Heinäkuun mammat 5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Assari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Assari

Vieras
Hyvä idea kissafriikki toi viikkojen esille laittaminen. Mä siis 10+0.

Eka yksityinen ultra 1.12. 7+1, toinen 12.12. 8+5 ja kolmas 18.12. 9+4. Np-ultra on varattu 4.1. eli 12+0 ja muita aikoja ei sit vielä olekaan varattu.

Olin tänään töissä mutta huomenna taas saikkarilla. Ensi viikko on lomaa, ja jouduttiin perumaan ulkomaanmatkakin, harmi. Mutta ei sinne uskalla lähteä, kun kyseessä ois ollut kaupunkiloma ja koko ajan oltais kuitenkin kävelty ja oltu liikkeellä.

Nyt voisi pikkuhiljaa rauhoittua joulun viettoon. Harmittaa kun en uskalla oikein siivotakaan, etten rasittuisi (hermoheikko...:-)). Saatiin tänään muuten tiskikone, joten helpottuu vähän tuo keittiön puhtaanapitäminen eikä tarvitse sitten vauvan kanssa tiskailla.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Moi Piri, kaikki ultrat tähän mennessä yksityisiä. Olen käynyt noin monta kertaa, koska olen halunnut rauhoittaa itseäni ja varmistaa, että kaikki on hyvin. Toi np-ultra on ensimmäinen julkisen puolen ultra.

T. Assari 10+0

Heinis 26v. Hyvinkää toinen LA 2.7.
Mm 25v. Helsinki esikoinen LA 3.7.
Mia 33v Kanada, esikoinen LA 6.7.
Wera toinen LA 6.7.
Kaisla 28v. esikoinen LA 6.7.
Kirppu 32v. toinen LA 7.7.
Neksu 26v. Helsinki toinen LA 9.7.
Mannis 23v. Päijät-häme esikoinen 11.7.
Tiitu 35v. toinen LA 12.7.
Tööötti 30+, Pirkanmaa, toinen, LA 14.7.
Cilja, 32v, Pirkanmaa, esikoinen LA 16.7.
Jossu78 28v. Keski-Uusimaa, esikoinen LA 17.7.
Mk77 29v. toinen
Sonja toinen
Lilja toinen
Heidi
Karo
Niiskuli 29v toinen Riihimäki, LA 18.7.
Assari, 25v. Länsi-Uusimaa, ensimmäinen, LA 19.7.
Monsku, 27v. Helsinki, esikoinen LA 19.7
Tre, 27 v., kolmas, LA 20.7.
ELO 24v. kolmas, LA 20.7.
Lavine 28V Ensimmainen USA LA 21.7.
Limee 24v, ensimmäinen, LA 23.7.
Kissafriikki 26v, toinen, Itä-suomi=MKs, LA 23.7.
Piri 33v, ensimmäinen, Keski-Suomi, LA 26.7.

Raahattaisko uusin lista aina uuden ketjun alkuun? On sen jatkoks kiva kirjottaa ja siitä näkee heti ekalta sivulta ketä kaikkia mukana on. Poistin listalta Kazun ja peetun. Toivottavasti eivät pahastu, mutta ajattelin ottaa pois, kun eivät enää tänne kirjota. Mitähän listalla oleville kuuluu, joilla ei oo merkitty edes laskettua aikaa?

heinis ja Vaaveli 12+3

Moikka!

Kiva kuulla muiden ultra-ajankohdista. Minusta kun tuntui, että vähän omituisesti meidän ultrakutsut tulivat...

Käytiin kyllä yksityisellä varhaisultrassa viikolla 8, mutta koska neuvolatäti ei halunnut tavata ennenkuin viime viikolla, saatiin myös ensimmäinen ultra vasta tammikuulle, joulu tietysti sotkee. Itse täti vielä sanoi, että kaupunki suosittelee sitä viikoilla 11-13, no nyt se on jo lähes rv15. Ymmärtääkseni edes niskapoimu ei ole silloin enää anna varmahkoa tulosta, joten "höh, sanon minä". Ja sitten seuraava ultra, joka pitäis olla rv 18-20, on jo kuukauden päästä , eli viikolla 19. No, se on kai sentään silloin kun pitääkin.

Hei, mutta olo on selvästi parantumaan päin. Ei enää okseta niin usein. Väsyttää kyllä vieläkin. Mutta ehkä jouluhärde tekee sen osaltaan. Tsemppiä kaikille vielä pahoinvoinnista kovasti kärsiville!

Ja oikein ihanaa joulua koko porukalle! Me lähdetäänkin nyt joulun viettoon. Voikaa hyvin!

Moi!

Mulla on eilis illasta ja tänään särkenyt vatsaa ja alaselkää. Ihan taas menkkamaisia kipuja, tai välillä pistää tai vihlaisee. Mistä mahtaa johtua? Istukan kiinnittymisestä vai jostain muusta? Oon vissiin vähän hermoheikko, mutta heti on ikävät asiat mielessä, että toivottavasti ei tule kesken..

Osaisko joku auttaa?

Mulla on kanssa ollut alaselkä varsinkin nyt tosi kipeä ehkä viikon ajan. Uskoisin että on ihan normaalia. Johtuu kai hormoneista, eli nivelet kai jotenkin pehmenee tms. Älä huoli!

T. Assari 10+1

Kiitos paljon!!!!!!
Mä just ajattelin, että just ollaan kerrottu molempien vanhemmille ja sisaruksille ja kaikki on innoissaan, että ois ikävää, jos tulis kesken.

Mutta ihana kuulla, että jos teillä muillakin on! On tää eka raskaus niin tällaista, että kaikkea miettii ja varsinkin kun tätä on kauan yritetty, niin musta välillä tuntuu, että mulle ois helpointa, jos heti ois tullut iso maha, niin ei tarttis itse miettiä! ;)

Mutta rauhaisaa joulua teille!!! Mun puolisko on vielä viimeisillä joululahjaostoksilla. Kyseli vielä autossa, että mitä mä toivon.. Jännityksellä odotan, mitä saan! =)

Piri 9 + 1

Hyvää joulua tännekin.

Meillä odotus ja muut on vissiin ihan hyvin mallillaan.
Ensimmäinen lääkäri on 2.1. ja ultra siitä seuraavana päivänä.

Viimeiset pari viikkoa ovat olleet aika ikäviä flunssan, sään ja murtuneen jalan takia - muta onneksi tuo poika on aikas omatoiminen, niin ei tarvitse koko aikaa olla perässä huutelemassa.

Joulun järjesteleminen on jäänyt vähän viime tippaan ja vasta tänään etsin joulukoristeet esillle. Joulukuusta ei viissiin kuitenkaan uskalleta ottaa (ainakaan sisälle) sillä ei tiedä uskooko poika ettei siihen saa koskea..

Mutta jouluja nyt vaan kaikille :)

Tiitu 11+1

Heippa vaan kaikki!
Tiistaina jo kirjottelin tänne, mutta pikkukakkonen tuli napsauttaan virran poikki koneesta niin luovutin.. =) Mutta täällä taas!

Maanantaina oli siis eka neuvola ja siellähän se pikkuinen kölllötteli jalat ilmassa ja sai välillä pieniä "sähköiskuja". Ponnisteli minkä kerkes... Kaikki hyvin siis, huh!
On ollut niin paljon tekemistä ja muuta hälinää tässä, että ehdin asennoitua pahimpaan.. Mutta onpas se sitkeästi pysynyt masussa mukana!

Yllätys oli, että täällä meilläpäin vaan täytyisi matkustaa yli 100km per sivu, jos haluaa käydä niskapoimu- ja rakenneultrassa! (2 eri kertaa) Olen jo ajatellut, että kahden pikkuisen kanssa ei taida meikäläiseltä onnistua.. :// Ovathan nuo olleet terveitä aiemminkin, mutta pelottaa silti jättää käymättä. Lapsenvahti olis mahtava juttu, kunhan jostain saisi!
Ihmeellistä kun kotikaupunki oli paljon pienempi, niin eipä siellä tarvinnut kuin ajaa polkupyörällä 10min ja se oli siinä!

Mutta Joulu koittaa pian ja sitä täällä odotellaan :) Oksettaa vaan edelleen kaikki mahdollinen, että sen takia kurjaa. Syöminen ainakin ;)

Rauhallista ja lämmintä Joulun aikaa kaikille!

ELO 10+1

hei
Eilen tosiaan kävin siellä lekurilla. Minun yllätykseksi katsottiin myös ultralla pienokaista. Siellähän se oli ihan oikeassa paikka ja pieni sydän sykki rinnassa. Tuli huojentunut ja onnellinen olo.
Nyt sitten ajattelin perunko sen np ultran vai mitä tehen sen kanssa.
Tänään on ollu tosi väsynyt olo joten olenkin tässä lepäille melkein koko päivän. Joululahjat on paketissa ja huomenna pitäis tehdä vielä rosolli niin sitten on kaikki jouluruoat valmiina ja tietenkin huomena laitetaan illalla kinkku uuniin niin saa sitten aatto aamuna vestellä tuoretta kinkkua.
Huono olo on ollu vieläki melkein joka päivä, mutta toivotaan että se alkais jo pikkusen helpottaa.

Mukavaa ja rentouttavaa joulua teille kaikille levätkää ja nauttikaa joulusta.
T. Sara 9+4

Heinis 26v. Hyvinkää toinen LA 2.7.
Mm 25v. Helsinki esikoinen LA 3.7.
Mia 33v Kanada, esikoinen LA 6.7.
Wera toinen LA 6.7.
Kaisla 28v. esikoinen LA 6.7.
Kirppu 32v. toinen LA 7.7.
Neksu 26v. Helsinki toinen LA 9.7.
Mk77 29 v. Keski-Suomi toinen LA 10.7.
Mannis 23v. Päijät-häme esikoinen 11.7.
Tiitu 35v. toinen LA 12.7.
Tööötti 30+, Pirkanmaa, toinen, LA 14.7.
Cilja, 32v, Pirkanmaa, esikoinen LA 16.7.
Jossu78 28v. Keski-Uusimaa, esikoinen LA 17.7.
Sonja toinen
Lilja toinen
Heidi
Karo
Niiskuli 29v toinen Riihimäki, LA 18.7.
Assari, 25v. Länsi-Uusimaa, ensimmäinen, LA 19.7.
Monsku, 27v. Helsinki, esikoinen LA 19.7
Tre, 27 v., kolmas, LA 20.7.
ELO 24v. kolmas, LA 20.7.
Lavine 28V Ensimmainen USA LA 21.7.
Limee 24v, ensimmäinen, LA 23.7.
Kissafriikki 26v, toinen, Itä-suomi=MKs, LA 23.7.
Piri 33v, ensimmäinen, Keski-Suomi, LA 26.7.

Hyvää Joulua vaan kaikille heinäkuun odottajille. Täällä kiirettä on pitänyt niin ettei kirjoittelemaan ole oikein ehtinyt, mutta odotus on sujunut hyvin pahoinvointia lukuunottamatta. Onneksi on menossa ohi, niin voi nyt sitten jouluaattona herkutella kunnolla. Ekassa lääkärineuvolassa kävin viikolla ja sieltähän ne sydänäänetkin löytyivät...esikoisella ei kyllä edes näin "aikaisin" kuunneltu ollenkaan. Viikko vielä kotona ja sitten alkaisi työt 1 1/2 vuoden tauon jälkeen... APUA !!! No toisaalta onhan se nyt sitten vaihtelua, kun ei sitä tarvitse kovin kauaa tehdä ennen uutta äippälomaa.
Rauhallista joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2007 !!
Terkuin, Mk77 + masuasukki 11+5

Outoa, tää kone väittää että käyttäjätunnus on varattu, mutta kokeillaan uudestaan

Keskiviikkoa kaikille! Toivottavasti joulu meni mukavasti ja saitte rentouduttua!

Mulla jatkuu vapaat ensi vuoteen asti, menen töihin vastai 2.1.2007. Ihanaa! Ensi viikolla olisi sitten se np-ultra ja eka neuvolalääkäri. Vähän jännittää.

Mukavia välipäiviä toivottelee Assari 10+6

Joulu meni meillä sairaalassa viettäen. Tai ei nyt onneks kokonaan, aattoiltana mentiin kokonaan sinne ja yöllä päästiin esikoisen kanssa osastolle. Sillä meni taas flunssa keuhkoihin ja eilen päästiin astmadiagnoosin kanssa kotiin. Nyt on säännöllinen lääkitys ainakin puol vuotta käytössä. Toivottavasti PIKKUKAKKONEN säästyy näiltä kaikilta sairaalakeikoilta. Itekki aivan poikki, koska herätys oli yöllä kahen tunnin välein. Ylös auttaa hoitajaa antaa lääke, sitte poitsu nukkumaan ja ite pissalle. Onneks alle 30% todetaan isompana "oikeeks" astmaks, joten toivon ettei meijän poju kuulu siihen ryhmään. Sisko meni jouluaattona sanattomaks, kun sai ultrakuvan suklaarasian kanssa korttina. Oli onnellinen, mutta sanaton! Kaveri oli ihan intona, ku oli vasta joulupäivänä huomannu joululahjakalenterissaan punasella klemmarilla jätetyn merkinnän 2.7. Lupas tuoda heti mammavaatteet takasin ja lainata omiaanki pieneks käyneitä :) Farkut alokaa puristaa vyön kanssa, mut ilman vyötä on puol persettä paljaana... en millään vielä viittis siirtyy mammiksiin, ku ei mahaa edes vielä näy. Kai se on vaan kohta pakko.

heinis 13+2

Tere kaikki, pitkästä aikaa kirjotellen. Täällä odotus sujuu edelleenkin hyvin, oireetta niinkun alusta asti, väsmyskin rupee siirtymään jo sivuun. Toinen neuvolakäynti olis 11.1. ja sitä odotellessa. Mulla myös housut puristaa ja vyöstä olen höllännyt jo 2 reikää (seuraava vaihtoehto on ilman vyötä). Ostin eilen ekan mammavaatteen, sellasen tavallisen valkosen paidan, se on tosiaan hiukan löysä vielä,, mutta ei paha kuitenkaan ja "norm." osastoilta ei tahdo kuitenkaan enää löytyä mukavia vaatteita vaan ne rupee kiristämään....vaikka se maha tosiaan ei vielä kasva. :)

Terkuin Mm 13+2

heips,taas on kirjoittelu jäänyt...on niin ollut kaikenlaista häsmäkkää.
Tänään olis sit eka ultra jännättää niin isosti että...huih..kyl se ultra kertoo ja antaa aika paljon, tai siis voi oikeesti nähdä et masus kasvaa joku:D:D nyt mulla on menossa vko 11+6.
Mites ootte kokenut ultran?
mitäs jos siel masus ei ookka kaikki hyvin.miten semmoisen uutisen sitten ottais..

No hei vaan. Mullain vierähti pitempi aika kirjoittelussa tuon jouluhässäkän takia.
Mulla maha on niin kasvanut, että pääsen mammahousuostoksille. Kaikki päivittelee mun masua, kun se on niin näkyvä jo nyt. Mun suosikki villakangastakki ei mene kohta kiinni. Se on kylläkin tosi tyköistuva. Uusia takkeja ei onneksi tartte ostaa, siirryn vaan toppaan, ja untuvaan.Onko kellää ollut vauvan liikkeistä tuntemuksia ? Mulla tuntui eka kerran jotain selkeää joulupäivänä, ja sen jälkeen ihan päivittäin.Esikoisen kohdalla tunsin kanssa tosi ajoissa, eli suunnilleen samoissa ajoissa. Mulla on kai sellainen rakenne sitten.
Mannikselle ; jos kaikki ei ole hyvin, niin täytyy edes yrittää ottaa se niin, että parempi tässä vaiheessa kuitenkin, kuin että rakenneultrassa vasta selviäisi, kun vauvan liikkeet jo tuntee, ja se on jo niin konkreettisesti vauva.
Tosin vaikka mulla on jo takana np-ultra, niin pelkään edelleenkin kaikkea mitä voi sattua, ja vauvan menettämistä. Onko muilla vielä pelkoja ?

Mulla nyt kuukautisten mukaan 12+6, ja niskapoimu-u:n mukaan 13+3.

Moikka! Terveisia taaltakin ultrasta. Kummasti alkoi jannittamaan muutamaa paivaa ennen, vaikka aiemmin olin niin tyynena. No ultrassa kaikki hyvin, vauva liikkui ja heilutteli kasia ja jalkoja vimmatusti ja sydaan sykki 150/min. Laakari oli mikava, ei varmaan vaihdeta, taalla kun maksava asiakas saa valita klinikkansa ja laakarinsa vapaasti, kunhan vaan on vakuutuksen hyvaksyma. 5 viikon paasta uudelleen sitten taas, seuraava ultra on 20 viikon hujakoilla.

Maha pullistelee taallakin, kaipa kohta hommattava aitiyshousut kun ei ole enaa monia, jotka menis jalkaan, farkuissa alkaa jo ahdistamaan todella. Mun oireet muuten lieventyneet aika paljon, pahoinvointi vahentyny, samoin kuin itkusuus ja jopa rinnat ei ole enaa niin kipeat.

Hyvaa Uutta Vuotta! Seuraava vuosi onkin ison muutoksen vuosi!!

Terve!

Tänne ei kummempaa, ultra ens keskiviikkona. Tänään on ollut kurkku- ja pääkipua..toivottavasti tässä ei nyt kuitenkaan mikään flunssa iske. oon yrittänyt ottaa rauhallisesti. muutenkin oon niin väsynyt, että tekis mieli melkein vähän väliä nukkua.

Hyvää alkavaa vuotta kaikille! =)

Hei
Täälläkin on mennyt ihan mukavasti. Vielä on toki pahoinvointia ja asiaa vessaan sen tiimoilta. Väsynyt olen ollut ihan mukavasti. On päiviä jolloin tuntuu ettei pääse hereille ollenkaan.
Toivotaan, että nämä huonot puolet piakoin häviää ja pääsee nauttimaan tästä raskaudesta ihan täysin rinnoin. Vatsa minulla ei ole tainu vielä kasvaa, mutta kireitä vaatteita ei tehe mieli laittaa päälle eikä mitään kiristävää.
Huomena on se niskapoimu menasin ensin, että perun sen mutta kuitenkin tuntuu, että haluan nähdä sen pikkuisen onko siellä kaikki hyvin. Alku ultra oli viime viikon torstaina, kun kävin lääkärillä. Kyllä siellä tippu kivi sydämeltä, kun vauvalla olli päällisin puolin kaikki hyvin. Eli yksi lapsi kohdussa ja sydänkin sykki. Oli ihana olo koko joulun, kun sai nähä pienokaisen. Mieski oli hymy korvissa, kun toin kuvan kotia.
Vähän jännittää se huominen niskapoimu. Nyt kuitenki väsyttää niin kovasti, että lähen tästä saunaan ja huomena aamulla sitten sinne kuvattavaksi.
Sara ultran mukaan 10+5

Hei ja Hyvää Uutta Vuotta kaikille!

Tympii kun huomasin reissusta palatessani eilisiltana kirjeen, jonka mukaan minulla olisi ollut np-ultra eilen aamulla 7.45 siellä 100km päässä. Nyt viikonloppuna siellä ei saa ketään kiinni, niin taitaa jäädä tutkimus tekemättä.. Peruuttamattomasta ajasta tietty 27e lasku :/
Hyvä kun saa kirjeen 27pvä iltapäivällä ja 29pvä aamulla pitäis jo olla paikalle, argh. PItää koittaa selitellä..
Paljonko yksityisellä maksaa moinen tutkimus? Onko yksityisiä lääkäreitä yleensä vain suuremmissa kaupungeissa..?

Paha olo jo taitaa helpottaa, ainakin välillä tuntuu siltä. Tuntuupa hienolta ajatella, että pian on jo melkeinpä normaali olotila :) Ei tarvitse yökkiä kaikesta.

Pääasia että mahassa on kaikki hyvin!

Yhteistyössä