Heinäkuun mammat 12

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heinis07
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heinis07

Vieras
1.7. Heidi21, Lappi, esikoinen
2.7. Heinis 26v. Hyvinkää, toinen
3.7. Mm 25v. Helsinki, esikoinen
5.7. Kaisla 28v Helsinki, esikoinen
6.7. Mia 33v Kanada, esikoinen
6.7. Wera, toinen
7.7. Kirppu 32v. toinen
9.7. Neksu 26v. Helsinki, toinen
10.7. Mk77 29 v. Keski-Suomi, toinen
11.7. Mannis 23v. Päijät-häme, esikoinen
12.7. Tiitu 35v. toinen
12.7 Nennu 30 v, Satakunta, toinen
14.7. Tööötti 30+, Pirkanmaa, toinen
15.7. Aamu73, Uusimaa, esikoinen
16.7. Cilja, 32v, Pirkanmaa, esikoinen
17.7. Jossu78 28v. Keski-Uusimaa, esikoinen
18.7. Niiskuli 29v, Riihimäki, toinen
19.7. Monsku, 27v. Helsinki, esikoinen
19.7. Sara, 31v, Etelä Lappi, esikoinen
20.7. Assari, 25v. Länsi-Uusimaa, esikoinen
20.7. Tre, 27 v., kolmas
20.7. ELO 24v. kolmas
21.7. Lavine 28v, USA, esikoinen
23.7. Limee 24v, esikoinen
23.7. Kissafriikki 26v, Itä-suomi=MKs, toinen
26.7. Piri 33v, Keski-Suomi, esikoinen
28.7. Karvakuono

Ihan yhtäkkiä huomasin, ettei kissafriikistä oo kuulunu aikoihin mitään. Onhan kaikki ok? Tänne ei ihmeempiä. Liitoskivut helvetilliset ja liian pitkän kaupunkireissun jäljiltä alaselkä täysin jumissa ja tuntuu että toosa repee liitoksistaan. Lisäsin heiniksiin uusimman masukuvan.

heinis+ipana 35+0 (hui!)

Terve!

Mulla mielentila heittelee ihan miten sattuu, tuntuu, että pienistäkin asioista räjähtelen tai itken. Eilen ostin jäätelön, joka oli jo kertaalleen sulanut ja sitten jäätynyt uudestaan. En siitä paljoa syönyt, mutta silti tuli tosi huono olo, että mitäs jos siitä nyt sitten tuli listeria. Puolisokin sitten vaan siihen totes, että "ei kannata ostaa jäätelöä jos on jano ja kai se pienikin määrä riittää sen listerian saamiseen". No olipa tosi mieltä ylentävää. Tänä aamuna oli sitten vatsalöysällä, ja sitten saintaas kuulla, että johtuuko se siitä eilisestä jäätelöstä.

Argh, pitäiskö mun nyt tehdä jotain ja olla oikeasti huolestunut? Vauva kuitenkin liikkuu mielestäni samoin, kuin ennenkin.

Piri

Piri, ei mun mielestä kannata huolestua. Listerian itämisaika on sitäpaitsi muutama viikko muistaakseni. Tuskinpa nyt sulaneesta jätskistä mitään tulee.

Neuvolakuulumisia: hg 119, verenpaine 132/82, sf-mitta 28 cm (tipuin keskikäyrän alapuolelle:-(((), paino noussut kahdessa viikossa 100 g (kai nyt kun en ole syönyt juuri mitään kun joka kerta huomautellaan lihomisesta). Vauvan syke 130-160 (otti kauhean spurtin heti kun alettiin kuunnella sydänääniä). Iskiaskipuja mulle on alkanut tulla niin, että joudun kävelemään kyynärsauvan kanssa, kun ei jalka/selkä kestä enää mitään liikkumista. Olen varmaan tosi hyvässä kunnossa sitten synnytyksen aikaan...

T. Assari 32+5

Kiitos Assari!! Lohduttaa!

Vai joudut sä jo kävelemään kyynärsauvojen kanssa! Voi sua! Toivottavasti ei mene loppuajat tuolla lailla.

Mulla oli yhdessä vaiheessa tosi pahat liitoskivut, mutta nyt on jo helpottanut!

Piri

Mie vaan aina lueskelen näit kirjotuksia, mut ikiä en saa aikaseks kirjotettua tänne mtn:(
tosi ikävää assari et joudut käyttää kyynärsauvoja, toivotaan ettei koko loppuraskaus oo tommost sit.
Mie voisin neuvolakuulumisiani kertoa:eli kaikki on ok. painoa tähän mennes tullut 12kg. verenpaineet 118/82, hemppa 128, sf-mitta jo 31. ja vkoja tänään 33+6.

Olisin jo täysin kypsä synnyttää pikkusen, alkaa ahdistamaan jo kaikki liikkuminen ja tekeminen. Väsyy herkemmin ku normaalisti. Tuntuu ettei jaksa mtn. Viel ois kuukaus ees...

Hei
Assari iskias kipuun voisit kokeilla mustaseljan mehua. Sitä saattaa löytyä ruokakaupasta niitten terveysmehujen kohdalta. Ei ole kauhean pahaakaan. Luontaistuotekaupasta saa, jos ei ole ruokakaupassa.
Minun pittää alkaa nyt mittaan iteltä verensokeria ja kirjaan sitten ylös. Ens viikolla neuvolassa katotaan mitä aletaan tekeen. Hiukan harmittaa ja jotenki oli yllättyny. Työpäivän päätteeksi iskee kyllä totaalinen väsymys, mutta ei se auta. Pienet päikkärit piristää vähän ja sitten on kuitenki tehtävä kaikki samat kotityöt, kun kotona ollessa.
Oieastaan vähän mietityttää nyt, että olenko eläny tämän raskauden aikana ihan normaalisti. Diabeetikkojen vauvathan on aika isokokosia niin alkaa mietityttään, että onko tämä meän vauva sitten jotaki kokoa jumbo. Tietenki toiveissa on, että vauva syntyis normaalisit alakautta ja ihan omalla ajallaan. Koska olen pienikokoinen niin luulempa, että ne yrittää alkaa käynnistää synnytystä sitten, kun on mahdollista. Eli kaikenlaisia ajatuksia tässä nyt pyörii päässä.
Täytynee lähteä käyttään koira virtsalla ja jatkaa sitten kotihommia. Eilen ylitin itteni ja pesin saunan tänään ajattelin siivota eteisen laittaa kaikki turhanpäivänen kama pois silmistä. Pitää tehä tila lastenvaunuille niin neki voi hakea jo kotia ootteleen tulokasta.
T.SAra 32 + 5

Kiitos neuvosta saras ja myötätunnosta kaikille! Ei tää niin kauheeta ole - ja loppuu toivottavasti kun lapsi syntyy. Nää muutamat viikot nyt seisoo vaikka päällään:-)

Piri, vielä tuosta listeriasta: me käytiin miehen kanssa joulun alla selvittämässä netistä faktoja liittyen listeriaan. Ajateltiin, että mies olisi voinut syödä graavilohta edellisenä päivänä ja jos hän ei olisi tullut kipeäksi, niin mäkin olisin sitä sitten voinut syödä, koska siinä ei sitten selvästikään oisi ollut listeriaa:-) Seuraavassa otteita KTL:n sivuilta:

"Aika listeriabakteeria sisältäneen elintarvikkeen nauttimisesta oireiden alkamiseen vaihtelee viikon ja parin kuukauden välillä."

"Raskaana olevilla listerioosi ilmenee kuumetautina, joka muistuttaa tavanomaista influenssaa (kuume, päänsärky, lihaskivut) ja joka voi johtaa keskenmenoon tai ennenaikaiseen synnytykseen."

Että näin. Joten enpä usko että sulla on hätäpäivää:-) Olen itse ollut pari kertaa paniikissa kun olen syönyt epähuomiossa jotain kiellettyä, mutta influenssaoireita ei ole ainakaan vielä ilmaantunut.

T. Assari 32+6, aloittamassa suursiivousta...

Hei vaan !

Kävin tänään ultrassa.Kaikki ihan o.k. Parin viikon päästä synnytystapa-arvio naistenpolilla. Maanantaina neuvola. Täällä oli eilen niin lämmin, että turposin ihan kunnolla. Assari; tunnen myötätuntoa. Mulla on kantapäät ja jalat hirveen rasittuneet, ja taas tämä paino. Siis , mulle on muuten sama, kun en ole kerta ahmimalla sitä saanut, mutta elimöstö on ei kestä, siis jalat. Kun on aina ollut hoikka, niin näköjään rasittuu hirveesti ylimääräisistä kiloista. No, eihän tässä todellakaan monta viikkoa ole. Mä olen kanssa ihan poikki, jos olen jalkeila liikaa. Ja sitähän tulee oltua.
Huomenna alkaa äitiysloma, ja olen sanonut, että sitten kyllä relaan. Esikoiselle en muuten pidä rippijuhlia konfirmaatiopäivänä, eli 17 . kesäkuuta. Onhan se hälle kova paikka, mutta kun sanoin, etten oikeasti kykene, ja sanoin, että leivo itse pakastimeen valmiiksi, ja huseeraa täällä koko ensi viikko, ennenkuin lähdet leirille, niin johan kummasti sopi siirtää. Tajusi itsekin mikä homma niissä on, ja iski joko terve järki tai laiskuus. Esikoiselle siis. Koko talven hän on vaan hokenut, että rippijuhlat pidetään oikeaan aikaan, ja ollut tosi äkäisenä aina kun olen selittänyt, etten välttämättä jaksa pitää niitä. Ollaan ehdotettu , että pidetään ristiäiset ja rippijuhlat yhtäaikaa. Jos siis vauvan suhteen menee kaikki hyvin. Pelottaa oikeesti , kun tietää mikä kaikki voi vielä mennä pieleen. Onko muilla samankaltaisia tuntemuksia ?
Ja edelleen , kuitenkin, kun tällä hetkellä kaikki on hyvin, niin näin sitten on.
Aurinkoista päivää niille, jotka sitä toivovat !

T.Wera 34+4

Taustalla ollaan. En ole kehdannut/enkä kerennyt omia kuulumisia kertomaan kun menee kaikki taas sinne marmatuksen puolelle, kaikki taas menee päin prinkkalaa:
-Huonoa olo on jatkuvasti ja nyt yksi päivä vihdoin tajusin mistä se johtuu, verenpaineet (mun paineista) normaalia alempana. Hassua, kun edell raskaudessa söin verenpainelääkkeitä ja nytkin niistä jo alkuraskaudessa puhuttiin. Ja nyt ne onkin liian alhaiset! Mikähän siihen auttais? Ehdotin ukolle että ruvettas riitelemään ihan urakalla? Ei innostunut asiasta. ;)
-Selkä meni lopullisesti! Voi sanoa että jalat lähti alta! Ihan helvettiä olla tollaisen ylivilkkaan 2v uhmaikäisen kanssa päivät ja illallakin ukolla ois rakennushommia!
-Oma isäni joutui sairaalaan, suljetulle osastolle, alkoholiongelman takia.

Joten tässä pintaraapasu mun raskausajan ihanuutta jota tuskin kukaan jaksaa/haluaa lukea enempää....

Hyviä vointeja kaikille!!!!

hengissä tämäkin valittaja :D Tein valituksen lekuristani, enkä aio enää ikinä mennä kyseiselle muorille. Ennemmin maksan vaikka yksityiselle :)

Vointi suht ok. Tai mikä sitten on ok? tänäänkin koko pvän vain makoillut ja närästää ja särkee lonkkia. valivali.
Monilla muilla asiat kuitenkin huonommin, joten en valita minäkään enempää:)
Yritetään kestää... ei tässä enää kauaa mene niin johan saadaan niitä ihania sitten ihmetellä:)

Hei
Täälläki on vähän mieli maassa. Koira on taas huonossa kunnossa ja täytyy nyt miettiä onko nyt aika päästää se paremmille laitumille. Ei se auta on kuitenki ajateltava asioita järjenkanssa. Harmittaa ja surettaa ja nyt tämä aika on muutenkin niin tunneherkkää. Itku on aika herkässä, mutta ei se auta on kuitenki oltava vahvana jo vauvanki vuoksi.
Sokeriarvoja on täällä mitattu eikä nekään nyt niin hyvältä näytä. Toivottavasti nyt kuitenkin ilmaantuis jotakin hyvääkin tälle viikolle.
Kissafriikillekin hyviä vointeja eiköhän tässä aleta pikkuhiljaa piristyyn edes vähän kerrallaan. Asiat on kuitenki yritettävä ajatella positiivisesti.
T. Saras 32 + 6

Kissafriikki: Kyllä mä ainakin jaksan lukea. Jos vaan yhtään sua itteä helpottaa, niin pura ihmeessä tuntojas kirjottamalla. Jaksuja paljo! Ainakin tiedän, millasta on parivuotiaan kanssa oleminen ja eläminen. Meillä taitaa vieläpä poitsu olla aika helppo tapaus...

heinis 35+2

Huomenta!

Mulla on sujunut suhteellisen hyvin tämä raskaus ummetusta ja liitoskipuja lukuunottamatta. Tosin nyt viime aikoina on ollut sellainen tunne että syntyyköhän tämä lapsi ennen aikojaan. Tänä aamuna sitte heräsin ja oli lirahtanu lapsivettä pöksyihin. Ei tosiaankaa paljoa vaan ehkä puol desiä ;)
No, sitä kärsii varmaan lirahella enemmänki eikä se silti mitään tarkoita. Kyllä mulla esikoisenki kohdalla näihin aikoihin lirahteli paljo enemmänki eikä se silti synnytystä ennakoinu heti vaan meni jopa pari päivää yli lasketun ajan. Nyt kuitenki kolmas tulossa nii onhan se mahdollista ettei lapsi nii hyvin sisällä pysy. Saas nähä mitä tuleman pitää.

Eli menkkamaiset kivut vaivannu viime päivinä ja sen yhteydessä supistellu plus nyt sitte tää lapsiveden lirahtelu. Tällästa tänne. Neljän viikon päästä olis kyllä jo kiva synnytellä kun on sitten jo 37+2viikkoa nii lapsikin on valmis. Eihän se raukka näillä viikoilla vielä oo valmis syntymään...

kissafriikille paljon tsemppiä ja haleja! Toivottavasti kaikki kääntyy vielä parhain päin! Muillekin hyviä vointeja ja kestämistä "kipujen" kanssa!

t. tre 33+2

tre: mistä tiedät, että on lapsivettä? Mulla on nyt lurahdellu jotain pöksyihin aina sillon tällön muutaman viikon ajan. Oon vaan jotenki ajatellu, että se on tosi juoksevaa valkovuotoa. Mulla on muutenki ollu tosi runsasta aina toi valkkari ja nyt vielä runsaampaa. Lauantaina lirahti suihkun jälkeen lattialle ja oli sellasta harmahtavaa vettä... Kävi kyllä mielessä, et valuuko musta jo lapsivesiä, mutta esikoisestaki vedet meni vasta kalvojenpuhkasun yhteydessä. Ja sillon se oli vihertävää.. Täytyy varmaan asiasta mainita tiistaisella sairaalakäynnillä.

heinis 35+3

Heipat kaikille täältäkin taas! Neuvolassa aamulla käyty ja täti huolestui kun edelleen tunnen liikkeitä tosi vähän ja harvakseltaan. Laittoi sitten lähetteen äitiyspolille jossa ottivat sydänäänikäyrää puolisen tuntia ja ultrasivat. Kaikki ihan ok, vauveli poikittain masussa ja kaikki liikkeet osuu istukkaan eli sikspä en niitä niin tunne. Poikkitilan vuoks sain ajan 2.7 kontrolli ultraan jossa katsotaan onko hän suvainnut kääntyä pää alaspäin vaiko eikö... Vähän hirvittää, en kääntöyritykseen haluais kun oon niitä tyäharjoittelussa seuraillu ja kovin kipeetä tuntuu tekevän, toki yksilöllistä...Neuvolan täti on ollu jo muutaman viikon sitä mieltä, että raivotarjonnassa ollaan mutta eipä ollakaan... Nyt sain ohjeen että joka päivä kun tunnen jotakin liikettä niin ok, "oikea" ohjehan on se 10 liikettä tunnissa kun paikallaan niitä oikeen seurailee, meillä ei kyllä tuommoset luvut tule täyteen.
Turvotusta on täälläpäin aivan kauhiasti! Aamusin oikeen sattuu kun nousee sängystä jalkojen päälle ja kädet on kömpelöt kun mitkäkin nakit!
Ja vali vali remontti jatkuu ja keittiön remontti viivästyy parilla viikolla, tai siis sen aloittaminen tavaran toimittajien vuoksi, aarghh! Alkaa viikot käymään vähiin kuitenkin vaikka vasta Heinäkuun lopussa onkin määränpää...Ultraava lääkäri oli sitä mieltä että vauveli on kovasti laskeutunut ja siitä päätteli ettei välttämättä enään ehdi kääntyä...No, toivotaan parasta.

Kaverilta tuli juuri viesti aamulla että viime yönä on saanut tytön, viikkoja tasan 41. Kutkuttaa jo itteäkin kovasti se vauvelin näkeminen.. Tänäänkin oli ultrassa niin sykkyrällä, ettei jalkoväliin ollu asiaa kurkata, heh...Jännitys siis säilyy...
Onko teillä muilla joko tyttö tai poika olo? Mulla on ollu alusta asti ihan jotenki sellanen olo että tietäisin kumpi se on...Aiemmin synnyttäneiltä oon kyselly niin ei useallakaan ekasta vielä oo ollu joko tyttö tai poika oloa, taitavat vähän naureskella mun oloille, heh...Mites muilla?

Ja kissafriikille, toki täällä saa avautua ja jos joku ei jaksa lukea niin hyppää yli, usein helpottaa kummasti kun purkaa ajatuksiaan kirjoittamalla joten anna paukkua vaan ja tsemppiä!

Karvakuono ja poikkitilainen tulokas, 31+5

heinis: en tietenkään voi olla 100%varma mutta päättelin siitä kun se oli ihan kirkasta eikä haissu pissalle :)) ja mulla ei oo ollu runsasta valkovuoto,erittäin niukkaa itseasiassa nii en sitäkää sitte epäilly. Sulla kyllä kuulosti lapsiveden menolta se suihkureissu!Varohan vaan, sulla voi h-hetki koittaa milloin tahansa! :)

Neuvolakuulumisia:

Tänään siis oli neuvola ja kaikki arvot ok. Hb 128, paineet 102/70, sf-mitta 31!!! Eli oli nyt tässä kahdessa viikossa noussut 4cm, eli se, että otiin alakäyrällä ja pysähdyksissä, johtui vauvelin asennosta. Nyt siis ollaan raivotarjonnassa ja sen kyllä tuntee. Tuntuu siltä, että kädet käyvät nivusissa koko ajan ja jos vähänkin on oma asento huono, tulee jalkapohjien työntöä kylkiluille. Niin ja virallinen painonnousu on nyt 7kg.
Mulla on nyt jonkin verran ollut noita huimaus/pyörtymis olotiloja. Tänään oli taas sellanen kun tulin neuvolasta. Eli mulla kun neuvolaan on tunnin matka, niin kotiin kun ajoin, joutui kesken pysähtymään kun silmissä pimeni ja oksetti. Kotiin kun pääsin lysähdin heti sänkyyn ja nukuin kaksi tuntia! Olo on edelleen sekava, mutta vauveli pitää hereillä armottomilla potkuilla.

Välillä on kauhean malttamaton olo tämän pikkuveijarin kanssa. Haluaisi nähdä jo toisen, mutta samalla tulee hirmuinen paniikki siitä, että se on sitten siinä ja miten sen kanssa pärjää :).

Karvakuonolle: Mulla oli koko alkuraskauden ajan olo, että poika tulee. Siksi ristittiin tulokas alusta asti onniksi. Rakenneultra ja sitten 4D-ultra varmisti asian, että poika tulee. En tiedä miksi se tunne olikin niin vahva, mutta nimet ja unet olivat aina mielessä vain pojista.

Kaikille, joilla mieli on maassa. Kyllä tänne vaan valituksia.Musta on ihanaa, että meillä on tällanen ketju, missä tosiaan voi sanoa niin positiiviset ja negatiiviset asiat ja kaikki ovat silti hengessä mukana!

Aamu73 ja Onni 33+ 4 tai 34+1

Hei
Ei ole enää meillä paljoa aikaa jäljellä. KOhtahan meillä on kapalot sylissä. oikein kyllä alkaa mietityttään tuo vauvan tuleminen.
Heiniksellä tais olla eka laskettuaika.
Joo tänne on hyvä vuodattaa tuntojaan, kun ei kotona oikein kehtaa, kun toinen rakentaa illat taloa ja päivät kulkee töissä. Nyt kyllä huomaa töitten jälkeen, että on väsyny, mutta ei tässä ole kun pari viikkoa töitä ja sitten pääsen taas kotia. Täytyy vain toivoa, että nuo sokeriarvot tasaantuis ja olo piristyis.
Koira sai vielä elinaikaa hain lääkekuurin. On niin vaikea tehä tuo viiminen päätös, tuntuu ettei ole millään valmis luopumaan. Mutta täytyy toivoa, että kaikki menee nyt hyvin ja koira on taas mukana menossa täysillä.
Vähän pöljää puhua täällä vanhasta koirasta, mutta on ne tietylä lailla tärkeitä ja niihin kiintyy aikalailla ja niistä tulee elämäntapa.
Ei muutaku aurinkoista torstaita

Ei ole saras ollenkaan pöljää puhua koirasta, meillä ainakin koira on ihan perheenjäsen, kyllä siitä niin tärkeä tulee useimmille. Siksi vähän jännittääkin sen suhtautuminen uuteen tulokkaaseen... Toivotaan että menee ihan hyvin... Elämäntapa tosiaan nuo koirat ja miksei muutkin lemmikit toki. On joku jonka kanssa on mentävä ulos jaksoi tai ei ja sitten usein tuleekin parempi olo kun vähän käy happihyppelyllä. Meidän touhukas on saanut nyt tyytyä lyhyempiin reissuihin kun en jaksa enää lyllertää pitkiä matkoja sen kanssa. Pihalla sitten potkitaan palloa ja käydään koirakentällä niin saapi riehuakin välillä. :0) Ja appiukko ottaa sen aina kaverikseen mökille, siellä on lääniä jossa viilettää, heh.

Aamu kertoi että poika olo oli ja poika on tulossa,,,Saas nähdä tuleeko meille sitten tyttö kun mulla on jotenkin ihan tyttö olo ollu koko ajan ;0)
Onko muilla "odotuksia" sukupuolen suhteen? Itselleni on ihan sama kumpi tulee mutta tiedän että mies toivois kyllä poikaa...Välillä hirvittää että onko mies sitten jopa pettynyt jos tulee tyttö...Mitään siihen suuntaa ei kyllä ole havaittavissa ja oikein inhottaa että edes mietin tällaisia koska molemmat toivoo tottakai pääasiassa tervettä nyyttiä mutta kun tiiän että hänellä on poika haaveissa niin väkisinkin tämmösiä ajattelee...

Hui, onkohan mulla lirahdellu sitte lapsivettä... Eihän kai siitä mitään haittaa kuitenkaan oo, ku lapsi liikkuu kunnolla ja kerran pari saattaa päivässä lurahtaa. Oon kyllä pöksyjä välillä haistellu, ettei vaan pissaa oo ;) Ei oo haissu oikein millekkään. Pitäsköhän huomenna soitella neuvolaan? Onhan se kuitenki uusiutuvaa, mutta jostainhan sitä ois sitte auki, jos se lapsivettä on. Mitenhän jaksais odottaa siihen tiistaihin :/

Mulla oli tyttö-olo, mut nyt en oikein tiedä. Haluaisin jotenki kovasti poikaa. Ekalla kerralla oli alkuun kanssa tyttö-olo, mutta puolen välin jälkeen vaan vahvistu poika-olo. Lopulta olin ihan varma, että tulokas on poika ja niinhän se sitte oliki.

Onhan noi lemmikit ihan perheenjäseniä. Ite en osaa "lohduttaa", kun kokemusta ei paljoo lemmikin sairauksista ja menetyksistä oo. Mulla oli vajaa 2 vuotta Veeti-kissa. Itkin silmät päästä, ku se pentuna tippu parvekkeen kaiteelta ja rohisi sen jälkeen. Mitään vikaa ei onneks kuitenkaan tullu. Se muuttu ihan k-pääks, ku alettiin ukon kanssa seurustelee. Oli saanu melkein vuoden olla ainoo mies talossa. Mielenosotukseks rupes hyökkimään jalkoihin ja pissailee ukon kamojen päälle. Sitte ku muutettiin ukon luo, kusi päivittäin johonki muualle, ku omaan huussiin. Raskaaks tultua, päätettiin luopuu siitä, koska ne sen hyökkäilyt oli aika rajuja. Vietiin se sitte kissataloon ja sillon itkin sitä paljo. Uskon kuitenki, että pääs jonnekki parempaan paikkaan, toivottavasti jonnekki maalle hiirijahtiin.

Että puretaan kaikki vaan niin hyviä, ku huonojaki asioita tänne. Tosiaan jos joku ei haluu lukea, niin hyppää ohi.

heinis 35+3

Terve kaikille!

Tää päivä onkin mennyt mukavasti parveketta sisustaessa. Hankin kaksi verenpisara-amppelia ja puiset pienet parvekekalusteet ja nyt on tarkoitus löytää vielä vaunut parvekekäyttöön. Huh mikä homma oli pestä parvekkeen kaidetta, sitä ei oltu varmaan ikinä pesty ja vähän hankala asento kyykkiä ja juuriharjalla voimalla hinkata - tuli kuitenkin puhtaampaa kuin aloittaessa oli. Haluaisin pian parvekelasituksen, mutta ko. firmat on kauhean hitaita ottamaan yhteyttä. Onko kellään muuten kokemusta siitä, että onko jonkinlainen bambu- tai vesikasvimatto parempi parvekkeella kuin puiset "laatat"?

Mun mielestä tämä paikka on just sitä varten että puretaan sekä negatiiviset että positiiviset fiilikset liittyen sekä odotukseen että muuhun.

Hui jos teiltä tulee jo lapsivettä! Olen itse harkinnut muovittavani meidän sängyn, jos vesi menisi yöllä.

Mulla on kauhea ikävä meidän kissalapsia! Koti tuntuu tosi tyhjältä ilman niitä, eikä sitä karkuteillä olevaa ole vieläkään löydetty.

T. Assari 33+0

Hei
Kyllä täällä ollaan jo paremmissa voimissa ja olo alkaa olla jo helpottunu.
Mulla oli alussa satavarma tyttöfiilinki. Meinasin ostaa jo valmiiksi tytölle sopivia vaatteita. Ultrassa olin näkevinäni pojan hipparin monitorissa eli oon sitten aika varma, että pikkunen poikahan siellä on. Kuitenki on ihan sama kumpi tulokas on.
Asukki on kyllä aika rahallinen tai sitten istukka vaimentaa niin kovasti liikkeet.
Ei meilä tytöt kyllä ole tuota aikaa ennää paljoa jäljellä ja jos teilä alka jo lapsivettäki lirahtaan niin eihän sitä tiä kuinka pian tässä ketjussa alkaa tapahtuun. Oikeastaan aika jännä kuka meistä sitten saa vauvan ekana.
Eilen katottiin äitin kanssa minun ja sisarusten neuvolakortteja. Isoveli oli syntyny pariviikkoa ennen laskettua aikaa ja mie ja pikkuveli noin viikkoa ennen.
Mulla on yöllä tosi lämmin ja hiki virtaa. Minun puoli sängystä on kyllä varmaan tosi märkä yön jälkeen. Lapsivettä en usko, että mulla on lirahtanu. En tiä sitten vaikuttaako mulla nuo verensokerit tuohon yöhikoiluun. Vessassa saa kyllä rampata tämän tästä. Tuntuu ettei rakko tyhjene millään kunnolla ja taas kohta saa mennä veskiin.
Ei tässä autako alkaa tekkeen huomiseksi eväitä ja laittaa nukkuun.
T.Sara ja 33

Nii-in, tiiä mitä tässä tapahtuu ja millon. Voi kuulua hyvinki pian vauvauutisia yheltä jos toiselta :) heinis, vaikka tuo mun mielestä kuulosti vahvasti lapsiveeltä, niin ei se silti välttämättä tarkota mitään. Oon kuullu puhuttavan korkean lapsiveden menosta...en tiiä mitä se sitte tarkottaa, ei ilmeisesti kuitenkaan käynnistä synnytystä. Mutta merkkejähän nuo on siitä että h-hetki on lähestymässä ennemmin tai myöhemmin ja sullahan (siis heinis) on jo yli 35viikkoa kasassa joten sun vauvahan alkaa jo olla valmis :)

Tänään on tosiaan vähän väliä valunu jotaki. Mää en tiiä, jotenki jännittää!!! Ja ne menkkamaiset kivut ja suppparit sillon tällöin...iik. Toisaalta ois kyllä kivaki saada lapsi etuajassa nii ei tarttis hikoilla melkeen elokuulle asti ison mahan kans. Erittäin mielellään synnyttäisin 3-4viikon päästä!!!

Noo, toivossa on hyvä elää ;)

Terkuin tre 33+2

Huomenta !

Tässä aamulla tuli yht`äkkiä kamala kipukohtaus ; vatsaan kävi, ja selkään ihan niin , että tuli kyyneleet silmiin. Meni sitten kyllä alle viidessä minuutissa ohi. Taisi olla supistus sitten, yksittäinen. Mähän en tiedä supistuksista mitään, kun esikoiselta ei ehtinyt olla ensimmäistäkään.Esikoinen syntyi rv 34+3 hätäsektiolla.
Laitoin eilen illalla vauvan sängyn ihan valmiiksi; naureskelin , että vauva vaan puuttuu. No, ei varmaan mene kauaa enää. Tai siis ei voi mennä. Kunhan nyt pari viikkoa eteenpäin menisi. Olen koko ajan ollut sitä mieltä, että vaavi syntyy kesäkuun puolessa välissä. Senhän sitten näkee...
Tänään tulee lämmin päivä. Jos kävisi vaikka puutarhamyymälästä hakemassa pari valmista amppelia.

T. Wera 35 tasan