Haluttomuudesta. Kellään menestystarinoita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JM
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

JM

Vieras
Johonkin pitää nyt purkaa tuntojaan..

Mulla on ihana mies, kohtelias, luotettava, lojaali, älykäs...mutta hän ei enää halua seksiä :(

Neljä vuotta olemme olleet yhdessä. Alkuun seksiä oli joka päivä, sitten joka toinen, kaksi kertaa viikossa, kerta viikkoon...sitten vieläkin harvemmin.

Viimeiset kolme vuotta on siis ollut hiljaisempaa, joskus menee viikkoja välissä. Kun yritimme raskautta, niin vipinää sain aikaan kun kerroin että ovis lähenee, mutta sitten sen jälkeen oli se kolme viikkoa taas, ettei mitään...loppuraskaudessa ja synnytyksen jälkeen oli väliä kolme kuukautta mutta mies ei silti ollut kovinkaan halukas peuhaamaan. Tein aloitetta viikon ennenkuin innostui ja sekin tuntui melkeen säälipanolta.
Synnytyksestä on nyt 3kk ja seksiä 2 kertaa.

Olen monet kerrat koittanut puhua aiheesta ja saada järkevää vastausta, mies sanoo että kun hänellä on stressiä (remonttia, työt, raha-asiat..) niin hän kokee olevansa henkisesti impotentti eikä halua rakastella kanssani jos on muuten raskasta, eikä hän nauti siitä henkisesti :(

Itselle seksi on nimenomaan apua stressiin, se saa huononkin päivän näyttämään paremmalta..joten mä en osaa samaistua tohon miehen juttuun. Olen seksuaalisesti hyvinkin aktiivinen, eikä olisi mitään sitä vastaan jos seksiä olisi vaikka kerta päivään.....mutta edes kerta viikkoonkin riittäisi nyt että olisin onnellinen. Pitäisikö mun kestää tätä seuraavat 40 vuotta ja niellä kyyneleet?

Musta on nyt viime ajat tuntunut erityisen pahalta. Olen alkanut ajattelemaan ettei mies olisi enää kiinnostunut musta, ei pidä viehättävänä, pitääkö hän mun rakastelemista ehkä jopa hieman vastenmielisenä?

Tää on luultavasti puhtaasti mun korvien välissä, mutta se tunne vaan kasvaa kun siemen on sinne istutettu ja mun ennen varsin terve itsetuntoni on murentunut aika lailla.

Onko kellään ollut parisuhdetta, jossa on toisen haluttomuus ollut ongelma ja siitä on silti selvitty ja jokin apu on löytynyt?

No ei ole selvitty mutta vähän samanlaisessa tilanteessa ollaan. tosin meillä vieläkin harvemmin... :( Ei kuulemma vaan kiinnosta, on stressiä, väsymystä, ei nouse. Tai jos nousee niin ei kestä.

Ollaan puhuttu tästä riidellen ja rauhassa, on oltu puhumatta, ja nyt olen oppinut, että mun on turha painostaa, asia ei sillä parane. Olen ehdottanut lääkärissä käyntiäkin, mutta toistaiseksi ei ole mennyt. Kyllä tuollainen stressi voi tehdä kyvyttömäksi, sekä henkisesti että fyysisesti, en usko että on kyse musta. Olen siis kysynyt varmaan sata kertaa, itkenyt kun olen kuvitellut että mies pitää mua vastenmielisenä mutta siitä ei kuulemma ole kyse. Ei vaan onnistu eikä huvita. No, ei muakaan aina, mutta olen kyllä vähän huolissani että tätäkö tämä sitten on ikuisesti.

Jos jollakulla on oikeesti keinoja, muitakin kuin tuo hormonitasotestaus, niin kiitos otetaan vinkkejä vastaan täälläkin! Tsemppiä sulle ap!

Hiljaisempia aikoja on välillä, miehetki väsyy välillä. meillä huomaa stressin ja työkiireen myös tuolla rintamalla, loma-aikoina ja viikonloppuina vilkastuu. Se ajatus että kaikki miehet aina haluu on pelkkää potaskaa... ihmisiä hekin on! Ehdottaist että nauttisit vauvasta ja ihanasta miehestäsi, seksi kyllä palaa aikanaan. Omia paineita voi hätätilassa purkaa yksilötyöskentelyllä :/

Okei..löysin googlaamalla jutun tuosta hormonitason mittaamisesta, mutta käsittääkseni miehellä ei ole aamuerektion puutetta. Ainakin joskus sitä on havaittu....onko se ehdoton oire siitä, että on testosteronin vajausta?

Nimimerkille "Niin tuttua". Olen pahoillani puolestasi, tiedän tunteesi niin hyvin. On melko tyhjä olo, eikö.... Ja sitähän minä epäilen että meilläkin tuo vain pahenee ja välit harvenee entisestään.

Alkuperäinen kirjoittaja poski:
Tuo on vähän erikoista, että itselläsi on noin paljon haluja. Mitenhän ne sinun hormonitasot Pitäisikö ne mitata :D

Itseasiassa tässä on hieman totuuden perää, mulla on jo todettu että testosteronia on hitusen yläkanttiin :D
Tälle ei tosin tehdä mitään, liittyy siihen että mulla on todettu PCO...

Alkuperäinen kirjoittaja jaksua:
Hiljaisempia aikoja on välillä, miehetki väsyy välillä. meillä huomaa stressin ja työkiireen myös tuolla rintamalla, loma-aikoina ja viikonloppuina vilkastuu. Se ajatus että kaikki miehet aina haluu on pelkkää potaskaa... ihmisiä hekin on! Ehdottaist että nauttisit vauvasta ja ihanasta miehestäsi, seksi kyllä palaa aikanaan. Omia paineita voi hätätilassa purkaa yksilötyöskentelyllä :/

Juu, tiedänhän minä tämän mutta tilanne on kestänyt nyt 2-3 vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja 1:
Alkuperäinen kirjoittaja JM:
voisiko miehen hormoonitason testata?

Kyllähän varmaan voisi..valaisetko vähän, mitä sieltä voi paljastua?

voi paljastua haluttomuudelle syy. onko teillä muunlaista hellyyttä kuin seksi? suostuisiko mies tyydyttämään sinut ilman yhdyntää?

On meillä muuta läheisyyttä, mies silittelee ja antaa suukkoja. Mutta ei mielellään ota enää lusikkaan nukkumaan, vaan siinä pitää olla pieni välimatka mun takamuksen ja sen etumuksen välillä. Tuntuu että yrittää välttää kiihottumista, sillä jos mä silittelen alavatsaa, siirtää mun käden ylemmäs..

Ja se tyydytys ilman yhdyntää..no, se saa mut vaan haluamaan sitä yhdyntää enemmän, joten siitä ei taida apua olla vaikka ehkä ihan kivaa sekin :D

voisiko miehen hormoonitason testata?

Kyllähän varmaan voisi..valaisetko vähän, mitä sieltä voi paljastua?

voi paljastua haluttomuudelle syy. onko teillä muunlaista hellyyttä kuin seksi? suostuisiko mies tyydyttämään sinut ilman yhdyntää?

On meillä muuta läheisyyttä, mies silittelee ja antaa suukkoja. Mutta ei mielellään ota enää lusikkaan nukkumaan, vaan siinä pitää olla pieni välimatka mun takamuksen ja sen etumuksen välillä. Tuntuu että yrittää välttää kiihottumista, sillä jos mä silittelen alavatsaa, siirtää mun käden ylemmäs..

Ja se tyydytys ilman yhdyntää..no, se saa mut vaan haluamaan sitä yhdyntää enemmän, joten siitä ei taida apua olla vaikka ehkä ihan kivaa sekin :D

tyydytys ilman pakkoa yhdynnälle voisi herätellä miehenkin halut. pientä naisellista oveluutta peliin. joskus mies voi innostua ja tyydyttäminen muuttuukin esileikiksi.

Ehkä mä sitten pyydän mieheltä suoraan että tyydyttäisi vain mut..se ei ole sitä mitä minä itse haluaisin (apuvälineet kun ei minusta oikeaa rakastelua korvaa) ja luulen että mies kieltäytyy vedoten ties mihin ja ehdottaa mulle omaa kivaa sillä aikaa kun hän on töissä ja alkaa nukkumaan, mutta ainakin sekin on sitten kokeiltu.

Googlaamalla aiheen löytää pelottavan paljon aiheesta...miten tää on niin yleistä? :o

No mie olin suhteessa se haluttomampi osapuoli ja se korjaantui kun vaihdoin miestä :whistle: no joo tuo ny oli tommonen heitto, mutta teillä on kuitenki muuta läheisyyttä ja tunnetta vielä niin eiköhän siihen apu löydy.
Keskustelusta se lähtee ja voi lääkärin apukin olla tarpeen.

minkälainen teidän tyypillinen seksi ja yhdyntä on? onko lämmittelyksi esileikkiä, onko esim. suuseksiä ym. vaihtelevasti?

Esileikkiä juu. Mies huolehtii musta ennenkuin edes tulee sisään...eikä homma muutenkaan mitenkään monotonista höyläämistä ole.

Mutta tajusin juuri jotain erikoista. Mieheni on aina pitänyt nimenomaan suuseksistä..mutta ei ole sitä meillä ollut yli puoleen vuoteen. Mä kun koitan siirtyä alemmas, se nostaa mut pois, eikä se ite oo tehnyt elettäkään siihen suuntaan. :0

minkälainen teidän tyypillinen seksi ja yhdyntä on? onko lämmittelyksi esileikkiä, onko esim. suuseksiä ym. vaihtelevasti?

Esileikkiä juu. Mies huolehtii musta ennenkuin edes tulee sisään...eikä homma muutenkaan mitenkään monotonista höyläämistä ole.

Mutta tajusin juuri jotain erikoista. Mieheni on aina pitänyt nimenomaan suuseksistä..mutta ei ole sitä meillä ollut yli puoleen vuoteen. Mä kun koitan siirtyä alemmas, se nostaa mut pois, eikä se ite oo tehnyt elettäkään siihen suuntaan. :0

Eli penis ja sen toiminta on ongelman ydin? Oletko silitellyt penistä ja kehunut miehellesi sen olevan komea, hieno jne?

Alkuperäinen kirjoittaja ÅÅ:

Eli penis ja sen toiminta on ongelman ydin? Oletko silitellyt penistä ja kehunut miehellesi sen olevan komea, hieno jne?

:D
Kyllä minä sitä mielellään silittelen ja mies tietää että se on minusta ihana, mutta ehdottaisi mulle varmaan lääkitystä jos alkaisin kovastikkin kehumaan miten komee sen jorma oikeen on :)

Miehetkään eivät ole ajatustenlukijoita. Kyllä penistä ja muutakin osaa miehestä pitää kehua hienoksi, komeaksi, haluttavaksi... vaikuttaa itsetuntoon. Ihan niinkuin naisillakin. :)

ÅÅ, kyllä mä miestäni kehun ja hyväilen, sanomisistani ymmärtää että minusta hän on erittäin puoleensavetävä ja ihana mies ja haluan häntä yhä kuten ensimmäisenä päivänä. Sehän tässä kai se ongelma onkin?

Tää ei oo nyt ihan suora vastaus sulle, mutta kerron kuitenkin.
Meillä MINÄ olin se jota ei haluttanut. Ei vaan jaksanut. Työ, lapset....en tiedä. Haluja ei vaan ollut nimeksikään.
Mies taas haluaisi seksiä vähintään sen kerran päivässä. Ja näinhän minä miten se kärsi. Ja etääntyi jotenkin...
Sitten tuli ilmi että miehellä on suhde. Ei seksisuhde, mutta tämmöinen "ihastus" työtuttavuuteen.
Tiedätkö, se herätti minut! Olen menettämässä tuon! Ihanan miehen!
Heräskö minussa sitten joku naarastiikeri :D En tiedä, mutta nyt on monta kuukautta ollut loistavaa aikaa, seksinkin saralla.
Olen mitettinyt, että mikä tuossa oli, mikä minulla oli... En tiedä. Mutta näin meillä.

Toivon niin kaikkea hyvää sinulle ja että saatte suhteen toimimaan tuoltakin osin!

kyllähän se on harvempi pariskunta, joka rakastelee kerran päivässä.. (kerran viikossakin..) vuosien suhteen jälkeen.

Siis jos pari on ollut yhdessä 4 vuotta ja ongelmia 2-3 vuotta, niin
eikös tässä nyt jonkinsortin ongelma ole. Ainahan on ongelma, jos jompaa kumpa/kumpaakin asia rassaa paljon. Parisuhteen pitäisi olla onnellinen.
Me olemme olleet 6 vuotta yhdessä ja kyllä edelleenkin rakasteluhetkiä tulee viikossa ainakin se kaksi, koska kumpikin haluamme ja tykkäämme siitä. Joten eikös tämä kommentti ollut hieman aiheen vierestä...?