Harmittaisiko,jos mies ei tahtoisikaan kanssasi naimisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
jos on sovittu jo ajankohta ja mies sanookin että suhde ei ole tarpeeksi hyvä että tahtoisi virallistaa, ei tahdo kuitenkaan erotakaan, lapsi on jo. minusta meillä on ihan normaali suhde, ylä- ja alamäkiä, ja surettaa kun ilmeisesti mies ei ole minusta niin varma että haluaisi naimisiin.lapsen äidiksi kelpasin kuitenkin :/ . oli aivan selvää että mennään naimisiin lapsen synnyttyä mutta eipä mies enää haluakaan...mitä mies luulee parisuhteen olevan,pelkkää onnea ja iloa?kyllä niitä huonoja päiviä tulee kellä tahansa!

Mun mies on sellanen, ettei se keksi mtn järkevää "pakollista" syytä mennä naimisiin... Ollaan kyl suunniteltu häitä, lähinnä mies on tehny selväks millaset HÄN haluais. Kirkkoon ei suostu tuleen, mikä olis mulle taas tosi tärkeetä, vaikkein mikään uskovainen olekkaan... Yhteinen lapsi löytyy myös meiltä. Mä haluisin olla VAIMO, enkä tyttöystävä/avopuoliso. Itseasias en tiä mikskä mun pitäis tota äijää kutsua, onks se mun poikaystävä, avopuoliso, mikä se on kun asutaan yhdessä+yhteinen lapsi, mutta ei olla naimisissa??
Ehkä miestäs ahdistaa ja kokee naimisiinmenon turhaks. Tai liian sitovaks. Vaikka sitä en ymmärrä, miks jonkun miehen mielestä naimisiinmeno on sitovaa, kun mun mielestä lapsi on kaikkein sitovin asia.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Jos suhde ei olisi tarpeeksi hyvä jotta mun kanssa voisi mennä naimisiin, niin ei mun kanssa sitten kyllä tarvitsisi ollakaan...

Tätä minäkin ihmettelen. Ei missään tapauksessa halua erota, mutta ei halua myöskään virallistaa suhdetta (vaikka aiemmin halusi). Tästä on tullut iso juttu minulle, koska 1,5 vuotta olin siinä uskossa että ajankohtana X mennään naimisiin, ja se oli miehen valitsema ajankohta.hän myös itse kosi.

harmitti..mulla oli sama ongelma..halusin ennen naimisiin, mut mies(ystävä) ei halunnu..lapsia kaks..ongelmia on nyt kertyny ja en enää osais kuvitella meneväni nykyisen miehen kanssa naimisiin..naimisiin haluan kyllä vieläkin jonain päivänä, mu tuntuu vaan et mies on eri...

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Minkä ikäinen lapsi teillä on?
Onko pitkä suhde takana?

Kyllä mua harmittais, enkä välttämättä sellaisessa suhteessa tahtoisi enää olla.

lapsi on taaperoiässä. Suhdetta takana 4 vuotta.

lähinnä musta tuntuu pahalta,että minä en "kelpaa" vaimoksi. vaikka mies on aina halunnut naimisiin.ja minä näen meidän arjen ihan hyvänä,hyviä hetkiä on paljon,mutta miehen mielestä suhde ei ole tarpeeksi hyvä että voisi mennä naimisiin..mutta eipä ole edes valmis itse panostamaan millään tavalla.ei meillä mitään isoja ongelmia kuitenkaan ole...

Harmittaisi, jos kerran syy on se, ettei teidän suhde ole riittävän hyvä naimisiinmenolle. MItä helkkaria?? MIksi se mies sitten elää sun kanssa?? Heittäisin mäkeen ja sanoisin, että etsi parempi, jos muka löydät.

kyllä harmittaa. meilläkin on yhteinen lapsi, ja saman sukunimen tahtoisin kuin muillakin. ja muutenkin virallisesti kuulua perheeseen ja sukuun.

asiasta kysyttäessä saan aina vastaukseksi "mikäs kiire tässä on". yhteiseloa 4v takana, eihän se tietenkään mahdottoman paljon ole, mut tosiaan vanhemmiksi ryhdyttiin niin mulle on aika selvää et tää elämä on tässä ja hänen kanssaan.

miten tekisitte mun tilanteessa?tai ajattelisitte? mulla on nimittäin semmonen tunne koko ajan että mies pitää mua jonain "varavaihtoehtona" eikä halua lyödä takaovea kiinni :/ . tuntuu pahalta kun itse olen täysin sitoutunut mieheen.ja missäpä parisuhteessa ei välillä olisi vaikka riitoja?miehen mielestä riidat ei kuulu suhteeseen ollenkaan.mun mielestä taas on normaalia että välillä on kausia jolloin menee tosi hyvin, välillä taas niitä riitoja on enemmän.mitään kamalia ongelmia meillä ei kuitenkaan ole.

Kyllä harmittas ja varmaan miettisin et jatketaanko yhdessä jos ei kerran aviolitto mun kanssa kelpaa. Tosin tällä hetkellä elän avoliitossa eikä olla edes puhuttu viel et mentäs naimisiin, jotenkin ei vaan sitä aikaa ja rahaa ole ollut semmoseen laittaa.

No tottakai harmittaisi ja se olisi aika lievä ilmaisu. Minä asuin avoliitossa 6 vuotta exäni kanssa ja meillä on kaksi lasta. Naimisiin en häntä saanut millään ei kuulemma ollut sitä tyyppiä. Eromme jälkeen hän meni naimisiin tasan kolme kuukautta seurusteltuaan. Arvatkaa miltä tuntui?
Mitä tästä opin? Sen että jos haluat naimisiin niin älä ainakaan lasta tee miehen kanssa avoliittoon. Ei se naimisiinmeno enää sen jälkeen tärkeää ole.

Yhteistyössä