Häviskö se eilinen teiniäiti ketju johonkin?

Kuuleppas teya. Melkein kaikki pitävät täällä sinua lapsena vielä, kuten minäkin. Itselläni on vanhempi tytär ja poika kuin sinä. Mutta ei siinä mitään. Ole onnellinen että asiasi ovat erittäinkin hyvin tilanteeseen nähden. Tuskin kukaan hankkiutuu tahallaan raskaaksi teininä. Kellekkään se ei tule tarkoituksella tuo tilanne. Kysehän on siitä miten itse hoitaa seuraukset ja tulevat haasteet, mitä elämä joka tapauksessa tuo kaikille eteen. Sinulla kun ei hirveästi ole elämänkokemusta ikäsi puolesta tulee haastavat tilanteet eteen heti ja nyt ellei jo eilen. Olet suoriutunut tähän asti mallikkaasti; hieno homma.

Mutta: itse jaat tietojasi täällä netissä ja tiedät, että kuka tahansa voi lukea sen, minkä olet joskus nettiin laittanut ei sieltä poistu koskaan. Mitä tällä haet, että haluat jakaa tämän kaikkien kanssa? Onko se juuri sitä elämänkokemusta?

Minusta on kiva törmätä tallaisiin asioihin aina silloin tällöin. Yleensä en kommentoi mitenkään, mutta nyt halusin tuoda esiin tällaisen näkökulman asioihin,,,kiitos, kun luitte.

Täysiä penskojahan te vielä olette, se paistaa kummankin teksteistä.
Samaa voisi sanoa joistakin täällä riehuvista mammoista jotka lyttäävät ja haukkuvat teiniäitejä minkä kerkeävät, jotkut eivät valitettavasti kasva aikuisiksi koskaan.
Ei voi muuta sanoa kuin toivottaa onnea ja toivoa että kaikki menee hyvin, teiniäidit kasvavat ja aikuistuvat lapsenkin kasvaessa ja kaikki menee hyvin.

En ala ottamaan kenestäkään mallia, olen oma itseni, jos ei tyydytä, niin sitten ei tyydytä, en ala ketään miellyttämään, en koe siihen minkäänlaista tarvetta. Mutta katsotaampa sitten kun se ohjelma tulee ulos missä ollaan Tiinan kanssa ja monien muiden nuorten äitien kanssa (se on suomalainen kopio MTV:n Teen mom sarjasta),niin ehkä teidän elämänne hiukan valaistuu.

En ala ottamaan kenestäkään mallia, olen oma itseni, jos ei tyydytä, niin sitten ei tyydytä, en ala ketään miellyttämään, en koe siihen minkäänlaista tarvetta. Mutta katsotaampa sitten kun se ohjelma tulee ulos missä ollaan Tiinan kanssa ja monien muiden nuorten äitien kanssa (se on suomalainen kopio MTV:n Teen mom sarjasta),niin ehkä teidän elämänne hiukan valaistuu.

Tiedän, että ajattelet vain itseäsi. Se on tullut selväksi kun poltat tupakkaa vaikka vauva mahassa. Kyllä varmasti katson sen ohjelman. Mitä tarkoitat tuolla valaistumisella? Kyllä teidän bloginne antaa aika selvän kuvan teistä, lapsellista porukkaa.

Kyllä sen huomaa, että olet samaa maata kuin se Tiinakin. Ollaan niin "kyllä mä pärjään, maailma saa kumartaa mua, koska mä oon mä enkä mielistele muita joten ne jotka tulee mulle mitään sanoon, painukaa vittuun!"-teiniuhma-asenteella. Kyllä kuka tahansa huomaa, sinunkin teksteistäsi että olet vielä lapsi. 15-16 vuotias on AINA lapsi, ei mikään pieni lapsi tosin enää mutta ei tosiaankaan aikuinenkaan.
Eihän blogin kautta kaikkea voi tietää ihmisestä, joo, se on selvää, mutta mitähän se kertoo, että on ollu tollaisia nuoruusiän sekoiluja (joista on tosiaan vain pieni hetki aikaa) ja oma lapsuus ja perhe epävakaata ja ongelmallista? Sulla ei ole edes ollut kunnolla aikaa toipua kaikesta, olet yhä hyvin lähellä sitä mitä pidät kaukaisena menneisyytenä. Miten ihminen, jolla ei ole koskaan ollut vakaata, turvallista elämää, eikä ole oikeaa, ajan ja iän tuomaa elämänkokemusta, pystyy ottamaan vastuun toisesta ihmisestä?

Mun mielestä tuollaiset perusasiat, että maistellaan alkoholia vaikka tietäisi olevansa raskaana, ja poltetaan, kertoo jo todella paljon ihmisestä. Niin heikkoluonteinen, ettei voi edes OMAN LAPSENSA tähden tehdä uhrauksia. Tupakoinnin lopettamisesta seuraava stressi ei tosiaan kestä sitä sen 9kk, eikä siinä ole myöskään tupakan 4000 myrkkyä, mutta tottakai se on parempi jatkaa tupruttelua kaikessa rauhassa, ettei tulevaa teinimammaa vaan vituta yhtään, kaiken sen teini-iän muutenkin mukanaan tuoman angstin keskellä.
Ja varsinkin, kun Teya ei edes ole oikeasti yrittänyt lopettaa polttamista. Se on selvää, koska jos oikeasti hänen kihlattunsa, ystävänsä ja kaikki välittäisivät, he kannustaisivat häntä olemaan polttamatta, eivät polttaisi hänen lähellään, ja hyi oksetus sitä joka hankkii raskaana olevalle tupakkaakin - varmaan se Teemu hommaa, kun on kuitenkin täysi-ikäinen.. Ja nicorettea, yms SAA käyttää raskauden aikana jos on käynyt asioista juttelemassa. Mutta Teyan asennehan on ollut, että "oon polttanu tähänki asti, sama vetää loppuun saakka!", kertoo jo paljon.. Koska lopettaminen auttaa AINA. Hänellähän meinasi lapsi syntyä jo tosi aikaisessa vaiheessa, minkähän takia? Koska on vedetty röökiä posket lommollaan.

Surettaa aivan mielettömän paljon se, että joku voi tehdä lapselleen noin. Sitten kun se lapsi syntyy, niin on pieni, rauhaton, levoton, itkee vieroitusoireita koska on jo miltei vuoden äitinsä kohdussa tavallaan polttanut. Puhumattakaan myöhemmin seuraavista mahdollisista lapsettomuusongelmista, astmasta, oppimishäiriöistä, yms jotka on todistettu tutkimuksilla.
Ja se on muka "äidin oma asia johon muut eivät saa puuttua, pitäkää huolta omista asioistanne!" Ja vitut ole.

Lasten oikeuksia tässä maassa puolustetaan vaikka miten, mutta entä syntymättömän lapsen? Jokainen lapsi ansaitsee hyvän alun elämälleen, Teyan äiti ei sitä ole saanut, tupakoinnin takia. En usko, että tupakoiva äiti oikeasti rakastaa lastaan koko sydämestään - ehkä lapsen synnyttyä joo, mutta kun sitä vaivaa pitäisi nähdä jo ENNEN sitä.

[QUOTE="vieras";24702789]Tiedän, että ajattelet vain itseäsi. Se on tullut selväksi kun poltat tupakkaa vaikka vauva mahassa. Kyllä varmasti katson sen ohjelman. Mitä tarkoitat tuolla valaistumisella? Kyllä teidän bloginne antaa aika selvän kuvan teistä, lapsellista porukkaa.[/QUOTE]

Blogi sitä blogi tätä, luuletko sä ihan oikeasti että sinne kirjoitetaan KAIKKI omasta elämästä, ei tosiaankaan. Osaa mun elämästä ette tiedä, tiedätte vaan sen mitä itse kerron. Ja niin, valaistumisella tarkoitin sitä, ettei juuri olisi näitä elämäänsä kyllästyneitä ihmisiä vinkumassa 2+:n sivuilla tai muuallakaan kuinka teiniäidit on huonoja. En usko että tunnette kumpaakaan meistä irl, vai tunnetteko muka, ja kuinka hyvin, täytyy olla mun kanssa kyllä melkein sydänystävä,että voi tulla mua arvostelemaan. ''tiedä, että ajattelet vain itseäsi. Se on tullut selväksi kun poltat tupakkaa'' <--- joo, niimpä niin taas se nähtiin, tupakan poltto, sekös sun persettäs TÄLLÄ kertaa raapas, hei oikeesti, kasvappa nyt itsekkin pikkusen, vai olenko mä sun mielestä ainut äiti joka polttaa raskauden aikana, tuskimpa , vai olenko muka :kieh: Siinäpä teet kaikista polttavista oman keskustelun, niin saat uutta tekemistä iltoihisi, ja voit jättää mun ja Tiinan arvostelun pois.

PS. toi viesti etten ala ketään miellyttämään, piti tulla siihen kun pyydettiin ottamaan mallia Viivistä.

Tuohon netti juttuun sen verran, tiedän,että täältä netistä kaikki voi lukea kaikkea, mutta siinäpähän lukee, mutta voisi ne ihmiset jättää sitten omaan arvoonsa sen blogin ja jatkaa elämäänsä eteen päin, jos on niin kamalaa luettavaa, kuka sitä käskee lukea ja arvostella sen minkä kerkiää, ei tietääkseni kukaan.

psps. Kenelläkään teistä ei ole varaa arvostella toisianne, uskon että kaikki teistä on tehnyt jotain väärää, pahaa, tai jotain jota katuu elämässään tai jonka olisi voinut olla tekemättä. Niin myös me teiniäidit olemme tehneet, niin kuin tekin. Te opitte niistä virheistä, mutta niin opimme mekin. MEKIN OLEMME VAIN IHMISIÄ. Joten pikkuisen arvostusta kehiin, niinkuin meilläkin on teit kohtaan, emme mekään tule yleistämään tänne kuinka esim vaikka 21vuotiaat äidit on huonoja, koska ei se ole oikein, kaikki heistä ei ole huonoja, ja niin kauan kun en henkilöä tunne _hyvin_ en voi sitä morkata tuollaisissa asioissa niinkun te. Taitaa osan teistä vanhemmilla mennyt kasvatus omalla kohdallanne hiukan penkin alle, kun ette ole oppinut, että toisia pitää arvostaa, kaikki on erilaisia,kaikki elää elämänsä omalla tavallaan. Ja että toisia ei saa haukkua yms ;) Ette ole tainneet kuulla näitä, mutta nytpä ainakin tiedätte :whistle:

"Blogi sitä blogi tätä, luuletko sä ihan oikeasti että sinne kirjoitetaan KAIKKI omasta elämästä, ei tosiaankaan. Osaa mun elämästä ette tiedä, tiedätte vaan sen mitä itse kerron. "
- Totta, ei blogiin nyt kaikkea kerrota. Mutta kyllä se kertoo aika paljon, että olet noin heikkohermoinen, poltat ja olet tietoisesti yrittänyt juoda alkoholiakin raskauden aikana.
"Ja niin, valaistumisella tarkoitin sitä, ettei juuri olisi näitä elämäänsä kyllästyneitä ihmisiä vinkumassa 2+:n sivuilla tai muuallakaan kuinka teiniäidit on huonoja. "
- En ole sitä mieltä, että läheskään kaikki teiniäidit ovat huonoja. Moni pärjää kyllä henkiseltä tasolta varsin hyvin, mutta olen huolissani miten asuminen yms. järjestyvät.
"En usko että tunnette kumpaakaan meistä irl, vai tunnetteko muka, ja kuinka hyvin, täytyy olla mun kanssa kyllä melkein sydänystävä,että voi tulla mua arvostelemaan."
- Kun on laittanut nettiin blogin jne, pitää tietää ettei sieltä pelkkiä ruusuja tule. Silloin on tavallaan nostanut itsensä arvosteltavaksi.

"hei oikeesti, kasvappa nyt itsekkin pikkusen, vai olenko mä sun mielestä ainut äiti joka polttaa raskauden aikana, tuskimpa , vai olenko muka Siinäpä teet kaikista polttavista oman keskustelun, niin saat uutta tekemistä iltoihisi, ja voit jättää mun ja Tiinan arvostelun pois. "
- Et ole ainoa, joka polttaa. Ja sepä siinä onkin, että teitä idiootteja on paljon enemmän kuin yksi. Se, että muutkin polttavat tupakkaa, ei tee sinun tupakoinnistasi jotenkin viattomampaa ja sallitumpaa. En hyväksy kenenkään raskaana olevan tai imettävän äidin polttamista, oli kyseessä sitten 35-vuotias maisterinpaperit saanut, tai 15-vuotias teiniäiti. Mutta toisaalta onhan se todistettu, että vähävaraiset ja vähemmän koulutetut äidit polttavat raskauden aikana useammin kun taas enemmän koulutetut jne eivät yleensä polta. Tästä on tutkimuksia.

" psps. Kenelläkään teistä ei ole varaa arvostella toisianne, uskon että kaikki teistä on tehnyt jotain väärää, pahaa, tai jotain jota katuu elämässään tai jonka olisi voinut olla tekemättä. Niin myös me teiniäidit olemme tehneet, niin kuin tekin. Te opitte niistä virheistä, mutta niin opimme mekin. MEKIN OLEMME VAIN IHMISIÄ. Joten pikkuisen arvostusta kehiin, niinkuin meilläkin on teit kohtaan, emme mekään tule yleistämään tänne kuinka esim vaikka 21vuotiaat äidit on huonoja, koska ei se ole oikein, kaikki heistä ei ole huonoja, ja niin kauan kun en henkilöä tunne _hyvin_ en voi sitä morkata tuollaisissa asioissa niinkun te. Taitaa osan teistä vanhemmilla mennyt kasvatus omalla kohdallanne hiukan penkin alle, kun ette ole oppinut, että toisia pitää arvostaa, kaikki on erilaisia,kaikki elää elämänsä omalla tavallaan. Ja että toisia ei saa haukkua yms Ette ole tainneet kuulla näitä, mutta nytpä ainakin tiedätte " "

- Arvostan sekä nuoria, että vanhempia äitejä, iällä ei ole väliä minulle, tosin se kyllä kertoo jotain henkisestä tasostakin jos on lapsi sylissä ja vasta vaikka yläasteen aloittanut. Niin kauan kuin on järki päässä, ja osaa pitää huolta itsestään ja lapsestaan, niin sillä ei ole väliä oli sitten minkä ikäinen tahansa.

Kyllä sen huomaa, että olet samaa maata kuin se Tiinakin. Ollaan niin "kyllä mä pärjään, maailma saa kumartaa mua, koska mä oon mä enkä mielistele muita joten ne jotka tulee mulle mitään sanoon, painukaa vittuun!"-teiniuhma-asenteella. Kyllä kuka tahansa huomaa, sinunkin teksteistäsi että olet vielä lapsi. 15-16 vuotias on AINA lapsi, ei mikään pieni lapsi tosin enää mutta ei tosiaankaan aikuinenkaan.
Eihän blogin kautta kaikkea voi tietää ihmisestä, joo, se on selvää, mutta mitähän se kertoo, että on ollu tollaisia nuoruusiän sekoiluja (joista on tosiaan vain pieni hetki aikaa) ja oma lapsuus ja perhe epävakaata ja ongelmallista? Sulla ei ole edes ollut kunnolla aikaa toipua kaikesta, olet yhä hyvin lähellä sitä mitä pidät kaukaisena menneisyytenä. Miten ihminen, jolla ei ole koskaan ollut vakaata, turvallista elämää, eikä ole oikeaa, ajan ja iän tuomaa elämänkokemusta, pystyy ottamaan vastuun toisesta ihmisestä?

Mun mielestä tuollaiset perusasiat, että maistellaan alkoholia vaikka tietäisi olevansa raskaana, ja poltetaan, kertoo jo todella paljon ihmisestä. Niin heikkoluonteinen, ettei voi edes OMAN LAPSENSA tähden tehdä uhrauksia. Tupakoinnin lopettamisesta seuraava stressi ei tosiaan kestä sitä sen 9kk, eikä siinä ole myöskään tupakan 4000 myrkkyä, mutta tottakai se on parempi jatkaa tupruttelua kaikessa rauhassa, ettei tulevaa teinimammaa vaan vituta yhtään, kaiken sen teini-iän muutenkin mukanaan tuoman angstin keskellä.
Ja varsinkin, kun Teya ei edes ole oikeasti yrittänyt lopettaa polttamista. Se on selvää, koska jos oikeasti hänen kihlattunsa, ystävänsä ja kaikki välittäisivät, he kannustaisivat häntä olemaan polttamatta, eivät polttaisi hänen lähellään, ja hyi oksetus sitä joka hankkii raskaana olevalle tupakkaakin - varmaan se Teemu hommaa, kun on kuitenkin täysi-ikäinen.. Ja nicorettea, yms SAA käyttää raskauden aikana jos on käynyt asioista juttelemassa. Mutta Teyan asennehan on ollut, että "oon polttanu tähänki asti, sama vetää loppuun saakka!", kertoo jo paljon.. Koska lopettaminen auttaa AINA. Hänellähän meinasi lapsi syntyä jo tosi aikaisessa vaiheessa, minkähän takia? Koska on vedetty röökiä posket lommollaan.

Surettaa aivan mielettömän paljon se, että joku voi tehdä lapselleen noin. Sitten kun se lapsi syntyy, niin on pieni, rauhaton, levoton, itkee vieroitusoireita koska on jo miltei vuoden äitinsä kohdussa tavallaan polttanut. Puhumattakaan myöhemmin seuraavista mahdollisista lapsettomuusongelmista, astmasta, oppimishäiriöistä, yms jotka on todistettu tutkimuksilla.
Ja se on muka "äidin oma asia johon muut eivät saa puuttua, pitäkää huolta omista asioistanne!" Ja vitut ole.

Lasten oikeuksia tässä maassa puolustetaan vaikka miten, mutta entä syntymättömän lapsen? Jokainen lapsi ansaitsee hyvän alun elämälleen, Teyan äiti ei sitä ole saanut, tupakoinnin takia. En usko, että tupakoiva äiti oikeasti rakastaa lastaan koko sydämestään - ehkä lapsen synnyttyä joo, mutta kun sitä vaivaa pitäisi nähdä jo ENNEN sitä.

joo, se tupakkahan on ratkasu kaikkeen, poltan vieläkin eikä ole ulos tullut, joten millä järjellä vetoot nyt tupakan polttoon? Olin polttamatta, kunnes tuli juuri sinunlaisesi idiootit ja sai mut sellasen vitutuksen parteille että kamat lenteli. Nyt mua lähinnä vaan naurattaa sun kaltaset ihmiset anteeksi nyt vain. en ole mikään '' painukaa vittuun'' tyyppi, siinäpähän hengaatte ja jauhatte paskaa, ei sen mun elämää hetkauta, olis vaan parempaakin tekemistä kun selventää teidän aivotuntannon tuloksia.

''Teyan äiti ei sitä ole saanut, tupakoinnin takia.'' <-- äiti? ok. miten tykkäät :D

Ja anteeksi nyt vain,mutta on mun oma asia poltanko mä vai en, te ette siihen voi puuttua tai vaikuttaa, se on pieni karu totuus, oka ilmeisesti ottaa sua päähän.

Toiseks mun kihlattu ei polta eikä tykkää mun tupakanpoltosta, mun perhe tuki mua KUN OLIN POLTTAMATTA, mutta sepäs auttaakin ihan liikaa että kaikki on sillee '' hyvä että et oo polttanu'' sitten esim sinä tulet nyt taas siihen vinkumaan että yhyyyhyy poltat et rakasta lastasi. no vai niin, siinäpähän ajattelet noin, mä en just ton takia jaksa alkaa teitä miellyttään, kun keksitte aina uuden syyn levittää kaikkea.

ANTEEKSI MUTTA MENE POIS KONEELTA JA KASVAMAAN ITSEKKIN. lapsellista käytöstä. Eiköhän tätä tupakkaasiaa ole puitu mun galleriassani,formspringissäni,täällä ja mun blogissa + facebookissa, niin tarviiko sun nyt uudellee alottaa :D ei helvetti, onnea vain tulevalle/nykyiselle lapsellesi siitä että äiti/isä on noin kriittinen. Odotan innolla kun oma lapsesi sortuu tupakkaan niin sinun pieni pinkki maailmasi saa ison kolauksen. :)

ps Teemu ei hae mulle mitään tupakkatuotteita, kyllä mä niitä ihan itsekkin saan, sori nyt vaan.eikä se tosiaan ite poltakkaan, että moi vaan taas.

"joo, se tupakkahan on ratkasu kaikkeen, poltan vieläkin eikä ole ulos tullut, joten millä järjellä vetoot nyt tupakan polttoon? Olin polttamatta, kunnes tuli juuri sinunlaisesi idiootit ja sai mut sellasen vitutuksen parteille että kamat lenteli."
- Eli puolustelet että voit polttaa tupakkaa "turvallisesti" kun vauva ei ole sen takia vielä ulos tullut? Hmm. Olisit lopettanut alkuraskaudessa sen röökaamisen, etkö kuulemma alussa vedellyt jopa askin päivässä?

"''Teyan äiti ei sitä ole saanut, tupakoinnin takia.'' <-- äiti? ok. miten tykkäät" _
- Lapsi. Kirjoitusvirhe.

" Ja anteeksi nyt vain,mutta on mun oma asia poltanko mä vai en, te ette siihen voi puuttua tai vaikuttaa, se on pieni karu totuus, oka ilmeisesti ottaa sua päähän. "
- Nimenomaan. Tupakoijat ovat ällöttävän itsekkäitä planeetantuhoajia, ja vielä pahemmaksi se menee että pilaavat muiltakin ihmisiltä maapalloa ja ympäristöä röökaamisellaan. Sitten vielä sotketaan syntymättömät lapsetkin kuvioon.

" Toiseks mun kihlattu ei polta eikä tykkää mun tupakanpoltosta, mun perhe tuki mua KUN OLIN POLTTAMATTA,"
- No yritä sentään lapsen synnyttyä lopettaa.

"Eiköhän tätä tupakkaasiaa ole puitu mun galleriassani,formspringissäni,tääll? ? ja mun blogissa + facebookissa, niin tarviiko sun nyt uudellee alottaa ei helvetti, onnea vain tulevalle/nykyiselle lapsellesi siitä että äiti/isä on noin kriittinen."
- En ole näin kriittinen kaikissa asioissa, mutta tupakointi, huumeet ja juominen raskauden aikana on mulle ehdoton EI oli kyseessä minkä ikäinen tai näköinen äiti tahansa. Niin kauan jauhaisin siitä kunnes menisi kaaliin.

" Odotan innolla kun oma lapsesi sortuu tupakkaan niin sinun pieni pinkki maailmasi saa ison kolauksen. "
- Oma lapseni on teini-ikäinen. Ei polta, eikä juo, hän ei tunne tarvetta sellaiseen. Maailmani ei ole millään vaaleanpunaisella sokerihuurteella kuorrutettu, enkä ole itse absolutisti.

" ps Teemu ei hae mulle mitään tupakkatuotteita, kyllä mä niitä ihan itsekkin saan, sori nyt vaan.eikä se tosiaan ite poltakkaan, että moi vaan taas." "
- Eli kauppa tekee väärin myydessään sulle. Ylipäätään järkyttävää että raskaina oleville myydään röökiä. Sehän on sama kuin lapselle myytäis, sellaiselle alle 10-vuotiaalle. Koska se lapsi on "jutussa mukana"

Yhtä asiaa en ymmärrä, että miksi sinun teya pitää tulla tänne meille sitten todistelemaan ja puolustelemaan omia valintojasi? Sanot kuitenkin samalla että ne keitä ei kiinnosta niin voi jättää blogisi rauhaan, ohittaa koko homman. Itse tunnut täällä tuolla omalla kommentoinnilla vaan provoavan entistä enemmän, kun jatkat tätäkin ketjua kokoajan vastailemalla ja puolustelemalla. ? Ingoraa itsekkin koko tämä sivusto niin pääsee varmasti helpommalla.

Juominen? Mitä helvettiä :laugh: olen jo otosiaan pari huikkaa ( n.yksikolmasosaa pienestä tölkistä jos edes niinkään paljon) juonut, ja sekin oli tuossa noin 8½kk sitten eli IHAN TÄYSIN ENSIMMÄISEN KOLMANNESKEN AIKANA. Mutta siinäpähän valitatte ei voi mitään ja tupakkaa poltan, mutta no jes, niin polttaa monet muutkin ja koko kaksplus olis täynnä niitä keskusteluja jos jokaisesta tulisitte vinkumaan. Mutta teillä näyttää olevan joku pakonomanen tarve hakea juuri nuorista äideistä jokainen vika yms. Veikkaan,että kukaan teistäkään täälä ei ole täydellinen äiti, sillä kukaan ei ole, kaikki tekee omat virheensä, mutta ton alkolin voit unohtaa kokonaan huhhu. Viimeksi olin HUMALASSA noin 1v2kk ennen kun tulin raskaaksi, ja en ole pahemmin muutenkaan juonut. Ja jos toi 3-4 huikkaa alkukolmanneksen iakana on noin helvetin ongelmallinen sun mielestä, niin entäs nää jotka esim saksassa vai mikä se maa olikaan, laitetaan juomaan punaviiniä 1-2 lasia päivässä ja jossain maassa oli pullo punaviini/päivä. Ei niillä parilla huikalla ole mitään väliä noihin verrattuna. Mutta oikeasti, hommaa oma elämä, et sä voi vaikuttaa meidän ratkaisuihin tai mihinkään muuhunkaan, saadaan korkeintaa vaan nauraa täällä niille jotka vinkuu kun pahimmanluokan pikkulapset kuinka asiat ei just nyt mene niinkuin teidän nuoruudessa, se on kyllä voivoi. Katsokaa peiliin, jos ette muuten ymmärrä että TEKÄÄN ETTE OLE TÄYDELLISIÄ. Enemmän tunnen vastuullisia nuorena saaneita kun +30vuotiaita äitejä, anteeksi nyt vain.

En tätä ketjua sen kummemmin jaksa kahlata, mutta ihan vain sen varalta, ettei kukaan sitä vielä ole tänne kirjoittanut, haluan sanoa seuraavaa:

Missään maassa ei mitään viinipulloja raskaana ollessa kitata. Ja varsinkin ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana pitäisi ehdottomasti vältää alkoholia, myöhemmin raskauden aikana voi jo pienen siiderin juodakin.

Sinun tupakoinneistasi en tiedä, mutta raskaudenaikainen tupakointi on AINA haitallista.

Kaikkea hyvää sinulle. Ei ikä määritä sitä, kuka on hyvä äiti ja kuka ei.

[QUOTE="äitix3";24703525]Yhtä asiaa en ymmärrä, että miksi sinun teya pitää tulla tänne meille sitten todistelemaan ja puolustelemaan omia valintojasi? Sanot kuitenkin samalla että ne keitä ei kiinnosta niin voi jättää blogisi rauhaan, ohittaa koko homman. Itse tunnut täällä tuolla omalla kommentoinnilla vaan provoavan entistä enemmän, kun jatkat tätäkin ketjua kokoajan vastailemalla ja puolustelemalla. ? Ingoraa itsekkin koko tämä sivusto niin pääsee varmasti helpommalla.[/QUOTE]

sitä mä tässä justiinsa suunnittelinkin tekeväni. Tänne tulin ylipäätään kertoon totuuksia, kun melkein kaikkien tiedot on ihan päästä revittyjä, ja itse keksittyjä.

Onko tietoa, koska sellainen alkaa? Mielenkiintoista =) Suomessa ei paljon teiniäitiydestä puhuta.

Ei se tupakan poltto nyt noiden blogien perusteella suurin ongelma ollut.

Surullinen mieli tuli, kun ajatteli kaikkia asianosaisia (tyttöjä, heidän lapsiaan, vanhempiaan...). Kovin vaikuttivat blogien perusteella nuorilta ja kypsymättömiltä ja etenkin toisella oli aikamoisen kova tarve vielä esitellä tekemiään "tuhmuuksia".

Luulen, että todellisuus pienen lapsen kanssa tulee vielä iskemään tyttöjä vasten, ja kovaa. Olen vastaavia tapauksia jokusen nähnyt. Ensin on kaikki ihanaa ja hyvin, mutta sitten alkaa arki maistua puulta ja entinen elämä vetää puoleensa. Lapset ovat nyttemmin huostassa.

Herttinen. Aikuiset ihmiset mollaavat lapsia. 16-vuotias on vielä lapsi, vaikka olisikin jo äiti itse. Ei voi olettaa, että ne valinnat ja teot olisivat kypsiä. Minä en osaa ajatella muuta kuin että se teiniäiti tarvitsee apua ja tukea. Ihan kamalaa, että aikuiset ÄIDIT haukkuvat lapsia.

Ei se tupakan poltto nyt noiden blogien perusteella suurin ongelma ollut.

Surullinen mieli tuli, kun ajatteli kaikkia asianosaisia (tyttöjä, heidän lapsiaan, vanhempiaan...). Kovin vaikuttivat blogien perusteella nuorilta ja kypsymättömiltä ja etenkin toisella oli aikamoisen kova tarve vielä esitellä tekemiään "tuhmuuksia".

Luulen, että todellisuus pienen lapsen kanssa tulee vielä iskemään tyttöjä vasten, ja kovaa. Olen vastaavia tapauksia jokusen nähnyt. Ensin on kaikki ihanaa ja hyvin, mutta sitten alkaa arki maistua puulta ja entinen elämä vetää puoleensa. Lapset ovat nyttemmin huostassa.

Sen kummemmin kantaa ottamatta, näytä mulle ns. kypsä teini? Eivät kaikki aikuisetkaan ole kypsiä.

• Tykkää
Reactions: teya
elikkä Teya miksi edes vastaat kaikkiin haukkumaviesteihin joissa teiniäitejä arvostellaan? jos se ei kosketa omaa elämääs mitenkää ja kukaa ei voi vaikuttaa sun mielipiteihin.
Annat vaa haukkujille lisää iloa jatkaa tuota haukkumista.Jättäisit ne omaan arvoon ja eläisit itse omaa elämääs.
tuskin _KUKAAN_ anonyymi vaikuttaa elämääsi. joten suosittelen olemaan vastaamatta,lyllä ne sit lopettaa kun tajuaa että ei niihin kiinnitetä huomioo!

Monikin alle 20-vuotias on päästään vielä kakara. Tietenkin on poikkeuksia.
Tuo vertaus vastuunsa ottamisesta oli mielestäni hyvä!

Muistan oman nuoruuteni, kun olin kaikkia vastaan, luulin tietäväni kaiken ja luulin sen ensimmäisen truelove-suhteeni kestävän ikuisesti. Kasvoin ja huomasin olevani väärässä ja suhteenikin oli kariutunut ja näin myöhemmällä iällä nauran samanlaisessa luulossa eläville (lapsille/nuorille)ihmisille.

En lähde näiden tyttöjen puolelle, mutten heitä vastaankaan. Saatan kaupungilla katsoa teiniäitejä pidempään ja miettiä oliko lapsi vahinko vai ei, mutta en hyljeksi. Tulee enmmänkin tunne että tahdon auttaa.

Moni teiniäiti on vastuullisempi ja "aikuisempi" kuin monikaan viisivuotta vanhemmat. Lapsi pakottaa kasvamaan.

(ps. ennenkuin joku lähtee pommittamaan "mistä sä mitään tiedät" kysymyksillä, niin oma teiniäitiyteni meni vauvan keskenmenon myötä.. Olen niitä vauvoja muutenkin joutunut hoitamaan)

Niin ja 16-vuotias on alaikäinen. Vaikka olisi äiti. Alaikäisen vanhempien pitää huolehtia lapsestaan... minusta se olisi outoa, että 16-vuotias äiti joutuisi pärjäämään ihan yksin. Jos 16-vuotiaalla ns. norminuorella on oikeus "loisia" kotona ja syödä vanhempiensa ostamaa ruokaa (jonka he ehkä, herra paratkoon, valmiina pöytään kantavat), niin miksei äidiksi tulleella 16-vuotiaalla olisiä tähän oikeutta?

Tuon 23-vuotiaan kirjoitukset tuolla ekalla sivulla tyrmistyttävät siis minua. Mutta toisaalta, 23-vuotias on itsekin vielä aika nuori&kypsymätön ;)

• Tykkää
Reactions: teya ja ...
[QUOTE="trio";24700771]Pitäähän sitä omatuntoaa jotenkin pönkittää,vaikka sitten haukkumalla nuoria äitejä.
Itse kävin noita lukemassa,ja mitään pahaa sanottavaa en niistä kirjoituksista löydä.[/QUOTE]

Minäkin luin ja useampi tunti vierähti. Oikein tervejärkisiä nuoria äitejä. Joskus vaan se vauva haluaa syntyä aikaisin. Eivät ainakaan tehneet aborttia. Tukea tietenkin tarvitsevat.

Nyt ihmiset järki käteen. Varmasti lähdette arvostelemaan kahta ihmistä joita ette edes tunne?! Haloo, jos sossut näkis tilanteen yhtä uhkana kun osa teistä; niin ehkäpä neidit ei saisi muksujaan pitää... for real. :-----D Sen verran mitä oon itse Teyan kanssa jutellut, niin ei vois lapsi parempaa äitiä toivoa; kaikin puolin kelpo mamma, vaikkakin nuori onkin :-) Tsemppiä tytöille jatkoon (: ! ja teille jotka ette nää napaanne pidemmälle, ni elkää nuuskiko asioita jotka ei teillä millään tavoin kuulu; varsinkaan lähtekö arvostelemaan negatiivista puolta, kun ette voi olla varmoja mitä sanotte. :)

Tuosta tupakoinnista vielä.. Mä tunnustan polttaneeni odottaessani. Olin siis 24vuotias. Raskaus oli yllätys.
Yritin lopettaa kaikin keinoin mitä keksin (tupakanhimoissani söin tikkaria, imin parvekkeella pilliä, otin kurkkupastillia, yritin nikotiinivalmisteita, poltin kahdet sauhut ja tumppasin...) Yritykset aina päättyivät itkuun, tärinään ja oksenteluun. Mieheni sairastui odotusaikanani syöpään (sai siis diagnoosin) ja kaikki tämä tuskan hiki ja tappelu piti käydä "suljetuin ovin" mieheltäni piilossa jotta hänen olonsa ei pahentuisi minun vuokseni. Tuska ja huoli mieheni tilasta ei ainakaan helpottanut tupakanhimojani (kategorioin itseni tunnetupakoitsijaksi, haen ja saan röökistä lohtua..) Psyykkiset ja fyysiset oireeni riippuvuudesta olivat niin voimakkaat, etten kyennyt lopettamaan.

Ei ole päivääkään etten katuisi tupakointiani, mutta yritän ajatella että sen kaiken taistelun keskellä tein kaikkeni. Lapsi voi hyvin, syntyi ajallaan ja toivottavasti voi hyvin jatkossakin.

Ja pakko se on sanoa että nämä molemmat teiniäidit ovat vielä pentuja (blogi kirjoituksista päätellen) mutta haukkumisen sijaan haluan toivottaa heille valtavasti voimia, rakkautta ja rohkeutta.

tosi säälittävää puuttua toisten elämään ja haukkua huonoks äidiks, mä tunnen
teyan ja tiiän että se ei oo juonu sinä aikana ku on ollu raskaana. ja se ei kuulu
kenellekkään ventovieraalle ihmiselle jo 16-vuotias on raskaana.
turhaan täällä haukutte näitä teini-äitejä joita ette edes tunne. Ja oon varma että teijasta tulee hyvä äiti :) että ihmiset jotka ette tunne pitäkää suunne kiinni.:)

Yhteistyössä