Haluatteko kuulla mun sekopäisestä Ikean reissusta? Ei se mitään, kerron silti. Ja tietenkin pitkästi :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Kaikki alkoi aamulla kun olin raksalla tarkastamassa tasoitemiehen työn jälkeä. Kysyin timpurilta että osaisko hän yhtään arvioida mihin ajankohtaan tilaisin keittiön tulevaksi. Kuvittelin että tyyliin kuukauden päähän tai jotain. Järkytyksekseni kuulinkin että keittiön olis hyvä olla raksalla jo parin viikon päästä :o .

Eipä auttanut muu kuin alkaa etsimään sopivaa rakoa reissulle. Sellainen löytyi ainoastaan tälle illalle. Pakkasin pojan ja itseni autoon, kurvattiin Turun keskustaan jossa vaihdettiin miehen kanssa "vahtivuoroa". Mies ja poika lähti kotiin ja mä Ikeaan.

Marssin tilaamaan keittiötä. Kerrottakoon tässä kohtaa että olen tehnyt Ikeaan kaksi hukkareissua suunnitelmaa hakiessani ja lisäksi kahdesti ollaan tehty noita suunnitelmia. Eli tämä oli viides reissu meiltä landelta sivistyksen pariin pelkän keittiön perässä. Myyjän kanssa suunniteltiin ja mietittiin, kierrettiin mallikeittiöitä ja tehtiin päätöksiä. Samalla onnekseni huomasin että suunnitelmassa oli väärät ovet. No, nekin tuli sitten oikeiksi.

Lopulta kysyin että pitääkö mun nyt heti maksaa joku osuus tuosta keittiöstä vai miten maksu tapahtuu. Myyjä vastasi että koko potti käteisellä. Keittiön ja kodinhoitohuoneen kalusteet, keittiön kodinkoneet ja vaatekaapit kolmeen huoneeseen...aika summa :D. Soitin miehelle ja käskin siirtää tililleni rahaa. Paitsi että rahat oli vähissä kun maksoin just päivällä isoja laskuja jne. Mies haali omasta tilistään, meidän säästötililtä ja mun tililtä kaikki rahat yhteen. Luulin että riittäisi, vaan ei todellakaan.

No, soitin anopille ja pyysin häneltä tietyn summan lainaksi rahaa. Hän siirsi ne tililleni heti. Laskin että luottokortin kanssa saan maksetuksi koko potin. Kassalla myyjän kanssa tuli toheloitua oikein urakalla (sekä minä että myyjä), jono kasvoi takanani ja lopulta oli pakko luovuttaa. Mun pankkikortilla ei saanut ostoksia maksetuksi kun olin vetänyt maksurajat niin pieniksi. Myyjä joutui mitätöimään lahjakortin jonka olisin saanut ostoksistani ja mä keräsin nolona kamani ja poistuin kiukkuisen jonon edestä takavasemmalle.

Istuin kahvilla surkeana ja mietin että TAAS täytyy tehdä uusi reissu seuraavana päivänä ja että toimitusaikakin siirtyisi taas päivällä eteenpäin. Samalla hokasin että mieshän pystyy ehkä nostamaan maksurajaa verkkopankissa. Mulla oli akku aivan tsippi, joten laitoin miehelle hätäiseen viestiä. Odottelin kahvilassa vastausta että onnistuiko rajan nostaminen vai ei. Lopulta sain viestin: onnistui.

Marssin uudelleen jonottamaan samalle kassalle. Nauraen kerroin että nyt pitäis tilauksen onnistua. Vaan ei onnistunut, nyt herjasi kassa että ostoa ei voi tehdä. Myyjä soitti toisen myyjän paikalle ja toinen myyjä soitti kolmannelle. Selvisi että kolmas myyjä oli just mitätöimässä tilausta. Onneks ei ollut ehtinyt vielä painamaan sitä viimeistä mitätöintinappulaa :D.

Eikun uudelleen höyläämään kortteja. Nyt onnistui pankkikortilla maksaminen. Summasta jäi uupumaan reilu tonni ja pyysin myyjää ottamaan sen luottokortilta. Vaan ei onnistunut, luottokortti herjasi seuraavaksi. Mietin josko luottokortissa on tonnin ostoraja ja pyysin myyjää ottamaan vielä pari satskua pankkikortilta. Sen verran tilillä vielä onneksi oli. Summa saatiin alle tonniin ja myyjä höyläsi uudelleen luottokorttia. Ei auttanut, jostain syystä kortti herjasi edelleen (enkä vieläkään tiedä miksi).

Siinäpä tenkkapoo. Isoin osa summasta jo maksettuna kortilla, tilaus jo matkalla Ruotsiin ja tonni rahaa uupuu. Mulla oli jo akku loppu puhelimesta ja epätoivo sekä mulla että kahdella myyjällä :D. No, toinen myyjistä sitten lainasi omaa puhelintaan, johon asennettiin mun kortti. Siten sain soitetuksi anopille ja ruinattua vielä tonnin lisää lainaa. Odoteltiin vielä hetki ja koitettiin joko raha olisi siirtynyt. VIHDOIN!!! Vielä lahjakortin uudelleen aktivointi ja meikäläinen pääsi kotiin :D :D :D.

Mä muuten tiedän kenestä jutellaan huomenna Ikean kahvihuoneessa B) :xmas: . Kotiin päästyäni sain laitetuksi kiitosviestin anopille ja huomenna haen pankista lisää rahaa, maksan samalla velkani anopille.

Sen keittiön on paree olla vähän hitsin hieno :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Pitkä ja mutkikas juttu, mutta jaksoinpa lukea =) Oma asiani on vähän lyhyempi - mitkäs ovet valitsit? :)

Turkilmas osaa hienosti kirjoittaa pitkänkin jutun.Kiinnostusta riittää jaksaa lukea loppuun asti =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pitkä ja mutkikas juttu, mutta jaksoinpa lukea =) Oma asiani on vähän lyhyempi - mitkäs ovet valitsit? :)

Turkilmas osaa hienosti kirjoittaa pitkänkin jutun.Kiinnostusta riittää jaksaa lukea loppuun asti =)

Hih, kiitti vieras :D

Tallu: arvaa muistanko niiden nimeä :ashamed: . Semmoiset valkoiset :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Hih, kiitti vieras :D

Tallu: arvaa muistanko niiden nimeä :ashamed: . Semmoiset valkoiset :snotty:

Ok... :D

Alkuperäinen kirjoittaja Muffa:
:D Vau, aikamoista säveltämistä sun reissus Ikean ihmeelliseen maailmaan oli! Varmasti kahvihuoneessa puhutaan muutaman kerran sun ostoksien maksamisesta. :whistle:

Mä kysyin myyjiltä että pääsenkö nyt "hirveimmät/oudoimmat asiakkaat top kolmoseen", mutta ei kuulemma vielä tällä yrityksellä :D :D.

Toinen myyjistä sanoi että oli ollut rauhallinen ilta, joten hyvä että saivat vähän "äksöniä" :D :D

Yhteistyössä