heinäkuiset 05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja murmeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

murmeli

Vieras
moi kaikille! aloitetaan uus ketju, oli melkein sata rikki ja ei jaksa selailla.
täällä mun hermoja koetellaan todella! topi uhmaa kaiken aikaa ja ärisee joka asiasta. syömisestäkin on tullut todella vaikeata koska ei pysy paikoillaan ja huutaa helposti. meidän marsua koittaa retuutella, en oo antanut koskea ja siitäkös huuto syntyy..huhhuh!! toivottavasti menis tää vaihe nopsaan ohitse!
täällä ryömitään lujaa, melkein kontataan(pyllyä heilutellaan) ja juostaan kävelykärryllä.
kuinka kauan teillä muilla on mennyt siihen että ryömimisestä on alkanut konttaamaan jne?
minäkään en sinne meseen halua, ainakin minä siis täällä jatkan jutustelua. on kiva kuulla miten muilla menee ja jaksetaan:) itse olen rättiväsynyt tällä hetkellä tohon uhmaamiseen, mutt aeiköhän tämä tästä taas! arkinnassa ois kyllä vapaa ilta ystävien kanssa! ootteko mehua kukaan antanut? itse en ole vielä ja en oikeastaan sitä kannata, mutta jos helteillä sais paremmin mehua meneen alas kuin vettä. mitä mehua voi antaa jos antaa?

nyt kotihommiin..

Kerrankin sain nuo kuulumiseni kirjoitettua, niin kopsin ne nyt tähän uuteen ketjuun myös:-) Kun niitä kuulumisia kerran kaipailtiin...

Tässä siis:

No, kirjoittelenpas kuulumisia tänne puolelle samalla, kun tuli kirjauduttua. En olekaan tainnut moneen kuukauteen kirjoitella. En ole kyllä Mesen puolellakaan heiniksissä pahemmin häirinnyt ;-)

Töissäkin tuli siis keväällä oltua. Maaliskuun loppupuolelta sinne kesäkuun Suvivirteen asti. Ihan kivaahan tuo oli, mutta aikas rankkaa. Poitsulla oli paha tapa noihin aikoihin just herätä 4.30-05.00. Vähän äitiä väsytti! Vielä kun tuo toukokuu on töissä tositosi kiireinen. Sen voimalla jaksoi, että tiesi kohta loman alkavan:-) Nyt olen siis kesän lomalla ja ainakin loppuvuoden opintovapaalla. Hoitopaikkaa ei siis vielä tarvita. Tuon pari kuukautta Hermanni pärjäsi hienosti siskoni kanssa.

Hermanni kasvaa ja kehittyy. Tänään mennäänkin Teddy-tutkimukseen mitattavaksi. Arvelisin kooksi noin 10,5kg ja 75cm. Meillä ei vielä kävellä. Puita pitkin vähäsen ja ilman tukea treenaillaan seisomista. Tänäänkin tuli silmäkulmaan melkoinen mustelma :-( Konttaamalla pääsee tosi lujaa! Puhepuoli on mennyt hurjaa vauhtia eteenpäin. Matkii kaikkia mahdollisia sanoja ja äänteitä. Muutamia: EI, ANNA, ÄITI, TÄTI, PAPPA, TISH (TISSI), TÄÄ, IINA (Eveliina), ISH ( iskä), TTÄ (vettä). Tunnistaa tosi paljon asioita, mm. nenä, varpaat, napa, silmä, tissi, korva. Valtava harppaus tapahtui tässä kesäloman alettua. Hermanni nauttii yli kaiken ihmisten-ilmoilla-olosta. Moikkaillen ja lentosuukkoja lähetellen hurmailee ihmisiä :-D Äiti vaan viihtyy liian paljon kotosalla... Olisi varmaan kivampi Hermannin mielestä pyöriä kylillä. Varmaan syksyllä täytyy mennä jonnekin perhekahvilaan, vaikken olekaan kauhean innostunut tässä vaiheessa. Toista oli silloin noiden isojen pikkulapsiaikaan. Kävin silloin tosi paljon.

1-vuotissynttäreitä meillä juhlitaan vasta 8.7., vaikka päivä onkin jo ensi maanantaina. Tähän satsiin ei tule paljoa porukkaa. Toinen osa vietetään sitten pohjoisessa mummulassa heinäkuun lopulla. Synttärilahjatoiveita en ole kauheasti esitttänyt, kun meillä niin viisaita sukulaisia, että tietävät aina itse, mitä meillä tarvitaan. Hitto! Kysyisivätkin joskus, mutta ei! Sitten tulee esim. kummilahjaksi kahdet kehykset. Meillä synttäreillä tarjoillaan savukalaa&uusia perunoita ja jälkkäriksi kahvit ja mansikkakakut. Kiva järkätä synttärit tähän aikaan vuodesta:-)

Päikkäreitä meillä nukutaan nykyisin sisällä. Noiden helteiden myötä oikeastaan aloin siirtämään sisähommiksi, kun tuntuu että vaunuissa/rattaissa tuo lämpötila nousee niin korkeaksi. Onhan se lämmin sisälläkin, mutta ei ihan niin sentään. Välillä pärjättiin jo yksillä unilla, mutta nyt tuntuu taas, että iltapäivällä pitää vielä ottaa pienet tirsat. Heh, tai sitten nukahtaa pyörän kyytiin iltalenkillä... Ulkoilua tulee harrastettua aikas paljon. Omalla pihalla keinuen ja ruohoa nyppien lähinnä tai pyöräillen/kärrytellen. Hiekkalaatikko pitäisi laittaa mahdollisimman pian tähän omaan pihaan.

Huh, tulipa romaani. Nyt täytyy valmistautua tuonne Turku-reissulle. Isot lapset ovatkin nyt sporttiharrastuksissa ja pienin nukkuu :-)

Mukavaa kesää kaikille ja onnitteluja vatsankasvattajille sekä Katalle rouvaksi tulosta (en ole tainnut muistaa onnitella)!

Tehotyttö

Hei te heinikset kaikki. Pian on onnittelut paikallaan meillä kaikilla kun ykköstä pukkaa lasiin :). Meillä on maanantaina synttärit, mutta vietetään vasta 8.7. Tehotytön tavoin, koska iskä on varsinaisten synttärien tienoon muilla mailla vierahilla. Mulla itselläni on 35v. synttärit tuolloin 8. päivä, mutta en aio tuosta seikasta pitää kummempaa meteliä, juhlitaan vaan nyt tuota pikkuprinsessaa. Mimosa oppi juhannuksena kävelemään :) mökillä. Jostain syystä täällä kotona haluaa vielä taitoaan vähän säästellä, kaipa laminaattilattialla on turvaisampaa kontata toistaiseksi. Mökin räsymatoilla tehtiin jussina monta kaunista lenkkiä, itsekin oikein äityi hihkumaan kun tajusi mitä on tapahtumassa. Ensi askeleet otettiin pari viikkoa sitten, nekin mökillä! Mimosa sai vasta viikko sitten sitten ensimmäisen hampaan, ja perään tuli toinen nykerö, alas.

Murmelille sympatiat, ymmärrän että hermot varmaan kovilla! Meillä ei ihan hirveitä ällitällikohtauksia ole, vaikka välillä niitäkin, mutta isompana ongelmanamme onkin se, että Mimosa on ihan käsittämättömän kiinni minussa. Aina vaan lahkeessa roikkumassa. Ja rinnasta vieroittaminen on ÄÄRETTÖMÄN VAIKEAA, kun tyttö kiskoo paitaa ja sanoo TISSIÄ. Yösyötöistä ollaan väkisin vieroitettu, mutta vielä on aamulla, (päivällä) ja illalla... Tuosta päiväsyötöstä aion nyt päästä eroon. Ensi viikolla jätän aamun pois ja katsotaan nyt sitten sitä ilta-asiaa myöhemmin. Kuukauden päästä lähden lähden pariks päiväks tyttöjen kesken reissuun, josko sitten helpottais. Olen kyllä jo välillä tehnyt bändikeikkaakin, joten pitkiä päiviä/öitä on oltu ilman äitiä mummulassa ihan tyytyväisinä, mutta kun minä tulen näkyviin, jo alkoi janottaa!

Mimosa on kyllä aika taitava pitämään minuakin koukussaan, halii ja silittää ja hellii ja pussaa kuin viimeistä päivää, sitten tarttuu kaula-aukkoon ja sanoo pehmeällä äänellä "tissiä", ole siinä sitten lujana!

Juu murmeli, kyllä on nuo kiukkukohtaukset tuttuja. Meijänkin poika kyllä on oppinut näyttämään oman tahtonsa... Ja sen lisäks roikkuu kokoajan kiinni mussa. No, se ei kyllä niinkään ahdista, mutta sen kiukuttelun kanssa välillä on hermo tiukalla :) Täällä on ilmeisesti aika moni jo lopetellu tissittelyn tai ainakin ihan kohta aikeissa? Meillä tissitellään vielä ihan reippaasti, ja varsinkin oikeestaan öisin... Eipä tuo poika ole nukkunu koko elinaikanaan yli 3-4 tuntia. Yleensä öisin heräilee 1-2 tunnin välein, ja päikkärit aina vaan on sen 2 x 30 min. Meillähän sitä koliikkia oli sinne noin 5kk asti, joten liekö sieltä sitten jäänyt.
Konttaamaan oppi 10kk vanhana, kun oli ensin pari viikkoa ryöminyt. Nyt kävelee puita pitkin. Poitsullahan oli tuota painoa tullut 10kk neuvolassa lisää vaan 150grammaa, ja siitähän mä stressaan, että miten on asiat nyt 1v neukussa, iik. Meillä kun ei edelleenkään nuo kiinteät oikein uppoa :/
Mitäs ootte suunnitellu synttäreille? Meinaatteko ihan kutsua väkeä, vai odotatteko vaan väkeä saapuvaksi? Itteeni huvittais hirmusti tehdä kutsut, ja juhlia isolla porukalla, mutta tiedä sitten oisko liiottelua?

Tiiti ja poitsu 11kk

Murmeli:meillä kesti kaks kuukautta siirtymävaihe,ryömimään 6kuisena ja konttaamaan 8 kk.Mehua ei olla annettu enkä vielä meinaakkaan,varmaan kantsis sokeritonta antaa jos useammin haluaa mehua juottaa.Meillä poika juo ahneesti vettä.Meilläkin oli kiukkukausi joka hieman helpotti nyt kun puhkesi alas takahammas,tietty välillä uhmaa mua ja raivoaa leluille mutta sellanen jatkuva kitinä väheni kun hammas ilmestyi esiin.Unikko ja Tiiti-73:Mä imetän vielä 2 kertaa päivässä,tai oikeestaan illassa,toisien päikkäreiden jälkeen noin puol 6 aikaan ja sitten ennen yöunille menoa.Jatkan reilu vuoden ikään kun meillä muutto just kun 1v.synttärit niin en halua liikaa muutoksia pojalle samaan aikaan,mutta töihin meen takaisin syyskuun alussa ja siihen mennessä lopetan kokonaan imettämisen.Meillä tissi ollut pojalle aina tosi tärkeä mutta ei ole kyllä mun paitaa repinyt tms.,ainakaan vielä onneks.Sitä vaikeampi kai vierottaa rinnasta pois mitä myöhempään sen tekee,ehkä tuo vuosi on sellanen sopiva ikä.Synttärit pidetään pari viikkoa myöhässä muuton takia,kutsutaan lähimmät sukulaiset,kummit,pari meiän vanhempien ystävää ja pari pojan vauvakaveria=)Meilläkin pojan paino menee vähän alakäyrällä mutta pituus yläkanttiin.Kuitenkin kasvaa normaalisti vaikka paino ei juurikaan ole noussut,johtuen siitä kun liikkuu niin paljon että kuluttaa kaiken vaikka suursyömäri poika onkin!On hoikka ja pitkä,housut valuu aina jalasta.Tässä vastauksia kysymyksiin kun aikaisemmassa ketjussa jotkut valittivat kun ei kukaan ikinä vastaa kysymyksiin.Niinhän se on,täällä niin vähän kävijöitäkin.Nyt lopetettava,ystävä tulee kylään.Ainiin,meillä alettu nyt vierastamaan,itku pääsee kun harvoin nähtyjä tai uusia outoja ihmisiä tulee lähelle juttelemaan,oikeen tarraudutaan äitiin,menikin pitkään ennenkuin tää meillä alkoi,viikko sitten.Voimia ja pitkää pinnaa kaikille!

moi.

mellä synttärit vasta heinäkuun lopulla mutta ihan suullisesti oon pyytänyt mummit, kummit, papat ja muutamia minun ja miehen yhteisiä ystäviä jotka on läheisiä topille. teen jonkun lapsekkaan kakun(ideoita kaivataan!!), jauhelihapasteijoita, keksejä ja jotain pullaa. aattelin ilmapalloja laitella ja topille söpöt synttärivaatteet ja joku kekkerihattu:) astioisen määrää murehdin joten päätettiin että ostetaan vaan jotkut kertakäyttölautaset+mukit+ liinat samaa sarjaa jotain nalle puh teemaa tms. eipä tarvi koko päivää tiskailla koska vieraita tulee näillä näkymin runsaasti.tykkään pitää aika suuret kekkerit! järjestän miehellenikin loppukuusta synttärit, eli kekkereitä piisaa:) kiva vaan että on vielä meininkiö, ennenkuin syksy koittaa ja arkea on enemmänkin kuin tarpeeksi.

joo en tosta mehusta tiedä..ajattelin että ois helteillä jotain saatava topi juomaan, koska vesi ei uppoa hyvin. mutta pysyn niin kauan mehu, maito linjalla kuin mahdollista. mummot inttää koko ajan että annetaan mehua...ärsyttävääkin välillä!!

kata, tuu kertoon häistäsi, olen jo kieli pitkällä odotellut kuulumisia!!

meillä ei imetystä ollutkaan joten en voi tuohon vastata..
muuten menee ruokaa suhtkoht hyvin. koitan saada sen kaks lämmintä ateriaa päivässä(ei aina suostu syömään) , ilta ja aamupuurot sekä välipalaksi viiliä tms.

nyt meen aamupalalle..totta se lause että äiti heää ekana ja syö vikana!

Moikka!

Mies lähti kalaan ja me täällä kaksin Lumikukan kanssa. Meillä nukuttamisesta tullu selkeesti vaikeempaa kun oppi nousee seisomaan. Tunnin varmaan nukutin tai ei siinä nyt vaivaa, Lumikukka 'riehu' sängyssä niin kauan kun viimein simahti mutta kauan kesti. Tosi sitkee sissi, pää painu monta kertaa ja meinas nukahtaa mut taas noustiin hillumaan =). Siitä onkin tosi kauan aikaa kun on Lumikukan kanssa oltu ilta ihan kaksin ja nyt huomaa että ilta on paljon helpompi kun aamu. Aamulla kun on niin hirveen itkunen ja joskus koko päivän niin kun tänään..

Meillä rytmi muuten vaihtelee ihan lennosta miten sattuu, onko muilla vastaavaa? Nytkin oli kolme päivää että nukku kahet päiväunet yhteensä jopa 3,5-4 h, yö meni 22-8. Ja kun muuttu sää lämpimäksi niin yht'äkkiä nukutaankin 1-2 h päikkäreitä ja yölläkin huonommin, vaikka meillä ilmalämpöpumppu sisällä et ei hirveen kuuma pitäis olla. Mut tää on tämmöstä ollu aina, koskaan ei tiedä mikä rytmi on huomenna. Ja tänään muuten nukku kolmet päikkärit =) 0,5 h-0,5 h-1h, ihan pikkuvauva varmaan vielä... hih!

Meillä muuten tissitellään vielä ja tissi on tosi tärkeä! Ei osaa sitä ite kaivaa tai sanoa mutta kitisee ja repii lahkeesta että antaisin. Allergioiden takia piti mun lopettaa tissittely mut en haluais vielä. Aion katsoa vielä ja nollata tilanteen että kuinka paljon oikeesti ihottumaa vielä tulee. Meillä kun kaiken maailman testit ja ruokavaliot, maidon korvikkeet sun muut on pahentanu vaan ihottumia, enkä enää pysy yhtään perässä että tuleeko ihottumaa vielä normaalilla ruokavaliolla. Enkä aio sokeesti uskoa lääkäriä, tuntuu että ei ne ota oikeesti yksilöä huomioon vaan tekee vaan tietyn kaavan mukaan kaikille. Lumikukalle kun määrättiin maitoallergian vuoksi vastasyntyneille tarkotettua apteekin maitoa ja soijamaitoa, joissa on kaikenmaailman aineita mm. kookosöljyä jolle Lumikukka on luultavasti allerginen ja sai oireita. Ja väkipakolla joutuu niitä syöttään kun ei se niistä tykkää. Nyt loppu pakottaminen! Ja sellasta kalkkijauhetta pitäis saada meneen jossa on sitruunahappoa, eli on kirpeetä!! Lumikukalla on jo hampaita, se pystyy hyvin pureksiin pienennettyjä purukalkkitabletteja jotka on makeita ja hyvänmakusia eikä tarvii väkisin syöttää ja stressiä ottaa. Kyllä ärsyttää koko lääkäritouhu! Enkä varmaks usko edes että onko Lumikukalla maitoallergia, aion sen vielä ite testata joku kerta kunhan tää tilanne tästä tasaantuu. Lääkärin tulkinnat oli vähän mitä sattuu mun mielestä.

Meillä synttärit 22.7. vaikka oikea päivä on 17.7. Suututtaa tuokin kun appiukon akka ilmotti jo aikaa sitten että hän ei sitten pääse 16.7. Lumikukan juhliin koska on sukujuhlissa. Hän haluaa että juhlat pidetään 22.7. vkonloppuna, no en ollu sillon ehtiny ajatustakaan laittaa sille ja myönnyin tuohon, nyt on selvinny että moni muu taas ei pääse 22.7. plääh! Joten jokatapauksessa joudutaan pitään varmaan kolmet juhlat. No onhan se kiva juhlia mut ärsyttää se akka vaan kun on semmonen pirttihirmu pomottaja!!!! Että meninkin suostuun sen akan mihkään ehdotuksiin ;)

No joo mut hyvin täällä menee kaikesta huolimatta, Lumikukka on vilkas touhottaja ja tempperamenttiä löytyy!

Onnea uusille vaavien odottajille ja uusille vaimoille =)!!

Täällä saa vaavi vielä odottaa margariinipaketissa ;), mä syön minipillereitä. Olen ollu niin kivuton ilman menkkoja, että elämä on sen puolesta ruusuilla tanssimista. Joten aion nauttia tästä vielä kun voin!!

Tiikeri

Heippa täältäkin!!Maisa täyttää tänään 1 vee ja vielä unten mailla joten hätäsesti kirjoittelen.

HÄistä.....Oli aivan ihan päivä,aamu alkoi kampaajalla ja siitä meikkiin.Kkumpikin onnistui tosi ihanasti,oli kyllä käynyt koekampauksessa ja-meikissäkin.Niin,kampauksessa kaksikin kertaa.Ekalla kertaa kokeiltiin sellesta perinteistä kiharajuttua,mut mä en ole niin perinteinen ja päädyttiin sellasiin hauskoihin kieppeihin ja osa oli auki vähän.No,meseen koitan saada kuvia.

Puku oli se limenvihree ja sain ihan hirveesti kehuja.Oli itekin tosi tyytyväinen!!
Mua jännitti kaameesti kuvauksessa ja sit olikin jo kiire,kirkossa oltiin 5 minsaa ennen ja sitte unohtu jännitys.Lapset lauloi meille Anna enkeleitä ja sillon oli liki jokaikinen silmäpari kosteina.Oli tosi liikuttavaa.

Vihkimisen jälestä mentiin sinne sakastiin oottaa että porukka saa saippuakuplansa valmiiksi,oli mulla ukkelille ylläri.MEidän piti pitää omat nimet ja olinkin sopinut papin kanssa että vaihdan omani.Miehelle sanoin että mulla on hänelle lahja tuleviin huomisiin,että meillä on nyt sama nimi....Mies oli ällikällä päähän lyöty,tirauti muutaman kyyneleenkin ,niin iso asia hänelle se oli.

Matkalla juhlapaikalle,meidän yks ystävä oli vielä töissä(poliisi) hän tuli pillit päällä pysätyttämään ja laitto meidät käsirautoihin irstaulusta autossa!!!

Vähän on painavat nuo raudat.Onneks BM sai avaimen ja onnittelujen jälkeen saatiin kädet irti,vaan aimo mustelmat jäi ranteisiin,siinä halatessa ja muutenkin onnittelujen tuiskeessa.

Ilta meni tanssiessa ja muutenkin aika nopsaan,mutta ihanaa oli.12 aikaan lähdettiin vielä jatkoille,mun vanhemmille.Herillä on iso 400 neliön talo,ja siellä jatkettiin jukeboksin soidessa vielä 3 asti jolloin otettiin taksi mökille.Siellä oli samppanjaa ja kukkia oottamassa.Sängyssä oli pähkinöitä,onneks pussissa ja terkut päälle kirjoitettuna!!!

Oltiin mökillä iltaan asti ja miehen isä haki meidät sieltä.

Miehen sisko oli lasten kanssa ja mun äiti kävi päästämäs hänet su päivällä kotiin.Maisa oli tosi hienosti,juhlissa ei kertaakaan itkenyt,eikä mitään muutakaan ollut koko aikana.EN kauheesti mennyt ees tytön lähelle,kun äin että on kaikki ok.
Lähtivät juhlasta siinä ilta 8 ja tyttö nukahti autoon syötyään puurot juhlapaikalla ja yökkäri poäälle ja siitä petiin oli täti hänet saanut.

Kyllä olil ihana päivä,ja tänään taas juhlapäivä.On iso etappi tää 1 vee..Mä olen kelalnnut yksin täs aamulla kun hereillä oli,vuoden takaista päivää...Kyllä aika menee nopaeesti...

Nyt aslan kahvinkeittoon ja ootan että päivänsankari heräis jo!!!Kello jo puoli 10!

rouva kata=)

Kivalta kuulosti Katan naimispäivä,paljon onnea!On se hienoa olla Rouva=)Tiikerille noista päivän rytmeistä:meillä joka päivä aika samat rytmit kun olen huomannu että poika aika kellolapsi,hän tarvii samat rutiinit jotta päivä sujuu paremmin.Yöunet 21-n.07.Kahdet päikkärit nukkuu tunnin tai vähän reilu kerrallaan.En pitempään anna nukkua että unta riittää yöllekkin ja noi päikkikset riittää.Aamuisin herättelen 7 jälkeen ellei itse herää.Ja ruoka-ajat samat,tietty 15 min sinne tai tänne.Meillä olikin viime yö outo:nukahti ysiltä ihan hyvin mutta 24 heräsi ja sitten alkoikin itku!Oli välillä hiljaa kun mies tassutteli vaan taas aloitti oikein kimeän itkun joka jatkui ja jatkui vaikka välillä hetkeksi rauhottui.Yhden jälkeen laitettiin suppo kun aateltiin jos johonkin sattuu,kipuitkuhan on just sellasta tosi kimeää.Ei auttanut,jatkoi kauheeta pyörimistä ja itkemistä kolmeen asti,sitten simahti ja nukkui aamuun.Päästiin miehen kanssa nukkumaan vasta 3 jälkeen ja 7 ylös...en tiiä mikä pojalla oli.Eilen rannan lähellä pidin varjossa nurmikolla ilman vaippaa,luulin jo että saanut kylmää palleille ja pissatulehdus tullut,että itkisi aina kun pissaa jolloin sattuu.Ei se sitäkään voinut olla kun ei nyt aamulla ole itkenyt.Viimeks tollanen yö ollut 2 kk sitten kun vierotettiin yötissistä.Onkin pitkän aikaa taas nukkunut yöt hyvin,tiiä mikä viime yönä oli...?Että sellasta meille!

Kirjoittelin sulle jo edelliseen heinämammaketjuun mutta olit juuri ehtinyt veträytyä häähumuihisi, ja sitten nämä sivut muuttuivat ja aloitettiin uusi ketju joten et varmaan ole tullut lukeneeksi:

Meidän hääpäiväys on 23.9. eli syyspäiväntasaus tarkalleen. Ihmisiä kutsutaan 80 eli samoissa luvuissa ollaan, Kata, ja sama meininki sikälikin että suvusta vaan lähimmät ja loput kaveripiiriä. TODELLA VAIKEETA KUTSUVIERAIDEN VALINTA JA POISRAJAAMINEN! AARGH! Päädyttiin tismalleen samoihin kriteereihin ongelman helpottamiseks, eli kutsumme vain niitä joiden kanssa ollaan oltu viime vuosina tekemisissä. Kutsut olis tarkoitus väkertää valmiiks tällä viikolla ja vahvistuksia pyydetään heinäkuun loppuun mennessä. Sitten onkin hauskaa kun pääsee istumajärjestyksiä suunnittelemaan.

En muuten tiennytkään että kallaa on oranssia. Varmaan upeita joskin tyyriitä todellakin. Olen jostain kuullut että hääkimpussa maksaa vaan se hää-etuliite? Eli jos tilaa vaan vaiks kimpun muuten vaan juhliin, se ei oo niin kallis ollenkaan... tiedä häntä, hääkimpun sidontakin on kuulemma huolellisempi kuin tavallisen juhlakimpun. Kimppuuni oon kaavaillut kans tuommoista vihreä/oranssi värimaailmaa, ehkä oransseja liljoja, muutama pihlajanmarjaterttu ja paljon erilaisia vihreitä lehtiä.

Kiitos kehuista.... (;. Olen kovin kovin tyytyväinen pukusuunnitelmaani jonka lahjakas ystävätär on loihtinut ja kankaatkin löydettiin juuri oikeanlaiset, meren ja metsän monia sävyjä. Varsin viehkolta vaikuttavat sinunkin kuvailusi puvusta ja aluspuvuttomuudesta ;). Limenvihree pukee tummaa upeesti. Täytyy varmaan kirjautua uusiks sinne meseen kurkkimaan kuviasi kun joskus ikiaikoja sitten jotenkin onnistuin kirjautumaan sieltä vahingossa ulos. Onks ne mun ja Mimosan kuvat siellä vielä?

Mä luulen turvautuvani itsruskettaviin kun en ole ihan niitä parhaiten ruskettuvia ja toistaiseks tää kesä näyttää siltä osin hankalalta. Mutta onneks väriä saa purkista! Meikitkin aattelin tehdä itse mutta kampaaja on tietty varattu ja ajattelin myös käydä laitattamassa tekokynnet prinssinakkeihini. Kauhea stressi meinaa välillä pukata, mutta täytyy vaan vetää henkeä ja muistuttaa itselleen että omaksi hääpäiväksi ei ole hyvä hankkia migreenikohtausta. Ja kun me halutaan niistä ennekaikkea rennot ja meidän näköiset boheemipippalot eikä mitään perinneleikein paatosteltuja närästysjuhlia niin pitäis osata iteki rentoutua! Jotenkin vaan on niin paljon mietittävää kaikesta huolimatta.. Mutta sulla on jännät paikat! Nauti!

ps. tämä oli siis vanhaa tekstiä ;). Mutta jos jaksat, kerro häiden yksityiskohdista!!!!!

T:Unikko ja Mimosa

Moi!Meillä mennyt vähän taisteluksi syöminen,ennen poika söi todella hyvin kaikki ja kaikkea.Nyt joka ruualla rupee jossain vaiheessa huitomaan lusikkaa ja sotkua tulee ellen pidä varaani,myös tuimana mua kattoo ja ärisee(komentaa).Johtuuko helteistä ja siitä kun kohta taas tulee toinen takahammas läpi ettei ruoka oikein maistu?Välillä annan käteen jotain katteltavaa kun en jaksa taistella.Poika nykyään seisoo paljon päivän aikana ilman tukea ja saattaa ottaa innostuksissaan askelen vaan mätkähtää heti alas.Mutta yritys on kova.Oottelen tässä että herää unilta jotta päästään kaupungille,onkin kuuma ilma kävellä.Meillä muutto osuu just pojan synttäripäivälle eli pidetään ne pari viikkoa myöhemmin.Isoja ovat jo mutta taitaa armeijassakin olla äidin silmissä vielä "vauva";)Muutes,onko kukaan ostanut alemyynnistä (toppa)haalaria ens syksy/talveksi?Jos niin minkäkokoisen?Kirjotelkaa!

heippa!
En ole päässyt mesen puolelle pariin päivään, oootteko muut päässeet??
Kirjoittelen siis kuulumisia tänne.
Meillä tyttö oppi kävelemään ennen juhannusta ja nyt harjoitellaan juoksemista. Yöt on menny hyvin muilla perheessä paitsi mulla:( en voi sietää näitä helteitä, mulla on kuuma,kuuma,kuuma ja öisin en saa nukutuksi.
Murmeli kysy et onko alkanu konttamaan suoraan ryömimisestä..no meillä ei ryömitty ollenkaan. Ensin eteni kääntyilemällä ja suorilta nousi konttausasentoon ja siitä sitten eteenpäin. Mehua tyttö on maistanut parisen kertaa mut kyllä niitä keekee vielä antamaan, joten siihen pariin kertaan se on toistaiseksi jäänyt,niin ja vesi menee ihan hyvin eli siksi ei kiirettä.
Päikkärit meillä nukutaan sisällä ja ulkoillaan sitten muuten hiekkalaatikolla ja koiran kans kävelyllä.
1-vee synntärit ois 23.7 sunnuntaina ja vieraina on isovanhemmat, kummit ja muutamia pariskuntia joilla on saman ikäisiä muksuja. Tarjottavaksi teen kakkukahvit, voileipäkakun, pasteijoita ja joitain keksejä. Hedelmäpaloja näille pienimmille. Mitään ruokia en tee kun kaikki asuvat niin lähellä että tuskin kauaa viipyvät. Lahjatoiveina meillä on ollut selkänojallinen potta, tyyny, palikoita ja taaperokärry jonka itse ostamme.
Niin ja omia ruokailuvälineitä tytölle. Olen siis sanonut jos joku on kysynyt.

En osaa sanoa onko tytöllä uhmaa vielä, vaikka välillä känkkis onkin. Olen huomannut että yleensä näihin huonoihin päiviin on ollu joku syy kuten nyt taas tullut lisää puruhampaita. Mutta sympatiat kaikille, hermoja siinä koetellaan!!
meillä tyttö on hyvä syömään ja on aina ollut mutta hampaiden aikaan ei meinaa mennä mikään alas. En kuitenkaan ole huolissani yhtään vaikka joskus ei mitään söiskään, kun painoa on vieläkin kivasti vaikka nyt jo tasaantumaan päin. eli 10kk: n.11kg ja 75cm. Seuraavana 1vee neuvola jolloin saa myös rokotuksen.
Mukavia synttäripäiviä kaikille ja kuulemiin!!!

Unikolle,kiitos kovasti!!Ja kirjoittelen juu lisää jos mieleen tulee.Sellaset boheemit pirskeet meilläkin oli,ihan rentoa meininkiä ja kavereiden kans olemista!

Moona,paan uus hakemus jos et pääse meseen,siellä oli hävitystä käynyt kun uutukainen valvoja napsautteli karkoituksia!!
Joku kömmi kävi siinä,en ehtinyt perehtyy,mut jos et pääse niin uus hakemus vaa.

Meillä kolmoset on tän viikon ollee uimakoulussa,ja kovin ovat tykännee.Ostettiin alkukesästä sellanen iso uima-allas ja oppivat siinä sukeltaa ja uimaan veden alla.Hassua,miten veden päällä on sitte vaikeempaa heille.Mä kun en osaa sukeltaa,musut nauraa katketakseen kun yritän.Mulla joku pakonomainen tarve kiskoo henkee veden alla.Hölmöä sanoo mukelot!!=)

Joo...
Maisa on ihana,halaa ja pussaa lelujaan ja oikein huomaa kuinka hyvin ymmärtää asioita.Leikki iteksiin taas vähän enemmän,oli tossa muutaman päivän putki kun äitissä roikkui.Oli yökylässä viime viikolla kai se teki...

Nyt taas ruuanlaittoon,heipat!

kata ja maisa 1 v,5 pvää.
(tänään ois maisan la ollut)

Mulla täällä oikein kiukkupäiviä,oon ollu muutaman päivän tosi äkäinen,tuskastun nopeasti poikaan eikä missään oikeen kärsivällisyys riitä,tuntuu mukamas että kauheesti kaikkea tekemistä enkä mitään kerkee...En tiiä stressaanko tulevaa muuttoa:missä poika nukkuu päikkärit silloin,miten saa paikat kuntoon ja pojalle turvalliseksi ym.Menkatkin tekee taas tuloaan,plaah!Ennen en paljon etukäteen murehtinut asioita vaan nyt on toisin kun lapsen sai,täytän pääni miettimällä koska ehin tekeen sitä ja tätä,mitäs jos käy niin tai näin,loputon lista.Ennen olin rento,nykyään kuin höyryjuna,en osaa rauhottua vaan touhotan jatkuvasti jotain ja kaiken pitää kotona olla tiptop järjestyksessä ja siistiä.Mitään en sallisi jätettävän myöhemmäksi vaan kaikki tehtävä ja onnistuttava samalla sekunnilla.Oon just tyypillinen täydellisyyden tavoittelija äiti!!!!Sitten kun joku ei mene suunnitelman mukaan niin hermostun ja kaikki on olevinaan päin pers.....Onko kellään vastaavia ajatuksia/tuntemuksia?Tiedän että ohimenevä tila ja perusluonne mulla iloinen ja positiivinen.Kaipa pieni irtiotto arjesta tekis hyvää,vaikka shoppailemassa muutama tunti yksin,sitä niinsanottua omaa aikaa mitä äidit välillä tarvitsevat.Todella kunnioitan äitejä(myös isejä)joilla monta lasta jotka jaksavat arkea pyörittää!Katakin aina niin reippaan oloinen.Tää oli nyt tällänen purkaus,valivali=)

Iitu, todellakin on tutun kuulosta. Mulla kanssa sellanen "hetitännekaikkinyt"-asenne, joka on vaan korostunut lapsen myötä. En siedä yhtään että tekemättömiä asioita "roikkuu". Yksi mikä sitä varmaan korosti, oli pojan koliikki, sillon oli asiat tehtävä heti kun mahdollista, tai ne jäi tekemättä ties kuin pitkäksi aikaa... Ja myönnän olevani myös paljon äkäsempi kun aiemmin, tiedä sitten mistä johtuu, koska muuten olen kyllä mielestäni huumorintajunen ja hauska tyyppi. Voi mies parkaa, eipä voi muuta sanoa ;)
Onkos täällä paljon käyty 1v neuvolassa ? Meillä ois 21. päivä. Jänskättää aika paljon toi kasvaminen, kun pojalle ei se ruoka uppoa, tissiä vaan yöt pitkät syö. Tai hän on kyllä sellanen ääripää, että joko ei syö mitään, tai sitten vetää ihan hillittömät määrät (esim 3dl puuroa menee kerralla heittämällä, ja hedelmäsose vielä päälle). Hän ei niinkun tunne välimuotoja... tassutustakin kun yritin, niin joka nauro ihan tikahtumaisillaan (yritä siinä pitää pokkaa), tai sitten seuraavassa hetkessä huusi niin että henki salpaantu... Jotta se siitä tassutusyrityksestä :)
Niitä synttäreitä kyllä odottelen ihan innolla, lähinnä että pääse ite kakkua ja herkkuja syömään, hih.
Nyt tuo poika tuolla taas vaatii leikkiseuraa, joten ei kun menoksi...
Mä oon muuten kyllä siellä mesessä jäsenenä, mutta mun mielestä siellä on jotenkin hirmu hankalasti ne ketjut luettavissa, tai sitten mä oon vaan erityisen tyhmä. En ole sinne kirjotellu, kun en mitään ymmärrä siitä...

Iitu ja Tiiti, kaipa tänne tulee helposti kirjoiteltua vaan positiivisia juttuja, varsinkin kun harvakseen käy...mutta todellakin voin yhtyä tuohon kunnioitukseen suurperheiden äitejä kohtaan. Vaikka olen peruspositiivinen ja hulluna tyttäreeni, niinkuin te kaikki tietenkin omiin "päivänsäteihinne", kyllä välillä vetää synkäksi tämä napanuoran lyhyys. Siis todella. Välillä olen niin vihainen ja kärttyisä että tuntuu että pimahdan just ja lähden litomaan, hoitakoon muut! Näistä varjopuolista vaan ei oikei tunnu voivan puhua ihan kenelle tahansa. Varsinkaan tällainen yhden lapsen äiti. Saa taatusti kuulla että eikö se tyttö tajua miten hyvit asiat sillä on ja vähän kiitollisuutta kehiin ja mitäs siinä valitat kun vaikeampaakin vois olla...siispä olen hiljaa ja kiehun. Sitten kun mies karauttaa työmatkoilleen ulkomaille ja minä homehdun tässä huushollerskan hommassain....aaargh kun kiukuttais välillä. Enpä tiedä mutta joo, kyllä välillä väsyttää niin peijoonisti. Ja tekis mieli purra jokaista typerää viatonta vastaantulijaa sääreen! Mutta onneks aika aikaa kutakin. Ja näitäkin aikoja vielä kaivataan, kyynel silmäkulmassa joskus, koitetaan nyt vaan sit muistaa sekin. Mutta sympatiaa kaikille äkäisille äideille täältä.

Hih,meillä on täällä mennyt ihan samaa äitin kiukkuilua,mä kun oon sellanen liipustaja ja ukkeli viihtyis kotona enemmän.Sit tykkäisin että se suunnittelis mulle jotain kivaa kun mulla usein hälle jotain kivaa hanskassa.Ja tosta lapsi asiasta,ei se kato määrää,muistan ekan kans oli ihan samaa kuin tän 5 ipanan kanssa.Ja tuo oman napanuoran lyhyys mua harmittaa enemmän,haluaisn mennä ja olla yksinkin,mut sit niin kaaaamee ikävä iskee ja en voikaan olla kauaa pois.Mies lähti eilen maisan kanssa vanhemmillaan käymään,mä muiden kanssa ppuljasin altaassa ja otin pari sidukkaa tossa terassilla.Ja silti en pysytnyt rentoutumaan,palaako tytön kädet nyt,laittaako rasvaa ja pitääkö varjossa,kai muistaa että kanamuna allergia ja ei mansikkaa kun se mamma tunkee suusta kaikkea....ARGGG!!!

Sit eilen yläkerrassa kun mulla oli kaamee jysäri,aattelin jos suoni poksahtaa päästä ja maisa jää yksin yläkertaan ja portti on auki,mitä jos putoo ja kuolee.No,ei kun porttia kii jos mun suoni posahtaa-ei hyvää päivää mulla hajoo pää!!Siis ihan toopeja juttuja...Huh.Kyllä ois mentävä hoitoon ja lääkitys päälle.

Huomenna Maisa menee miehen äiteelle ja me muut sännätään porin yyteriin.Makaan päivän ja oon vaan.No,muita vähän touhuttaa mut on vapaampaa kuitenkin.

Ja älkää tosiaan ottako huonoo omatuntoa että yhen mukelon kanssa takkuaa välillä niin sitä menee hermot joka äiteellä niinhin ihaniin lapsukaisiin!!

En muista leitoinko,maisan 1 vee mitat oli 9,4 kg ja 75 cm.
Omaa käyrää kasvaa,ihan suht ok.Kenkä on 19 ja yks kaveri nauro kun saman ikäinen poika ja sillä 22 numeron kenkä..
Oho.Tänään meillä kuvaus,vähän myöhässä mutta saadaan 1 vee kuvia silti!

-kata-

Pääsen taas meseen. Meillä oli oma kone sekaisin niin ei toiminut mikään, mut katalle: Minä olen se uus valvoja,hahaa!;) Poistin ne passiiviset joista ei ollut kuvia, mut huomasin silloin et monia jäseniä on poistettu jo aikaisemmin (tehis?) mm.unikko ei ollut enää jäsenenä. Mut jokainen poistettu siis pääsee vielä jäseneksi jos haluaa. Hakemusta vaan tulemaan!
Nyt lähdettävä pakkamaan. Mökkireissu odottaa,jippiii!!!!

moikka!
joo, ette oo ainoita joilla hermot menee.. ei aina tunnu niin ruusuiselta olla kotona pitkät päivät ilman miestä kotihommien ääressä(tunnustaudun myös kotitöiden stressaajaksi)..mutta nyt jo näkyy valoa tunnelin päässä kun uhma on hiukka rauhoittunut, elikkä jos saisi olla edes hetken taas ilman raivoomista! on meinaan ollu aika rankkaa ton uhman kanssa kun mikään ei käy ja sylissä haluis olla kokoajan. silti oon tehny vaan sinnikkäästi kaikki kotihommatkin ajallaan hammasta kiristellen..:O mikähän siinäkin on ettei tiskejä vois muka jättää ees tunniks siihen..ja imuroitava on kokoajan! en kyllä ennen lasta ollu tällänen pilkuviilaaja että on paikkojen oltava kokoajan tip top , mutta kuitenkin siinä määrin ettei oo ylipuhdasta ja saa lapsi vastususkykyä ;D
täällä on tapahtunut edistystä, nyt oppi poika vihdoin istumaan ilman tukea:) ja uusia sanoja on aijai ja ei pään keikutusten kera. oppi myöskin heiluttamaan:)
ihanat ilmat ollut!! siitä puheen ollen, nyt lähenkin lotraileen pojan kanssa pihalle altaaseen:)

Haa,en siis ole ainut äitee kellä välillä keittää yli!Miten voikin joskus tuo poikanen käydä hermoon vaikka on niin pieni ja viaton vielä,iltaisin tisun jälkeen pidän sylissä ennen nukkumaan laittoa ja kerron miten paljon äiti rakastaa sekä pyytelen anteeksi kun äiti joskus hermostuu,tätäkö tää on loppu elämän...huono omatunto ja huoli lapsesta.Mullakin käväsee mielessä aika ajoin samoja kauhukuvia kun Katalla...Mutta täällä sentään ihmisiä jotka jakaa samoja ajatuksia ja ymmärtää näitä äidin tuntemuksia.Turha ruveta sellaisille kavereille näitä kertomaan joilla ei omia lapsia,ei kukaan täysin tajua tätä äidin ajatusmaailmaa ennenkuin sen itse kokee ja elää.Mutta sallitaan siis itsellemme myös kiukkupäiviä=)!Opittava hengähtämään,ei kukaan ole kone joka vaan jaksaa ja jaksaa,johan tätä menoa on lataamossa jos kaikesta ottaa stressiä,heh,helppo sanoa...Kiva kun kirjotitte ja otitte kantaa mun juttuun,vaikutin kai siltä että kohta pinna katkee ellen saa vertaistukea!Onneks miehen kanssa menee hyvin eikä juurikaan kiistellä!Lähti just pojan kanssa ulos ja tänään käytti järvessä,kovasti oli pojalla hauskaa potkia ja läpsiä vettä.Meillä 1 v.neuvola onkin uudessa paikassa kun ehitään muuttamaan,vielä pari viikkoa ja vihdoin saadaan lisää tilaa!Hyvää viikonloppua kaikille!

Moikka!

Täällä välillä samoja tuntemuksia ja stressiä... Mut nyt toi imetyksen lopettaminen nyyh! Ja Lumikukan ihottumat stressaa niin ettei muuta oikein päähän mahdu. Oon kelannu ja punninnu ja miettiny pääni puhki että minkä päätöksen nyt teen ja lopetanko tisuttelut vai en. Ollu tosi vaikeeta. Eikä yhtään oo helpottanu miehen kommentit että 'miten sää raaskit', 'etkö muka enää imetä', 'jos nyt kerran kuitenkin annat vielä' Plääh!!!

Kyllä surettaa, ois ollu kiva imettää. Mut kertakaikkiaan enkä jaksa stressiä mikä tulee siitä että allergisoiko mun maito vai ei. Ja en jaksa tätä kamalaa dieettiä tyyliin pelkkää riisiä ja possua... No se on loppu nyt. Ja hyvään aikaan loppukin kun mun selkä meni paskaks ja joudun syömään kovia lääkkeitä, plääh!

Mutta ihanat ilmat, ihana mies ja tyttö niistä olen iloinen =)

Tsemppiä kaikille!!

Miten ootte lopettaneet imetyksen ja miten helposti kävi?Meinasin lopettaa nyt koska meillä tulee näitä elämänmuutoksia niin en halua pojan joutuvan kaikkea kokemaan samaan aikaan,muutto,tissi pois,hoitoon lähtö...tehtävä asia kerrallaan ettei kuormita liikaa poikaa.Tämä asunto hälle tuttu ja turvallinen niin aattelin että käy täällä helpommin kuin heti uudessa kodissa joka outo,joten vierotetaan täällä.Kertokaahan miten muilla onnistui!

Yhteistyössä