Haluttomuus nuorella naisella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Frigidikö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kondoomi sopii kyllä ihan kaikille. Ainoastaan omaa keskijalkaansa tuijottavat miehet kieltäytyvät käyttämästä sitä. Hormonaalisella ehkäisyllä on aina ongelmansa, mekaanisella naisen sisään laitettavalla usein vielä isommat. Kierukan laittaminen on kivuliasta ja siitä tavallisesti aiheutuu erilaisia alavatsakipuja, jopa tulehduksia, jotka harvemmin innostavat yhdyntään.

Ketjua seuranneena toteaisinkin, että seksistä nauttimattomien kannattaa tarkistaa, miltä heistä parisuhteessa oikeasti tuntuu. Edetäänkö seksissä vain miehen ehdoilla? Kantaako kumpikin osapuoli vastuun ehkäisystä tasapuolisesti? Ja ennen kaikkea nautitko seksistä ilman sitä miestäsi? Sitä on oikeasti hyvä kokeilla. Tämä jälkimmäinen ei tarkoita "hillittyjä perseitä Tallinnan laivalla"...

Uskoin itsekin vuosia etta haluttomuuteni johtuu pillereista, ainahan se on helppo syyttaa kaikkea muuta kuin itseaan, mutta sitten kyllastyneena lopetin ne kokonaan, ja muutosta ei tullut. Sinkkuna seksia kylla ajatteli koko ajan, mutta parisuhteessa se hiipuu vakisinkin, omalla kohdallani, parin vuoden jalkeen.

Pitaa tsempata itseaan nyt edes yrittamaan, koska tiedan etta hyva seksielama on kylla hyvan parisuhteen perusta.

Alkuperäinen kirjoittaja ohhoh :O:
Mä jäin ihmettelemään, kun joku kirjoitti ettei ole koskaan saanut orgasmia!!! Eikä edes omin käsin? Kyllä sitä ensin täytyy opetella oman kehonsa toiminta ennenkun lähtee seksisuhteisiin.

Ai että pitäisi kieltää itseltään seurustelu ennen kuin kykenee saamaan orgasmin... Nice. Ei sen nyt luulisi ihan noin järkyttävä uutinen olevan, että joku ei ole koskaan saanut orgasmia. Sellaisia naisia on kyllä olemassa ihan enemmänkin. Ainakin osa heistä silti myös nauttii seksistä.

Vastaukseni kannattaa lukea. En tarkoittanut, että parisuhteeseen ei saa mennä tai se pitäisi lopettaa. Ehdotin että jokainen kuuntelisin, miltä itsestään tuntuu. Ja tuota orgasmia voi harjoitella ja pitää harjoitella omin päin - jos siis sellaisen haluaa.

Ei orgasmin saaminen tee ihmisestä parempaa, eikä seksistä tarvitse nauttia, jos ei halua. Tai ei tarvitse seksiä lainkaan, jos niin haluaa. Ketju koski kuitenkin sitä, mitä tehdä, jos siitä seksistä haluaisi nauttia, orgasmin kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja utelias ulla:
Kondoomi sopii kyllä ihan kaikille. Ainoastaan omaa keskijalkaansa tuijottavat miehet kieltäytyvät käyttämästä sitä. Hormonaalisella ehkäisyllä on aina ongelmansa, mekaanisella naisen sisään laitettavalla usein vielä isommat. Kierukan laittaminen on kivuliasta ja siitä tavallisesti aiheutuu erilaisia alavatsakipuja, jopa tulehduksia, jotka harvemmin innostavat yhdyntään.

Ketjua seuranneena toteaisinkin, että seksistä nauttimattomien kannattaa tarkistaa, miltä heistä parisuhteessa oikeasti tuntuu. Edetäänkö seksissä vain miehen ehdoilla? Kantaako kumpikin osapuoli vastuun ehkäisystä tasapuolisesti? Ja ennen kaikkea nautitko seksistä ilman sitä miestäsi? Sitä on oikeasti hyvä kokeilla. Tämä jälkimmäinen ei tarkoita "hillittyjä perseitä Tallinnan laivalla"...

Joo mietinkin josko tuota kondomia sitten alkaisi käyttämään... Ei oikein haluttaisi mitään laitteita sisäänsä tunkea jotka ehkä aiheuttavat jopa kipua ym ongelmia. Kondomin siisteyskin kiinnostaa, kun ei sitten tarvisi saada sitä spermaa ulos yhdynnän jälkeen. Kuinka usein sitä muuten tapahtuu että kondomi hajoaa? Pelottaa hieman kun kuitenkin luotan enemmän pillereihin...

Ehkäisy jää tosiaan usein naisen mietittäväksi, koska hän siitä suuremman vastuun ja vaivan joutuu kuitenkin kantamaan jos tulee raskaaksi. Ei se mies joudu aborttia tekemään tai lasta kantamaan ja synnyttämään. Kondomien lisäksi ainoa vaihtoehto minulle on ehkä itseni tai mieheni sterilisaatio, kumpikaan kun ei lapsia halua. Mutta miehellä on tietysti kammo sitä kohtaan että joku leikkelisi hänen perhekalleuksiaan...

Allaoleva linkki on EU:n asiantuntijaryhmän sivustolle. Vastauksia yli 10.000 kysymykseen.

Voit Googlata myös > naisen seksuaalinen haluttomuus <. Haulla löytyy runsaasti muita vastaavista ongelmista kärsiviä.

Mikäli etsimääsi aihetta ei löydy suomenkielisenä, vastaus on englanninkielinen.

Sivuston vasemmassa laidassa otsake This website in other languages.
Klikkaaamalla otsaketta voi valita jonkun kuudesta eri kielivaihdosta, mikäli tuttavapiiriin kuuluu maahanmuuttajia, jotka tarvitsevat neuvoja.

http://web4health.info/fi/answers/sex-no-desire-treat-w.htm

Minun seksihalut vähenivät kun minulta poistettiin kohtu. En kostu enää yhtä paljon ja herkästi kuin ennen, enkä myöskään saa yhtä helposti orgasmia kuin aiemmin. Jotku nyt kirjoittaa, että eihän kohdunpoistolla ole mitään merkitystä ja vaikutusta seksielämään, minulle on ainakin ollut. Nyt olis helppoa ja mukavaa harrastaa seksiä vaikka joka päivä, kun ei ole kuukautisia kiusana, mutta kiihottuminen on vain vaikeampaa.

Päädyin tähän ketjuun, kun etsiskelin netistä jotain ratkaisua haluttomuuteeni.
Koin ensimmäisen yhdyntäni 16-vuotiaana. Se ei ollut mitenkään hienoa, mutta suhteen alussa olin silti melko halukas. Aloitin piakkoin e-pillerit ja jossain vaiheessa suhdetta haluttomuus alkoi. Kuuden vuoden yhdessäolon jälkeen tunsin, että poikaystäväni oli minulle enää pelkkä ystävä, enkä voinut kuvitellakaan harrastavani seksiä hänen kanssaan. Seksi tuntui myös ajatuksenakin jotenkin kuvottavalta.
Erosimme ja lopetin ehkäisyn käytön (lopussa olin käyttänyt pillerien sijaan jo jonkin aikaa nuvaring-ehkäisyrengasta).
Nyt, kun olen 26-vuotias, olen taas seurustellut erään miehen kanssa pari vuotta ja aluksi pystyin tuskin pitämään näppejäni irti hänestä aina kun hänet näin. Seksi tuntui hyvältä ja sain usein orgasmeja.
Nyt haluni ovat alkaneet taas hiipumaan, vaikka rakastan miestä hirmuisesti.
Pelkään, että käy samoin kuin edellisessä suhteessa...
Seksi ei huvita juuri ollenkaan. Ei edes itsetyydytys. Orgasmeja on aina vain harvemmin.
Täytyy löytää joku ratkaisu, sillä mies varmaan kohta lähtee, jos ei saa ollenkaan seksiä :P .

Nimimerkille 'Mielellään lopettaisin' : Itsellä on kerran noin kymmenen vuoden sisällä hajonnut kondomi yhdynnässä. Piti hakea jälkiehkäisypilleri.

Olen 21-vuotias sinkkunainen. Seksi ei tunnu siltä miltä toivoisin..avoimelta, ihanalta, sytyttävältä ja piristävältä. Useimmiten olen haluton seksiin ja jos sitä kuitenkin harrastan, jättää se jälkeensä raskaan, herkän ja mietteliään olon. Niinpä, miksi siis harrastan? Olen aikoja sitten tajunnut omalla kohdallani haluttomuuden syyt: liian varhain aloitettu seksielämä ja jatkuva suostuminen seksiin ilman halua.

Aloitin seksin juuri täytettyäni 14 (todella aikaisin). Varmaan kiltteyttäni lähdin siihen mukaan vaikken ollut siihen valmis ja ehdottoman halukas. Se oli joku aristava "ehkä ok" -juttu. Seurustelin pojan kanssa pitkään. Seksi oli kihelmöivää ja sitä oli paljon. Jo niin paljon, että ajauduin seksiin toistuvasti haluamatta sitä mutta kykenemättä henkilökohtaisesti kieltäytymiseen. Ahdistuin ja masennuin, en ymmärtänyt että satutin itseäni tuollaisella toiminnalla. Vanhemmille en uskaltanut puhua ahdistuksen todellisesta syystä sillä koin häpeää ja syyllisyyttä. Vanhempani ovat uskonnollisia eivätkä kannusta esiaviolliseen seksiin muutenkaan (en kiellä etteivätkö olisi ehkä olleet ymmärtäväisiä).

Sen jälkeen en ole seurustellut. Ollut "suhteessa" jonka ainoa kiinnike oli seksi. Niin, eipä sitä kokemuksista huollimatta ollut siihenkään mennessä ymmärtänyt, että "its not all about sex". Tämä suhde johti ahdistukseen, ei se jatkuva seksi tuonut hyvää oloa ja henkistä tyydytystä. Etenkin aiemmin on ollut pitkiä aikoja, kun seksi ajatuksena on ahdistanut minua todella paljon enkä ole halunnut lainkaan miessuhteita ympärilleni. Vasta viimeaikoina olen alkanut avautua.

Fantasioin miehestä, haluamatta seksiä kun sitä on mahdollista saada. Tai harrastan seksiä haluamatta sitä. Yhä edelleen ajaudun seksiin olematta aidosti läsnä, haluamatta sitä itse, olemalla liian tyhmä ja arka kieltäytyäkseni viime hetkellä. Se aiheuttaa aina vain lisää haluttomuutta.
Suurimman osan ajasta ihmettelen täysillä saako joku seksistä jotain muuta kuin orgasmin? Missä on minun euforian tunteeni? Elän uskomuksessa, että seksi on "the point", nainen haluaa seksiä himokkaasti koko ajan ja seksi tuo mukanaan päivien euforian ja leijailun. Ja tunnen itseni epänormaaliksi.

Kiitos kaikki kirjoituksista, on tärkeää lukea muiden tunteista ja kokemuksista.

Vastaukseni kannattaa lukea. En tarkoittanut, että parisuhteeseen ei saa mennä tai se pitäisi lopettaa. Ehdotin että jokainen kuuntelisin, miltä itsestään tuntuu. Ja tuota orgasmia voi harjoitella ja pitää harjoitella omin päin - jos siis sellaisen haluaa.

Ei orgasmin saaminen tee ihmisestä parempaa, eikä seksistä tarvitse nauttia, jos ei halua. Tai ei tarvitse seksiä lainkaan, jos niin haluaa. Ketju koski kuitenkin sitä, mitä tehdä, jos siitä seksistä haluaisi nauttia, orgasmin kanssa.

Mun tyyyöystävä ei halu kun joskus, olen käynyt naapurin vanhan rouvan luona. Se on valmis heti kun sisään pääsee, se osaa antaa ja ottaa kunnolla. Se on ihan kyltymätön välillä mutta saa sitä kunnolla eikä tarvitse olla puutteessa. Osaa tyydyttää minut monella tapaa. Kyllä kotona neitokin on antavainen kun on ollut "reissussa". Vanhassa vara parempi kun ilman.

Viimeksi muokattu:
Kondomi sopii kaikille - no varmasti fyysisesti joo, mutta entäs, kun siihen ei luota, ja koko seksi menee siihen, että stressaa kumin mahdollista hajoamista? Eihän sitä usein käy, omalle kohdalle muutaman vuoden sisällä kahdesti, mutta nekin ovat liikaa. Rikkoutumiselle ei ollut mitään selkeää syytä, ja jälkiehkäisypillerit on pahuksen kalliita ja tuovat pahoinvointia...

Päivitän tilannettani sen verran, että se on huomattavasti parantunut sitten lokakuun :) .

Minulla todettiin naisilla hyvin yleinen sytolyysi, joka aiheuttaa emättimessä epämukavia tuntemuksia (hiivatulehdusta muistuttavia). Koska minulla oli vähän tiedostamattanikin epämukava olo, se kai vaikutti haluamiseeni.

Saattaa tietysti olla, että haluaminen minulla vain on kausittaista ja etten jossain vaiheessa taas haluakaan.

Mutta nyt nautin, niin kauan kuin voin :) .

Tsemppiä muillekin!