Heinäkuu 2006/16

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä-75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onnea kaikille vauvelin saaneille!!!

Täällä ei vielä ihmeempiä merkkejä synnytyksen lähestymisestä, viikkoja on nyt täynnä 37. Vointi on ollut ihan hyvä. Välillä alavatsavihlontaa ja issiaskin on vaivannut, mutta ei pahemmin. Lämmin kauratyyny on kyllä tuntunut hyvälle noihin alavatsakipuihin.

Nyt kyllä taas ilmat lämpeni, joten turvotusta alkaa taas kertymään... Ei passais olla auringossa varmaan ollenkaan.

Nyt ois vaatteet kaapissa vauvaa varten ja muutenkin hankinnat aikalailla tehtynä. Sairaalakassiakin jo pakkailin tänään. Saapa nähä, millon sitä lopulta sitten tarvii. Oon yrittänyt asennoitua, että yli mennään lasketun ajan. Ei tuntuis aika niin pitkältä. Mutta kyllä jo odottaa saavansa vauvan syliinsä!

Eeva 37+0

Mitenhän täällä meinaa toukka tulla kun ei kerrassaan mitään merkkejä ja viikkojakin jo 38+3.. :/. Vaikka sitä on varautunu et yliaikaseks menee, niin kovasti kovasti toivoo ettei menis. Kun mä oon niin neuroottinen ja muuta kun on yksi keskenmeno takana, pelkään että vauvalla ei ole kaikki hyvin masussa että sen ois parempi jo ulkona. Ykskin päivä luin kaiken irronneesta istukasta kun olin ihan varma että nyt jotain on pielessä :(. Yritän nauttia kesästä ja ollaan käyty grillailemassa ja muuta, mutta siitäkään en pysty nauttia kun pelkään että se on epähygieenistä ja listeriavaara ja sitten öisin herään pelkoon että vauvalla on joku hätä. Mutta pakko vaan yrittää rentoutua. Siis en mä varmasti näin hysteerinen ole vauvan synnyttyä, mutta mulla siitä keskenmenosta ei ole kovin kauaa (6.9.2005 jolloin raskausviikkoja olisi pitänyt olla 11+1 todettiin ettei mahassani ollut ollut elämää vähään aikaan) niin siitä on jäänyt niin kova pelko. Onneks loppusuoralla tässä ollaan :)
Niin ja kovasti taas onnea vauvan saaneille :)

Mantelille kovasti onnea!!

Eilinen oli tosi surkea päivä, kuten kirjoittelin..Iltapäivällä alkoi sit hormonit vaikuttamaan.Ruskeaa vuotoa ja supistuksia ilmestyi. Nyt heräsin 04.30 kipeisiin supistuksiin, tulee vielä 10-8min välein. Suihkussa kävin, mutta ei ainakaan vielä loppuneet. Toivotaan että nyt johtais johonkin kun niin pitkään on jo tehnyt tuloaan..Huomenna onkin jo LA, eli saisi hyvinkin syntyä:)
Tänään vielä neuvola 13.30. Olin kyllä toivonut et syntyis ennen sitä..ootellaan..

Onnea kaikille nyyttinsä saaneille ja heidän perheilleen ja kiitos synnytyskertomuksista!
Reissusta palattu kotiin.Nyt rv 38+4 menossa ja luulen,että tää lapsi ei kiirehdi maailmaan tulon kanssa.Issiasvaiva lähti pois reissussa,ku tuli paljo liikuttua.Mutta helteiden ansiosta tuli turvotus jalkoihin.Toivottavasti häipyis pois...
Perjantaina seuraava neuvolakäynti.Jaksamista kaikille mahan kanssa!

Onnea myös Mantelille oikein paljon ja kiitos synnytyskertomuksestasi.

Nyt sitten varmaan Lallakin olet pääsemässä tositoimiin. Odotellaan kuulumisia ja onnea oikein paljon sitten vaan synnytykseen. Jännää...

Täällä kaikki ihan ennallaan, olo oikein hyvä ja tällä hetkellä ei mitään merkkiäkään että vauva vois syntyä lähiaikoina.
katsellaan! Onnea vaan kaikille loppumetreille!
t: äityli78 rv 38+5

Onnea kaikille jo synnyttäneille ja jaksamista vielä jakaantumattomille kohtalotovereilleni :)

Mulla tuntuu kans energiaa riittävän nykyään vaikka mihin! Öisin en saa nukuttua kuin muutamia tunteja, päivisin touhuan ja siivoan kotona sekä juoksen kaupungilla shoppailemassa. Kavereita oon tapaillut kans kuin viimeistä päivää, joten tapahtumaa on todella ollut. Silti vointi on kaikinpuolin hyvä ja tuntuu, et vauva viihtyy liiankin mukavasti yksiössään vaikka saisi jo kohta puoliin syntyä :) Varsinaista painoarviota ei ole tehty vaikka viimeksi lääkärissä sellaista pyysin, mutta kuulemma ihan reilunkokoinen tyyppi tulossa, joka saisi syntyä ihan hyvin jo ennen laskettua aikaakin.. Kaksi viikkoa siihen nyt kuitenkin on vielä aikaa eli toivoa on :)) Tälle viikolle oon vielä buukannut kunnolla tekemistä, mutta sitten ajattelin jo rauhoittua keskittyä synnytykseen ym. jos vaan vielä siinä vaiheessa oon yhtenä kappaleena.

Kysymys vielä kaikille mammoille: minkälaiset/minkä merkkiset imetysliivit olette hankkineet tai tiedätte hyviksi? Kävin tänään sovittelemassa useampaa merkkiä (mm. Triumph), mutta kaikki tuntui ikäviltä päällä tai oli vaan niin järkyttävän rumia, ettei kiinnostanut ostaa.. Jotkut liivit kuitenkin täytyisi hankkia aikas pian, joten vinkkejä ottaisin kiitollisena vastaan! Koko tarvis olla varmaan luokkaa 85/90D joten sekin taitaa supistaa valikoimaa -ainakin Lindexillä tuntui niin tekevän..

Hanne 37+6

Onnea kaikille nyytin saaneille! Tänään mullakin ollut kunnon supisteluja ja elättelin jo toivoa synnyttämään lähdöstä, mutta sitten loppuivat kuitenkin...
Hanne; ostin yhdet triumphin imetysliivit jotka olivat pitsiset ja myös aikas rumat. Valikoima niissä ei taida olla kovin kaunis... Rinnatkin näyttää aika omituisilta niissä... Nää oli kaarituelliset ja kai pitäisi vielä käydä ostamassa kaarituettomat kun niillä parempi nukkua, jos aluksi haluaa nukkua liivit päällä.
Pinja 39+4

Hei!

Voiko joku aloittaa taas uuden ketjun, ku on tympee selailla. Omat puutteelliset taidot ei riitä toimenpiteeseen ; )

Hanne, imetysliivit kannattaa kyllä ostaa jostakin erikoisliikkeestä. Itsellä on paisunu rinnat oikein kunnolla ja on nyt 85 F. Ihan nolot... Ostin lastentarvikeliikkeestä kunnolliset kaarituelliset ja kauniit. Hintahan on aika kova, mutta ehkä jotain alennuksesta löytyy. Pelkään vielä paisuvani, kun maito nousee. En tarkalleen muista miten aiemmin oli, mutta muistaakseni ennen synnytystä ostetut kävi. Nyt olen ostamassa sairaalasta lisää liivejä kun olen synnyttänyt ja maito on noussut. On sen verta kalliita, etten hukkaostoksia halua tehdä.

Ja onnisttelut muuten kaikille uusille vauvan saaneille perheineen!

Minulla oli neuvola tänään ja keskustelin siitä, kun synnytyksen lähestymisestä ei ole mitään merkkejä. Kovasti terkka lohdutti, että synnytys voi käynnistyä vaikkei ennakoivia supistuksia ole eikä vauva ole laskeutunut. On kuulemma mahdollista, että kolmas raskaus menee yli, muttei tavallista (aiemmat ei menneet).

Nyt on huone valmiina vauvan tulla. Uudet verhot ikkunalla ja tuore maali seinässä! Eipä tässä kuin odottelemaan. Kesästä nauttiminen jää vähän vähemmälle, kun on niin hemskatin kuuma! Paino oli muuten mulla tippunut viime käynnistä, joten oli aika lailla turvotuksia aiemmin. Kokonaispainonnnousu on nyt 10-12 kiloa. Ihan inhimillinen määrä.

Kirsi 36+4 rv.

Moi!

Nopeasti vaan tuota imetysliiviasiaa kommentoin. Itse ostin halvat kaarituettomat liivit henkkamaukalta ja sitten pari toppia joissa "imetysmekanismi". Liivit ostin yhden kuppikoon isommat ja ovat nyt maidon noustua justilleen sopivat. Nyt oon yöllä pitänyt toppeja, kun täytyy kuitenkin olla vähän tukea ja sitten liivinsuojien pitää pysyä paikallaan, ettei oo koko sänky märkänä ja siten olen aina saanut pestyä ainoita imetysliivejäni, niin että kuivavat aamuksi (en tosin joka ilta oo jaksanut pestä, mutta kuitenkin). Nyt kunhan uskalletaan vauvan kanssa kaupoille, niin täytyy ostaa ainakin kahdet imetysliivit lisää. Ajattelin satsata yksiin vähän parempiin kaarituellisiin ja sitten ostaa toiset tällaset halpikset hennesiltä, kun nääkin on ollut ihan hyvät, ei vaan ehkä koko ajan käytettynä tarpeeks tukevat. Sellasta.

Manteli ja tuhisija.

Aloitin uuden ketjun "heinäkuu 2006/17", jatketaan siellä jutustelua. Kirsi73:lta puuttuu listasta laskettuaika, enkä jaksa sitä alkaa ynnäilemään noista sun viikoista -voisitko vinkata päivän, niin lisätään listaan?