Oli sitten kotona, kylässä tai tarhassa. Tarhastakin on aina sanottu että ruoka maistuu ja pyytänyt lisääkin. Enkä ole edes tullut mieleen että joku ajattelisi ettei kotona saisi ruokaa.

Tutkii ötököitä, niinhän kaikki pikkulapset tekee. Me ei päästä näin sadekeleillä kuin metri eteenpäin kun pitää etanoita tutkia ja syöttää välillä.

Missä kohtaa nää oli erityislapsen piirteitä?

Mulla on erityislapsi. Onpas kauhiaa että sinun TERVETTÄ lasta on nyt joku onneton luullut erityislapseksi. Yritä toipuuu nyt! Kauheaa!

Olipa omituinen lausahdus, erityislapsen äidin suusta.

Voin vannoa, että jokainen "normaalin" lapsen äiti, on varmasti surullinen, jos sukulaiset diagnosoivat lasta, joka on täysin terve väärillä diagnooseilla. Sama pätee varmasti, muihinkin asioihin.

Lisäksi jos lapsella taas on diagnosoitu jokin, ei sitä mielestäni siltikään tarvitse korostaa, enempää kuin on tarpeen.

Jos sinulle joku tulisi ihan vakavissaan sanomaan, esimerkiksi: Onko sinulla adhd, kun et voi olla paikoillasi hetkeäkään tai oletko miettinyt että sinulla on jokin kehityksenhäiriö, koska käyttäydyt noin. Saatika että siittä puhuttaisiin seläntakana. Ei varmaan tuntuisi kivalta, ja olisit loukkaantunut tästä.

En tajua mikä heihin tuli. Kivittivät aivan täysin minut :( En ole heihin yhteydessä nyt ollut, eivät ole kyllä soitelleetkaan. Sanoin heille että nautitteko tästä, niin ihan tosissaan sanoivat että ei tuo poikas kyllä normaali ole... Poika saanut käydä 2,5 vuotiaasta asti päiväkerhossa kun osaa siellä niin reippaasti olla :)

Taitaa se kateus sieltä kuitenkin kummuta, mutta minkä hiton takia se sattuu niin pahasti tuollainen?!?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Olipa omituinen lausahdus, erityislapsen äidin suusta.

Voin vannoa, että jokainen "normaalin" lapsen äiti, on varmasti surullinen, jos sukulaiset diagnosoivat lasta, joka on täysin terve väärillä diagnooseilla. Sama pätee varmasti, muihinkin asioihin.

Lisäksi jos lapsella taas on diagnosoitu jokin, ei sitä mielestäni siltikään tarvitse korostaa, enempää kuin on tarpeen.

Jos sinulle joku tulisi ihan vakavissaan sanomaan, esimerkiksi: Onko sinulla adhd, kun et voi olla paikoillasi hetkeäkään tai oletko miettinyt että sinulla on jokin kehityksenhäiriö, koska käyttäydyt noin. Saatika että siittä puhuttaisiin seläntakana. Ei varmaan tuntuisi kivalta, ja olisit loukkaantunut tästä.

Vai niin oli. Ehkäpä mä oon ihan vitun kummallinen erityislapsen äiti ja sitten sanonki kaikkee kummaa.. Ehkäpä mä ajattelen eri tavoin kuin sä.

Ensimmäiseen kysymykseen, että vain kehuu koska pitää ruoasta, ja toiseen kysymykseen, että mun tuntemat 3-veet kyllä juuri yleensä ovat enemmän kiinnostuneita niistä ötököistä ja ympäriinsä juoksentelemisesta kuin hiekkakakkujen tekemisestä, eli todellakin normaalia!

Vai niin oli. Ehkäpä mä oon ihan vitun kummallinen erityislapsen äiti ja sitten sanonki kaikkee kummaa.. Ehkäpä mä ajattelen eri tavoin kuin sä.

Mikähän sulla on nyt mielenpäällä. Olet kyllä todella asiattoman ja ilkeän kuuloinen.

Uusimmat

Yhteistyössä