Harmittaa tosi paljon, isovanhemmat eivät otakaan lapsia hoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Lasten isovanhemmat itse ehdottivat, että ottavat kaksi lastamme yökylään oman kesälomansa aikana. Nyt he kuitenkin peruivat jutun, eivät haluakaan ottaa lapsia yhtä aikaa. Harmittaa kyllä tosi paljon, viimeksi meillä on ollut miehen kanssa kahdenkeskinen "yöloma" n. vuosi sitten.. Ja ehkä siksi eniten harmittaa, kun asia oli jo tosiaan sovittu.

meillä miehen vanhemmat eivät ole ikinä ottaneet lapsia yö kylään ja kerran vaan päiväreissuun mukaan kun kuulemma olivat liian pieniä aikoinaan ja nyt liian vaativia.Ja lapset meillä on 9 ja 2V ja vain mun äiti joka tekee vuorotyötä ottaa lapsia aina kun jaksaa jotta saisin huilata.Ja miehen vanhemmat tekee päivätyötä arkipäivinä ja kaikki viikonloput on vapaana toisin kun äitilläni vapaana on joka 3 viikonloppu.Edes kesälomallaan ei mihen vanhemmat edes kysyneet lapsia sinne.Kyllä mullekkin vapaa päivä lapsista joskus tekisi hyvää :'( :'( :'( mutta ei niin ei.

Ymmärrän sua todella hyvin. Vaikka olenkin sitä mieltä, että isovanhemmilla ei ole velvollisuutta hoitaa lapsia niin silti harmittaa. Lapset 6 ja 2 ja edes vanhempi ei ole ollut koskaan yöhoidossa mummolassa. Nyt kysyttiin häihin lastenvahdiksi. Eivät ota.

Meillä on yhteinen "yöloma" ehkä kerran vuodessa. Isovanhemmat ei ota lapsia hoitoon yöksi.. Päivälläkin vain hätätapauksissa. Lapsilla on 2 mummoa, 2 mummopuolta, 2 pappaa, 2 pappapuolta, 2 isomummoa ja isovaari. Kaikki asuvat 150km säteellä. Lähimmät 5km säteellä.

EIKÄ ME SAADA KOSKAAN "HUVIN VUOKSI" VUOKSI LAPSENVAHTIA.

Ei meilläkään ole kovin usein mahdollisuutta saada lapsista lomaa. Mun äiti hoitaa sillon tällöin, mut koska hän tekee raskasta vuorotyötä, en kovin usein halua häntä vaivata, vaikka hän sitä itse ehdotteleekin. Ei isovanhemmilla ole mitään velvollisuutta hoitaa lapsia, et vanhemmat saa yölomaa. Hoitajia saa muualtakin, maksua vastaan tosin. Tilatkaa hoitaja kotiin ja menkää yöksi hotelliin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei meilläkään ole kovin usein mahdollisuutta saada lapsista lomaa. Mun äiti hoitaa sillon tällöin, mut koska hän tekee raskasta vuorotyötä, en kovin usein halua häntä vaivata, vaikka hän sitä itse ehdotteleekin. Ei isovanhemmilla ole mitään velvollisuutta hoitaa lapsia, et vanhemmat saa yölomaa. Hoitajia saa muualtakin, maksua vastaan tosin. Tilatkaa hoitaja kotiin ja menkää yöksi hotelliin.

Arvattavissa oli tää kommentti "ei velvollisuutta jne".

En mäkään ole sitä mieltä, että isovanhemmilla olisi VELVOLLISUUS hoitaa lastenlapsia. Mutta jos itse ehdottavat, asia on sovittu ja sitten perutaan, niin kyllä harmittaa!! Ei voi minkään.

Mä aionkin nyt palkata jonkun ulkopuolisen hoitajan, ihan siksi, että olen tätä "yölomaa" jo sen verran kauan odottanut.

Kurjaa, jos oli jo sovittu juttukin. Meillä on melko vähän isovanhemmat lastenhoitoapuna, mutta ollaan sitten muutaman ystävän kanssa ja mun siskon kanssa aina välillä vahdittu toistemme lapsia. =)

Aamulla saattelin pojan junaan. Meni kummeillensa yökylään, heidän poikansa oli vastavuoroisesti meillä viime viikolla.

Onneksi mun vanhemmat hoitaa. Poika menee huomenna taas kolmeksi yöksi sinne hoitoon, tosin saattaa tulla päivällä välillä kotiin tai minä menen sinne, mutta 3 yötä on mun vanhemmilla putkeen.

Meillä 9v ollut pienestä asti useitakin päiviä vanhiempieni kanssa esim juuri palasi mökiltä eilen, jonne menivät keskiviikkona! Mutta pienemmät eivät ole olleet ikinä paria tuntia kauempaa missään kun ei kehdata pyytää.. Ja kun neiti roikkuu vielä yöllä tissilläkin. Voi kun saisi nukkua ja kerran kolmessa vuodessa olisi miehen kanssa KAKSI kiva vaikka leffassa käydä. Vieraita hoitajia en halua, joten näillä mennään.

Mun ja miehen yöunet olleet JOKA YÖ katkonaisia jo reilun 3 vuoden ajan mutta en silti valita kuin siitä että haluisin joskus tehdä rauhassa viikon mittaisen suursiivon :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
on ollut viimeksi kahdenkeskeinen yöloma ennen esikon syntymää reilut 10 vuotta sitten. ja liitto voi todella hyvin.

No mutta kaikki eivät ole samanlaisia. Aivan kuin olisi väärin haluta kahdenkeskistä aikaa parisuhteelle.

Yhteistyössä