Heinäkuu 2006/13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Assari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Assari

Vieras
Heinäkuulaiset:

27.6. Karina
28.6. ilona, Englanti, esikoinen
29.6. Ellinoora, Kätilöopisto
29.6.-6.7. Nyyssönen
29.6. Rinkeli, 26, TYKS, esikoinen
30.6. Satu, 27v., Helsinki, esikoinen
30.6. Salli, 30 v, SEKS, ensimmäinen
30.6. Piritta, Kätilöopisto
30.6. nene, 29 v, toinen
1.7. Essi, TAYS
2.7. Eija, 34, Naistenklinikka, esikoinen
3.7. Nin@, 21v., Satakunnan keskuss., esikoinen
3.7. Anne, 21v.,P-KKS, toinen
4.7. Lalla, 28v,Mikkeli, kolmas
5.7. Saara, 21v, PHKS, ensimmäinen
5.7. tyttö82 23v kätilöopisto ensimmäinen
6.7. minna, naistenklinikka, 23, ensimmäinen
6.7. pinja, kätilöopisto, 31, kolmas
7.7. Mary, vaasa, 29 v., esikoinen
7.7. neitoperho, K-HKS, 29v, kolmas
7.7. Ulpu, 27, Mikkeli, ensimmäinen
8.7. ponnari, Jorvi, 28, esikoinen
8.7. Manteli, KOS, 24, esikoinen
11.7. Enna, Vks, 29, toinen
12.7. Tuulia, K-PKS
12.7. Katjuska, Oulu, ensimmäinen
12.7. Äityli78, 27v, KOKS, kolmas
13.7. Liuku, 19v, Helsinki NKL, esikoinen
13.7. minä-75, 30 v,OYS,kolmas
14.7. Assari, 33 v, Porvoo, ensimmäinen
14.7. Minttu, 25v, Lappeenranta
15.7. Pike, 31 v, K-SKS, toinen
16.7. Anne, 36v, Helsinki NKL, toinen
16.7. Nitta,25, esikoinen
17.7. Eewi, 23v, Hyvinkää, toinen
18.7. Tiina, 26v, OYS, esikoinen
18.7. Hanne, 26v, Tays, esikoinen
19.7. Maaria, 27 v, Helsinki, esikoinen
19.7. Heidi, 36 v, Kättäri, toinen
19.7. Ani, Tays, esikoinen
20.7. Kata, 29 v. Tays, ensimmäinen
20.7. Ansku, neljäs
20.7. Illusia, 29 v, Tammisaari, esikoinen
21.7. Saimi, 31v. Tays, esikoinen
21.7. Sunnu76, Vaasan ks, pikkukakkonen
22.7. Pipari, 25v, Jorvi, toinen
23.7. Eeva, 28 v, Porvoo, esikoinen
24.7. Sari, 30 v, toinen
26.7. Minä, 22v, EKKS,toinen
27.7. mimmuli, 30 v, Tays, toinen
28.7. Satu, 24 v, Porvoo, esikoinen
30.7. Emo, 28 v, toinen
30.7. Kesämamma 06, 31v, ensimmäinen
31.7. Mimmu, 29 v, esikoinen
31.7. nada67, Tampere

kirsi73, Kätilöopisto, kolmas

Huomentapäivää!

Hyvä juttu taas uus juttu, kivempi taas lukea ja kirjoitella.. Tänne ei mitään uutta, ylävatsakipua ja närästystä.
Toissayönä toisesta rinnasta valui jonkin verran nestettä, aamulla oli yöpaidassa tahroja.. Oiskohan saunalla ollut vaikutusta asiaan..
Vauveli on liikkunut tosi kovasti viimeiset pari päivää, nytkin tuntuu, että haluaa väkisin tulla läpi mahasta.. :)
Pikkuhiljaa olen alkanut pestä ja laitella vauvan vaatteita ym valmiiksi. Eilen toin kotoani 2 pussillista lakanoita ja pyyhkeitä, minun ja veljieni vanhoja, niillä on kyllä kivasti tunnearvoa :).
Ulkona paistaa edelleen aurinko, vaikka sateita ja ukkostakin luvattiin tänne Pohjanmaalle, pitäs käydä lenkillä..
Mutta eipäs muuta tällä kertaa. Hyviä vointeja kaikille niin ja tervetuloa mukaan Kirsi, tänne mahtuu!! :)
Nitta ja massumöyrijä 30+5

Heissan!

Huh mikä päivä. Oon siivonnut keittiötä. Miten se onkaan päässyt noin pahaan kuntoon. Yök, sitä rasvan määrää liesituulettimessa.
No, nyt se homma on ainakin aloitettu ja täytyy vielä jatkaa ensi viikolla.

Massu on ollut viimeiset pari päivää tosi kireänä ja selkäsärkyäkin on ilmennyt ekaa kertaa. Vähän jo mietin pitäiskö varata aika kiropraktikolle, ettei pääse äitymään pahaksi.
No, katsellaan viikonlopun yli alkaisko helpottaa. Maha on selvästi taas kasvamassa ja kivut varmaan johtuvat lähinnä siitä.

Aamulla kävin kuitenkin kaikesta huolimatta Body Balancessa ja se onkin helpottanut oloa tänään. Nyt sitten mökille rentoutumaan ja saunaan. Ensin kuitenkin edessä tuskainen 2h autossa. Tämä taitaakin olla vika kerta mökillä ennen vauvan syntymää. Seuraavan kerran meitä onkin sitten kolme. =)

Varasin muuten ajan tutustumiskäynnille sairaalaan. Miehen töiden vuoksi se menee kesäkuun puoliväliin, toivottavasti ei oo liian myöhään. Silloin viikkojakin jo 37 kasassa, kyllä tää aika menee nopeesti. Täältä löytyy jo keskustelu Joulukuu 2006. Tuntuu ihan hassulta. =)

Hyviä vointeja kaikille.

Minna ja touhu-vaavi 32+1

Täältä löytyy myös Tammikuu 2007-keskustelu..:) Vastahan me kaikki oltiin ihan alussa, hyvä kun uskalti kirjoitella tälle puolelle :)

Mäkin varasin ajan tutustumiskäynnille, se on 15.6. Viikkoja silloin on 37+1. Ensin tarjosivat seuraavan viikon aikaa, jolloin viikkoja olisi ollut 38+1, kysyin sitten, että eikö ole aikaisemmin..Vähän liian myöhään olisi mun mielestä ollut.

Tänään kävin hakemassa äitiyspakkauksen. Oli vuoden 2006 mallia ja aivan ihana!

Saara ja masu rv 32+2

Heips!

Näköjään täällä odottavien puolella on jo tammikuu 2007-ketujukin. :)
Nehän on just plussanneet...

Mul on ollu nyt niin hyvä olo taas, ettei muista juuri olevansa raskaana. Välil vaan vähän hengästyttää, ku kanniskelee kuopusta. Oon huomannu myös, et välil kaipais vähän hengähdystaukoa lastenhoidosta ja jos en sitä ota eli lähe itekseen vaik lenkille, alkaa olla hermot tosi kireellä.
Kai sitä odottaes tarvis vähän sellasta hiljasuutta ja vaikka makoilua itekseen.

Tässä on aika lailla kaksi kuukautta laskettuun aikaan. Mut mä ite pistän siihen päälle vielä kaks viikkoa lisää(edelliset syntyny 13 ja 10 pv yli L.A.:n) eli arvioin et meiän vauva syntyy n.heinäkuun lopulla.
Kaikille ensisynnyttäjille haluisin sanoo, ihan teiän parhaaks, että älkää vaan tuijottako sitä laskettua aikaa liian tiukasti, koska useimmat synnytykset menee sen yli ja sillon siitä loppuajasta voi tulla tuskallinen, ku ei malttas millään enää oottaa vauvan syntymistä.Kokemusta on...
Mun mielestä neuvolassa pitäs heti alunperin korostaa sitä enemmän. Eli että on normaalia, että vauva syntyy 40-42 vkollakin. Ni ei ois niin paljo pettymyksiä, ku se 40 viikkoa on takana ja vauva ei oo viel syntyny.

Jee, joku ystävällinen sielu on lisännyt minut listalle. Kiitos. Eli laskettu aika on 27.7. Mietin kovasti kodin varusteita ja illallakin viimeisenä pohdin kaappeja sun muita. Miehen mielestä olen varmaan huipputylsä ; ) Tätä se on näitten hormonien kans. Vauva on siirtynyt onneksi vähän alemmaksi ja henki kulkee paremmin. Valitettavasti on edelleen pää ylöspäin, mutta olen ymmärtänyt, että voi kääntyä vielä viimeisillä viikoila. Loma alkaa 2.6! Enää reilu kymmenen työpäivää ja sitten alkaa kolmen vuoden ""loma"". Toisaalta hirvittää, ja toisaalta olen onnellinen.

27.6. Karina
29.6.-6.7. Nyyssönen
30.6. nene, 29 v, toinen
1.7. Essi, TAYS
12.7. Tuulia, K-PKS
20.7. Ansku, neljäs
24.7. Sari, 30 v, toinen
27.7. kirsi73, Kätilöopisto, kolmas
30.7. Emo, 28 v, toinen
31.7. nada67, Tampere

Meille neuvolassa puhuivat et sit n 6vkoa aikasemmin pitäs varata se aika sinne tutustumiskäynnille no aika vaan kuluu niin vauhdilla ettei sitä tajuakkaan et on enää koht se 6vkoa aikaa h-hetkeen:) kai täs kyl itekkki vois sen ajan sinne tutustumiskäynnille varata niin ei sit menis niin täpärälle se.

Vointi ollut tosi hyvä päikkärit nukuttu hyvin ja yö meni taas pyöriessä ja potkuja sateli pitkin yötä. Pissalla juostaan tasaisesti nyt lähes taas tunnin välein.

Jännitetty on taas Suomen matseja ja hyvin näyttää menevän:) olen ihan hullu jääkiekkoon siis Suomen peleihin nimenomaan smliiga ei kiinnosta.Olen itse pelannu joukkueessa 3½vuotta ja sm hopea on paras saavutus ja aluemestaruus:) ihanaa ens talvena pääsee taas pelailemaan ihan harrastuksena kavereiden kanssa,kun nyt talvi meni ihan rauhallisesti ei uskaltanu pelata.

Mulla meni totaalisesti hermot lapsen isän äidin suhteen....kävi meillä tänään ja haukkui kotimme sikalaksi siis selän takana lähdettyään meiltä,vaikka olimme juuri siivonneet ja koti oli tosi siisti siis ihan oikeasti siisti....sitten sepitti toiselle pojalleen kaikenmaailman valheita meistä ja syytti asiasta jos toisesta meitä ja kehotti minua jättämään poikansa...vituttaa suoraan sanotusti koko ämmä....Haukkuu poikaansa kokoajan en ole koskaan kuullu positiivista tai hyvää sanaa pojastaan hänen suusta. Ei kai hän voi hyväksyä sitä että poika asuu muualla kun hänen kanssaa ja vielä perustaa perheen minun kanssa,hänellä ei ole perhettä ollut lapsenisän kanssa joten kai hän jotenkin purkaa kaiken meihin sitten ,eikä meillä saisi olla yhteistä asuntoa eikä tulevaa vauvaakaan,emmekä saisi olla iloisia vauvan tulosta...Haukkuu kokoajan kuinka poikansa liian nuori tulemaan isäksi 25v ja kuinka huono poika on ihmisenä ja kuinka hänestä ei voi tulla hyvää isää,kauhea ajatus että normaalisti vanhemmat ovat niitä jotka tukevat eivätkä hauku vaikeissakaan tilanteissa,varsinkin vanhemmaksi tuleminen on niin iso asia että jokaine kasvaa omaa tahtiaan vanhemmaksi,mutta ei tollanen haukkuminen auta yhtään,en ihmettele yhtään miksi mies on niin onnellinen kun muutti kanssani yhteen pääsi pois hullun mutsin luota niinkun hän itse sanoo!!!! Jos hän olisi joku toinen kun isukin äiti niin antaisin hänen kuulla kunnolla kunniansa ja pistäisin totaalisesti välit jäihin...Tämä ei ole eka kerta kun hän keksii negatiivisia juttuja meistä ja kertoilee niitä muille,apua hän tarvitsisi,mutta minä en sitä hänelle sano jonkun muun tehtävä se on,hän on kaiken suhteen varmasti aika burn out ja loppu muutenkin. Itselläni ymmärrettävästi paljon muutakin mietittävää ,kun tuollanen ""ämmä"" rumasti sanottuna...Päälimmäisenä tietysti mielessäni on vauva ja isukki kaksi kultaani:) lapsen kasvaessa hän varmasti sepittää kaiken maailman keksittujä juttuja siis meistä ja ne ovat negatiivisia ihan 100 varmasti,mutta onneksi ei tarvitse häntä nähdä kovin usein eikä puhelimeenkaan ole pakko vastata,en jaksa stressata tollasilla asioilla enempää,mutta kyllä päähän ottaa et tollasia ihmisiä voi edes olla olemassa ja meitä terrorisoimassa!!!! Taidan unohtaa koko ihmisen ja ilmoittaa itsestäni seuraavan kerran kun lapsi on syntynyt...ei minulla häntä vastaan mitään muuten ole mutta nuo keksityt jutut ovat aiheuttaneet niin paljon paskaa vuosien varrella että en enää jaksa niitä ja varsinkin,kun hänen päälimmäinen ajatuksensa viimeaikoina on ollut meidän erottaminen mitä tuollainen äiti lapselleen haluaa??? tuhota lapsen elämän on suora ja todellinen vastaus!!! Et sellasta meille tänne,kiva kun sai purkaa teille asian tänne.

Potkuilevin terkuin tyttö82 ja masuvärinä 32+2 me molemmat voimme onneksi hyvin sekä isukki:))))))

Hei,

Tuosta lasketusta ajasta... Onhan se totta, et usein menee yli lasketun ajan. Meillä tosin esikoinen syntyi päivää ennen laskettua aikaa. Ja koska kaikki oli sanonu jatkuvasti et varmasti menee yli, en meinannu ottaa sitä lähtöä sairaalaan tosissani, koska arvelin että eihän se vielä voi syntyä. Mut toisin kävi, onneks oma äitini sai ylipuhuttua menemään polille. Ja seuraavana aamuna poikani syntymästä syntyi hänen serkkupoikansa, jonka laskettu aika olisi ollut vasta 3 viikon päästä. Kumpikin olivat täysin terveitä ja ""valmiita"" vauvoja. Että tällainen kokemus miula. Et kyllä se on melkein paras kun oon kuullu sanottavan et kannattaa varautuu 2 viikkoon SUUNTAAN TAI TOISEEN.
Miun mielestä.

Hei allergikot, mitä reseptivapaita allergialääkkeitä ja nenäsuihkeita vois turvallisesti käyttää näin raskausaikana? Itelläni viimeks ollu näitä allergiaoireita joskus teini-iässä, mut vissiin tää odotus on sit taas jotenki herkistäny.
Toivon pikaisia neuvoja jos joku sattuu tän lukemaan...!

Eilen sain jopa siivottuakin, tuli hyvä mieli itellekin ku sai jotaki ajoiks. Tänä aamuna pesin sit vielä saunan ennen ku poika heräs. Nyt ajateltiin josko lähettäs käymään ukin luona mökillä. Siis oman isäni luona, hän kun on pojalle tosi tärkeä. Viimeks ku nähtiin niin poika sano menevänsä ukin vauvaks ku uus vauva syntyy :)

Eiku hyvää äitienpäivää kaikille!

Anne 32+5

Moikka pitkästä aikaa. Nyt on mullakin lääkärikäynti takana ja kaikki oli hyvin. Hb oli vähän laskenut mutta syön nyt pois esikoisen ajoilta jääneet raudat. Sattu olemaan päiväystä kesäkuulle niin eipä mene hukkaan :)
Päinoa oli tullut n 700g per viikko. Sf mitta oli 26cm. Tuntuu että muilla huitelee jo kolmessa kympissä. Ja silti tuntuu että maha on iso :), mutta toisaalta riippuuhan se paljon minkä mallinen maha on.

Siellä edellisessä ketjussa oli juttua navasta ja mulla ei ole napa tullut ulos. Ei tullut esikoista odottaessakaan. Mä en tiedä mikä siinä on mutta mua jotenkin tekee pahaa jos näen semmosen ulos tulleen navan. Että siinä mielessä toivottavasti ei omanikaan pullahda.

ANNE kyselit allergialääkkeistä. Olen kaksi viimeistä kesää ""kärsinyt"" siitä ettei juuri mitään saa ottaa odotus ja imetysaikana. Lääkärissä käydessäni sanottiin että paikallislääkkeitä ( silmätipat, nenäsumute) saa ottaa mutta ei niitä tablettimuodossa olevia. Mulla tehosi silmien kutinaan Lomudal tipat. Nenä ei ollut tukossa, päinvastoin vuoti koko ajan eli se hoitui vaan niistämällä :)
Mutta kannattaa vaikka soittaa terveyskeskukseen ja pyytää hoitsuja kysymään päivystävältä lääkäriltä asiasta. Näin välttyy käyntimaksulta.

Hyvä lisäys Annelta tohon lasketunajan seurantaan, että kannattaa varautua tosiaan 2 vkoa suuntaan tai toiseen eli 38-42 vkolla voi syntyä.
Mä aloin vaan ite esikoista oottaes odottaa sitä vauvan syntymää jo 38 vkon jälkeen ja vielä 4 viikkoa sai ootella, ku se synty melkeen 42 vkolla, joten odottavan aika tuntu sillon tosi pitkältä!

Täällä on melko paljon toista tai kolmatta lasta odottavia, joten Hyvää äitienpäivää kaikille äideille!

Hyvää äitienpäivää kaikille heinämammoille! (myös meille esikoisen odottajille, koska lähestulkoon äitejä jo ollaan)
Nauttikaahan kauniista ilmasta, täällä ainakin aurinko paistaa lähes pilvettömältä taivaalta.

Saara ja masu rv 32+4

Noista allergialääkkeistä tuntuu olevan tosi monta mielipidettä. Mulle taas neuvolassa sanottiin sekä lääkärin että terveydenhoitajan taholta, että lähes ainoa mitä saa käyttää on Zyrtec. Sitä olen nyt viikon ottanut, vaikka en olisi halunnut. Tuli kuitenkin sen verran kurja olo, että päätin, että parempi ottaa tabu kuin kärsiä pahasti. Mulla on kuitenkin ""pohjalla"" jonkinlainen krooninen nuha, joten räkää ja limaa on ihan riittävästi ilman allergioitakin.

Pitkään sivusta seuranneena, välillä juttuihinkin osallistunut....Nennu 29, Satakunnan keskussairaala, esikoinen tulossa. Laskettu aika 24.7.2006.
Lisäisikö joku listalle kun en ossaa.....

Täällä Helsingissä satoi tänään räntää roppakaupalla!!!!nyt ihan nätisti tuo aurinko loppuillasta paistanu kyl.Huomenna edessä sit neuvola ja synnytysvalmennus:) jippii!!!

Heippa kaikille heinämasuille!

Minäkin olisin halukas tulemaan LISTALLE... Eli esikoista odotellaan ja LA 21.7 K-PKS :) Ikää minulla on 25 vuotta.

Nyt on tosiaan paljon mukavempi olla ulkona kun on satanut vettä oikein kunnolla... :) Luonto tuoksuu niin HYVÄLLE!

Täällä odotus on mennyt tosi hyvin ja tosi nopeasti. Eihän tässä enää kauan mene kun la on edessä... Huih.... :) Vielä olisi pari työpäivää niin pääsee kesälomalle ja äitiysloma jatkuu heti perään. Haikein mielin jään kesälomalle kun pelottaa että aika käy pitkäksi... Mutta kyllä sitä tekemistä varmaan löytyy.....

Hyvää äitienpäivää kaikille mammoille ja myös tuleville mammoille! :)

RV 30+2

27.6. Karina
29.6.-6.7. Nyyssönen
30.6. nene, 29 v, toinen
1.7. Essi, TAYS
12.7. Tuulia, K-PKS
20.7. Ansku, neljäs
21.7. Nenni81, 25v, K-PKS, esikoinen
24.7. Sari, 30 v, toinen
24.7. Nennu 29v, Satakunnan keskussairaala, esikoinen
27.7. kirsi73, Kätilöopisto, kolmas
30.7. Emo, 28 v, toinen
31.7. nada67, Tampere

Uusi viikko, uudet kujeet!

Viimeistä viedään, eli mulla vielä muutamat esseet kirjottamatta ja sitten alko lomailu! Meillä on lauantaina tuparit ja tuntuu, että sen jälkeen voi hengähtää, kun niitä varten pitää kuitenkin vielä laitella verhoja sun muita, jotka on opiskeluiden takia jäänyt odottelemaan.

Mulla on vieläkin jatkunut ne mahakivut joista tuolla edellisessä ketjussa kirjottelin. Oliskohan jotain kasvukipuja sitten, tiedä häntä, No huomenna taas neuvola niin voinhan sitten mainita noista. Muutenkin alkaa tosiaan tehä kipeetä, kun vauva kääntyilee tai tunkee raajojaan mahan läpi (tai siltä se ainakin tuntuu). Ihanaa kuitenkin että liikkuu aktiivisesti niin muistuttaa hyvinvoinnistaan vanhemmille.

Mullakin vuotaa rinnat sekä yöllä että päivällä ja olen ainakin itse huomannut että saunalla on kuin onkin vaikutusta, nimittäin saunassa valuvat ja sitten myös seuraavana yönä hieman enemmän.

Mun vauvakuume sen kuin kasvaa ja alkaa tuntua ihan mahdottomalta ajatus että pitäs odottaa kaksikin viikkoa yli lasketun ajan, kun en malttais edes siihin lasketttuun... Kaksi ystävää sai huhtikuun alussa vauvoja (toinen kaksoset) ja nyt kun on niitä pikkuisia päässyt sylittelemään silloin tällöin niin tuntuu ikuisuudelta, ennen kuin oman nyytin saa syliin. Tällä en siis tosiaan kuitenkaan tarkoita sitä, että haluaisin vauvan vielä syntyvän, tiedän ettei meidän pikkuinen ole vielä valmis ja hyvä kun kasvaa turvallisesti äidin mahassa.

Mä olen just noita, joilla sf huitelee jossain kolmenkympin yläpuolella (niinkun joku totes), eli mahaa riittää vaikka muille jakaa! No, huomenna saadaan varmaan taas todeta, että painoa on tulllut ja maha on kasvanut, niinkuin aina. Ei haittaa, kun olin ennestään ihan normaalipainonen, eikä neuvolantäti tunnu olevan huolissaan. Olishan se tietysti vähän helpompaa kannella kevyempää lastia. :)

Ei muuta kun kirjoitustöiden pariin taas. Maltillista odottelua vaan kaikille!

Moikkelis!

En muista olenko täällä jo aiemmin tätä kysellytkin, mutta ihmettelen, kun hiuspohja ja iho on nykyään paljon kuivempi kuin ennen raskautta tai alkuraskaudessa. Ennen jouduin pesemään hiukset jokatoinen päivä vähintään, toisinaan päivittäin, kun rasvoittuivat niin nopeasti. Nyt menee kolme-neljäkin päivää ihan kevyesti, eikä kaipaa pesua. Kasvojen iho tosiaan myös aiemmin paljon rasvaisempi. Ihanaahan tämä vain on, mutta ihmettelen mikä tämän saa aikaan. Hormonit ilmeisesti, sillä e-pillereillä oli mulle sama vaikutus. Toisinaan vaan kuulee, että raskaana hiukset ja iho on rasvaisemmat kuin yleensä, mutta mulla päinvastoin...

Outolinnuksi tunnen itseni siinäkin mielessä, että mulla rinnat ei oo vielä vuotaneet tietääkseni kertaakaan. No helpotus kai sekin vain, mutta jotenkin tuntee itsensä epänormaaliksi.

Keskiviikkona kokoarviointi, että sitten kuulen tuomion onko vauveli iso vai lapsivettä normaalia enemmän, kun sf-mitta huitelee yli yläkäyrän. Painoa tullut viime viikon neuvolan mukaan 8 kg ja tuntuu että kaikki tuohon eteen. Vatsa ei näy takaapäin, mutta eteenpäin se sitten ulottuukin kauas... Ja sen verran tuo vatsa jo ahdistaa, että yhtään en laittaisi pahakseni vaikka syntyisi vähän ennemmin kuin LA sanoo.

Tyttö82 sanoi seuraavansa Suomen lätkäpelejä. Sama juttu täällä :) Vuonna -95 innostuin ja siitä nelisen vuotta pelasin itsekin kaukalopalloa. Liigapelejä en kyllä jaksa seurata (olen niistä totaalisen pihalla), mutta olympialaisia ja MM-pelejä on katsottava ehdottomasti. Tosin nyt neulon hahtuvalangasta vaippahousuja, että katse on enemmän neuleessa kuin tv:ssä, mutta hyvin pysyn kärryillä kuitenkin. Kun Mertsin ääni kohoaa, niin tietää katsoa telkkuun :)

Salli + asukki 33+3

Tänään sitten liput korkeella Salli Suomella kova vastus edessä,toivotaan ,että Leijonat näyttää sisunsa tässä pelissä:) Ite kutonu kauheasti aina tv:tä katsoessa ja sit,kun on tullu lätkämatsi varsinkin suomi-ruotsi pelin aikoihin täytyy varoa ettei tökkäse puikolla itteään,kun niin kovasti elää mukana pelissä!!!

Itel toi sf mitta aika huima kanssa tänää selviää mis lukemis mennään nimittäi nyt lähtö neuvolaan sit ehtii kotii välil ruoan laittamaan ja sit onkin jo 17 aikaa synytysvalmennus:) kirjoittelen taas neuvolakuulumisia.

tyttö82 ja masuvärinä 32+5

Tänään neuvolas vauveli näytti olevan pää ylöspäin eli oli kääntyny perätilaan.
Onhan täs vielä aikaa kääntyillä, mut toivon hartaasti, et tosiaan kääntyy raivotarjontaan pian takas.En haluais enää ikinä sektiota.
Esikoisen tarjontaki näyttäs olleen äitiyskortis näil viikoil pt? (eli perätilaa epäilty), ja se on sit 35 vkolla ollu taas rt eli siihen mennes kääntyny takas. Eli ei syytä huoleen viel.Mut silti vähän huolestuttaa...:)
Sf-mitta oli 30 cm.
Rv 31+4

sen verran jatkan, et Sallilla näyttää olevan kaikki poikavauvan syntyyn viittaavat ennusmerkit. Jos on iho ja hiukset paremmat kuin ennen raskautta ja maha kasvaa pitkälle eteen.
tiedätkö vauvan sukupuolen? :)
Ei kaikilla vuoda tosiaankaan rinnat yhtään ennen raskautta,et ole mitenkään poikkeava,ei syytä huoleen.Mul ei oo näis kolmes raskaudessa vuotanu rinnat.Täs viimeisessä ehkä kerran tullu kirkasta nestettä...

Iltaa kaikille!

Nyt ollaan sitten tultu mökiltä takaisin. Seuraavan kerran sitten varmaan mennäänkin vaavin kanssa.

Huomenna olisi toinen synnytysvalmennus ja odotan sitä jo innolla. Perjantaina sitten taas neuvola.

Mulla on kanssa ollut aika kovaa särkyä mahassa ja selässä viime päivinä, varsinkin eilen illalla ja aamulla. Tuntuu kyllä kasvusäryltä. Mulla maha on aika alhaalla, ylhäällä ois kyllä tilaa, mutta ei vaavi siellä ilmeisesti viihdy. =)

Vauva on ollut viimeiset 1,5 viikkoa todella aktiivinen. Möyrii ja hyörii oikein urakalla, aamusta iltaan. On pakko istua suorassa, sillä vauva potkii todella kipeästi kylkiluihin juuri parhaillaankin.

Onko muilla ollut vihlontaa kohdunkaulassa? Mulla on ollut tuollaista oiretta viikonloppuna. Mietin vaan että voisko johtua saunasta? Ootteko kukaan kuullut, että siitä vois olla haittaa näin loppumetreillä?

Hyvää viikonalkua.

Minna + touhuvaavi 32+4

Vielä unohtui kysyä...

Tietääkö kukaan...Saako imetysaikana syödä raakaa kalaa (sushi), maksamakkaraa ja tuorejuustoa? Vai imeytyykö niistä jotain haitallista maitoon-> vauvaan?

Minna

Kyllähän imettäes saa syödä melkeen normaalisti kaikkea, mut joistain ruoka-aineista saattaa tulla vauvalle ilmavaivoja ja sen oppii kyl huomaamaan ja niitähän mielellään sit välttää.
esim.kahvi,suklaa,sipuli,omena,kaali ja mitäköhän kaikkea niitä onkaan...voi aiheuttaa ilmavaivoja vauvelille.

Maksamakkaraa suositellaan syötäväks imetysaikana korkeintaan 2x/kk, korkean A-vitamiinipitoisuuden ja raskasmetallipitoisuuden takia.
Mut sushille tai tuorejuustolle ei ole kieltoa ainakaan Espoon neuvolasta saaduissa Ruoka-ainesuosituksissa imetysaikana