Hei te hoitotyöläiset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "luppis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"luppis"

Vieras
Kuinka moni teistä jotka teette hoitotyötä käytätte työkenkinä crocseja?
Onko olleet millaiset käyttää? Onko jalat olleet väsyneet työpäivän aikana?
Entä onko selkä kipeytynyt crocsien käytön takia?

Olen itsekin ko alalla ja nyt olen alkanut miettimään crocsien ostoa, mutta en ole ihan varma onko ne sittenkään ihan niin hyvät mitä annetaan ymmärtää. Haluaisin siis kuulla teidän omia mielipiteitänne asiasta. Ja tietenkin muutkin saavat tähän vastata jotka tekevät seisomatyötä ja kyseisiä kenkiä käyttää.
Olen nyt siinä pisteessä, että hyvät kengät pitäisi ostaa, mutta en viel ole ihan varma siitä olisiko crocsit ne parhaimmat kuitenkaan.
Toki niiden hyvänä puolena on se että ne saa helposti pestyä jos tulee jotain sittisontaa kengille vahingossa, ja hintakaa ei ole niin suuri kuitenkaan verrattuna esim ihan kunnon työkenkiin joita olen ihastellut.

Elikkäs toivon nyt todellakin kommentteja sekä puolesta että vastaan. Auttakaa mua tekee päätös hyvistä kengistä joilla jaksan työni hoitaa hyvin ilman että jalkani väsyy liikaa. :) Kiitos jo etukäteen!

Kyllä meillä töissä monet käyttää, mutta itse en niitä halua. Työskentelen psykiatriassa, ja välillä joutuu "painimaan", tuntuu ettei ne pysy jalassa kunnolla koska eivät ole niin istuvat. Lähtevät jalasta sivulle työntäessä. Tämä tosin koskee niitä perusmallin crocseja, onhan niitä muitakin malleja, joista ei mulla kokemusta.

Itse kokeilin, mutta eivät olleet hyvät minulle, jalat väsyivät niissä pidemmän päivän aikana. Itse olen vannoutunut Birkkareiden kannattaja, niissä eivät jalat herkästi väsy ja ovat muutenkin laadukkaita ja ¨kestäviä.

Kiitos vastauksista! :)

Tämän hetkinen työnkuvani on sellainen että kävelen päivän aikana jopa reilun 10 kilometriä ympäri sairaalaa, joten kengillä on erittäin suuri merkitys työssä. Tällähetkellä mulla on nimittäi halppis "crocsit" ja niissä ainaki jalat väsyy todella nopeasti, mutta oon miettiny josko niistä aidoista olisi jeesiä mulle.
Ja nyt kun taasen sain toisenlaista kommenttia ko kengistä niin harkitsen vielä sitä, että mitkä ostan. Birkkarit ois kyl aivan mahtavat, mutta niissä suurin ongelma on hinta. :(

Mutta edelleen otan kommentteja kaikilta vastaan! :)

mulla on ollut feikkicrocsit viitisen vuotta hoitotyössä, enkä ole huomannnut mitään ongelmia. Tosin nyt vähän tekisi mieli ostaa maahisten ihanat työkengät, maksavat vaan sen 70e :snotty:

Mulle työkengissä tärkeitä ominaisuuksia ovat kärjen umpinaisuuus sekä pestävyys ihan koneessa tai decossa.

Eivät ole olleet pidemmän päälle hyvät. Selkä ja jalat väsyy.

Jalaksen työkengissä selkä voi hyvin. Kun nämä nykyiset on loppuun käytetty, niin ostan toiset samanmoiset tai vastaavat :)

Juuri niin, ei pidemmän päälle selälle eikä lonkille hyvät. Sain myös kuulla eräältä kollegalta että niiden tuottama lämpö saa suonikohjutkin vaivaamaan jaloissa ihan eritavalla kuin toisissa työkengissä.

Mullakin oli aidot töissä mutta jalat kipeytyivät tosi paljon. Meillä töissä Maahisia (saadaan työnantajan puolesta edullisin malli), olen tykästynyt niihin niin paljon, että olen hankkinut vapaa-ajallekin oma-kustanteisesti. Joten Maahisia suosittelen!

Kokeiltu on kyllä mutta en pysty käyttämään Crockseja töissä, ovat aivan liian pehmeät ja leveälestiset jotta tukisivat jalkaa tarpeeksi myös sivusuunnassa ja samoin kuin joku ylläolevista jo kirjoittikin, alan kompastella niillä kun jalat väsyvät tarpeeksi.

Kokeiltu on kyllä mutta en pysty käyttämään Crockseja töissä, ovat aivan liian pehmeät ja leveälestiset jotta tukisivat jalkaa tarpeeksi myös sivusuunnassa ja samoin kuin joku ylläolevista jo kirjoittikin, alan kompastella niillä kun jalat väsyvät tarpeeksi.

Crocseja on muitakin malleja kuin se leveälestinen Classic. Esim itselleni sopii parhaiten kapeampi Mary Jane, ja muitakin kapeita malleja on.

Mutta toki jokainen taplaa niillä kengillä mitkä omaan jalkaan on parhaat.

Iso kiitos vastauksista!! :)

Joku täällä mainitsikin Jalaksen ja kyllä se tekee erinomaisia kenkiä ja sieltä olen löytänyt yhden turvakengän joka on jalalleni paras, mutta hoitotyössä ei kovin käytännöllinen vahvikekärkinen turvakenkä kuitenkaan ole. :D
Ja mitä tuohon crocsiin tulee niin en sitä perusmallia olekaan meinannut vaan olen katsellut muita malleja jotka voisi toimia minun jalkaani ja työhöni parhaiten. Mutta en sitten tiedä.
Harkinta kenkien osalta jatkuu vielä tovin jos toisenkin. :) Ja mielipiteitä otan edelleen vastaan jos kenelläkään niitä on antaa! :)

Näihin työkenkiin palatakseni: miksihän hoitotyötä tekevät eivät saa työnantajan puolesta työkenkiä..? Saattaisi olla jo ihan työterveyhuollon kannalta hyvä teko kustantaa jokaiselle vakituiselle työntekijälle kunnolliset kengät.
Monella "miesten" alalla työkengät kuuluvat ihan olennaisesti työvaatetukseen- miksei hoitoalalla : /

Näihin työkenkiin palatakseni: miksihän hoitotyötä tekevät eivät saa työnantajan puolesta työkenkiä..? Saattaisi olla jo ihan työterveyhuollon kannalta hyvä teko kustantaa jokaiselle vakituiselle työntekijälle kunnolliset kengät.
Monella "miesten" alalla työkengät kuuluvat ihan olennaisesti työvaatetukseen- miksei hoitoalalla : /

Tämä on asia mitä itsekin olen monesti ihmetellyt ja tulen aina varmasti ihmettelemään. Nimittäin esim tehdastyössä jopa harjoittelijat saavat työnantajan puolelta turvakengät ilmaisiksi omakseen, koska työnantaja ne sinne vaatii.
Kyllähän hoitoalallakin vaaditaan työkengät niin miksi niitä ei voi sairaala kustantaa. Toki on totta, että sairaalat saavat vain tietyn määrän määrärahoja jotka on sitten pyrittävä jakamaan tasapuolisesti osastoille, mutta tuskin olisi kovin suuri menoerä sairaalalle kuitenkaan hankkia esim 300 paria kenkiä, eiköhän hinta putoa siinä vaiheessa kenkäparille aika reilusti.

[QUOTE="luppis";25782261]Tämä on asia mitä itsekin olen monesti ihmetellyt ja tulen aina varmasti ihmettelemään. Nimittäin esim tehdastyössä jopa harjoittelijat saavat työnantajan puolelta turvakengät ilmaisiksi omakseen, koska työnantaja ne sinne vaatii.
Kyllähän hoitoalallakin vaaditaan työkengät niin miksi niitä ei voi sairaala kustantaa. Toki on totta, että sairaalat saavat vain tietyn määrän määrärahoja jotka on sitten pyrittävä jakamaan tasapuolisesti osastoille, mutta tuskin olisi kovin suuri menoerä sairaalalle kuitenkaan hankkia esim 300 paria kenkiä, eiköhän hinta putoa siinä vaiheessa kenkäparille aika reilusti.[/QUOTE]

Niimpä.

Mä muuten otan asian esille omassa duunipaikassa. Olen yksityisellä töissä ja rahaa talolla riittää, joten katsotaan mitä sanovat tuohon kenkäasiaan :snotty:

[QUOTE="vieras";25775987]Crocseja on muitakin malleja kuin se leveälestinen Classic. Esim itselleni sopii parhaiten kapeampi Mary Jane, ja muitakin kapeita malleja on.

Mutta toki jokainen taplaa niillä kengillä mitkä omaan jalkaan on parhaat.[/QUOTE]

Tiedossa ja kokeiltu on mutta se kapeampikaan lesti ei yksinkertaisesti istu mukavasti mun jalkaani ja vaikka istuisikin, mun selkä ei kuitenkaan kestä kävellä noin pehmeillä ja lelluttavilla lössöillä.

tällä hetkellä aidot crocsit käytössä. Ei mun suosikit, mutta helppot puhdistaa verestä ja lapsivedestä. Maahiset on ykköset omaan jalkaan, mutta materiaalit sellaisia, että sotkut harmittaa.

Mulla on käytössä MBT:t ja en enää vaihtais toisiin. Crocsit menee muutaman työvuoron sillon tällön mutta ei pidemmässä juoksussa. Vaikka kohta alkavassa duunissa työnantaja kustantaisi työkengät, niin taidan ottaa sen rahana ja ostaa uudet MBT:t ennemmin.

Täällä joku käytti maahisia? Mulla on myös sellaset käytössä ja on kyllä paskimmat kengät taas hetkeen. Ainaki siis ne korkkipohjaset. Jalat hikoaa ihan älyttömästi, vaikea pitää kenkiä jalassa, ne on sellaset "löysät" jalkaan. Noita Crocseja kokeilin kanssa, ei ollu mua varten. Sairaalan lattiaa vasten turhan usein "tökkää". Eli tuloksena se että meinaa lentää nenällensä useaan kertaan päivän aikana. ne on myös tosi löysät jalkaa. Huonot polville, selälle, lonkille ja etenkin pohkeille. Crocseilla saa todella nopeasti itelleen pohkeitten kireyden, joka sitten saattaa oireilla polvikipuna ja jopa selkäkipuna. Kunhan tästä töihin palaan niin itelleni ostan ehdottomasti Eccot! Niitä ei ole kuin kehuttu! :)

mulla on ollut feikkicrocsit viitisen vuotta hoitotyössä, enkä ole huomannnut mitään ongelmia. Tosin nyt vähän tekisi mieli ostaa maahisten ihanat työkengät, maksavat vaan sen 70e :snotty:

Mulle työkengissä tärkeitä ominaisuuksia ovat kärjen umpinaisuuus sekä pestävyys ihan koneessa tai decossa.

Maahisilla on asiakaspalvelu nin syvältä hanurista, että älä tilaa sieltä!! Kengät on kyllä hyvät ja nätit, mut ihan periaatteesta seuraavat työkengät tulee jostain muualta!!

Mulla oli pitkään ihan feikkicrocsit ja hyvin meni. Maahisissa oli valtaisa staattisen sähkön ongelma, kun niitä aikoinani pidin! Talvisaikaan sain sähköiskuja ihan joka paikasta ja labrassa kun töissä olen, niin muutaman kerran koneet tilttas, kun koskin niihen ja vaan sininen valokaari välähti... Että ei enää Maahisia mulle. Tällä hetkellä taitaa olla Schollin kengät. Mutta oli kyllä vaikeaa löytää kauniita, värikkäitä kenkiä kohtuuhintaan!

Yhteistyössä