Häviskö se eilinen teiniäiti ketju johonkin?

vielä haluisin sanoa että teija ja muut teini-äidit eivät tarvii mitää keski-ikäisten nalkatusta täällä, luulenpa että he ovat enemmänki avun ja tuen tarpeessa. ja epäilen että teyankin vanhemmat on teyalle puhunu, teidän ei tarvitse. ja on se kumma jos ventovieraan teinitytön raskaus kalvaa niin paljon että tänne tarvii tulla sotimaan. antakaa nyt jumalauta olla, epäilen että teyalla on jo ihan tarpeeks stressiä ilman teidän ventovieraiden nalkatusta.:) että pitäkää huoli vaan omista asioista, teya pitää kyllä omistaa ja pikku-prinsessan :)

Ei se tupakan poltto nyt noiden blogien perusteella suurin ongelma ollut.

Surullinen mieli tuli, kun ajatteli kaikkia asianosaisia (tyttöjä, heidän lapsiaan, vanhempiaan...). Kovin vaikuttivat blogien perusteella nuorilta ja kypsymättömiltä ja etenkin toisella oli aikamoisen kova tarve vielä esitellä tekemiään "tuhmuuksia".

Luulen, että todellisuus pienen lapsen kanssa tulee vielä iskemään tyttöjä vasten, ja kovaa. Olen vastaavia tapauksia jokusen nähnyt. Ensin on kaikki ihanaa ja hyvin, mutta sitten alkaa arki maistua puulta ja entinen elämä vetää puoleensa. Lapset ovat nyttemmin huostassa.

Voi vittu mä sanon teille...Kenelle, iästä riippumatta, se todellisuus pienen lapsen kanssa, ei olis iskeny vasten kasvoja? Ja nuori ikäkö tekee sen, että automaattisesti, menojalkaa rupee vipattaan, ja lapset viedään. Voi jeesus.. Suurimman osan puolesta, jotka tähän ketjuun on kirjoittanut, saa hävetä, ja te kutsuttu vielä itseänne aikuisiksi, hyviksi äideiksi...jepjep..

Siis mitkä mammat täällä mollaa lapsia :O Oikeesti te kuuluisitte sinne hoitoon. Kehtaatte vielä syyttää näitä tyttöjä siitäkin, etteivät he ole saaneet parhaita eväitä omiin elämiinsä. HEI HALOO, minkälainen sadisti menee lyömään tollasella asialla?!?!? Ja hoette, että ootte te vielä itse lapsia. Tottakai 16-vuotiaan kuuluukin olla lapsi, ei kukaan ole valmis äiti heti ja nämäkin tytöt kasvavat siihen aikuisuuteen ja äitiyteen ajan kanssa. Te haukkujat voisitte tosiaankin katsoa peiliin ja pohtia, miksi teillä on tarve polkea heikompia...

• Tykkää
Reactions: teya
''tiedä, että ajattelet vain itseäsi. Se on tullut selväksi kun poltat tupakkaa'' <--- joo, niimpä niin taas se nähtiin, tupakan poltto, sekös sun persettäs TÄLLÄ kertaa raapas, hei oikeesti, kasvappa nyt itsekkin pikkusen, vai olenko mä sun mielestä ainut äiti joka polttaa raskauden aikana, tuskimpa , vai olenko muka :kieh:

Et ole ainut äiti joka polttaa raskausaikana, ja ei ne muutkaan raskausaikana polttavat ajattele muuta kuin itseään

Onko tietoa, koska sellainen alkaa? Mielenkiintoista =) Suomessa ei paljon teiniäitiydestä puhuta.

En muuten olis ees jaksanu kommentoida tänne enää, mut joo, ens vuoden
loppupuolella. Ne kuvaukset meistä alkaa keväällä, mut mulla alkaa itellä syksyllä, kun mun synnytys tullaan kuvaamaan. Eikä siitä saa rahaa,eikä se oo edes
tarkotus. :)

[QUOTE="vieras";24707542]''tiedä, että ajattelet vain itseäsi. Se on tullut selväksi kun poltat tupakkaa'' <--- joo, niimpä niin taas se nähtiin, tupakan poltto, sekös sun persettäs TÄLLÄ kertaa raapas, hei oikeesti, kasvappa nyt itsekkin pikkusen, vai olenko mä sun mielestä ainut äiti joka polttaa raskauden aikana, tuskimpa , vai olenko muka :kieh:

Et ole ainut äiti joka polttaa raskausaikana, ja ei ne muutkaan raskausaikana polttavat ajattele muuta kuin itseään[/QUOTE]

lahjotatko mullekkin hiukan tota ajatustenlukutaitoa :)? On se kyllä hevletin jännä miten tiiät melkein yhtä paljon mun ajatuksista kun minä.

... ja vitut.

Polttaminen ja juominen, vaikka on tietoisesti raskaana, kertoo jo tarpeeksi paljon. Et ole ansainnut tervettä lasta, käytöksesi takia. Tosin lapsesi tietysti ansaitsee syntyä terveenä koska on viaton ihmisyksilö. Ristiriitaista.

Mua alkaa pikkuhiljaa kyrsii toi ainaine teini-äideistä paskan puhuminen. Minkä ne sille voi jos haluaa nuorena lapsen eikä vasta parin vuoden päästä, se on niitten oma asia joten antakaa jo vittu olla. Mä uskon että niillä menee hyvin tällä hetkellä ja menee myöhemminki. Tietty aina on ylä- ja alamäkiä mut niistä selviää ja jos haluaa hetken olla ilman lasta niin voihan sen viedä hoitoon vaikka sukulaisille pariks tunniks/päiväks. Mä toivotan kaikille teini-äideille onnea lapsen johdosta ja mä pidän heille peukkuja pystyssä koska he eivät anna näiden kusiaisten kirjotusten vaikuttaa omaan elämäänsä millään lailla.
Ps. Ei, en ole teini-äiti enkä tunne ketään teini-äitiä

[QUOTE="vieras";24940300]Luin jostain että näistä kahdesta teiniäidistä (Teya ja Tiuski) joko toiselta tai molemmilta olisi otettu lapsi huostaan, O_O liekö totta tämä väite?[/QUOTE]

Ei meiltä kummaltakaan ole lasta huostaanotettu.

teyan pikkuinen on syötävän suloinen ja teya loistava äiti parempi kuin moni muu :) kannattaa ottaa selvää asioista ennen kun tänne alkaa kirjottaan .Ja teyalla on suku tukiverkkona joten yksin hän ei ole ollut missään vaiheessa niin me sisarukset kuin muutkin olemme tukeneet teyaa sillä marmatus ei tosiaankaan olisi auttanut vaan pahentanut :)

Viimeksi muokattu:
Juu-u. Siis ihmiset, oletteko tosissanne? Huoh. Eiköhän Teya kykene lapsensa hoitamaan, kuten muutama muukin on jo sanonut. Sellainen tyttö kuitenkin kyseessä josta kyllä temperamenttia löytyy vaikka muille jakaa, mutta osaa tuo nyt vastuunsakin kantaa. Eiköhän siitä kerro jo jotain se, että 9kk odotuksen jälkeen lasta pidetään omana aarteena ja on jopa vaivauduttu varmistamaan oma selusta, asia jota moni AIKUINEN äiti ei välttämättä osaakaan tehdä (tällä nyt tarkoitan tukiverkkoa, tavaroiden hankkimista etukäteen jne.). Teyan isosena tuossa pari vuotta sitten toimineena voin sanoa että on kyllä sellainen tyttö kyseessä joka osaa hoitaa omat asiansa...

Ja siitä blogista... Tai antaa olla. Kukaan teistä ei varmaankaan ole koskaan kirjoittanut minkään näköistä päiväkirjaa? Koska mun päiväkirjan perusteella oon ihan kamala ihminen, vihaan kaikkea ja kaikkia, angstaan joka asiasta eikä mun elämässä oo mitään muuta ku jumalatonta draamaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24975975:
Mitä sulle kuuluu? Vauvas ainakin oli syötävän suloinen :)

Mulle kuuluu hyvää :) Pikkunen on ollut kiltisti, ei vaan ikinä malttais nukahtaa :D mutta nyt nukkuu tuossa kiltisti :) Se on kyllä kasvanutkin ihan sairaan paljon :) mutta hyvää meille molemmille, kiitos kysymästä :)!

ps en nyt jaksanu kirjautua sisään, aloin vaan ihmetteleen miten täältä oltiin taas eksytty mun blogiin joten tulin kattoon mitä täällä tapahtuu. :D

Juu-u. Siis ihmiset, oletteko tosissanne? Huoh. Eiköhän Teya kykene lapsensa hoitamaan, kuten muutama muukin on jo sanonut. Sellainen tyttö kuitenkin kyseessä josta kyllä temperamenttia löytyy vaikka muille jakaa, mutta osaa tuo nyt vastuunsakin kantaa. Eiköhän siitä kerro jo jotain se, että 9kk odotuksen jälkeen lasta pidetään omana aarteena ja on jopa vaivauduttu varmistamaan oma selusta, asia jota moni AIKUINEN äiti ei välttämättä osaakaan tehdä (tällä nyt tarkoitan tukiverkkoa, tavaroiden hankkimista etukäteen jne.). Teyan isosena tuossa pari vuotta sitten toimineena voin sanoa että on kyllä sellainen tyttö kyseessä joka osaa hoitaa omat asiansa...

Ja siitä blogista... Tai antaa olla. Kukaan teistä ei varmaankaan ole koskaan kirjoittanut minkään näköistä päiväkirjaa? Koska mun päiväkirjan perusteella oon ihan kamala ihminen, vihaan kaikkea ja kaikkia, angstaan joka asiasta eikä mun elämässä oo mitään muuta ku jumalatonta draamaa...

kuka ikinä ootkaan, mä ilmeisesti tunnen sut, mutta kuitenkin, kiitos oot ihana :>?

En nyt tiedä onko minulla mitään varaa sanoa kun itsekin nuori äiti olen..
Mutta. Kyseisten nuorten tyttöjen (teya ja tiuski) ainoa huono puoli on se, että vaikka varmasti vastuullisia äiteja ovatkin yms. hyviä ihmisiä, he eivät osaa ottaa rakentavia kritiikkejä vastaan, vaan jokaisesta vähänkin negatiivisesta kommentista täytyy nostaa hirveä angstihaloo. En tarkoita että joka kommentti pitää vain niellä, (vaikka helpommalla pääsisikin kun ei vaan välitä) vaan ottaa opiksi vain RAKENTAVISTA kritiilkeistä / niistä jotka ovat oikeastikkin ASIAA vaikka negatiivisia ovatkin.

En nyt tiedä onko minulla mitään varaa sanoa kun itsekin nuori äiti olen..
Mutta. Kyseisten nuorten tyttöjen (teya ja tiuski) ainoa huono puoli on se, että vaikka varmasti vastuullisia äiteja ovatkin yms. hyviä ihmisiä, he eivät osaa ottaa rakentavia kritiikkejä vastaan, vaan jokaisesta vähänkin negatiivisesta kommentista täytyy nostaa hirveä angstihaloo. En tarkoita että joka kommentti pitää vain niellä, (vaikka helpommalla pääsisikin kun ei vaan välitä) vaan ottaa opiksi vain RAKENTAVISTA kritiilkeistä / niistä jotka ovat oikeastikkin ASIAA vaikka negatiivisia ovatkin.

Näytä mulle tältä palstalta ykskin aikunen, joka osaa ottaa sitä rakentavaa kritiikkiä vastaan, ja en oo kyllä kovin montaa rakentavaa kritiikkiä nähny noille tytöille kirjoitettavan, pääasissa sitä omalla erinomaisuudellaan pätemistä, ja vittuilua.

Hei, haluan vain kertoa oman näkemykseni ja kokemukseni asiasta. Joo, onhan se tupakka pahaksi, muttei aina. Omalla miehelläni on astma, atopia, maitoallergia + lukemattomat muut, allerginen nuha ym. ja kaikilla hänen sisaruksillaan on myös. Minun mielestäni kaikki johtuvat anopin tupakoinnista raskauden + imetyksen aikana. Sen huomaa myös siitä, että ensimmäisellä sisaruksella on lievimmät allergiat ym. ja anoppi poltti vähiten sen raskauden aikana. Sitten on minun siskoni, joka oli myös ensikodissa, lapsi nyt 2v. ja on muna-allergiaa ja atopiaa ym. Myös tupakasta, koska meillä ei kummallakaan ole mitään allergioita eikä siskoni miehelläkään. MUTTA en tuomitse ketään. Itse syyllistyin samaan alkuraskaudessa. Tosin, en tiennyt silloin vielä raskaudestani. Nyt lapsi 6kk ja vielä ollut kuitenkin täysin terve ja normaali lapsi. Myöskään en ole koskaan tavannut vieroitusoireisia lapsia, eli siis että olisi tupakasta vieroitusoireita.

Olen itsekkin nuori äiti, 20v. Mutta se oli oma valintani, tulin raskaaksi, päätimme pitää lapsen, mies etsi meille heti oman asunnon ja sitten muutimme ja elimme omillamme. En ole IKINÄ katunut päätöstäni pitää lasta. Vaikeaa se on kun on rahat tiukilla, mutta kyllä tästä selviää. Ei suomessa kukaan nälkään kuole. Apua saa aina.

Sitten ensikodista, sehän on vain hyvä, että äiti on itse tajunnut hakea apua ja mennä sinne. Ei ensikoti ole mikään paha paikka, päinvastoin, siellähän opetellaan omillaan eloa tehdään ruokaa vuoropäivin, siivotaan ym. Se vain tarjoaa turvan äideille ja lapsille, tämän tiedän siksi, että siskoni siellä oli, niinkuin jo sanoinkin. Siskolleni ainakin ensikoti oli paras vaihtoehto.

Ja ihan tosi, kuka jaksaa jankata AINA näistä teini-äideistä. Eihän se asia kuulu kenellekkään muulle. Jokainen taklaa tyylillään. Ja kaikki kaatuvat elämässä jossain kohtaa perseelleen. Mutta jos sieltä pääsee ylös, niin sehän sitä elämän kokemusta tuo.. Eikö?

Joten olisiko tämä ainainen teini-äiti asia tässä. Kiitos.

mä taas tunnen teijan jo 16V ajan joten tiedän millainen hän on luonteeltaan jne. Teya on auttanut mua tosi paljon aikoinaan joten itsekkin autan teyaa mielelläni niin meillä sisarten kesken toimitaan :)Ja tosiaan teyalla on sisarusten ja vanhempien tuki :) Ja aukku on mitä suloisin pikkuinen tuli ihan kuopuksen vauva aika mieleen :'(.Mutta jännää on se että ihmiset jotka ei teyaa tunne eikä koskaan ole tavannut morkkaavat häntä te ette tiedä teyan taustoja ette mitään muutakaan ja niin kun joku kirjottikin tempperamenttia ja periksantamattomuutta teyasta ei puutu ja tähän mennessä se on ollut vain hyvä :)

Ei helvetti näitä viestejä taas.. Oletteko te sitten parempia äitejä jotka haukutte täällä 16-vuotiaan muutenkin hankalassa tilanteessa olevan tytön?
Ja en todellakaan ymmärrä miksi niin nuoren äidin pitäisi pärjätä ilman kenenkään apua tai tukea kun monta vuotta vanhemmatkin saavat sitä ja jos eivät saa niin valittavat ystävien ja turvaverkoston puuttumista ja itkevät sitä täällä kaksplussalla!
On olemassa paljon äitejä, kaiken ikäisiä, jotka polttavat tai käyttävät alkoholia tai jotka ovat menneisyydessä tehneet asioita joista eivät ole ylpeitä. Minun mielestäni on vain hienoa että joku uskaltaa puhua asioistaan julkisesti vaikka tietää varmasti saavansa monenlaista palautetta. Mitä te luulette olevanne kun täällä hyökkäätte yksittäisen ihmisen kimppuun? Aika säälittävää ja vaikuttaa siltä että kannattaisi hankkia oma elämä ja keskittyä siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24707352:
Voi vittu mä sanon teille...Kenelle, iästä riippumatta, se todellisuus pienen lapsen kanssa, ei olis iskeny vasten kasvoja? Ja nuori ikäkö tekee sen, että automaattisesti, menojalkaa rupee vipattaan, ja lapset viedään. Voi jeesus.. Suurimman osan puolesta, jotka tähän ketjuun on kirjoittanut, saa hävetä, ja te kutsuttu vielä itseänne aikuisiksi, hyviksi äideiksi...jepjep..

PEESI! Minä olen ihan kauhuissani lukenu että miten aikuiset ihmiset kehtaa haukkua nuoria äitejä noin :o
Ottakaa nyt se pää sieltä p*rseestä ja pikkuisen jotaki rajaa tuohon, apua ja tukea nämä tytöt tarvii, eikä tuommoista sontaa.

Yhteistyössä