Hassu olo, mies kävi taas päälle eilen, mutta ei tunnu paljon miltään... :(

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turtana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lähde heti, välittömästi. Kuulostaa siltä, että olet turtumassa tilanteeseen, jos et enää pysty tuntemaan asiasta akuuttia hätää ja pelkoa. Jos et lähde nyt, kun vielä mietit tilannetta, saattaa olla, ettet lähde ikinä. Mies ei muutu. Sinä pystyt vielä muuttumaan.
 
Ehkä ainoa puolustukseni voisi olla, että onneksi esikoinen ei ole joutunut muhun kohdistuvaa väkivaltaa vielä näkemään. .....
voi niin luulin minäkin mutta mutta siellä 3v n päässä liikkuu paljon ja korvat kuulee kaiken ja aistii sinun mieialan. nyt oiva tilaisuus sairaalassa hakeutua sosiaalihoitajan juttusille. ei ne hyvät hetket pelasta. tää on niin eletty.
 
Soitin aikanaan itse sosiaalitoimistoon ja kerroin meidän tilanteesta. Soittivat sieltä turvakotiin ja pääsin sinne turvaan ajattelemaan asioita. Mullakin oli kauhean syylllinen olo, että miten vein lapset isältään ja miltä miehestä tuntui tulla tyhjään kotiin. Mä olin se pahis, ei mies. Mies oli vuosien varrella saanut aina lyömisen käännettyä mun syyksi. Mitäs ärsytin ja nalkutin tai käyttäydyin muuten väärin. Ajattelin myös, että mun täytyy ymmärtää miestä, kun sillä on niin vaikeaa.
Pahinta oli, kun huomasin miten lapset alkoivat oirehtia pahan olon takia. Itse olisin varmasti kestänyt mutta lasten takia oli pakko lähteä. Myöhemmin tajusin myös oman arvoni, kenenkään ei pidä joutua toisen vihan ja hulluden kohteeksi.
 
susta tuntuu nyt ettet pysty etkä varmasti jaksaisi mutta sitä oikeaa hetkeä ei tule vaan se on aina. itse en koskaan uskaltanut kertoa kellekkään enkä olisi jaksanut. lähdin pariin otteeseen mutta mies kaivoi aina esiin ja sai palamaan. minä tyhmä palasin ja uskoin pelastavani maailman. mutta tuhosin lasten elämän ja omani. nyt hengitän vapaasti, opettelen elämään itsenäni ja lapset toipuvat ja oppivat arvostamaan normaalia elämää. voimia!!!!!
 
Lähde pian pois, siitä se alkaa paraneminen, ei mitään "ihmettä" tapahdu mutta se turvallisuuden tunne minkä saat ja itse tuntosi nousee heti pykälän , ja ammattiapua hakemaan, turvakoti olis varmaan nyt paras paikka.
 
Et varmastikaan pystyisi antamaan itsellesi anteeksi jos joskus lapsillesi tapahtuisi jotain miehesi väkivallan vuoksi.
Jos lapsi tulisi väliin tai syntymätön lapsi kuolisi mahaasi.
:(

Älä jää odottamaan että jotain hirvittävää tapahtuu.
Ota oma elämäsi haltuun, ja suojaa lapsesi.Heillä on vain sinut turvanaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja voi apua:
Älä pilaa lastesi lapsuutta perheväkivaltaisessa perheessä. Ota ja lähde. Kyllä sä yksin pärjäät. Mutta pärjääkö sun lapset, jos mies tappaa sut? Seuraavana raivo kohdistuu sitten lapsiin kun sua ei enää ole.

PEESI!
 


OLET VASTUUSSA LAPSISTASI JA JÄÄMÄLLÄ TILANTEESEEN KASAAT HEILLE PSYYKKISIÄ PAINEITA, JOTKA TULEVAT VAIKUTTAMAAN HEIDÄN KOKO ELÄMÄÄNSÄ.

Heillä on turvanaan vain sinut ja jos miehesi tappaa sinut, mitä lapsillesi tapahtuu?


Et voi siis ajatella vain itseäsi. Velvollisuutesi on ensisijaisesti varmistaa lastesi hyvinvointi ei horjuttaa sitä.

Vilkaisu peiliin ja asiat kuntoon.

Miehesi ei tuosta muutu!
 
Vaikka et lähtisi heti kotoa niin ota yhteyttä paikkakuntasi sosiaalitoimistoon. Voit soittaa vaikka nimettömänä ja kysyä jos paikkakunnallasi olisi avohoitoyksikköä perheväkivallan uhreille. Sieltä voit saada keskusteluapua, konkreettisia neuvoja yms. Siellä sinua kuunnellaan, eikä sinua pakotata mihinkään päätöksiin. Keksukstelujen myötä oma olosi kenties helpottuu ja saat voimia tehdä ratkaisuja elämäsi suhteen.
Netistäkin löydät varmasti tietoa! Jos löydän jonkun hyvän sivuston linkitän sen tähän.
Voimia.
 
Tiedänpä yhden naisen, jolla on nyt ERITTÄIN PAHOJA ongelmia teininsä kanssa, joka sai 1-3 -vuotiaana seurata väkivaltaista suhdetta. Muistaa juttuja, joita ei iän puolesta uskoisi! Jotkut näistä on "vaan" sellaisia, että on herännyt kolinaan tms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Turvakotiin. Olet menossa pahasti alas, t. kokemusta on.

Rakas kanssasisar, turvakotiin! Vai annatko miehesi ehkä tehdä lapsistasi vammaisia väkivallan seurauksena (lyö päähän, hakkaa muutoin). Mikä sinut pitää herättää että lähdet pois!??

LÄHDE POIS KUN VIELÄ VOIT! VAIKKA VAIN LASTESI TAKIA!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tiedänpä yhden naisen, jolla on nyt ERITTÄIN PAHOJA ongelmia teininsä kanssa, joka sai 1-3 -vuotiaana seurata väkivaltaista suhdetta. Muistaa juttuja, joita ei iän puolesta uskoisi! Jotkut näistä on "vaan" sellaisia, että on herännyt kolinaan tms.

Minulla on 10 vuotias aivan ihana ja rakas poika jonka en uskonut tietävän pahoinpitelyistä mitä isänsä minuun kohdisti, poika oli 5 kun erosimme.
Hän käyttäytyy suuttuessaan erittäin agressiivisesti, on kuin ilmetty isänsä ja sydämessäni on lohduton tunne, että olisin voinut tehdä hänen elämästään niin paljon tasapainoisemman kun olisin lähtenyt aiemmin...
 

Yhteistyössä