Heinäkuun mammat 12

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heinis07
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nostan vähän ylöspäin ettei tiputa kakkossivulle.

Tänään olis tarkoitus ommella kaksi äitiyskietaisumekkoa - alkaa ilmat olla sellaiset, ettei viitsi farkkuja enää pitää:-) Eilen sain parvekkeen valmiiksi, ja kyllä on hieno!

Mukavaa lauantaita ja viikonloppua kaikille!

t. Assari 33+2

Huomenta kaikille...

Saas nähä. Koko viime yön supisteli säännöllisesti enkä pystyny nukkuun juuri nimeksikään. En tajua mistä ne yhtäkkiä alko. En oo rehkiny enkä nostellu mitää. Pääosin ollu vaan. Ja supparit näyttää jatkuvan nytki. Ressi, ei sais vielä kyl syntyä. Joutuis keskoskaappiin varmaan kaheksi viikoksi eikä jaksais edes rintaa imeä. En halua sellasta...

Ja ei huvittais soitella synnärillekään ku nehän heti passittais mut sinne makaamaan. Tänään kuitenki pitäis kaksissa juhlissa käydä. Itsekästä tietty mutta ajattelin seurailla tän päivän ja jos tosiaan homma jatkuu nii pakkokai se sitte o käyä tutkituttamassa tilanne. Kunhan ei ole sitten liian myöhäistä jo. Mistäpä näistä tietää?

Kuitenki lapsi vaan pelottelee ja loppujen lopuksi mää synnytänki meistä viimeisenä 42viikolla :) :) noo, katellaan. Pitää seurailla tilannetta.

t. tre 33+4 (voi ku olis edes 36vk nii ei tarttis olla huolissaan)

Tsemppiä tre:lle että supparit siitä tokenis...

Täällä ollaan NIIN turvoksissa että sattuu ja olo on tosi tukala, inhottavaa! Sormet ja varpaat ei liiku kunnolla ja naamakin tuntuu painavan sata kiloa, aarghh!

Hei
Tre voithan soitella sinne synnärille ja kysyä neuvoa. Voihan olla, että supparit voidaan pysäytää ja varmaan, jos kerrot juhliin menoaikeista niin voivat päästä sinut juhliin.
Mulla ei ole tänä vuona juhliin menoa joten päivä on menny ihan siivotessa. Nyt lähen sitten ompeleen vauvan koppaan pehmusteet ja pussilakanan.
Kietasumekkoa olen mieki yrittäny metsästää itele, mutta ei ole vielä sattunu eteen. Ompelemalla sen kyllä sais, mutta en kehtaa alkaa leikkaamaan kaavoja. Täytyy käydä kattoon löytyiskö tuolta jostaki halppiskaupasta. Yhden näin tuossa lähimarketissa, mutta väri oli musta. Tuntuu, että mustaa ei viittis kesäksi laittaa on muutenki niin lämmin.
Täällä ollaan kanssa aika turvoksissa. Yölä on mahtava noussa ja lähteä veskiin, kun tuntuu, että jalat on tosi kipeät. Mulla ottaa vielä myös polviin. Tuntuu ettei polvet jaksa koko kropan kuormitusta kantaa. Kymmenisen kiloa on tullu lisää painoa.Toivottavasti lähtevät reippaasti pois sitten synnytyksen jälkeen.
Taidan käydä tänään hakemassa puutarhalta partsin pöydälle jonku kukan vielä niin siinä olis tälle lauantaille siivouspalkka ittele.
T. Saras 33 + 2

Hui, mikähän tre:n tilanne on?! Koita nyt vielä hetki olla jalat ristissä ja pidättää ;) Ilmotteleppa kun vaan pystyt..
Me oltiin eilen koko päivä liikenteessä. Aamulla herättiin seittemältä ja otettiin heti ukon kanssa yhteen. Mä taas itkee vollotin kaiken ulos, mikä vaivaa. Sitte pesuille ja liikenteeseen. Laitoin sitte itelleni ihan korolliset kengät, ku oltiin kolmelta menossa ylppärijuhliin... VIRHE! Käytiin ettii ukolle siistejä farkkuja juhliin ja kaupassa sitte kyykin korkkareineni. Meinas kramppaa molemmat pohkeet ja sit oliki liikkuminen vaikeeta loppupäivän. Kotiuduttiin vasta puol ysin aikaa. Yllättävän väsyneeks tollanenki päivä saa pienen ihmisen. Ukko innostu ottaa kuppia ja sen kanssa valvoinki vielä yhteen. Nyt vasta juon aamukahvia, sitte pitäski alkaa tiskaamaan, imuroimaan ym. Huomenna aamusta tulee taas se perhetyöntekijä.

Ihana ilma näyttäis olevan tulossa. Aurinkoista päivää kaikille!
heinis+ipana 35+6

Sunnuntaiaamua kaikille!

Tre, toivottavasti ei synny ihan vielä, vaan malttaisi odotella sinne vkolle 36! Peukkuja pitelen pystyssä.

Sain just suursiivouksen tehtyä ja nyt olis tarkoitus alkaa virkata kaikkiin kylpypyyhkeisiin ripustuslenkkejä. Sitten vauvan keskeneräistä nuttua neulomaan (mallissa on vissiin joku vika, koska 62/68 -senttinen malli näyttää ihan tajuttoman kapealta). Ko. käsitöitä ajattelin tehdä ihanalla parvekkeella, jonne kohta alkaa paistaa aurinko:-) Eilen en ehtinyt mitään muuta kuin ommella ne kaksi kietaisumekkoa. Niistä tuli ihan kivat, voisin joku kerta laittaa kuvat vaikka hotmailiin.

Täällä päässä meni eilinen ilta pilalle miehen takia. Sen piti mennä lämmittämään grilli valmiiksi heti saunan jälkeen, ja se päätyikin sohvalle makaamaan. Aikani sitä katselin ja kysyin että eikö sen pitänyt mennä grillille. Vastasi vaan että "miks mun pitäisi raataa kun säkin siinä vaan laiskottelet?" Olin siis aamuseiskalta aloittanut siivouksella ja jatkanut sujuvasti koko päivän kestävällä ompelulla, kaupassakäynnillä, siivouksella, ruoanlaitolla yms. ja olin saunan jälkeen kehdannut istua paikallani jalat ylhäällä 10 minuuttia, kun taas mies nousi ylös kello 10.30, joi mun valmiiksi keittämän kahvin, kuten joka aamu, käväisi isänsä mökillä rentoutumassa, tuli kotiin ottamaan päiväunet, jotta jaksoi mennä saunaan ja sitten päätyi siihen sohvalle. Että näin meillä taas tällä kertaa. Sama kaava toistuu joka päivä. Menin sitten eilen tuon kommentin jälkeen, saatuani hysteerisen itkukohtauksen, nukkumaan, kellon ollessa n. 20 - tarkoitus oli alunperin, että oisin uudessa hienossa mekossani lähtenyt katsomaan lakkipäiden juhlimista. No, se meni siinä se.

Ehkä tämä päivä on parempi.

T. Assari 33+3

Assari: Jep, olen huomannut samaa mieheni ajatuksista. Meillä erona että mies kyllä tekee kaikkea, kun on toi talo vielä niin pahasti kesken, mutta kotityöt jää täysin mun harteille ja tietysti esikoisen hoito. Miehet ei voi mitenkään ymmärtää miten voi olla näin raskasta olla raskaana!!!! Kun lehdistä saa lukea julkkisäideistä jotka hehkuttavat raskauden ihanuutta ja etenkin sitä kuinka seksielämä kukoistaa raskauden loppuun asti! Meillä kun toi makkaritouhu ei oikein luista mun selkäsärkyjen takia ja olen myös siinä vaiheessa kun ukko kömpii sänkyyn ihan puolikuollut itsekin.

Toinen ärsytyksen aihe on toi esikoisen hoito: Nyt rakentamisaikana kun oli selvyys että mä hoidan esikoisen, mutta nyt se on jäänyt pahasti tavaksi.
Eilenkin se kärjisty niin tyhmästä asiasta kun huusin ukolle vessaan että tulis jo pois kun on siellä puol tuntia istunut, tarvitsin johonkin apua. Se huus takas että eikö täällä saa edes vessassa istua. Sillon mulla kilahti, monessako minuutissa mun pitänee käydä itse vessassa ettei esikoinen kerkee koko taloa särkeä/sotkea, milloin minä saan käydä rauhassa vessassa? Korkeintaan silloin kun PYYDÄN ukkoa katsomaan esikoista sen aikaa! Eikä aina jaksais joka asiaa pyytää.
No kait se mun kilahdus auttoi sen verran taas että ukko pesi esikoisen kakkapyllyn ekaa kertaa varmaan yli puoleen vuoteen, ei uskaltanut edes kysellä mua avuksi! Kuuntelin "salaa" sen huokailua, manailua, mutta päätin että en mene auttamaan, onhan sen ruvettava osallistumaan taas näihin perheasioihinkin kun vauvakin syntyy!!!!

Morjens kaikille.

En tiiä mitä tästä nyt seuraa, siis mulla vaan supistelut jatkuu. Tuntuu että kokoajan tulee, varmaan viis min välein, välillä 10min väliä. MIKSI NIITÄ TULEE, EN ALA! Mää en halua osastolle makaamaan! Ja mää en halua synnyttää keskosta. Yhyy, haluan että tulis täyteen edes 35-36vk, ylihuomenna vasta 34vk.

Ahdistaa ku toisaalta tuntuu että jos soitan synnärille nii se on kuitenki turhaa, mutta taas jos en soita, pelottaa mitä tapahtuu. Oon tässä vähän kahden vaiheilla mitä tehä. Toissayönä ne supparit siis alkoi ja eilen tuli päivällä sillon tällöin, en ehtiny paljoa seurailemaan ku oltiin juhlissa. Viime yö meni nukkuessa, välillä tosin heräilin ja vatsa meni kovaksi mutta en tosiaan tiiä tarkkaan tuliko ne säännöllisinä. Sitte tänä aamuna heti ne taas alkoi ja tuntuu että yltyy vaan. Kipeitä ne ei tosiaankaa oo, mut ei mulla oo ollu aiemmissakaan ku vasta sen jälkeen ku kalvot puhkaistaan.

Vitsit... jos siellä synnärillä kuitenki kävis mutta pääsis kotiin lepäämään? Onko kellään kokemusta vastaavasta tilanteesta?

t. tre 33+5

Tre, kyllä sun ehdottomasti pitää lähteä sinne synnärille. Saat supistuksia ehkäisevän lääkityksen, jonka avulla lapsi ei synny vielä. Mitä todennäköisimmin joudut jäämään osastolle, mutta parempi sekin kai on kuin synnyttää vielä. Ei siellä niin kauheeta ole, nimim. kokemusta on.

t. Assari

Hei
Tre soittelen sinne synnärille ja mee käymään. Eihän sitä tiedeä, jos saisit tosiaan jotaki supistuksia ehkäisevää lääkettä. Voi olla ettei ne sinun tarvitse olla sielä montaa yötä. Tiän kyllä en itekkään haluais lähteä synnärille yöpymään, mutta kannattais kyllä ainaki soitella sinne.
T. saras

tre, Soita ja mene ihmeessä sinne synnärille! Minä oon ollu samassa tilanteessa. Nyt pitäs ajatella sitä vauvaa, ehdottomasti. Itse voit nyt auttaa vauvaa pärjäämään paremmin, vaikka jo syntyisi. Kun menet sinut tutkitaan. Vauva ultrataan. Mulla ainakin aloitettiin vauvan keuhkojen kypsytys VÄLITTÖMÄSTI. Eli mene, ennenkuin on myöhäistä. Olin myöskin osastolla, koska kotiin en voinut lähteä. Olin tipassa (supistusten estolääkitys) ja sitte tuon keuhkojen kypsyttelyn takia piti siellä olla. Onhan se tylsää ja kurjaa maata siellä, mutta kyllä se pitää kestää vauvan vuoksi, vaikka ei niin kivaa olekkaan. Nyt vauvan hyvinvointi on tärkein. Tosiaan, jos et keskosta halua, niin vipinää kinttuihin. Vauvaa on helpompi kasvattaa mahassa, kuin keskoskaapissa. Keuhkot kehittyy hyvin myös vatsassa, kun sinuun pistetään niitä piikkejä. Itse makasin kaiken kaikkiaan 5vk ja se oli pitkä aika. Ei sulla olis enään paljoa jäljellä. Ja onnellinen olen, että vauva pysyi vatsassa, lääkkeet tehosi ja lopulta syntyi terve täysiaikainen lapsi. Nyt se alkaa..äitiys.. kaikki teet lapsen parhaaksi ja sen hyvinvoinnin eteen.

Tre:lle: näin ulkopuolisena ajattelin kommentoida. Ihmeessä kannattaa käydä supparit tarkistuttaan jos ei saa mielenrauhaa. Mulla oli kuitenkin suppareita, joissa vatsa meni tiukaksi ja kovaksi jo viikolta 30. Välillä enemmän ja välillä vähemmän, mutta ne ei ollu oikeastaan kipeitä. Terkkari sanoi, että ne ovat harjoitussupistuksia ja saattavat johtua liiallisesta rasituksesta (olin töissä). Itse en osannut niitä pelätä, enkä ajatellut että ne olisivat "oikeita" tai vakavia supistuksia. Kun synnytys sitten käynnistyi, niin ei ollut epäilystäkään että oikeat supparit oli menossa. Ne sattu ja viilsi uskomattoman paljon! En voinut edes istua... Eli hyvin mahdollista että saat odotella aina viimeisille viikoille asti (toivotaan niin) harjoitussuppareinesi (jos ne niitä ovat). Eli ei siis paniikkia, mutta kannattaa ihmeessä ottaa yhteyttä synnärille jos huolestuttaa. Oma raskauteni ja synnytys meni muuten hyvin, terve tyttö syntyi 40+5.

Kiitoksia vastauksista.

Niin, on se vauvan terveys tärkeintä, tottakai. Jotenki vaan miettii kun jo kolmas lapsi tulossa että jos nämä on vaan harjoitussupistuksia eikä tässä mitää hätää. Aiemmatkin synnytykset tosin on alkanu tällä tavoin että normaaleja vatsa kovaksi supistuksia tullu 5-10min välein kokoajan ja sitten ollaan menty miehen kans synnärille ja siellä todettu että 2-3cm auki ja jääty sinne. Kipeiksi ne on aina muuttunu vasta kun lapsivedet on menny. Ja sitte onki auennu nopeasti kohdunsuu kokonaan ja ei ku synnyttämään :)

Nyt vaan jotenki jarruttaa tuo raskausviikkojen vähyys, eli ei tajua että tää vois olla mitään sen vakavempaa. Tää päivä on menny kans supistellessa ja välillä on tullu muutama sellainen että on pistelly myös alavatsaan. Nyt illasta soitin synnärille ja kyselin tarviiko olla kuin huolissaan jne. Siellä sanoivat että nyt helleki voi aiheuttaa suppareita ja että pitää juoda paljon (oon juonu kyl) mutta hoitsu sanoi että jos nää jatkuu nii ehdottomasti pitää tulla ja varautua siihen että täytyy jäädä. Sanoi vielä että itse sen tuntee ja tietää parhaiten milloin pitää tulla. Luotan siihen...

En siis menny tänään mutta voi olla että huomenna menen tai sitte soitan neuvolaan ja pyydän aikaa lääkärille että katsoo mikä on kohdunsuun tilanne. Sehän se tärkein tieto on mitä siellä on tapahtunut. Sen mukaan sitte jatkotoimenpiteisiin...

Huhhuh... jännittää ja hirvittää ja toisaalta on levollinen olo.

t.tre kohta 33+5

Eroan tästä yhteisöstä kun ei oikein tule koneella enää oltua ja luettua muiden kuulumisia! Niiiii paljon kaikkee muuta mahtuu nyt elämään :) Kaikki on menny hyvin täähä asti. viikkoja 36! Ei vielä synnytys jännitä, mutta onhan tässä aikaa alkaa jännittää . Kohta on synnytystapa arvio, parin päivän päästä! ihanaa! Vauva heiluu oikein kovasti.. käyään päivittäin sauvakävelylläkin,hehe. mutta hyviä vointeja kaikille!

Alkuperäinen kirjoittaja heinis07:
1.7.
2.7. Heinis 26v. Hyvinkää, toinen
3.7. Mm 25v. Helsinki, esikoinen
5.7. Kaisla 28v Helsinki, esikoinen
6.7. Mia 33v Kanada, esikoinen
6.7. Wera, toinen
7.7. Kirppu 32v. toinen
9.7. Neksu 26v. Helsinki, toinen
10.7. Mk77 29 v. Keski-Suomi, toinen
11.7. Mannis 23v. Päijät-häme, esikoinen
12.7. Tiitu 35v. toinen
12.7 Nennu 30 v, Satakunta, toinen
14.7. Tööötti 30+, Pirkanmaa, toinen
15.7. Aamu73, Uusimaa, esikoinen
16.7. Cilja, 32v, Pirkanmaa, esikoinen
17.7. Jossu78 28v. Keski-Uusimaa, esikoinen
18.7. Niiskuli 29v, Riihimäki, toinen
19.7. Monsku, 27v. Helsinki, esikoinen
19.7. Sara, 31v, Etelä Lappi, esikoinen
20.7. Assari, 25v. Länsi-Uusimaa, esikoinen
20.7. Tre, 27 v., kolmas
20.7. ELO 24v. kolmas
21.7. Lavine 28v, USA, esikoinen
23.7. Limee 24v, esikoinen
23.7. Kissafriikki 26v, Itä-suomi=MKs, toinen
26.7. Piri 33v, Keski-Suomi, esikoinen
28.7. Karvakuono

Ihan yhtäkkiä huomasin, ettei kissafriikistä oo kuulunu aikoihin mitään. Onhan kaikki ok? Tänne ei ihmeempiä. Liitoskivut helvetilliset ja liian pitkän kaupunkireissun jäljiltä alaselkä täysin jumissa ja tuntuu että toosa repee liitoksistaan. Lisäsin heiniksiin uusimman masukuvan.

heinis+ipana 35+0 (hui!)

Huomenta !
Mulla esikoinen syntyi 34+3, ja kotiin päästiin normalin viiden päivän päästä. Ei tehty mitään erityistoimenpiteitä, ollut terve kuin pukki, urheilee SM-tasolla (voitti toissa vuonna kultaa ) yms. Mulla on sellainen kokemus, ettei keskoisuus ole mikään katastrofi. Ja kaikki on yksilöllistä. Anoppi sanoi eilen, että on neljä lasta tehnyt, ja jokainen synnytys on ollut erilainen. Sanoi, ettei niin mitään samaa synnytyksissä paitsi lopputulos ! Mulla on sellainen olo , että vauva saa syntyä vaikka heti , jos on syntyäkseen.
Eilen kun oli hyvä aurinkoinen ilma, ehdotin miehelle, että lähdetään soutelemalla läheiseen saareen. Ei suostunut sitten millään, kun sanoi, että tietenkin synnytys alkaa
veneessä yms. Tuntui kurjalta kun olen voinut ihan hyvin kuitenkin. Sanoi, että lähtee mun kanssa vaan nelipyöräisellä, ja asfalttitien päähän. Joo, että ollaan sitten näin.
Juhannussuunnitelmia ei suostu myös tekemään; ehdotin eilen että lähdettäisiin Rukalle hotelliin, kun on suhtèellisen halpaakin. No ei. Siis munhan se pitäisi olla huolissaan, eikä hänen, mutta en suostu tyhjästä hermoilemaan.
Mitäs te muut aiotte tehdä jussina, uskallatteko suunnitella mitään ?

T. Wera 35+3

Moi!

Onko teille jo neuvolassa sanottu liikkeiden laskemisesta? Mulle ei. Vauva kyllä liikkuu paljon, mutta en usko, että joka tunti saisin tuota 10 liikettä tuntumaan, mistä Karvakuono kirjoitti.

To oltiin neuvolassa, kahden viime viikon aikana tullu puoli kiloa per viikko, verenpaine 116/66, hb 105 ja sf 28,5.

Tänään tuli postista lappu, että äitiyspakkaus on tullut! :) Kivaa!

Piri

Hei
Mulle on sanottu liikkeiden laskemisesta, kun olin vähän huolissaan, kun vauva on niin rauhallinen. Meillä ohje puolituntia ja viis liikettä. Täytyy tässä alkaa kohta taas laskeskelemaan.
Tuli kutsu sinne synnytystapa-arvioon eli juhannuusviikolla pitäis sinne mennä 21 päivä. Kävi semmoinen pieni tuulahdus ajatus syynytyksestä. En tiä sitten miten tuo raskaus diabetes vaikuttaa täytyykö sielä käydä jo ennemmin.
Mukava Wera, että sinun mies on huolehtivaista sorttia. Vaikka välillä varmaan tuntuu, että jotku miehet huolehtii vähän jo liikaa.
Itse olisin aivan onneisaan, jos minun miekkonen huolehtis ja vähän pitäis kunnolla. Jotenki nyt raskauden aikana mies on menny surkeaksi. En ossaa selittää, mutta sillä on vissiin tullu semmonen menetetyn nuoruuden vimma välillä. Eli Täällä vietellään nyt sitten mykkäkoulua ainaki minun puolesta. Mykkäileminen ei välttämättä ole paras tapa, mutta ajattelin kokeila oisko sillä tehoa meillä.
Juhannussuunnitelmia ei pahemmin ole. Olen ruukanu olla Juhannukset mökillä, mutta nyt tuo koiruus on niin huonossa kunnossa, että täytyy kattoa viittiikö sitä lähteä kuskaan mihinkään kesähelteillä. Juhannus on yleensä päätetty viimetingassa mitä tehdään tapahtukoon myös nyt niin.
Pitäsi vain kattoa semmonen paikka missä olis edes yksi selväpäinen, jos sitä joutuu sitten jo synnyttää niin ei tarvis itte ajaa autolla. Pikkuhiljaa alkaa jännittään tuo synnytys hommeli.
Viime yönä näin unessa, että minun vatsassa oli tyttövalas ja sielä se uiskenteli. Pöjiä unia. Niin ja kaverin kanssa kattelin vaaleanpunaisia vauvanvaatteita. Saapipa nähä kumpi tuo asukki sitten on.
T sara 33 +4

Kiitos wera kommentista. Helpotti kovasti kuulla :)

Edelleen oon kotona ja oon touhuillu kaikkee ikäänkuin valmistautuisin tulevaan. Pyykit oon pessy ja vauvan vaatteet ja muutenki siivonnu menemään, vaikka pitäs just olla ihan rauhassa ku on supistellu. Nyt sitte ku tässä rauhassa istun koneella nii on aikaa seurailla tuleeko niitä vaiko ei. Ja tuleehan niitä. Yön nukuin huonosti ja välillä kellosta kyttäsin miten tiheään supistelee niin 8-10min välein. Jonku aikaa seurasin ja sitte simahdin.

Plääh, teitä varmaan kyllästyttää lukea ku en tee mitään asian eteen. En vaan osaa vielä lähteä. Luotan vaistoon ja lähden sitten ku tunnen niin. Toisaalta mietin sitäkin että ku mulla ei tässä raskaudessa aiemmin oo juuri supistellu, oikeestaan ei yhtään nii nyt sitte kohtu harjottelee senki edestä. Ens tiistaina ku mulla on tasan 35viikkoa nii olis lääkärineuvola. Oon miettiny että pitäskö se kokeilla odotella sinne asti. Mutta no, päivä kerrallaan.

Jatkanpa tässä veden juomista ja lekottelua.
Palaillaan ja kirjottelen kyllä väliaikatietoja jos ketään kiinnostaa tää jahkailu ;)

t. tre 33+6

Heippa!

Mua on alkanut nyt hieman jännittämään tuleva aika. Ei niinkään synnytys vaan yleensä koko vauva-aika :). Mutta jännitys on tosiaan vielä ihan positiivista eikä mitään paniikin omaista ilmassa. Mutta nyt kun kaikki tavarat on hankittu, niin tulee ihan malttamaton olo, että tulis jo pikkuinen maailmaan.

Meillä olis tarkoitus mennä juhannuksena siskon mökille, joka on tässä aika lähellä. Tosin oon kyllä melko varma, että tää poika ottaa ja syntyy kesäkuussa, joten miehelläkin alkaa nyt tipaton aika ja varsinkin juhannus. Ensi tiistaina olis vika neuvolalääkäri. Kiva tietää, missä mennään noitten paikkojen suhteen.

Mulla ei oo ollut mitään supisteluja, vaikka koko ajan touhuan. Mutta yöt ovat tooosi tuskallisia. joka yö herään pahaan oloon, siis ihan sellaseen, että on vähällä, ettei laatta lennä. En sitten tiedä onko se jonkin asteista närästystä tai jotain. Mutta vasemmalla kyljellä en pysty yhtään nukkumaan vaan silloin alkaa nousemaan kurkkuun iltaruuat :). Suonta myös vetää tasaisen tappavasti joka yö.

tällaista tällä kertaa...Aika menee ihan tajutonta vauhtia! Kohta ollaan jo siinä, että vauvelit ovat täysaikaisia, eikä laskettuun aikaan ole kovin pitkää aikaa.

Aamu73 ja Onni 34+1 tai 34+5

Hei,
mua kanssa huolettaa nämä omat vähäiset liikkeet, mutta esim tänään kävi kova myllerrys ja oli pitkään ilmeisesti hikkakin:)

Ei kait ole tarkoitus että JOKA tunti tuntuu 10 liikettä? Tottahan vauva nukkuukin, ja paljon. Eihän ne syntyessäänkään koko aikaa sätki, paljonhan ne uinuu:) Kunhan nyt tuntee edes päivittäin liikkeitä niin eikös sen luulisi riittävän? Mä ainakin luotan siihen, aina jossain vaiheessa päivää tämä vauveli melskaa kunnolla, mutta tänäänkin aamupäivästä pitkälle iltapäivään en oikeastaan tuntenut mitään.

Mulla kanssa kramppaa jaloissa lähes joka yö ja seuraavana päivänä kramppikohta särkee niin että tuntuu kun kävelee. Ei kiva juttu.

Muuten kaikki ok, lepoa ja vettä vain paljon:)
odotan innolla jo helteiden loppumista :D

Nuka73: Itekin ihan kauhuissani tota 5 liikettä puolessa tunnissa/10 liikettä tunnissa "sääntöä" aattelin mutta neuvolassa kun olen koko raskauden ajan puhunut vauvan vähäliikkeisyydestä ja istukka kun on tossa eessä niin sanottiin että pääasia tosiaan että joka päivä tuntuu jotain. Eli ei kannata lähteä itteään stressaamaan siis tuolla laskemisella, vaikkakin helpommin sanottu kun tehty... Viikko 33 menossa ja edelleen liikkeet sellasia muljahduksia, ei varsinaisia potkuja saati sitten että oikein jalkaa tai kättä pullistuis tosta mahan pinnasta. Lääkäri hyvin selitti että istukan ollessa eessä on äidin ja vauvan välissä n.6-8cm eriste kun siinä on istukka plus sitten äidin rasvakerros ja iho sekä muut kudokset. Että näin...
Mua on alkanut nyt vähän hirvittää jos sectioon joudutaan...Onko täällä ketään aiemmin section kokeneita konkareita? En mielelläni tosiaan suostuis ulkokääntö yritykseen kun se on niin kovin kivuliasta ollu ainakin näkemissäni tapauksissa... Muttei se sectiokaan yhtään houkuta... No, hyvin on aikaa vielä vauvalla kääntyä, toivotaan parasta...

Karvakuono, 32+2

Nonii, kävin synnärillä sittenkin. Ajattelin että pitää tää hoitaa alta pois, ku rupes mietityttään. Supistukset oli avannu kohdun suun auki puol senttiä, onneksi vasta noin vähän. Painoarvio oli vauvalla n.2500grammaa. Lääkäri sanoi että jos se päättää syntyä niin ei sitä aleta estämään eikä mitään kortisoonilääkitystä anneta. Se vaan ikävä puoli siinä on jos nyt syntyy ettei se pääse heti vierihoitoon vaan joutuu olemaan tarkkailussa päivän tai kaks ja onhan se aika pieni vielä. Mutta aikalailla silti valmis.
Ei kuulemma hätää vaikka syntyiski. Käski kuitenki ottaa erittäin rauhallisesti että pysyis vielä pari viikkoa mahassa. Saa nähä, no onneks ei tarvinu sinne jäädä makaamaan vaan pääsin kotia :)

Nyt on kyl rauhallinen olo, vaikka supisteleeki edelleen. Se on sitte sillee että saattaa mennä vaik 40viikolle ennenku syntyy tai sitte se syntyy jo vaikka huomenna. Arpapeliä. Mutta eipä tässä, pitäs mennä nukkumaan kuha malttais.

Pärjäilkää kaikki.

t. tre tasan 34vk

Tre: Ei meidän tyttö joutunut tarkkailuun vaikka painoi 2,490kg, sain vieri hoitoon kun itse kykenin, oli kyllä itsekin aika heikkona vuorokauden. Mä luulen että jos vauva on ok, eli virkeä yms niin ei pienikoko haittaa mitään. Tsemppiä sulle!!!