Haluan laihtua kilon viikkovauhtia, mitä teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pullunkainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pullunkainen

Vieras
Kyselin jo apuja tuolla Läskin Sulattajat -ketjussa, mutta kysytään nyt näineskin.

Mä oikeesti haluaisin laihtua "kovaa" vauhtia ja eikös tuo 1kg per vko ole vielä ihan "suositusten" mukaista?

Kerronpas mun laihdutushistoriaa: Eli nyt "viimeisin" laihdutus aloitettu jo vuonna 2008 (vuhuu!). Ihan vaan lisäämällä liikuntaa, syömällä terveellisesti eli laskemalla kaloreita. No painoa siitä tippui sitten 2 vuodessa 22 kiloa. Eli tosi kova tahti! Kyllästyin siihen hidasteluun ja päätin sit kokeilla välissä sairaaladieettiä ja sehän sotki sitten kaiken ja kiloja takas melkein 10 muutaman kuukauden tauolla... Fiksua, tiedän.

No mut siis eli kaloreita on laskettu, vajeena on pidetty välillä 500 kaloria, välillä jopa 1200, mutta pudotus aina hidasta. Ja tuo 1200 on tullut sitten, että 500 vajetta ruualla ja 700 liikunnalla ja tälla tavoin mä laihdun jotenkuten, 2 kilon kk-vauhtia, mutta aika raskasta pidemmän päälle. Olen myös koittanut karppausta, mutta eipä toimi sekään. Aluksi lähtee ja sit alkaa jumitus, mikä ei vaan lopu ja raskasta sekin pidemmän päälle.

Mä en enää tiedä mitä tehdä :( Mä vaan niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin haluisin laihtua, mutta ei sen jumalauta pitäis olla tällaista rakettitiedettä!!!!! Miksi ihmeessä toiset ihmiset laihtuu tosta vaan ja minä en sitten mitenkään muuten kuin kitukuureilla ja silloinkin ihan uskomattoman hitaaaasti. Pitäisköhän tässä jo pikkuhiljaa hakeutua lääkärille, niin josko ne siellä tutkis, että mikä hiton rakenteellinen vika mussa on? :D

No vastaan lyhyesti: ruokavalion muuttaminen ja liikunta. Mä en tarvitse muuta ja herkuttelenkin. Tokin en olekaan laihtunut kilon viikkovauhtia, mutta koen, että tämä on pysyvämpää. Mullakin noin 20kg urakka menossa, joten aikaa menee.

Pisti silmään tuo, et kahdessa vuodessa 22kg ja sinun mielestä hurja tahti? Vajaa kilo kuukaudessa ei oo mikään hurja tahti minun mielestä.
Mä oon nyt kolmen kuukauden aikana tiputtanut 15kg.

Juo paljon, syö 5*pvä, laske kalorit tarkkaan ja liiku.

Tämä on niin epäreilua, jotku laihtuu helpommalla ja toiset taas ei. Itse olen BMI 25 ja en sitten saa painoa tippumaan millään tuosta, kilo lähtee ja sitten tulee takaisin. Itse en ikinä ole laihtunut kiloa viikossa, silloinkaan kun ylipainoa oli 20kg.

[QUOTE="vieras";23537919]Pisti silmään tuo, et kahdessa vuodessa 22kg ja sinun mielestä hurja tahti? Vajaa kilo kuukaudessa ei oo mikään hurja tahti minun mielestä.

Juo paljon, syö 5*pvä, laske kalorit tarkkaan ja liiku.[/QUOTE]

Ootko tosissas????? Ootko kuullut sarkasmista?? LOL

[QUOTE="vieras";23537919]Pisti silmään tuo, et kahdessa vuodessa 22kg ja sinun mielestä hurja tahti? Vajaa kilo kuukaudessa ei oo mikään hurja tahti minun mielestä.

Juo paljon, syö 5*pvä, laske kalorit tarkkaan ja liiku.[/QUOTE]

No siis ei tosiaan ollut hurja tahti (sarkasmia). Ja laskenut olen kalorit tarkkaan Kalorilaskuria käyttäen (ton melkeistä 2 vuotta aktiivisesti), mutta ei se vaan tipu niinku pitäisi. Vajeet näyttää, että pudotusta pitäis tulla yli kilo viikossa ja 500g on mulla hurja saavutus...

Ja toi liikuntamäärä ei mulla enää onnistu, silloin olin kotona muksun kanssa ja kävin kahdesti päivässä lenkillä + muut liikunnat. Nyt töissä yksinhuoltajana ja aikaa on vain viikonloppuisin :(

[QUOTE="laihduttaja";23537950]Tämä on niin epäreilua, jotku laihtuu helpommalla ja toiset taas ei. Itse olen BMI 25 ja en sitten saa painoa tippumaan millään tuosta, kilo lähtee ja sitten tulee takaisin. Itse en ikinä ole laihtunut kiloa viikossa, silloinkaan kun ylipainoa oli 20kg.[/QUOTE]

Näinhän tämä just on :( Ylipainoa mullakin oli alunperin semmoset liki 20 kiloa ja ei mulla koskaan esim ollut sellaista, että "alussa nesteet lähtee ja kilot tippuu nopeasti". Ja paskat. Sitä mentiin alusta alkaen kituuttaen :( Nyt bmi on 26 ja laihdutus tuntuu todellakin lähestulkoon mahdottomalta!

No ainoo mitä mulle tulee mieleen että onko sitten enää mitään oikeasti ylimääräistä pudotettavaakaan jos paino ei lähde herkästi tippumaan?

Multa on nyt lähtenyt itsekseen reilussa 1,5 vuodessa reilu 20kg. Eikä siihen mitään rakettitiedettä oo tarvittu, syön vaan enkä ajattele sen pidemmälle. Joskus mässäilen kyllä, enkä vältä mitään. Tiedän kyllä heti jos olen syönyt päivän aikana liikaa.. Tulee väsymys ja raskas olo. Sitä välttelen :)

[QUOTE="aloittaja";23537986]Näinhän tämä just on :( Ylipainoa mullakin oli alunperin semmoset liki 20 kiloa ja ei mulla koskaan esim ollut sellaista, että "alussa nesteet lähtee ja kilot tippuu nopeasti". Ja paskat. Sitä mentiin alusta alkaen kituuttaen :( Nyt bmi on 26 ja laihdutus tuntuu todellakin lähestulkoon mahdottomalta![/QUOTE]

Siis mä niin tunnen tuon tuskan, en tiedä mitä tekis.. Tiedän kaiken mahdollisen kuinka laihduttaa ja meillä syödään hirveän terveellisesti. Mieheni laihdutti kanssani 10kg ja alkoi taas liikkumaan ja alle kahdessa kuukaudessa lähti.

[QUOTE="aloittaja";23537986]Näinhän tämä just on :( Ylipainoa mullakin oli alunperin semmoset liki 20 kiloa ja ei mulla koskaan esim ollut sellaista, että "alussa nesteet lähtee ja kilot tippuu nopeasti". Ja paskat. Sitä mentiin alusta alkaen kituuttaen :( Nyt bmi on 26 ja laihdutus tuntuu todellakin lähestulkoon mahdottomalta![/QUOTE]

Kannattaa kiinnittää huomiota myös siihen että nukut tarpeeksi. Myös stressi saattaa saada toisilla painon jopa nousemaan (toisilla se sitten taas tiputtaa painoa).

[QUOTE="laihduttaja";23538036]Siis mä niin tunnen tuon tuskan, en tiedä mitä tekis.. Tiedän kaiken mahdollisen kuinka laihduttaa ja meillä syödään hirveän terveellisesti. Mieheni laihdutti kanssani 10kg ja alkoi taas liikkumaan ja alle kahdessa kuukaudessa lähti.[/QUOTE]

Ihanaa, että on kohtalotovereita! Mua vaan niiiiiiiiiiiin ärsyttää lukea just näitä kommentteja, että lopetin herkut ja laihduin 10 kiloa kahdessa kuukaudessa. Sit mua "hävettää", kun moni toki tietää mun laihdutuksesta ja silti en vaan laihdu ja tunnen oloni "epäonnistujaksi". Yritän tosissani enkä tosiaan ole mikään luovuttaja, mutta sellaisena kaikki varmaan minua pitää :(

[QUOTE="laihduttaja";23537950]Tämä on niin epäreilua, jotku laihtuu helpommalla ja toiset taas ei. Itse olen BMI 25 ja en sitten saa painoa tippumaan millään tuosta, kilo lähtee ja sitten tulee takaisin. Itse en ikinä ole laihtunut kiloa viikossa, silloinkaan kun ylipainoa oli 20kg.[/QUOTE]

Oletko laskenut KAIKKI kalorit. kahvin, kahvimaidon, ruokajuoman, sokerin, margariinin, juustoviipaleen. ja punninnut ruokasi etkä laskenut suurinpiirtein.

[QUOTE="aloittaja";23538086]Ihanaa, että on kohtalotovereita! Mua vaan niiiiiiiiiiiin ärsyttää lukea just näitä kommentteja, että lopetin herkut ja laihduin 10 kiloa kahdessa kuukaudessa. Sit mua "hävettää", kun moni toki tietää mun laihdutuksesta ja silti en vaan laihdu ja tunnen oloni "epäonnistujaksi". Yritän tosissani enkä tosiaan ole mikään luovuttaja, mutta sellaisena kaikki varmaan minua pitää :([/QUOTE]

Mun systeri on lopettanut herkkujen syönnin melkein kokonaan, ei syö muutenkaan paljon. Eikä laihdu. Kilpparissa ainakin löydettiin jotain häikkää... Mulla on mielikuva että siitäkin voi johtua?

Ootko varma ap. ettei ole mitään terveydellistä häikkää takana?

Minusta se on vaan hyvä, että vaikka tiputtaa sen 2kg kuukaudessa, että mitä todennäköisemmin niitä kiloja ei tule takaisin.

Lasketko kalorit aivan oikein? Joka ikisestä suupalasta mitä suuhusi laitat? Oletko nälkäinen? Miten useasti syöt? Oletko varma ettei jotain sairautta ole pohjalla? Tuijotatko vain vaakaa, vai onko mittanauha apuna?

Yhteistyössä