Heinäkuun höpinät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 9.9.05
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
9

9.9.05

Vieras
Yötä! Aloitan uuden ketjun kun oli tuolla edellisellä jo pituutta reilusti. Tämä päivä on ollut taas yhtä kaaosta, Maisa on nukkunut kokonaiset puoli tuntia! Yritettiin illalla käydä äidin, koirien ja Lassen (esikoinen) kans lenkillä, mutta vaikeata oli, Maisa itki (lue: huusi) vaan vaunuissa ja meidän äiti sitten kantoi tyttöä koko tunnin mitä ulkona käveltiin. Tosi vaikeata lähteä mihinkään, kun ei rauhoitu kaukaloon eikä vaunuihin. Päivällä käytiin neuvolassa ja täti ihasteli Maisaa kovasti, tyttö kannattelee jo päätä ja nostaa itsensä kyynärpäiden varaan mahalla ollessaan, esineisiin yrittää myös tarttua. Painoa oli nyt 6,4kg ja pituutta 60cm, iso tyttö on vaikka ikää vasta 6vkoa ja vähän päälle. Pakko vielä varata aika vyöhyketerapeutilta kun ei ole helpottanut nuo mahavaivat vaikka erheellisesti niin luulin, mies vielä hyssyttää Maisaa ja toivon tosissaan että nukahtais pian! Alkaa itsellä jo epätoivo iskeä kun mikään ei auta. Onko se sitten niin, ettei koliikkiin mikään hoito tai edes vyöhyketerapia...

..auta, aika vaan? Nyt alan vuorostaan minä tyttöä hyssyttämään, saa mies vähän huilia.. Huomenna päivä menee ristiäisjärjestelyissä, toivottavasti Maisa nukkuu kunnon päiväunet, että saa hommat hoidettua. Kuulemisiin! T.Rusina ja väsynyt Maisa.

Rusina, suoraan kun meiltä. On kans kokeiltu sitä vyöhykettä ja kaikkee muutakin, mutta ei apua. Poitsu ei välillä nuku ollenkaan (tai ainakin siltä tuntuu). Eilenkin klo 8 - 22 vaan kolmet puolen tunnin tirsat. Vaunuissa saa yleensä kilarit, ja sit täytyy kantaa. Ja noin 3-4 iltana viikossa on ""tuskafestarit"". Eli poika KIRKUU, niinkuin hänt oltais tappamassa vaihtelevia ajanjaksoja :o( Olen todennut, et kaikille ei vyöhyketerapia sit auta, eikä osteopatia, jota kans kokeiltiin, eikä mikään muukaan mitä on kokeiltu. Täytyy vaan uskoo, et tää koliikki menee ajanmyötä ohi. Käytiin kyl yksityisellä lekurissakin, kun alko jo olee varma, et täytyy olla jotain muuta vikaa kun toinen niin hulluna kirkuu, mutta eivätpä nuo mitään löytäneet. Neukkulekuri kun on vasta 19 pvä.

Jaaha, ja taas alko ähinä. Ihan uninen on toinen, mut ei voi nukkua, on se kumma.

Lisäx muuten mulla on alkanut maito suihkuta tisseistä. Oon ku joku hemmoetin paloruisku. Maito lentää kaaressa ainakin metrin päähän, ja sitä kestää välillä puol minuuttiakin. Fantsuu. Alkaisin luovuttaa, jos tos pojas ei ois ihan tarpeex ohjélmaa kanniskelun ja huudon merkeissä.
Zemppiä, nyt täytyy kiirehtää...

Tiiti ja poitsu 6 vkoa ja 5 päivää

p.s. Lohdutukseksi ristiäisiin voin sanoa, että mähän jännitin niit ihan hirveesti, kun olin varma, et toinen huutaa siel niin ettei mitään edes kuule, mutta hänpä yllätti, ja oli niin hienosti. Heräs puolivälissä kastetilaisuutta, ja silmät suurena vaan toljotti tapahtumia :o)

On se ""kiva"", kun kuulee jonkun toisenkin olevan samassa tilanteessa, siis ainakin tiedät millaista tämä on. Tyttö nukahti viime yönä yhdeltä (oli siis puolen tunnin unilla sinnitellyt klo.8-01.00!!! 16h!) ja heräsi aamulla puoli kahdeksalta syömään. Nukahti kahdeksan jälkeen ja nukkuu vielä kun kello on ykstoista, varmaan herää kohta syömään. Meillä on kans noita Tuskafestivaaleja n.3-4 krt viikossa ja sitten ne välipäivät voi olla helpompia, eli nyt toivon että tämä päivä menis hyvin, kun eilinen oli yhtä taistelua. Säälittää tuo tyttö, kun joutuu elämänsä aloittamaan tälläin. Mutta minä oon ollut koliikkivauva kans... Onneksi tämä loppuu joskus :D

Heips pitkästä aikaa! Meillä onneksi ei koliikkia ole ilmennyt pahemmin. Välillä päivä vatsaväänteissä, mut itku jää vähäiseksi. Meillä ongelmaksi on ilmaantunut maidon riittämättömyys. Paino ei ole noussu 3 vk:ssa kuin 200g. Välillä saa raivareita rinnalla ja syöntien välissä kitisee, mut ei tissi kelpaa. Ilmeisesti maidon koostumus on muuttunut kovin laihaksi ja taitaa vähetä koko ajan. Neuvolassa neuvoivat antamaan lisäksi korviketta jos huolii... Ja kyllähän meidän poju sitä ahmiikin. Täti meinas ett johtuu levon vähyydestä maidon heikko tulo ja koostumus. Kun esikoisen saa nukkumaan päikkärit niin jäpä on pirtee eikä nuku. Eli päikkärit olis tärkeet myös äidille. Ei voi mitään... Onneksi korvikkeet on olemassa! Nyt poju näyttää paljon tyytyväisemmältä ja nukkuu enemmän. Kylläkin masu on kipeempi. Tiiti-75+jäpä 7vk 6pv

Heippa!

Jaa teil olikin jo uus ketju, kopsaan tännekin. Kirjottelin tätä jo eilen illalla mut en päässy enää sivuille, onneks tallessa teksti joten jatkoin tänään juttua.

Täällä joo kiirusta, aletaan pikkuhiljaa toipuun ristiäisistä. Lumikukalla meni rytmit sekasin ja tuli vattan puruja ilmeisesti mun syömisistä. Norm. en juo juuri kahvia, tuliko sit siitä vai kakuista mut su ja ma söin sekä join. Yöt meni sit pätkissä, tyttö herätti itkien. Tiistaina en uskaltanu sit enää kakkuihinkaan koskea ja alko normaalit yöt. Kata kirjotti että Maisa ei tahdo aina jaksaa syödä yöllä tai aikasin aamulla. Mulla meinas mennä hermo kun Lumikukka teki kahden univelkasen yön jälkeen niin että itki tissiä, kaivoin tissin esiin, imas pari kertaa ja nukahti. Mua paleli kun jotain flunssan poikasta liikkeellä, oli 2 paitaa, housut ja peitto. Meni vartti ja taas itketään tissiä, sama toistu monta kertaa, huh!! Aattelin jo kaivaa pullon esille kun ei aina jaksanu tissiä kaivaa esiin...

Nyt miehellä vapaata ja ens viikko isyyslomaa, jee!! Mies syötti eilen aamuna, niin että seiskalta otti työtön vattansa päälle olkariin nukkuun. Koskaan Lumikukka ei oo nukkunu aamulla kahta tuntia pisempää pätkää, niin onko reilua, kun herään kymmeneltä. Mies syöttää tyttöä ekaa kertaa seitsemän jälkeen!! Tästä lähtien otan siis tytön aamulla vatsani päälle nukkuun, jos nukkuis sit paremmin.

Viime yönä (klo 24-7) taas tyttö herätti mut neljä kertaa huudolla ja kaks kertaa oli vaan nälkä, muut kerrat nukahti heti uudelleen. Neljän jälkeen en enää kunnolla saanu unta. Oon ihan poikki ja ens yön saa mies syöttää, mä meen toiseen päähän taloa nukkuun, kun ei jaksa enää hymyilläkään. Tarvii ottaa pumppu mukaan jos rinnat alkaa pakottaan.

Mulla painoa jäljellä kiitettävästi 6-7 kg, laskee kyllä tasasesti ja alkaa pikku hiljaa löytyyn jotain sopivia vaatteita. En kyllä ymmärrä miks laitokselle ei jääny ku muutama kilo.

Ja maanantai-aamuna Lumikukka nauro ekan kerran ääneen heh-heh!! Kello kuus on aina tosi virkee ja nytkin jouduin vaihtaa kakkavaipan, virkisty ja alko naureleen äänee =). Ei siinä itekään nauramatta voinu olla vaikka takana huonosti nukuttu yö. Ihania hetkiä ollu muutenkin kun tyttö välistä tosi seurankipee ja sit me vaan istutaan, jutellaan ja nauretaan. Tippa siinä tulee linssiin on se niin ihanaa!!

Mut kamala juttu sattu tai säikähdyksellä päästiin. Kun annettiin dee-tippoja sylissä ja tyttö vetäs pahasti väärään kurkkuun. Meni jo veltoks eikä henki kulkenu eteen eikä taakse. Dee-tippoja kun joutuu antaan 20 niin iso määrä ja vaikee antaa lusikalla ettei tuu liikaa kerralla. Eikä ees tajuttu että ois pitäny laittaa pää vartaloa alemmas ja napautella lapaluiden väliin. Nostettiin olkapäälle röyhtäys-asentoon, eikä saanu henkee, no hetken päästä Lumikukka oksensi ison määrän maitoa ja taas henki kulki. Hitsi että mä tärisin, enkä tahtonu saada illalla unta. No sitteri on hyvä paikka antaa tipat, siinä aina onnistunu joten ei enää sylissä!!! Tahtoo tota maitoakin hotkia väärään kurkkuun mutta aina yskii heti, mut toi oli kamalaa!!

Onneks kaikki hyvin ja nyt tiedetään ensiapu-toimenpiteetkin!!

Tikru & Lumikukka 7 vkoa + 5 pvaa

Hei Tiikeri! Olen unohtanut onnitella ristiäisistä ja tosi ihanasta nimestä - Lumikukka! Onkohan noita nimiä muilla suomessa vai onko ihan ainoa laatuaan? Ja tuli mieleen, että jos Lumikukalla on tiheän imun kausi meneillään, meillä on nyt kun päivällä syö vähän väliä. Nyt nukkuu miehen sylissä ihan rauhallisesti, koko päivän on taas valvonut. Oltiin mun vanhempien luona Maisan, Lassen ja anopin kans laittamassa kakut valmiiksi ristiäisiä varten ja siivottiin kunnolla. Huomenna Maisasta tulee sitten virallisesti Maisa. Jääköön toinen nimi vielä arvoitukseksi huomiseen asti. Illalla mennään sitten miehen kans syömään ja vähän juhlimaan. Laatuaikaa tiedossa ja oon siitä aivan onnessaan, kun mies on ollut monta viikkoa päivät töissä ja illat ja vkonloput sitten tontilla. Ens viikolla olis sokkelin valun aika ja siitä se sitten lähtee oma talo valmistumaan. Vuoden päästä siellä sitten asutaan ja se ajatus saakin jaksamaan näiden ""pahimpien"" aikojen yli :D Hyvät yöt, lähden tästä suihkuun. T.Rusina ja Maisa 7vkoa.

1.7 Tähtis, 3., Lohjan aluesairaala *poika 1.7. klo 23.24, 3930g,52 cm
1.7 Unikko 1,TYKS 3.7. tyttö klo 03:28, 3480g 49cm
2.7 iida 2,L-PKS *kaksospojat 7.5
2.7 Sussu, 1., TYKS* poika 12.7 klo 19.16, 3830g ja 54cm
2.7 Annastiina Tammisaarensairaala* Cristian klo 03.09, 3800g ja 50cm
4.7 Anniida, 1., kätilöopisto
4.7 Orkidea, 1., Vaasan keskussairaala *poika 10.6
5.7 Kata, 4., KHKS *tyttö 1.7. klo 13.08,3160 g ja 49 cm
6.7 Minni,3,Hyvinkää *tyttö 16.7. klo 03.25,4092g ja 53 cm
7.7 Anni, 1., TYKS
9.7 Liinu, 1., Naistenklinikka* poika 9.7, 4094 g ja 51 cm
9.7 He1ni80, 1., TAYS
9. 7 Murmeli, ?, Jyväskylä*poika 21.7. klo 16.15, 4250g ja 52,5cm
10.7. Odottaja, ?., ? *tyttö 2.7.
11.7 Anne, 1., Kotkan keskussairaala*poika 18.7 klo 16.55, 3735g ja 51cm
11.7 Minnea, 1., TAYS/ Vammala*poika 16.7, 4350g ja 53 cm
11.7 Katja, 2, Hyvinkää
12.7. Maria, 1., TYKS* poika 15.7, 3730 g ja 54 cm
13.7 Tiikeri,1,Vammala/TAYS *tyttö 17.7. klo 16.03, 3220g ja 50cm
13.7 Rantapallo, 1., TAYS*tyttö 27.7 klo 4.31, 3430g ja 52cm
14.7 TANJA-24.v, 1.,kuopion kyssi
14.7 Iitu, 1., PHKS* poika 22.7, 4720 g ja 54,5 cm
15.7 Muju, 1., OYS*tyttö 29.7. klo 23.09, 3220g ja 48cm
15.7 Ansku, esikoinen., Oys*tyttö 25.7 klo 16.54, 3710g ja 51,5cm
16.7 Mami, 1., Hyvinkää *tyttö 10.7 klo 23.18, 3415g ja 49cm
16.7 Eikka, 1., Etelä-Karjalan aluesairaala(Lappeenranta)*tyttö 21.7 klo 17.02, 3460g ja 51cm
16.7 Äippä77, 1., Hyvinkää
17.7 Mari, 1., L-PKS* poika 14.7 klo 3.40, 3280g ja 47cm
17.7 Hanna, ., Naistenklinikka
17.7 Kesä, 1., Kätilöopisto *17.7 poika, 4290g ja 54cm
18.7 Hillakka, 1., OYS
18.7 Mamá, 1., TAYS
18.7 Rouva27v., 1. Kirkkoniemi, Norja *tyttö 29.6, 2990g ja 48cm
18.7 Seks, *tyttö klo 4.28, 2780g ja 47cm
19.7 Heltzu, 1., TYKS
19.7 Kati, 1., Hyvinkää *2.8. tyttö, 51.5 cm, 3634 g
20.7 Odessa, 1., OYS *tyttö 9.7, 2930g 48 cm
21.7 Tiiti-73, 1., Kätilöopisto*poika 24.7, 3755g ja 52cm
23.7 Moona, 1., OYS*tyttö 23.7, klo 2.33, 4150g ja 51cm
23.7 Rusina, 2., OYS*tyttö 23.7, klo 19.58, 4235g ja 52cm
23.7 Iines, kys, 13.7 syntyi tyttö,3030g ja 50cm
23.7 Pipsa, kätilöopisto*poika, 2865g ja 47cm
26.7 Mare, 3.,SKS (Savonlinna)*tyttö 22.7, klo 1.47, 3700g ja 51cm
26.7 Niina, 1., KAKS *tyttö 22.7, klo 10.50, 3360g ja 50cm
26.7.Tiiti-75, 2., PHKS* poika 16.7. klo 18.00, 3710g ja 50cm
26.7. Katjuska, 1., Jorvi *poika 30.6. klo 14.34, 49 cm 3270g
27.7 SOhvi, 1., Savonlinna, tyttö 9.8. klo 9.33, 2910g, 48cm
27.7 Lentsu, 1., Kätilöopisto
28.7 Pia, 1., Naistenklinikka
29.7. Bunny, 1., Englanti
29.7. Elisa, 1., Jorvi
30.7 Mamma78, 1., Kätilöopisto*tyttö 1.8, 4000g ja 52cm
31.7 Manni, 2., MKS
31.7 Taina, 1., Naistenklinikka*poika 26.7, 4172g ja 51cm
31.7. Kukka, 1., NKL *poika 28.7. klo 19.21, 3170 g ja 50 cm

Heipparallaa!!
Jo vain kiva on Tikrun tytöllä nimi!!!=)
Meillä makkarissa toinen mikro nykyään,yläkerrassa kun nukutaan,niin en jaksa juosta alas maitoa lämmitteleen.MEillä tosiaan hyvin toiminut tää aamumaito Nannia ja päivät syödään tissiä.Maitoa tulee ihan hyvin vaikka pelkäsinkin kuinka tää vaikuttaa.Mutta nukkuuhan toiset koko 10 tuntia putkeenkin ja imetys onnaa silti.Eli viimeyökin meni samalla kaavalla,nukahti 22 ja söi 5 josta jatkoi puol 9 asti.Nyt nukkuu jo pitkiä päikkäreitä,eli meillä alkaa rytmit löytymään pikkuhiljaa.

Meidän Maisalla sama kun Rusinan,vaunuissa ei juurikaan viihdytä.ELi vaunureissulla ensin kannan tyttöä että nukahtaa ja lasken vaunuihin jossa nukkuu ruhtinaalliset 20 minsaa.Tää tytteöi kun tykkää mahallaan nukkua ja vaunuissa ei voi.Joten aamupäivä torkut ja iltasella laitan silti vaunuihin ja sen raivostuttavat 20-30 minsaa nukkuu siellä kovan työn ja tuskan sekä huudon jälkeen.Nää päiväunet sisällä on ihan upeet,kun 3-5 tuntia nukkuu.

Tiikeri,voi olla myös että Lumikukka kevyessä unessa haistaa maidon ja havahtuu että voiskin olla nälkä,jos siks miehes kanssa paremmin.Tää ihan yleistä,kaveri puhui että mies sais ruveta vallan nukkuun heidän pojan kanssa!!!PAremmin isukin kans nukutaan.

Hurja juttu teillä kävi niiden tippojen kanssa.Huh...mä sain yks ilta miltei sydärin kun Maisa nukahti ja jotenkin jäin kuulostelemaan sen hengitystä ennen kun ite simahdin.Ihan unen keskelt miltei ponkasin pystyyn ja koitin suun eestä-ei tuntunut mitään,poski oli kylmä ja hhusin miehelle että SE EI HENGITÄ!!!ja revin peitot pois ja koitin masusta-se kun vaaveilla liilluu hyvin.JA niin teki nytkin,mutta oli kai niin sikees unessa että kevyesti hengitteli.KAmalaa kun pelästyin,veti ihan veltoks paikat ja tärisin....
Meillä muuten oikee perhepeti!!Eikä saa nauraa,mut sänky on 240 cm levee!Eli meillä jenkkisängyn vieres 80 levee runkosänky jossa Maisa nukkuu....HAuskaa.Mutta oli öitä kun MAisa söi monta kertaa,joten katoin parhaaks tämän,että sain kierähtää vaan ja silti on tilaa nukkua ettei tarvii jännittää miten nukkuu,et kierähtääkö mies taik ite päälle.Nyt ei ainakaan kierähdä!!!

Me mennään tänään kaverille saunomaan ja syömään ja mies tulee Maisan kanssa kotiin,me äitit lähetään käymään olusella taik parilla kaupungissa.Jännittää jo.Nyt kun yöt menneet niin hyvin tekee jo mieli kävästä vähän ihmisiä kattomassa ja tuulettumassa.Tosin ei viel lukkoon lyöty,kattoo kuin iltasella jaksaa.

Heip!
kata

Hauskoja nimiä on vauvoille tullut,ei kovin yleisiä.Meillä oli tänään ristiäiset ja kaikki meni tosi hyvin,pojasta tuli Vertti Petrus.Nukkui koko seremonian ajan kummien sylissä,pari kertaa älähti kun vaihtoivat syliä välissä.Herkkä oli tilaisuus mutta sain pidettyä itteni suht hallinnassa,kahden laulun aikana vetistelin (myös vieraat),sanat kun ovat niin kauniita.Meillä oli kaste kirkossa,myös ""jatkot"".Ihana pieni tunnelmallinen kirkko.Tällä viikolla vihdoin mulla tasaantu maidon tulo että oon selvinny ilman pumppausta mutta nyt kun kirkossa pullosta annettiin sulatettua maitoa meni taas vähän ""rytmi"" sekasin,tuntuu että kovin tissejä kiristää.En viittiny sielä alkaa imettää,heti kostautuu kun yksikin syöttö jää väliin.Jospa selviän tästä ilman pumppua,koitan kestää.Kai se on kohta mentävä nukkuun,oli niin hässäkkä päivä.Onnea kaikille nimijuhlaa jo viettäneille!Öitä.

Hauskoja nimiä on vauvoille tullut,ei kovin yleisiä.Meillä oli tänään ristiäiset ja kaikki meni tosi hyvin,pojasta tuli Vertti Petrus.Nukkui koko seremonian ajan kummien sylissä,pari kertaa älähti kun vaihtoivat syliä välissä.Herkkä oli tilaisuus mutta sain pidettyä itteni suht hallinnassa,kahden laulun aikana vetistelin (myös vieraat),sanat kun ovat niin kauniita.Meillä oli kaste kirkossa,myös ""jatkot"".Ihana pieni tunnelmallinen kirkko.Tällä viikolla vihdoin mulla tasaantu maidon tulo että oon selvinny ilman pumppausta mutta nyt kun kirkossa pullosta annettiin sulatettua maitoa meni taas vähän ""rytmi"" sekasin,tuntuu että kovin tissejä kiristää.En viittiny sielä alkaa imettää,heti kostautuu kun yksikin syöttö jää väliin.Jospa selviän tästä ilman pumppua,koitan kestää.Kai se on kohta mentävä nukkuun,oli niin hässäkkä päivä.Onnea kaikille nimijuhlaa jo viettäneille!Öitä.

Heippa!

Kiitti onnitteluista! Kattelin vrk:n sivuilta niin kaikkineensa Lumikukka nimeä on annettu 27 kpl 1900-luvulta lähtien.

Hienoja nimiä muutkin antaneet, onnittelut kaikille joilla ristiäiset jo ohi. Iitukin keksiny hienon pojan nimen, niitä oli vaikea keksiä kun itekin niitä mietti.

Jaa vai haistaa vaavi maidon, siltä kyllä tuntuukin. Viime yönäkin nukku tosi hyvin kun ite olin toisessa päässä taloa. Eka 3 h, söi, 4-5 h, söi, 3 h, heräs. Mäkin sain paremmin nukuttua vaik parhaiten kun saa omassa sängyssä oltua.

Eilen oli semmonen show nukuttamisen kanssa että huh! Ei meinannu rauhottua millään vaikka kannoin ja imetin. Mun ranteet muuten ihan sökönä,sattuu joka kerta kun nosta Lumikukkaa, auts! Pelkään välillä että ranteet pettää.. niin jäi eilen päikkärit väliin kun oltiin kyläilemässä. Aavistelin et noin käy, mut mies vaati lähtemään, eikä uskonu kun sanoin. No nyt uskoo, kun ite yritti pullon kanssa hyssytellä ja oli ihan epätoivonen sen huudon keskellä. Sain työlleni arvoa kun Lumikukka viimein hiljeni =).

Tänään menikin helpommin kun saatiin nukkuun vähän päikkäreitäkin. Lumikukka on niin herkkäuninen, ei se kylässä nuku. Joutuu tosi paljon jatkossa sumpliin et saa unet sujuun jos johkin lähtee. Maanantaina ois meno treelle, kun käyn työpaikalla näyttään likkaa ja sit on jälkitarkastus yksityisellä. Saa nähä sit miten menee. Työkaverit oli muuten ostanu mulle Kaislakehdon kantoliinan, joten tarttee vertailla et jos palautankin hug-a-bubin. Testasin jo kerran, vaikutti hyvältä mut tarttee varoo etten sotke sitä.

Meillä kyllä meinataan tukehtua vähän väliä huh!! Tänään parku illalla, koitin hyssyttää ja imettää. Oli niin levoton että vetäs maitoo väärään kurkkuun, eikä meinannu heti toeta. Hitsi että taas säikähin, taputtelin jo selkään pää alempana ja meni hetki ennen ku alko parkuun.

Tikru & Lumikukka huomenna 2 kk

Heip! Meillä meni eilen ristiäiset tosi hyvin, tytöstä tuli Maisa Monika ja hän nukkui koko päivän. Me sitten miehen kanssa lähdettiin illalla syömään ja Maisa oli huutanut suoraa kurkkua pari tuntia eikä äiti ja isä ollut saaneet sitä mitenkään rauhoittumaan joten soittivat sitten meille että tuotteko sen tissin tänne :D Ehdittiin just syödä ja ajettiin sitten taksilla tänne mummolaan - Maisa söi tyytyväisenä pullosta maitoa eikä mitään hätää enää ollut.. Murphyn laki!!! Meidän äiti ei ollut käsittänyt kuinka kovasti Maisa saattaa huutaa eikä rauhoitu vaikka ylösalaisin roikuttaisi, olivat papan kanssa sitten hätääntyneet. Maisa nukahti heti kun otin hänet rinnalle ja nukkui kahdeksaan asti yhdellä syötöllä. Nytkin nukkuu päiväunia, ihmeellisen hyvin on pari päivää nukkunut, pitää toivoa, että tämä jatkuis samanlaisena. Jaksamisia muille! T.Rusina ja Maisa 7vkoa 1pv.

onnea Maisa Monikalle ja koko perheelle!!Tieks en tiiä onko totta,ei voi olla kuitenkaan,mut moni puhunu että vaavi rauhoittunu kun on saanu nimen.Meillä kävi ainakin ihan juur näin....

Olin eilen kaverin kanssa viihteellä pari tuntia ja jukra teki terää!Ensin oltiin miehen ja Maisan kanssa kavereilla,syötiin ja saunottiin.Sitten jän sinne ja mies tytön kans kotiin.Me parannettiin maailmaa ja 23 aikaan käytiin parissa pubissa.Olin kotona jo 1.30 mutta kivaa oli ja kamala iksu tyttöä.Miehen kanssa on vähän haaleeta,oli eilen vähän noopeena kun lähdin vaikka ite sanoikin ettein yli vuoteen ole ollut missään,et tietty meen.No,kai jotenkin kun olen ollut niin vaavin lumoissa ja kaikki muut lapset ja koti,ei ole jäänyt aikaa miehelle.Ja tuo haluttomuus...En tiiä miks näin,ei oikeesti kiinnosta vaikka meillä aina ollut hyvä seksielämä.EN vaan saa sitä vaihdetta päälle ja katon miestä kun on loukkaantuneen näkönen ja TIIÄN että mun pitäis haluta,mut ei...Oisko kellään vippaskonsteja?
Koitin miehelle sanoa,että auttais mua löytään sen fiiliksen,yhtenä iltana silitteli ja piti lähellä,mut se pääty taas siihen et hän totes että ny seisoo.Juma...sillon mun ois pitänyt hypätä päälle kai...mua jotenkin kaikki seksistiset jutut harmittaa,juur tollaset että katopa kun ois tarjolla!!Ei sytytä yhtään.
Turhaa tänne poraan,ja ollaan puhuttukin näistä,mutta kai tää joku hormonihomma on,mut vetää ikävän kiilan meidän välin.ENkä viittis antaa armosta niin sanotusti,tulee niin kurja olo itelle.Kuitenkin ymmärrän miestäkin,halut on hällä entiset,ei mitään hormonijuttuja hänellä....

No,kaipa tä tästä.
kata ja maisa 2 kk ja risat

Nostetaan taas meitä vähän.On varmaan tosi kurjaa teillä keiden vauvat itkevät paljon.Onko teillä Rusina ihan koliikkia vai huutaako muuten vaan normaalia enemmän?On siinä oma jaksaminen kovilla.Meillä on ollu 3 tai 4 kertaa ihme itku,en tiiä onko se niin sanottu kauhukohtaus vai millanen se on,tietääkö kukaan?Vertti nukkuu ihan rauhassa,yhtäkkiä ihan sekunnissa huutaa hysteerisenä naama punasena ja pää hikisenä.On sen näkönen ettei happi kulje.Mikään rauhotus (kosketus tai puhe)ei auta vaan syli.Heti kun ottaa syliin lopettaa oikeestaan samantien ja jatkaa unia niiku mitään ei ois tapahtunu.Outo itku kun ei kovene pikku hiljaa vaan heti itkee tosi lohduttomasti.Onnex meillä ei muutoin olla itketty kun mulla se vaikuttaa niin että itekkin alan niiskuttamaan jos en tiiä mikä pikkuisella on hätänä.Toi yhtäkkinen itku ei ehi kestämään kun muutaman sekunnin kun itekkin säikähän ja heti nappaan pojan syliin.En tiiä miten jatkais jos en rauhottelis heti.Oon aatellu jos se on kauhukohtaus mut onx niitä jo näin pienillä ja mikä aiheuttaa,painajainenko?Tosta iän laskemisesta,jos täysinä viikkoina lasketaan niin Vertti on nyt 7 vkoa+3 pvää,mutta on syntynyt 22.7 eli 2 kuukautta tulee täyteen vasta 22.9.Eikö se lasketa jälkimmäisen mukaan eli silloin poika ois nuorempi kuin ton 7 vkoa?Koska kuukausissa on eri määrä päiviä ja synttäritkin on aina samalla päivämäärällä.Ei voi sanoa pojan olevan 4 päivän päästä 2 kk(8vkoa)koska on sitä vasta 22.9.Äh,menee vaikeex.Mitenkä laskette?

Hei heinikset!

Poika sai nimen la, nyt meillä asustelee siis Eero.
Ristiäisiä edeltävänä yönä päätti pitää parin tunnin huutokonsertin, joten äiti sai mukavat neljän tunnin yöunet ennen juhlia. Muuten meni oikein kivasti, nukkui koko toimituksen ajan.

Liityn itkijöiden äitien joukkoon. Meillä melkein päivittäistä iltakitinää masuvaivojen takia. Välillä väsyttää, mutta sydäntä tietysti särkee kun ei toista pysty auttamaan. Disflatyl ei toimi, sai aikaan vain hirveät pulautukset joka syötöllä, joten jätin sen pois.
Cuplatonia ajattelin kokeilla, mutta maahantuojalta tilapäisesti loppu, joten apteekissa sitä ei tällä hetkellä ole, Helsingissä ainakaan. Löytyisiköhän Espoosta tai jostain muualta.

Kannattaisko jostain pikkukaupungista kysellä,tuntuu että jokapuolelta on loppunut!!

Maisalla poskissa taas jotain rokahtumaa,tuli aiemminkin kun söin Hovin tuorejuustoa-tomaatti-basilikaa.Vetäsin puolipurkkia putkeen ja seuraavana päivänä oli punaset posket tytöllä.Sama kävi appelsiinin kanssa.On hyvä että mulla riittää rintamaitoa kun tuntuu olevan herkkä ja taipumusta allergiaan.Miehellä pöly,tomaatti ym juttuja.

Niin ja onnea taas kasteen saaneille,uusille vaaveille!!

kata

Meillä kans Miralla oli poskissa tulehtunutta ihottumaa, selvisi tulevan nannista jota tyttö on iltaisin saanut:/
no..vaihdoimme semperiin ja ihottuma hävisi parissa päivässä.
Meillä menee samaa rataa, paitsi iltaisin on vaikeuksia nukkumaan menon kanssa..ei millään tyttö malta nukahtaa, sylissä vain olisi ja väkisin pitää silmiä auki ja sitkun ollaan yliväsyneitä niin huutaa ja kovaa,hmm..toivotaan sen menevän ohi.

Rusina: näin lehdessä teidän ilmoituksen, meidän ilmoitus oli just siinä teidän yläpuolella:) (heh,olin vissiin kiireellä kirjoittanut kun oli sukunimi ihan unohtunut..)
Kiva nimi tuli teidän vaaville:) ja kamalasti tullut muitakin kivoja nimiä, onnea kaikille!!!
Nyt tämä mamma lähtee saunomaan kun neitikin on unten mailla, moikka!

Moona ja Mira 7vkoa+2pvää

Meillä kans oli ristiäiset eilen ja ihan mukavasti meni, vaikka aika paljon stressasin ja jännitin, että kerkeekö kaiken saada valmiiksi. Tyttö oli alussa levoton väsymyksestä, huusi suoraa huutoa kummin sylissä, mutta rauhoittui sitten kun he hieman kävelivät ja nukahti lopulta. Meidän typyn nimeksi tuli Iida Vera Wilhelmiina. Tänään hän on ollutkin aika väsynyt ja ihme kyllä nukkunut kahdet pitemmät unet 2 puol ja n.3 tuntia, ja meni yöunillekin jo ennen 21:tä. Tähän asti hän on nukkunut aika huonosti päivällä, pieniä torkkuja vain ja kun peräpäätä kuuntelee niin syynkin arvaa. Mekin vaihdettiin vielä nanni semperiin ihan kokeilun vuoksi, että näkee millaisia vaikutuksia, vaikka aika hyvin noin muuten nanni on meillä toiminut, tyttö ei ihan suoraa huutoa kuitenkaan huuda. Vielä olen myös tyttöä imettänyt ja luulen, että hänen imuotteensakain on nyt parantunut, on jotenkin paljon terhakampi mitä ennen. Nyt taidan lähteä pukemaan yökän päälle ja painua nukkumaan, eilen oli aika vauhdikas päivä ja viime päivät muutenkin tullut nukuttua kehnosti, kun on tullut yöaikaankin tehtyä ristiäisvalmisteluja. Moikka!

Mare ja Iida 7 vkoa 3 pvää

Onnea Iidalle ja Eerolle :D Meillä on kyllä ihan selvää koliikkia, mutta se vyöhyketerapia helpotti asiaa melko paljon. Meillä on ollut nyt yöt paljon ehjempiä - nukkunut kahdella syötöllä n.10h sitten kun on vihdoin nukahtanut.. Päivällä on vielä rikkonaisempia unia, nukkuu pikku pätkiä ja välissä saa hyssytellä 1-3 tuntia. Tänään nukkui yhden 2h pätkän ja sitten kaksi puolen tunnin pätkää, valvoi sitten neljästä yhteentoista ja nyt nukkuu miehen sylissä - ainakin toistaiseksi! Minäkin heti huomasin sen teidän Miran syntymäilmoituksen, kun omaa etsin :D Maisa on edelleen ""ponteva"" niinkuin ilmoituksessa luki, kädet on melko hellänä, kun päivän tyttöä kantaa, saapahan käsiläskit kyytiä :D Oletko muuten Moona ajatellut liittyä Oulumasut ryhmään? Se on sähköpostilista johon kuuluu n.80 eri ikäistä Oululais äitiä ja heidän lapsia. Heillä on myös paljon ohjelmaa ja tapaamisia. Itse kuulun ryhmään, mutta olen lähinnä vain kirjoitellut sähköpostia. Olisi kiva jos mukaan tulisi lisää äitejä joilla olis saman ikäisiä

..lapsia, niin vois tavata ja vaihtaa kuulumisia sähköpostitse :) Nyt kuitenkin taidan painua pehkuihin jos tuo Maisku (niinku meidän esikoinen Maisaa nimittää) jatkaa unia. Jaksamista jokaiselle äidille, kohta ihmetellään, kun vauvat täyttää vuoden :D T.Rusina ja Maisa 7vkoa 2vrk.

En ole kuullutkaan siitä ennenkuin nyt, olis kiva tulla mukaan kirjoittelemaan ja vaikka tapaamaankin muita mammoja:+)
Miten siihen pääsee mukaan? tai mistähän saisin lisää tietoa?

HEipparallaa!!
Tiiätteks,eilen päivällä katselin odotuskuvia,mies kun kuvas joka viikko mun kasvavaa masua ja oikein tippa tuli silmään.Oli se kivaa aikaa...

JA kuinka sattuikaan,iltasella kun sängyssä oltiin,mies masua silitteli ja sanoi että ihan on ikävä sitä pikku palloa.Nii-in,mahdoinkohan sittenkään nauttia niin paljoa siitä massusta kuin olisi pitänyt.Se vaikutti asiaan tietty,kun niin myöhään alkoi näkymään maha,vasta 26 viikon jälkeen näkyi ulospäin.Outoa kun olen pieni ja hoikka,näytin lähinnä vähän lihonneelta,pieni kumpare mahaa ja vyötärö multa katosi jo 20 viikolla.ELi oikein perinteisesti odotin tyttöä.leviää sivuille,eikös niin sanota!!

KAameeta,että nyt ja ei niinkään vauvakuume,vaan masukuume,ois kivaa olla raskaana!!!Hullua.Kai siks kun oon ihan aatellut että ei enempää lapsia,ehkä siks juur,kun tietää ettei enää ikinä saa olla raskaana.Nyyh...

Tosin lopetin minipillerit,mulla meni ihan nuppi sekasin ja aateltiin että kumilla pärjätään se mitä tarvii nyt.Ja tosiaan ei kauheesti ole tarvetta ollut....Alotan sitten kun kroppa on vähän toipunut kaikesta hormonimyrskyistä.Ehkä kun imetys loppuu.

Ihana ilma siellä,MAisa nukkuu vaan sisällä,lähetään iltapäivästä kun herää ulos vähän vaunuilemaan,aurinkoista päivää kaikille teille!!!

löysinkin googlesta oulumammojen sivuille,kiva!! :)
otan yhteyttä sähköpostilla sinne kunhan saan sen asetettua uudelleen kun siinä ollut jotain häikkää.
Näytti olevan useita noita tapaamisia, oletko Rusina ajatellut mennä niihin ja onkohan kaikilla aina vauvat mukana(se varmaan on tietty tarkoitus).. kivaa et tuommoisiakin on olemassa:)

Yhteistyössä