Heidi Kyrö on rohkea,kertoi ettei halua enempää lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rohkea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hienoa jos ihminen tekee elämässään niinkuin parhaaksi näkee, eikä perustele turhia muille asioissa jotka ovat jokaisen perheen henkilökohtainen päätös. Itse pidän kaikkea lapsi lukuun utelemisia liittyviä, ja kehoituksia jotenkin tökeröinä. Luulen että ihan samanlaisesti monilapsiset perheet kuulevat huomauttelua, että taasko yksi lisää, eivätkö jo riitä yms.

No kyllähän sitä jatkuvasti kysellään kun yhden tekee että koska tulee sisarus.Meillä loppui kyselyt vasta kun ainokainen oli 2.5v sen jälkeen ei kukaan kysellyt että voi olla että sillä on vaikutusta kun kaikki muka haluaa vähintään 2 lasta.

Ihmiset on erilaisia. Jotkut pitää perheenlisäykseen liittyviä aiheita erittäin henkilökohtasina ja toiset taas puhuu niistä avoimesti ihan mielellään. Itse en ole koskaan kokenut kyselyä painostamiseksi.

Ehkä ihmisistä on vain luontevampaa tyydyttää uteliaisuuttaan muiden suunnitelmista kysäisemällä että "milloin pikku-lissukka saa sisaruksia?" kuin töksäyttämällä että "no montako ootte aatellu tehä?" tai "ootteko aatellu vielä vaakamamboilla ilman ehkäsyä?" :D

Minusta tuon asian ilmoittaminen ei vaadi erityistä rohkeutta.Lapsiluvun määrä on jokaisen perheen hlökohtainen asia.Joku haluaa yhden, toinen enemmän.Ei sitä tarvi perustella ulkopuolisille.

Rohkea? :D

Heh. Erityisen rohkeaa tehdä hyvinkin normaali määrä lapsia, eli yksi. Huh. Radikaalin rohkeaa oikein. Joku toinen rohkea teki kaksi, se on toinen yleisimmistä määristä.

Kaikennäköistä sitä nostetaankin jalustalle... että oikein yhden lapsen tekemisen rohkeus.

Minusta tuossa ei ole mitään rohkeaa. Monilla on yksi lapsi eikä siinä mitään ihmeellistä ole. Enkä ymmärrä tuota painostusta, kuka painostaa? Omat vanhemmat, sukulaiset, ystävät, tuttavat, puoliso? Mitä väliä sillä on mitä ulkopuoliset haluaa sinun tekevän tai olla tekemättä, lasten hankkiminen, oli niitä lapsia yksi tai seitsämän tai vapaaehtoinen lapsettomuus on ihan jokaisen oma asia ja valinta.

Yhteistyössä