Haluan keskustella elämästäni.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mindy.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvät ihmiset älkää lisätkö "tuulta purjeisiin" tällä tytölle enää yhtään. Menee vaan enemmän sekaisin tästä "analysoinnista". Ohittaa täysin viesteistä kohdat ammatti avun hakemisesta. Hän tarvii nyt selkeesti mielenterveydellistä apua ja tämä keskustelu hänen elämästään pahentaa vaan hänen sairauttaan.

Avaan ketjun koska ajattelen, että nyt vihdoin sä oot varmasti tajunnut hakea apua. Toivon, että kirjotat, että "hain apua ja rupeen selvittämään nyt elämääni ammattilaisten kanssa". Sitä minä sydämmestäni sinulle toivon. Oon seurannut näitä sun kirjoituksia ja aina vaan uusia alotuksia pitkään. Huomaan, että alat henkisesti mennä huonompaan huonompaan suuntaan. Toivon , että halusit apua ja nuori elämäsi ei menisi hukkaan, sulla ois vielä elämä edessä. Viimeinen oljenkorsi on tämä, että joku tuttusi sinut täältä tunnistaisi ja soittais mt toimistoon ja sieltä ottaisivat sinuun yhteyttä. Tarvitset apua nyt!

No eiköhän jokainen tiedä että toisen elämään ei kannata sotkeutua ja kukaan ei edes minusta välittäisi niin paljon että näin tekisi, mulla ei ole ketään muita ihmisiä enää mun ympärillä kun mun vanhemmat ja kun ei voi varmaks tietää kuka kirjottaja on, niin ei senkään takia kukaan uskalla lähteä tekemään tuollasta.

Onneksi.

Haen apua sitten kun itse sitä haluan!

Ja älä sano noin, että menen huonompaan, huonompaan, huonompaan suuntaan... :(

Ja se ei paljon lohduta että olen nuori ja mulla on elämä edessä (tätä muuten vanhempanikin koittavat hokea.. :D ) ja kyllä mä tiedän tuonkin että olen IÄLTÄNI nuori ja normaalisti mun ikäisellä pitäisi olla monta hyvää elinvuotta vielä edessä ja kasvettavana ja koettavana, mutta... joo joo mun pitäisi mennä terapiaan. Mutta auttaako se siinä kun en tiedä MISTÄÄN muusta perhe-elämästä kun esim tälläsestä, niin onko minusta ikinä esimerkiksi kenenkään kanssa normaaliin parisuhteen ja asumaan saman katon alla? tai hyväksi vanhemmaksi? koska pelkään että käyttäydyn kun äitini. ja isäni. ja muusta minulla ei ole TIETOA!

No ei kai se mullakaan joutuminen sinne ole aina niin kaukana ollut...

Oon vaan hyvin vihanen siitä minkälaisen kasvatuksen kotona sain ja ylipäätään perheen ja kodin. Kun nää on antanu meidän asuu homeisessa kodissa ja äiti lyönyt täällä paikkoja paskaksi, on reikiä seinissä jne. hermostuksissaan. Onko tuo sinusta aivan normaalia myös?

En kyllä voi väittää olevani parempi, olen alkanut tekemään samoja asioita kun äiti käy hermoilleni kun nalkuttaa vieressä jostain ja soittaa suutaan...

Oon vihainen ja katkera myös siitä että minua kiusattiin ja että sain päälleni paikkakunnan pahimman huoran maineen, ilman että olin harrastanut edes seksiä ja ne jutut perustu pelkkiin tekstareihin. Sen vakavampaa ei päässyt käymään. Mutta sitten sain kuulla kuinka olin pannut koulun vessoissa jne. Miten likainen olen jne.

Ja nyt kun muut valmistuu ammattiin ja kykeni menemään esim amikseen, niin mie vasta alotan, kun just nyt rupee tuntuu siltä että kykenen ja pitää alkaa tekemään näille asioille jotain.. silti en niihin samoihin kouluihin pystyis menemään heidän kanssaan missä minut tunnetaan.

Välillä mulle on tullu tunne et mun tekis mieli tappaa. KAIKKI.

Tai no pääasiassa olen pelännyt tappavani isän tai äidin kun jos mulla sekoaa niin pahasti päässä... tai jonkun vastaantulijan joka on syytön tähän kaikkeen, mutta kun olen jotenkin niin täynnä vihaa. :(

Ainut ketä en varmasti tahtoisi vahingoittaa olisi koirani.

Joskus mulla on mennyt hermot äitiin niin pahasti että olen jahdannut sitä veitsen kanssa kun en jaksa enää...
se kyllä saa sekasin ihmisen vaikka oisit kuinka viisas. Ei nyt sekoa päässä vaan että tiedät sen että moni muukin vaikuttaa mieleen kuin omat ajatukset.

Alkuperäinen kirjoittaja miettikää;29492371:
Hyvät ihmiset älkää lisätkö "tuulta purjeisiin" tällä tytölle enää yhtään. Menee vaan enemmän sekaisin tästä "analysoinnista". Ohittaa täysin viesteistä kohdat ammatti avun hakemisesta. Hän tarvii nyt selkeesti mielenterveydellistä apua ja tämä keskustelu hänen elämästään pahentaa vaan hänen sairauttaan.

Ja mikähän sairaus mulla mahtaa olla? :D

Niin ketä pyydät ottamaan yhteyttä mun puolesta? :D etköhän tuota ite oo aika sekasin.

Älä tunge nokkaas muiden ihmisten asioihin, näin ihan vinkkinä. Osaan kyllä hoitaa ihan itse asiani!

Ja jos menee hermot, kysymys sinulle: miksi avaat sellaisen ketjun? miksi vastaat sinne jotain?

;)

Älä tee sitä. Niin ei mene enää hermot.

Pyydät keskustela ongelmistas ja kun joku vastaa, niin sanot että älä tunge nokkaas muiden ihmisten asioihin...

Pöpi olet päästäsi, mee hoitoon. Lakkaa tuo juttujen keksiminen.

Pyydät keskustela ongelmistas ja kun joku vastaa, niin sanot että älä tunge nokkaas muiden ihmisten asioihin...

Pöpi olet päästäsi, mee hoitoon. Lakkaa tuo juttujen keksiminen.

No etköhän sinäkin ihan hyvin tiedä mihin mä sillä viittasin! tolla ettei tänne saa tehdä vaikka sata kymmentä miljoonaa alotusta, ilman siitä että joku kehottaa toista hommaamaan jo hoitoon. :D

No joo paljon pahempiahan asioita se Tukiainenkin on tehty ja ei sitä vieläkään olla hoitoon viety... et ei taida kuule olla mulla mitään hätää(=

No etköhän sinäkin ihan hyvin tiedä mihin mä sillä viittasin! tolla ettei tänne saa tehdä vaikka sata kymmentä miljoonaa alotusta, ilman siitä että joku kehottaa toista hommaamaan jo hoitoon. :D

No joo paljon pahempiahan asioita se Tukiainenkin on tehty ja ei sitä vieläkään olla hoitoon viety... et ei taida kuule olla mulla mitään hätää(=

Tukiaisen sisaruksethan sitä kannattaa ottaa vertailukohdaksi, mihin suuntaan sitä haluaa elämäänsä kehittää.

Ei vissiin sitte se Ouluun muutto muutanutkaan kaikkea paremmaksi kuten kuvittelit? Pitäskö sun jo vihdoin uskoa, että me ollaan oikeassa kun suositellaan sulle ammattiapua?

Ehkä äidilläs tulehduksellinen suolistosairaus? Onko tutkittu? Sotkemista se ei selitä silti....Ikäänkuin sotkeminen olis joku erikoinen tapa käyttää valtaa, syyllistää..? Kuka sotkut siivoaa?
Turvattomalta tuo lapsuus kuulostaa kyllä.

Älä välitä noista, jotka väittävät että valehtelet. Täällä palstalla saa kaikki noita kommentteja. Valitettavasti.

Hakeudu oman paikkakuntasi psykiatriselle sairaanhoitajalle, esim terveyskeskuksen kautta tai ota yhteyttä suoraan avopalveluihin. Tarvitset keskusteluapua, jotta selviät vanhempiesi aiheuttamista traumoista. Halaus ja tsemppiä!

No tuossa viimesessä lauseessa oot mun mielestä kanssa oikeessa, yhdyn siihen.

Pelkään vaan että musta tulee joku seuraava Johanna tai Julia Tukiainen, päihdeongelma vaan puuttuu.

Eli sinusta muut ihmiset ovat sairastuttaneet mut? ja toisessa, sellasessa normaalissa perheessä minulla olisi ollut mahdollisuudet kasvaa erillaiseksi ihmiseksi ja elää erillaista elämää tällä hetkellä?

Mut mitähän sitten äitini elämässä on tapahtunut että hänestä on tullut tuollanen?

Entä onko sinusta aivan normaalia että asutaan 28-vuotiaaks asti kotona vanhempien kanssa ja harrastetaan sillon vasta ensimmäisen kerran seksiä? ja ettei ole aikasempia kunnollisia parisuhteita takana?

En tiedä onko muut ihmiset sairastuttaneet sinut, ja varsinkaan en tiedä olisitko kasvanut erilaiseksi toisenlaisessa perheessä. Tuollaisia on mahdoton tietää. Mulla oli oikein hyvä lapsuus ja nuoruus ja silti sairastuin vakava-asteiseen masennukseen täysi-ikäisyyden kynnyksellä, ja toisaalta mulla on tuttuja hyvinkin huonoista kotioloista joilla nyt pari-kolmekymppisinä menee tosi hyvin.
Kuten sanoin, noissa ajatuksissa jumittaminen on tosi tyypillistä masennuksessa mutta ne eivät todellakaan auta sua mitenkään.

Ja joo, on normaalia asua kotona 28-vuotiaaksi ja harrastaa silloin eka kerran seksiä. Ei se ehkä kovin yleistä ole, mutta se ei tee siitä epänormaalia. Tämän elämän voi elää miljoonalla eri tavalla, onneksi. :)

Kysyt auttaako ammattiapu. AUTTAA. Aivan sama mikä on tilanne, mutta ammattilaisten kanssa näistä asioista keskustelu ja elämäsi selvitys auttaa ihan varmasti. ET pääse elämässä eteenpäin ennen kun olet selvittänyt asiat ja menneisyytesi ammatti avun piirissä. En oikeesti pysty tajuamaan MIKSI et halua apua! Haluat selvittää asiat, mutta et hae apua????? Tiedätkö monet hakevat apua paljon pienempien asioiden selvitykseenkin. Oletko jonkun 11-vuotiaan ajattelun tasolla? Vaan miksi et yhtään kykene ajattelemaan asioita kuin aikuinen ikäisesi ihminen? Parisihdetta, perhettä..jne et voi edes ajatella ennenkin olet selvittänyt nämä asiat ja hoitanut itsesi kuntoon. Jos ihmisellä on korvatulehdus hän menee lääkäriin, jos hammas särky menee hän hammaslääkäriin, jos ihmisellä mielenterveys ongelmia, pakko ajatuksia ja tahtoo selvittää elämänsä hän hankkiutuu mielenterveystoimistoon ja hoitaa asiansa kuntoon. Alan jo itsekkin uskoa, että olet toivoton tapaus, mutta vielä kerran HAE APUA!

Sun pitää ottaa itse vastuu omasta elämästäsi aikuisena ja tehdä elämästäsi hyvä. Sulla on kaikki edellytykset siihen. Opi terveellä tavalla itsekkääksi ja vältä sinua satuttavia henkilöitä. Jos koet, ettet pääse alkuun omin avuin, hae keskusteluapua psykiatrilta. Elä tulevaiSuutta, älä menneisyyttä. Kohtele itse lähimmäisiä hyvin. Riitoja tulee joskus, sopimiset, kompromissit, häviämiset ja voittamiset kuuluvat joskus niihin ikäviin juttuihin. Opettele nauttimaan elämästäsi nyt. Mitä hyvää sinulle on sattunut? Mitä osaat hyvin? Mistä ilahdut? Jne... Löydä omat vahvuutesi! Tsemppiä!

Yhteistyössä