Haluisin vielä vauvan, mutta pelottaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v-ieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

v-ieras

Vieras
Mulla on ihan kauhee vauvakuume ja ois niin ihanaa saada vielä "iltatähti".. Mutta mä pelkään ihan HIRVEESTI että raskausaikana tai synnytyksessä joku menisi totaalisen pieleen ja että joko minä tai vauva kuolisi.. Tai sitten että vauva olisi vaikeasti vammainen.. Mulla on jo 3 tervettä lasta, joiden odotusajat ja synnytykset on menneet helposti ja vaivatta.. Tuntuu jopa että mulla ollut liian helppoa..
Oon reippaasti alle 3kymppinen, joten raskaudessa ei pitäisi olla mitään iän tuomia riskejä. Oonko ihan idiootti ku ajattelen tämmösiä? Pitäiskö vaan uskaltautua yrittämään raskautta?

Ihan samat tuntemukset,itsellä tosin vain 2 lasta joiden raskaudet ja synnytykset olleet jopa naurettavan helppoja ja lapset terveitä.Yksi olisi vielä kiva mutta en todellakaan uskalla,pelkään ihan samoja asioita kuin sinä-voisko yhtä hyvä tuuri olla muka enää?Pelkäsin jo kupusta odottaessani hullun lailla kuolevani synnytykseen jolloin lapsi/lapset jäisivät ilman äitiä,oli raskasta aikaa ja luulen että nyt pelot olisivat vielä pahemmat.Toisaalta lähipiirissäni on 3,4 ja jopa 10 lapsen perheet joissa kaikki on mennyt hyvin:)Onneksi nykyään pelkoihin on mahdollista saada tehokkaasti apua,jospa ottaisit yhteyttä neuvolaan ja pääsisit puhumaan peloistasi jo ennen raskautta?Hyvä on myös muistaa että asioilla on tapna järjestyä ja uskoa että elämä kantaa:)

Tiedän kyllä katuvani myöhemmin jos jätän nyt nää vauvahaaveet...
Mietin vaa näitä mun pelkoja.. Jos kaikki menis hyvin raskaudessa ja synnytyksessä, pelkäisin seuraavan vuoden kätkytkuolemaa tms. Mä oon ihan hermoheikko :(
En tiiä millä näistä peloista pääsis..

[QUOTE="a p";29702364]Tiedän kyllä katuvani myöhemmin jos jätän nyt nää vauvahaaveet...
Mietin vaa näitä mun pelkoja.. Jos kaikki menis hyvin raskaudessa ja synnytyksessä, pelkäisin seuraavan vuoden kätkytkuolemaa tms. Mä oon ihan hermoheikko :(
En tiiä millä näistä peloista pääsis..[/QUOTE]

Neuvolasta saa lähetteen pelkopolille:)

Alkuperäinen kirjoittaja entäpä;29702375:
Neuvolasta saa lähetteen pelkopolille:)

Pääseekö pelkopolille vaikkei olis raskaanakaan?
Mulla on tästä meijän kaupungin neuvola- ja synnärijärjestelystäkin niin p*ska maku, että sekin pelottaa kun odottajista ei oikein välitetä...

[QUOTE="a p";29702383]Pääseekö pelkopolille vaikkei olis raskaanakaan?
Mulla on tästä meijän kaupungin neuvola- ja synnärijärjestelystäkin niin p*ska maku, että sekin pelottaa kun odottajista ei oikein välitetä...[/QUOTE]

varmaan aika kaupunkikohtaista,soittamallahan se selviää:) Neuvolantötiö voi aina vaihtaa jos ei omansa kanssa tule toimeen,sinua vartenhan heidän siellä kuuluisi olla!

Voisin kuvitella, että varsin tavallisia pelkoja. Lienee aika " normaalia" ajatella, että jos on useamman terveen lapsen saanut ja raskausajat ovat sujuneet hyvin, että ehkä ei seuraavalla kerralla menisikään.

Pelkoja voi yrittää käsitellä, joskin tuon voittamiseksi ei kai ole muuta lääkettä kun raskaus.

Se, että jos pelon vuoksi jättää haaveet sikseen, toki vaimentaa pelon myös. mutta toisellalailla.

Ja tämä seuraava ei kyllä yhtään lohduta ; kyllä sitä sen raskaus- ja vauva-ajankin jälkeen pelkää. Entäs jos joku lapsista sairastuu vakavasti / vammautuu / joutuu onnettomuuteen/ pahoihin vaikeuksiiin / rikollismaailmaan huumeisiin / kuolee jne.

Kyllä jossain taustalla on aina huoli lapsista.

Tuo on kyllä muuten aivan totta mitä Ultramariini sanoit. Pelkään jatkuvasti lasten sairastuvan vakavasti, joutuvan onnettomuuteen tai sitten että mulle tai miehelle käy jotain.. Peloista ei varmaan koskaan pääse eroon.

Minä en pelkää aktiivisesti, niin etten kykenisi elämään normaalisti, mutta joskus yön pimeinä tunteina,kun uni on kateissa , pyörii mielessä kaikki kauhukuvat.

Niitä yritän sitten vaan päättäväisesti torjua.

Vaikka niin, aina jos joku lapsista ei vastaa puhelimeensa useammankaan soittokerran jälkeen tulee niiden vakiosyitten vuoksi aina mieleen se, että jos jotain onkin tapahtunut.

että kahden hyvin sujuneen raskauden ja terveiden lasten jälkeen raskaus on paljon helpompi kuin sen jälkeen kun olisit saanut sairaan lapsen tai menettänyt lapsesi raskausaikana tai vaikka synnytkyksessä.

Alkuperäinen kirjoittaja väitän;29702444:
että kahden hyvin sujuneen raskauden ja terveiden lasten jälkeen raskaus on paljon helpompi kuin sen jälkeen kun olisit saanut sairaan lapsen tai menettänyt lapsesi raskausaikana tai vaikka synnytkyksessä.

tuo on taatusti totta.

Yhteistyössä