Heinäkuiset 2025🌼

Onko täällä muita, joita nt-ultraan meneminen pelottaa? Meillä se on ensi viikolla ja pelkään niin paljon, että jotain on pielessä...

meillä on maanataina ja jännittää/ahdistaa tosi paljon. Elossa hän on kun kuuluu doplerilla sydänäänet, mutta ekaa kertaa pelottaa tosissaan et jotain on pielessä. toivon, ettei olisi intuitiota, niin monesti se on ollut oikeassa 😞

mä voisin ensi viikolla väsätä sen face-ryhmän! 😊

meillä on maanataina ja jännittää/ahdistaa tosi paljon. Elossa hän on kun kuuluu doplerilla sydänäänet, mutta ekaa kertaa pelottaa tosissaan et jotain on pielessä. toivon, ettei olisi intuitiota, niin monesti se on ollut oikeassa 😞

mä voisin ensi viikolla väsätä sen face-ryhmän! 😊

Mulla on ihan sama fiilis kuin sinulla. Pelko siitä, että jotain on vialla, on kova. Ei auta muuta kuin toivoa parasta. Mutta itsellä koko ajan kaiken maailman skenaariot päässä, mitä ikävää sieltä ultrasta voisi kuulla. On tämä piinaava...

Onko kenelläkään ultrakuulumisia kertoilla? Mulla oli tänään ultra, kaikki näytti hyvältä ja nt oli 1.3. Edelleen kuitenkin jännittää, hälyttääkö seula jostain syystä ja tuleeko soittoa Naistenklinikalta.

Tänään oli toinen neuvola, kaikki oli kunnossa ja pikkuisella on tasainen ja vahva syke🥰 Miulla on aivan tyttötunne, saa nähä mitä rakenneultra näyttää.

Tänään oli myös äitiyspoli käynti, ja pääsin näkemään pikkuisen. Nyt synnytykseen saakka käyn ultrassa 1x kuukaudessa ja lähempänä laskettua 2x. Raskausdiabeteksen takia seuraavat.

Pahoinvointia lukuunottamatta täällä kaikki siis hyvin. Pahoinvointiin miulla on kaksi lääkettä, toinen teki niin väsyneeksi, että piti vaihtaa toiseen. Saa nähdä auttaako

Onko kenelläkään ultrakuulumisia kertoilla? Mulla oli tänään ultra, kaikki näytti hyvältä ja nt oli 1.3. Edelleen kuitenkin jännittää, hälyttääkö seula jostain syystä ja tuleeko soittoa Naistenklinikalta.
Nt ultrassa miulla oli kaikki hyvin, seulat ei hälytellu. Silloin vauva pötkötteli jalat kohti kattoa😂

Tänään ultrassa vauva teki kuperkeikkoja ja heilutteli varpaita

Meillä oli myös ultra tällä viikolla. Kaikki näytti normaalilta. Niskaturvotusta ei mitattu kun tehdään NIPT, mutta sanoi että näyttää ihan normaalilta. Nyt jännittelen sitten NIPT-tuloksia. Olen siis Varhan alueella, josssa NIPT tarjotaan kaikille.

Meillä oli myös viikko sitten ja siellä oli kaikki hyvin. Sama juttu, että varhan alueella ollaan eli odotellaan vielä niptin tuloksia. Tosin me ollaan päätetty, että jatkotutkimuksia ei tehdä, mutta kyllähän se auttaisi sitten varautumaan jos hälyttää.
Väsymys on edelleen aika voimakasta, päikkärit tarvitsee joka pv. Mulla oli viime raskaudessa paha raudan puute johon ei puututtu ja vauva syntyi sitten raudanpuutteisena ja oli aikamoinen vauvavuosi sen takia… nyt lupasivat neuvolassa seurata tarkemmin, odotellaan tässä just ensi viikon tuloksia et miltä näyttää.

Täällä voidaan pahoin joka päivä, koko ajan. Pikkuhiljaa tekee mieli ruveta tekemään hankintoja jo vauvalle. Meillä ei siis oo mitään edellisten jäljiltä tallessa joten pääsee alottamaan kaiken hankinnan alusta.

Vaunut löysin jo, ja niihin turvakaukalo adapterit. Kovasti tekis mieli hankkia muutakin, mut yritän ootella rakenneultraan, jos saataisiin tietää kumpi on.

Jos pahoinvointia ja liitoskipuja ei oteta huomioon niin menee ihan hyvin, vatsa alkaa olla jo aika iso😅

Moikka kaikille pitkästä, pitkästä aikaa! Mulla on jostain syystä jäänyt ihan tänne kirjoittelu alun jälkeen, joskus oon käynyt lukemassa mutta ei oo tullut kirjoiteltua. Kiva kun tänne on löytänyt uutta porukkaa, ja suurimmilta osin kuulostaa muillakin olevan asiat hyvin. 🤗

Omia kuulumisia: nyt rv taitaa olla 15+1. Aika on mennyt toisaalta nopeasti, mutta toisaalta tuntuu että johan tässä ollaan oltu raskaana. 😂 Käytiin marraskuussa parin viikon ulkomaanreissu, oli ihanaa nauttia auringosta ja kaikki meni pääasiassa hyvin, vaikka kärsin suht kovasta pahoinvoinnista ja sairastettiin vielä mahatautikin. 🤢 Pahoinvointi on nyt jo onneksi aikalailla loppunut, on kyllä ihanaa elää "normaalisti". Käytiin nt-ultrassakin, siellä kaikki hyvin ja seuloissa pienet riskiluvut. Pojalta näytti pieni kovasti. 🤭 Kasvaa joitain päiviä isompana, vaikka ovulaatio oli myöhään. Sokerirasitus oli ok, eli sielläkään ei selittävää kasvulle (esikoisesta oli koko raskausajan tätä samaa, mutta lopulta syntyi 41+1 ja painoi 3600g...). Maha on alkanut selvästi kasvaa, töissä oon jaksanut ihan kivasti vaikka teen aika fyysistä vuorotyötä ja esikoisesta jäin erityisäitiysvapaalle jo RV 22. Tämmöisiä kuulumisia tänne, ens viikolla sitten lääkärineuvola. 😊

Moi!

Onpa kiva lueskella miten muilla sujunut! Täällä pyörähti käyntiin viikko 14 ja vatsa jotenkin ilmaantunut viikon sisällä esille. Väsymys on vieläkin valtava ja vähintään yhdet päikkärit päivässä on saatava 😅 ultrassakin käytiin ja kaikki oli hyvin, nipt-vastausta vielä odotellaan.

Ollaan ensimmäistä lasta odottamassa ja kaikki tulee ihan uutena. Aivan pihalla kaikesta mitä tulee hankkia ja mitkä on esim. hyvät rattaat jne 😅

Täälläkin ekassa ultrassa kaikki hyvin, eikä mikään seula hälyytellyt :) la muuttui päivällä. Itse oon voinut kertakaikkisen hyvin, viikoilla 6-8 oli lievää pahoinvointia, sen jälkeen ei enää mitään mainittavaa oiretta :) Toivottavasti näin jatkuu mahd.pitkään.

Täälläkään ei seulat onneksi hälytelleet, vaikka sitä pelkäsin todella. Rv 16 menossa, nopeasti menee aika. Meille neljäs lapsi tulossa. Kivaa, että täällä alkanut keskustelu virkiämään. ☺️

Ompa kiva kuulla muiden kuulumisia ja hyviä seulauutisia! Täälä on meneillään rv 17 ja kolmen viikon päästä koittavaa rakenneultraa kovasti jo odotellaan. Tuntuu hullulta, että on päästy jo näin pitkälle. Ollaan käytetty julkisten palvelujen rinnalla yksityisiä kätilöpalveluja, koska taustalla oleva keskenmeno on jäänyt itsellä mieltä painamaan, ja kaipaan lisävarmistusta julkisen ultrien välissä, että kaikki on hyvin. Tällä viikolla ultrassa olisi jo sukupuolenkin voinut nähdä, mutta tyyppi ei halunnut meille vilauttaa. Toisaalta minua ei haittaisi vaikka sukupuoli selviäisi vasta syntymässä, koska toivetta ei oikein ole kumpaankaan suuntaan. Ei vaikuta myöskään hankintoihin, koska lastenhuoneen, vaatteiden ym. värimaailma tulee jokatapauksessa olemaan sini-vihreä makumme mukaan. Mitä ajatuksia muilla on sukupuolen selvittämisestä? Onko se nykyään enää edes iso juttu?

Ompa kiva kuulla muiden kuulumisia ja hyviä seulauutisia! Täälä on meneillään rv 17 ja kolmen viikon päästä koittavaa rakenneultraa kovasti jo odotellaan. Tuntuu hullulta, että on päästy jo näin pitkälle. Ollaan käytetty julkisten palvelujen rinnalla yksityisiä kätilöpalveluja, koska taustalla oleva keskenmeno on jäänyt itsellä mieltä painamaan, ja kaipaan lisävarmistusta julkisen ultrien välissä, että kaikki on hyvin. Tällä viikolla ultrassa olisi jo sukupuolenkin voinut nähdä, mutta tyyppi ei halunnut meille vilauttaa. Toisaalta minua ei haittaisi vaikka sukupuoli selviäisi vasta syntymässä, koska toivetta ei oikein ole kumpaankaan suuntaan. Ei vaikuta myöskään hankintoihin, koska lastenhuoneen, vaatteiden ym. värimaailma tulee jokatapauksessa olemaan sini-vihreä makumme mukaan. Mitä ajatuksia muilla on sukupuolen selvittämisestä? Onko se nykyään enää edes iso juttu?

Itse olen kolmessa edellisessä raskaudessa mennyt yksityiselle ultraan moikkaamaan vauvaa ja samalla hieman katsomaan, suostuisiko kaveri vilauttamaan sukupuoltaan. Joka kerta ollaan saatu oikea tieto sukupuolesta, eikä synnytyksessä ole tullut sen suhteen yllätyksiä. Neljännen lapsen kanssa odotamme luultavasti rakenneultraan asti. Tärkeintä siellä on, että kaikki muut asiat on kunnossa. Sukupuoli on sivuseikka, toki sitä aiomme kysyä, mikäli kaikki muu näyttää hyvältä. Itse olen kokenut sukupuolen tietämisen tavaksi tulla lähemmäs vauvaa. On ollut helpompi luoda mielikuvaa hänestä, kun tietää onko hän tyttö vai poika. Mitään väliä sillä ei ole koskaan ollutkaan, kumpaa vauva edustaa, eikä sillä ole väliä nytkään. Kaksi tyttöä ja yksi poika meiltä jo löytyy. Itsellä on hyvin 'tyttöolo", mutta on ne "olot" ennenkin valehdelleet 😁

Itsellä ensimmäinen lapsi tulossa ja kovasti kyllä sukupuoli kiinnostaa :) vaikka ei sillä mitään väliä olekaan kumpi tulee, olen vain malttamaton. Itsellä on kovin vahva tunne pojasta, mutta saa nähdä osuuko ajatus oikeaan :)

Onko täällä muita, joilla itkettää nykyisin normaalia herkemmin? Itsestä tuntuu, että turhankin moni asia pistää itkettämään :’(

Täällä kyllä tekee mieli itkeä milloin mistäkin 😄Hammasta purren saan pidätettyä itkua, mutta tiukkaa välillä tekee. En halua koko aikaa olla vollottamassa ja selvittämässä muille miksi itken. Sen takia yritän pidättää.

Täällä pohdittiin kanssa, että halutaanko selvittää sukupuolta vai jättää se yllätykseksi. Kyllä sitä kuitenkin niin utelias on, että varmasti halutaan kuulla heti kun mahdollista on! 😄

Täällä pahin itkuherkkyys on takana päin, oli aivan mahdotonta viikoilla 4-11 😬

On joo keskustelu hiipunut, sääli. Itse en ole Facessa, joten toivoisin että täälläkin jonkinlainen keskustelu jatkuisi. Aina kannattaa toivoa 😁 Täällä on ihan mukava vaihtaa ajatuksia, koska ainakaan itselläni ei ole ketään lähipiiristä, joka olisi raskaana tällä hetkellä.

Itse olen kyllä facebookissa, mutta en ole somessa kertonut raskaudestani, niin en halua että kukaan laskee 1+1 jos näkee liittyneeni ryhmään :D joko teillä alkaa maha näkymään? :)

Itse olen kyllä facebookissa, mutta en ole somessa kertonut raskaudestani, niin en halua että kukaan laskee 1+1 jos näkee liittyneeni ryhmään joko teillä alkaa maha näkymään?

Täällä ehkä vähän näkyy, mutta ei niin että kukaan varmastikaan osaisi vielä arvata. Katsellut somessa kuvia samoilla viikoilla olevista ja näyttää että olisi todella isot vatsat! Tämä toki ensimmäinen lapsi, joten ei niin nopeasti kasvu edes näy. Silti vähän jotenkin huolettaa että pitäisikö jo näkyä enemmän 😅

Itse olen kyllä facebookissa, mutta en ole somessa kertonut raskaudestani, niin en halua että kukaan laskee 1+1 jos näkee liittyneeni ryhmään :D joko teillä alkaa maha näkymään? :)

Mulla neljäs raskaus menossa ja vatsa todellakin näkyy. Ei voi erehtyä pelkäksi turvotukseksi 😁 Tuntuu, että vatsa alkoi pullottaa heti plussatestin jälkeen. Mutta niinhän se usein on, jos raskauksia ollut useita. Ensimmäistä lasta odottaville vatsat tulee aika maltillisesti esiin, vaikka onhan sekin yksilöllistä.

Yhteistyössä