haukkuminen riitatilanteissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harkitsija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harkitsija

Vieras
Eli mies kun suuttuu hän haukkuu minua isäni kaltaiseksi (isäni on juoppo, väkivaltainen ja sairas. esim. narsisti ja rajatilapersoona), henkisesti sairaaksi ja saatanan tyhmäksi. En ole ollenkaan isäni kaltainen (tai ainahan se vähän vaikuttaa, mutta mielestäni minusta ei pysty niin sanomaan). Olen henkisesti sairas, mutta täsmennän: Elän täysin sosiaalisten normien mukaan (esim. miehelläni ei pitäisi olla tässä arvostelemista, valehtelihan hän minulle 4 v, että hänellä on lapsi ja ei ollutkaan. Myös kavereilleen on saman valheen kertonut, tuskinpa on oikaussut). Minua vaivaa pitkäaikainen lievä masennus ja olen jatkuvasti huolissaan asioista. Tyhmä en ole, mieheni on selvästi tyhmempi (voitaisiin todistaa vaikka psykologisin testein). Jos joku tietää WAIS:n testeistä, olen ne eräseen asiaan liittyen tehnyt ja olen keskimääräistä älykkäämpi. WAIS mittaa ihan käytännön elämässä tarvittavaa älykkyyttä ja älykkyyden eri osa-alueita.

Sanoin miehelleni, että MINUSTA TUNTUU pahalle, että haukut minua riidoissa. Tästä meinasi jo tulla riita eli siitä että kerron omat tunteeni. Mieheni vastasi heti, että hän ei tykkää riidoista ollenkaan. (Hän jopa ensin väitti, että ei ole normaalia riidellä. Kysyin, että tietääkö hän yhtään parisuhdetta, jossa ei jokus riideltäisi). Hän siis sanalla sanoen vaientaa minut haukkumalla. Hän myös tietää, että se toimii. Ongelmaahan ei olisi, jos antaisin asian vaan olla, mutta haukkuminen on niin pahaa, että se vaivaa minua todella. Toiseksi minua pelottaa mitä voin sanoa hänelle.

Riidat ovat nimittäin alkaneet, jos olen liian paljon puhunut jostain aiheesta ja selvitellyt asian eri puolia! Tätä mies kutsuu siis rankuttamiseksi. Ikinä ei olla riidelty esim. menoista, kotitöistä, rahasta, seksistä!!!

Myönnän kyllä, että välillä on rankuttamisen puolelle mennyt, mutta on aika raskasta, kun saa sanojansa pelätä. Ja miksi pelkästään miehellä olisi oikeus päättä mikä on rankuttamista ja mikä ei.

Sitten mieheni sanoi, että sinuako ei ole syytä haukkua!!! Riippuu miten ottaa (taisin sanoa, että jos kerta on syytä haukkua, niin miksi et eroa), mutta periaatteessahan kaikki on tehneet virheitä, kukaan ei ole täydellinen, kaikki olisi syytä haukkua. Ja jos minut olisikin syytä haukkua, onko se oikeutettu tehdä?

No puheltiin miehen kanssa vähän niistä merkityksistä eli mitä hän niillä sanoilla tarkoittaa, mitä hän riidoissa sanoo, niin merkitykset ovat lievempiä kuin miltä kuullostaa. Kun kysyin mitä hän tarkoittaa henkisesti sairaalla, hän sanoi, että jokainenhan on jonkun verran henkisesti sairas. Ja isänikaltaisiksi haukkumalla hän ei tarkoita siten miten sen ymmärrän. Eli onko homma nyt OK, kun hän ei tarkoitakkaan aivan sitä mitä sanoo?

Tavallaan asia on selvitetty, mutta minulla on silti paha olo. Mm. sen takia, kun mies ei usko, että hän voisi parantaa omaa tapaansa tästä asiasta. Totta kai hän voisi vaikuttaa omaan käytökseensä, sillä eihän hän
muitakaan hauku tuolla tavalla, vaikka kuinka hän suuttuisi ja vaikka he olisivat kuinka tyhmiä. Onko mies vaan niin tyhmä, että hän ei tiedä, että hän voisi korjata käytöksensä. Hän sanoo, että se vaan on hänen luonnollinen toimintatapa

Mietin vähän toimintatapoja. Ennen en ole haukkunut miestäni, mutta ajattelin haukkua takaisin. Se ei ole kyllä todellakaan ollut minun tapaistani (olen aina ajatellut, että en alennu siihen!), että se ei yksinkertaisesti saata toimia ja saattaa tuottaa itselleni vielä pahemman olon, omia periaatteittani vastaan toimiminen. Paha olo minulla on silti ja jos en sanonut harkitsen eroa.

Mä voisin vaikka sanoa miehelleni riitatilanteessa, jos haukkuu henkisesti sairaaksi, että saatanpa ollakin henkisesti sairas (ja olenkin varmasti, koska ei kukaan terve sun kanssa olisi) ja sinun kanssasi en ainakaan parane.

Asioiden selvittelyssä hän on myös sanonut, että hänellä on niin suura henkisiä paineita, että hän räjähtää. Onhan mullakin paineita, enkä mitenkään räjähtele.

Mutta nyt ajattelin kuitenkin yrittää parantaa itseäni, että en todellakaan rankuttaisi, enkä turhista asioista kyselisi. Mutta pidän myös omat mielipiteeni ja oman järkevyyteni. Toisaalta onko oikeus huutaa ja haukkua toinen, vaikka se kuinka "rankuttaisi"?

vielä lisäksi. Meillä on lapsia, kaikki on muuten ok (tai on yks toinenkin aika iso puute. mies on aika vahva joissakin näkökannoissa, eikä suostu niitä muuttamaan, vaikka enemistö olisi toista mieltä). Tuosta haukkumisesta on paha olo, mutta en tiedä onko se tarpeeksi iso syy erota. Pelkäsin ainakin ennen todella yksinjäämistä. Nyt pelkään sitä, että jos eroan huomaan, että mies olikin niin hyvä, että ei olisi kannattanut erota. Yksi syy on myös lapset, että olen hänen kanssaan hieman onnettomana. Ja sanotaanpa melkein ainoa onnettumuuden syy on tuo haukunta.

Jos ei tässä jo tullut. Aion ilmoittaa miehelleni, että aion muuttua, mutta sillä ei ole mikään oikeus loukata minua riitatilantessa ja en jaksa sellaista.

Kuulostaa ensinnäkin siltä että kisaat/te keskenänne. Ei ole ollenkaan mielestäni"normaalia"puhua kumpi on älykkäämpi ja kumpi on tyhmempi, kumpi on mitäkin..todella lapselliselta kuulostaa. Mietin ja ihmettelen mit tuosta kukaan hyötyy-itsetunnon kohentamista vai toisen alistamista, vallankäyttöä, henkistä väkivaltaako...????!!!!!

Haukkuminen: se voi tuntua sinusta siltä , miehesi voi oikeasti kertoa sinulle vain totuuksia siitä mitä hän sinussa näkee, ja koska et itse välttämättä myönnä niitä asioita ja piirteitä itsellesi otat ne haukkumisena. Tämä on mahdollista.
Tarkoitatko haukkumisella jotain ilkeitä sanoja riidoissa kuten : jonkun eläimen nimittelyä tms..vai jotain muuta esim adjektiivia. mikä on siis haukkumista.

Suhteenne kuulostaa todella rajulta näin ulkopuolisen silmin. Missä on kunnioittaminen? Miksi sitä ei ole. Miksi tuo valtataistelu ja toisen nöyryyttäminen tms??
On juuri oikein että selvität asioita puhumalla, käymällä läpi eri näkökulmia ja puolia. Miehet eivät vaan valitettavasti aina ymmärrä näitä puheita..varmista että hän ymmärtää oikeasti mitä tarkoitat. Älä laske miestäsi vastuusta joka hänellekin kuuluu suhteestanne. Ja sinulla on oikeuksia yhtä lailla kuin hänelläkin.

Unohtaisitte rankuttamiseen huomion kiinnittämisen..tehän puhutte oikeista asioista..mitä rankuttamista se on??

Haukkumiseen ei ole ketään oikeutettu, vaan teidän pitäisi pystyä puhumaan rakentavasti asioista. Kaikista ilman että kumpaakaan sorretaan tai haukutaan tai nälvitään.

Mielestäni jokaisen tulee harkita sanomisensa ja sanojen käytön merkitykset ja niiden vaikutukset. Mitään sellaista ei pidä sanoa jota ei tarkoita. Riidassakin se pitäisi muistaa.
Miehesi ja sinun toimintatavat ovat erilaiset eikä toista voi muuttaakaan mutta itse voi johonkin vaikuttaa itsessään kun haluaa ja on tarpeeksi tahtoa.
Jos olet henkisesti sairas eli masenutunut tms..on todella kunnioittamatonta ja julmaa jos kumppanisi käyttää tätä sinua vastaan. Todella todella väärin.Ei niin saa tehdä. Sehän on tosi kamalaa. Lyödä heikkoa heikkoon kohtaan.
Kuulostaa todella pahalta teidän kahden välit. Miksi se onkin noin. Tuntuu pahalta teidän molempien puolesta. Sillä suhteessa on aina kaksi ja te molemmat olette sen suhteen saaneet aikaan ja tehneet siitä juuri sen mitä se on nyt. Teillä on myös näin ollen sen avaimet pelastamiseen tai sen tuhoamiseen. Tästä olisi syytä jutella mielestäni. Mita te oikeasti haluatte.

Jos hän räjähtelee ja kertoo olevan elämässä paineita..on niitä todellakin kaikilla niitä paineita. Mutta se räjähtely kertoo jostain muusta. Hän yrittää ehkä hallita sinua ym..ja koska ei onnistu räjähtää..ehkä hän tekee työtä tms joka on liikaa hänen potentiaalilleen ja hän purkaa sinuun turhautumistaan ja olosuhteiden luomia paineita räjähtelyillä..haukunnoilla..
en tiedä, olen tavallinen kansalainen ja ajatuksenikin sen mukaisia. Mutta koska kirjoitit niin ajattelin jotain vastata, jos näistä olisi mitään apua sinulle.

Onneton ihminen..se on kurja tunne. Mutta jokainen kohtaa sen. Suhteessa ta yksin eläessä. Se on elämää. Omat mielikuvat hyvästä elämästä ja suhteesta ovat yleensä aina toista mielestäni kuin mitä realismi onkaan.On vaan tehtävä valinta että haluatko olla tässä ja mitä se vaatii teiltä molemmilta että onnellisuutta voisi olla ja tulla. Lapsetkin varmasti haluavat nähdä että olette onnellisia tavalla tai toisella.

Muista että toista ja itseämme emme voi muuttaa sen näköiseksi jota toinen juuri haluaa ja vaatii. täytyy hyväksyä jokainen sellaisena kuin hän on. Jos muutoksia kuitenkin täytyy tulla ne on niissä kohdissa joissa se oikeasti on mahdollista ja järkevää ja vain te tiedätte ne muutoksen paikat jotka oikeasti onnistuvat. Persoonaa ei voi määrätä kuitenkaan mutta joihinkin asioihin ja käytökseen voi itse v aikuttaa ihan varmasti. Onnea nyt siihen mitä elämä tuo..toivon todella että saatte asioita kuntoon ja helpotusta tuohon tilanteeseen. Surullista ja kurjaa kuulla tarinaasi.Mutta ehkä olette vielä nuoria ja teillä on paljon oppimista elämästä ja toisistanne. Toivotan hyvää teille!

Minä sanoin miehelleni, että enää et hauku minua riidoissa, minä en kestä. Hän lupasi, mutta saa nähdä pitääkö lupaus. Kerroin jo alussa miten hän on haukkunut minua: Henkisesti sairas, saatanan tyhmä ja isäni kaltinen. mm.

Se on haukkumista, hän ei ole kieltänyt, etteikö se olisi haukkumista.

Rankuttamisesta: Mies määrittelee sen milloin minä rankutan, minulla siinä ei ole mitään sanavaltaa. Oikeasti tuon miehen kanssa on hirveen vaikea puhua asioista. Hän on 14 v minua vanhempi ja pitää aika vahvasti oman näkökantansa asioista (ja ne saattavat olla vastoin yleisestikin hyväksyttyjä tosiseikkoja, mikä sellaisia voi olla olemassa). Esim. tässä riitelyjutussa hän on väittänyt kivenkovaa, että hän ei pysty muuttamaan käytöstään (ja nyt lupasi toista, ehkä se johtui siitä kun sanoin, että minä en kertakaikkiaan kestä). Jos sanoisin hänelle, että tuo on henkistä väkivaltaa, hän varmasti väittäisi että ei ole!

Hänen kanssaan on senkin takia vaikea keskustella, kun hän TUNTUU (voihan olla, että ymmärrän väärin) vähättelevät minun sanomisiani ja tunteitani. Aloitin keskustelun näistä asioista, joita on ilmennyt riiteyittemme aikana, niin hän heti sanoi, että hän ei ole miettinyt niitä, että on SUUREMPIAKIN MURHEITA (mahdollinen työttömäksi jääminen). MInä siihen sitten vastasin jotenkin, että tämä on minulle aika suuri murhe, kun olen tätä koko seurustelumme ajan vatvonut. Kai se sit toimi, onneksi tiesin jo etukäteen miten mieheni sanomiseeni reagoisi, niin osasin vastata heti takasiin. (Kysyin sitten jälestäpäin, että vähätteletkö minun tunteitani, kun aina kun minä esitän jotain niin sinä aina esität, että on pahempaakin jne. Hän vastasi, että en tietenkään vähättele.)

Jotkut ovat vain taipuvaisia käyttämää ylisanoa: aina, kaikki jne.

Noh, oma avomieheni pisti eilen taas parastaan suuttuessaan jostain käsittämättömästä ja käytti huonoa itsetuntoani hyväksi haukkumalla "läskiksi (oon 58/165), mut onneks voi laittaa silmät kiinni sängyssä ja ajatella muita naisia", naamaani "v*tun rumaksi", asiallista keskusteluani "kaakatukseksi" (ihan tosi, en haukkunut häntä sanallakaan vaan kuuntelin enimmäkseen hiljaa hänen riitelyään), hänestä tuntuu et tekisi mieluummin itsemurhan kuin palaisi luokseni kotiin työmatkalta, olen "huora" ja ylläni on "lutkamaiset vaatteet" (olen suht taidegraafikko-trendikäs, en mikään itätyylinen). Hän myös pettäisi ennen jättämistä (lieneekö jo tehnyt), jotta mua loukkaisi mahdollisimman paljon. Että se henkisestä väkivallasta. Tällä kertaa kirjoitin lapulle ylös kaiken, millä hän mua haukkui, jotta osaisin motivoida itseni eroon joskus tulevaisuudessa. Inhottavinta tässä on, että silti rakastan tätä välillä fyysistäkin väkivaltaa käyttävää ihmistä, joka painottaa joka päivä, kuinka hän ei minusta välitä tippaakaan ja haukkuminen on hauskaa.

Masokismillakin. Tuskin rakastat tuota ihmistä, vaan jostain syystä rakastat itsesi rankaisua ja tarvitset jonkun historian jatkuvuuden takia kurjaa oloa ja tilannetta? Etkö uskalla elää elämääsi onnellisemmissa merkeissä? Lähtö tuosta kirpaisee vaan aikansa, miksi pitää haavaa koko ajan auki jäämällä tuollaiseen? Havahdu nyt hyvä ihminen jo!

Ahdistaa: rakasta itseäsi enemmän ja lähde tuon kauhean miehen luota. Usko minua, vaikeinta on päätöksen tekeminen. Kun olet päättänyt asian, itse lähteminen on se helpompi osa. Ja jo pian ihmettelet, miksi kestit tuota ihmistä näinkin kauan etkä lähtenyt jo aikoja sitten.

Minä väitän, ettet edes rakasta tuota ihmistä. Joko et ole koskaan kokenut rakkautta tai olet läheisriippuvainen, mutta rakkautta tuo ei varmasti ole!

Kummassakaan tapauksessa ei vaikuta siltä, että vika olisi vaimossa. Mies siinä vain purkaa omaa huonoa tuultaan ja itsekuvaansa siihen, johon uskaltaa. Ei hän ole tällaiseksi muuttunut parisuhteen aikana, vaan ollut jo sitä ennen. Parisuhdeterapiaa kannattaa suositella, varsinkin aloittajan suhteessa, jossa mies sentään jollain tapaa myöntää vikansa. Siitä narusta voi vetää.

Ihan oikeasti te haukutut, ei kannata jäädä kuuntelemaan tuota yhtään pidemmäksi aikaa enää. Mitä pidemmälle annatte tilanteen mennä, sitä vaikeampi on lähteä - ja sitä enemmän alatte vähitellen uskoa miesten väitteisiin ("ruma, lihava, tyhmä jne.") vaikkei niillä olisi MITÄÄN pohjaa. Ja jos vaikka olisikin, onko mies muka NIIN paljon komeampi, fiksumpi ja hoikempi? ;-) Ei ainakaan fiksumpi tuolla käytöksellä!!

Herää aina kysymys, että jos nainen on nii-in kamala, miksi mies edes on tämän kanssa? Perustelu on tietenkin jotain "no ei sua kukaan muukaan ota". Ontuva perustelu, kun kukaan ei ole pyytänyt mieheltä mitään uhrausta ja tyhmän-ruman-lihavan vaimon ottamista, ettei muiden tarvitse kärsiä. Hohhoijaa.

Tulee aina mieleen tällaisia juttuja kuullessa/lukiessa, että nuo miehet kuuluvat ihan samaan kastiin naisia alistavien talebanien tms. kanssa: eli jos naiset ovat kertakaikkisen surkeita ja tarpeettomia, eikö mies tekisi itselleenkin palveluksen, kun lähtisi ja häipyisi jonnekin korpeen yksin asumaan, ilman "nais-vaivaa"... no ei tietenkään häivy, kun alistajamies kuitenkin tarvitsee naisen moneen asiaan: palvelemaan, seksiin, seuraksikin joskus, alistettavaksi ja ERITYISESTI oman itsetunnon pönkitykseksi.

On muuten tutkittu juttu, että kun kansakuntaa kohtaa joku kriisi, naisten kokema väkivalta lisääntyy, kun miehet purkavat omaa puolustuskyvyttömyyttään ja ahdistustaan johonkuhun heikompaan ja saatavissa olevaan kohteeseen. Eli niin fiksua ja perusteltua käytöstä...

Te haukutut, ette ole syyllisiä haukkumiseen. Ei teidän tarvitse tuollaista sietää, ei itseasiassa esim. yksikään miehen työkaveri sietäisi tuommoista. Miksi vaimon pitää sietää? Ja älkää vastatko, että se on ymmärrettävää paineiden purkamista. Paineita voi purkaa myös niin, ettei samalla tuhoa toisen itsetuntoa ja omanarvontuntoa lopullisesti!!

Alkuperäinen kirjoittaja Taitaa olla turhan yleistä:
Kummassakaan tapauksessa ei vaikuta siltä, että vika olisi vaimossa. Mies siinä vain purkaa omaa huonoa tuultaan ja itsekuvaansa siihen, johon uskaltaa. Ei hän ole tällaiseksi muuttunut parisuhteen aikana, vaan ollut jo sitä ennen. Parisuhdeterapiaa kannattaa suositella, varsinkin aloittajan suhteessa, jossa mies sentään jollain tapaa myöntää vikansa. Siitä narusta voi vetää.

Ikävä kyllä mies ei suostu parisuhdeterapiaan. Käytiin paris.terapiassa kerran eron partaalla ja sain kuulla pitkään (että pakotin). Enää en saa, koska mainitsin asian loukkaavuudesta.

En luulekaan, että mies ei olisi aiemmin ollut tällainen. Samanlainen on kuulema (äidiltänsä kuulin) hänen isänsä, mutta hänen äitinsä osaa antaa hänelle takaisin. Minä en osaa omalle miehelleni. Mietin aiemmin, että voisiko tällainen olla syy eroon. Kyllähän muutkin kestää, vaikka mitä. Ajattelin, että alan antamaan samalla mitalla takaisin. Tulin kuitenkin siihen lopputulokseen, että minä en ole sellainen (enkä haluakaan olla) ja en pysty elämään sellaisessa suhteessa, jossa näin tehdään.

Mietin myös, että mikä menee pieleen yhdessä "ystävyyssuhteessa" ja nyt vasta kekkasin, että suhteen toinen osapuoli haukkuu mua aina kun en käyttäydy niin kuin hän odottaisi (ja kuulema kaikki hänen tuttavansa käyttäytyisi niin). Hän haukkuu minut tyhmäksi ja lapselliseksi.

Mies on perinyt käytöksensä isältään ja antaa nyt omille lapsilleen saman perinnön -ellet SINÄ tee asialle jotain.

Hesarissa oli tänään juttu siitä, kuinka 'erikoisia tapauksia' on jo niin paljon, että ne alkavat tuntua normaaleilta. Tavalliset, normaalit ihmiset ilman henkisiä ongelmia ovat tätä menoa vähemmistö.
Mietin, että kun tarpeeksi kauan elää ja sitää tuollaista kohtelua kuin sinä, niin se alkaa tuntua normaalilta (ystäväsi käytös sinua kohtaan).

Sinuna pitäisin vakavan puhuttelun miehelle ja kertoisin mitkä ovat normikäytöksen rajat. Aina parempi olisi, jos asian kertoisi joku puolueeton henkilö, kuten ps-terapeutti.

Loppuun vielä tämä vanha lentokoneklisee, 'pelasta ensin itsesi, jotta voit auttaa lapsiasi'. Tämähän tarkoittaa suomen kielellä sitä, että jos koneessa paineen laskiessa ensin laittaa lapsille happinaamarit, niin miten voit jatkossa auttaa heitä kun pökerryt?

Alkuperäinen kirjoittaja Lillukka.:
Mies on perinyt käytöksensä isältään ja antaa nyt omille lapsilleen saman perinnön -ellet SINÄ tee asialle jotain.

Hesarissa oli tänään juttu siitä, kuinka 'erikoisia tapauksia' on jo niin paljon, että ne alkavat tuntua normaaleilta. Tavalliset, normaalit ihmiset ilman henkisiä ongelmia ovat tätä menoa vähemmistö.
Mietin, että kun tarpeeksi kauan elää ja sitää tuollaista kohtelua kuin sinä, niin se alkaa tuntua normaalilta (ystäväsi käytös sinua kohtaan).

Sinuna pitäisin vakavan puhuttelun miehelle ja kertoisin mitkä ovat normikäytöksen rajat. Aina parempi olisi, jos asian kertoisi joku puolueeton henkilö, kuten ps-terapeutti.

Loppuun vielä tämä vanha lentokoneklisee, 'pelasta ensin itsesi, jotta voit auttaa lapsiasi'. Tämähän tarkoittaa suomen kielellä sitä, että jos koneessa paineen laskiessa ensin laittaa lapsille happinaamarit, niin miten voit jatkossa auttaa heitä kun pökerryt?

En tiedä, että laimentaako tämä asiaa, mutta eihän tätä tapahdu kuin riitatilanteissa (paitsi viimeksi tilanne... muutama kuukausi sitten... (eli ei tapahdu kovin usein) alkoi ihan niin, että kukaan ulkopuolinen ei varmasti olisi tajunut, miksi se mies alkoi mulle keuhkoomaan.

Tässä on paha puoli se, että mun miehelle on ihan turha mun (mähän olen vielä epänormaalimmasta kodista lähtöisin!!!) alkaa sanomaan, mikä on normaalia ja mikä ei. Mä sanoin jo, että mä en kestä ja hän lupasi lopettaa. Mä kerran sanoin ja jos tuota jatkuu mä ilmoitan, että lähden koska en kestä. (Päätelkööt ja ajatelkoot minusta mitä tahtoo, samoin äitinsäkin)Turha mun on alkaa hänelle selittämään "normaalista" mitään. Luulis sen riittävän, että minä en kestä. Mutta kyllä minä mainitsen sitten hänelle, että katso peiliin, että sinä määrität kaiken mikä on normaalia ja mikä ei.

Sitten toinen minkä minä teen on se, että en jankuta. Olen käyttäytynyt miestäni kohtaan huonosti ja (no joo eihän se mun syy ole). Ei auta muuta toivoa kuin, että ei tarvitseisi lähteä. Suhde on muuten hyvä, kai sitäkin "outoa" vakaamusta, että ei usko (eli mies ei usko) parisuhdeterapiaan, pitää kunnioittaa.

Voi sinne mennä hakemaan apua yksinkin. Ja puitteet sille 'normaalille'.
Ja ymmärsi sivullinen, ja lapsetkaan, mistä riita alkoi, vastausmallin ne oppivat joka tapauksessa, ja kierre jatkuu, koska vastausmalli on nyt hyvin huono. Ei niin vastata edes 'ymmärrettävistä' syistä, koska ymmärrettäviä syitä tuollaiseen tyyliin ei ole!

kerrankin samaa mieltä

Alkuperäinen kirjoittaja no:

kerrankin samaa mieltä

Nimimerkki #no#, miten ymmärrät tuon lauseen?

Mun tapauksessa on ehkä se, etten osaa oikein lähteä. Jostain syystä välitän miehestäni niin kovasti, että olen aina valmis antamaan anteeksi ihan kaikki haukkumiset, kun hän niitä vähänkin katuu. Eilen taas halasi ja oli pahoillaan, vaikka ei myöntänyt enää puoliakaan haukuistaan. Masokismista ei ole kyse - silloin kun hän haukkuu, vihaan häntä niin paljon, että rintaan pistää. Kiitos kuitenkin tuestanne, ehkä vihdoin osaan tehdä oikean ratkaisun tähän liittyen, eli lähteä.