Heinäkuun mammat 5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Assari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
moikka! tulin pikaisesti poikkee tänne kattoo teitä =). kiva kun oli joku lopulta poistanut minut ja kazun listalta, km sain kolme viikkoa sitten ja muistaakseni kazu vähän ennen jos en väärin muista. vuoto jatkuu vieläkin, mutta onneksi kontrolliuä 8.1.
mutta OIKEIN HYVÄÄ UUTTA VUOTTA TEILLE KAIKILLE JA KASVATELKAA NIITÄ VAUVAMASUJA!!!!!!
=)=)=)=)=)=)=)=)=)
terveisin peetu

Hyvää alkanutta vuotta kaikille heinäkuun mammoille!

Täällä on taas aloitettu työntekoa oikein urakalla! Tuntuu tosi oudolta kahden viikon jälkeen, ja kieltämättä olisin kyllä mielelläni jäänyt kotiin nukkumaan:-)

Mulla np-ultra torstaina.

T: Assari 11+5

Terve!

Hyvää uutta vuotta vaan kaikille!

Meillä on huomenna toinen ultra, ensimmäinen julkisella puolella. Vähän jännittää, kun on noi viime päivät olleet vähän oireettomia. Tänään tosin päiväruokaa syödessä vähän kuvotti, mutta muuten ei tunnu mitään missään.

Mites teillä muilla, missä vaiheessa teillä on pahoinvointi loppunut? Tietty sitä pitäis muistaa, että kaikki on aina niin yksilöllistä, mut silti sitä miettii..

Kuulumisiin!

Moi kaikille pitkästä aikaa!

Joulu- ja työkiireet ovat vieneet kaiken aikani ja väsymys vielä loput, että enpä ole tänne pahemmin ehtinyt kirjoittelemaan. Tosin taustaillut olen ahkerasti :)

Pari päivää sitten huokasin helpotuksesta - ehdin luulla että pahoinvointi loppui kun kaksi aamua meni oksentamatta. Mutta kahta kauheampana taisi tulla takaisin. Tänä aamuna lensi vesilasillinenkin ulos kaaressa... eli loppua ei vielä näy.

Eka neuvolalääkäri oli viime viikolla. Sydänääniä etsittiin kissojen ja koirien kanssa ja kun vihdoin löytyivät pelästyttiin niiden nopeutta... Nyt odotan np-ultraa todella kovasti. Mulle ei ole vielä tullut edes kutsua! Missä vaiheessa muille on tullut kutsut? Ovatko tulleet hyvissä ajoin? Jollainhan oli tullut tosi myöhään ja mennyt ohikin.
Onko ketään, joka olisi Naistenklinikalle menossa?
Mulla kutsun viivästyminen saattaa kyllä johtua siitä, että neuvolan mimmi oli pistänyt vahingossa paperit ensin Kättärille (arhg) josta ne sitten piti kiikuttaa Naistenklinikalle... lisäksi se oli pistänyt viimeisten kuukautisten alkamispäivän VÄÄRIN papereihin ja heittoa oli jotain kaksi viikkoa - eli olisin sen mukaan vasta viikolla 9+jotain.. huokaus... taitaa mennä mun osalta metsään koko np-ultra.

Miten teillä muilla - onko ollut hyvää palvelua neuvolassa? Musta tuntuu, että mulla on mennyt kaikki neuvolassa vaan ihan pieleen. Tuskastuttaa.

Tulipas vuodatus :) Jatkan paremmalla ajalla ja fiiliksillä myöhemmin.

Suurta tsemppiä kaikille!

Niin ja pieni GALLUPPI piti laittaa pystyyn: eli haluatteko tietää sukupuolen etukäteen?
Entä onko teillä jo jotain fiiliksiä sen suhteen, että kumpi olisi tulossa?

Monsku 11+2

Hei
Oikein mukavaa alkanutta vuotta!
Vuosivaihtui mukavasti kuskina ollessa. Seuraavana aamuna, kun kävin lenkillä ei ulkona ollut montakaan lenkkeilijää minun lisäksi. Olipa freesi ja hyvä olo.
Vieläki tekkee vähän pahaa.
Lauantaina kävin np ultrassa siellä kaikki näytti ainakin kätilön mukaan ihan normaalilta. Laskettuaika on nyt oikeasti sama, kun assarilla eli menkkojen mukaan aika piti paikkansa. Edellisessä ultrassa lekuri meinasi, että ollaan vähän jäljessä päin.
Nyt täytyy laittaa levolle.

Hyvää alkanutta vuotta myös täältä!
Meillä pitää ite soittaa sairaalaan aika ultriin. Tällä kertaa haluun tietää sukupuolen. Sitä päästään utelee sit ens kuun rakenneultraan :) Viimex toivoin alkuun tyttöä, mut kaikki puhu selkeestä poikamahasta ja lopussa alko oleekki ihan "poikaolo". Poikahan se sieltä sitte ulos kaivettiin. Nyt tahtoisin pojan, mut jostain syystä tuntuu, et taitaa olla tyttö. Mies on varma asiasta! Ei sillä niin väliä, mut pojan haluisin silti :) Ens viikon torstaina ois taas neuvola. Jospa kuunneltais sydänäänetki ekaa kertaa.

heinis vissiin 14+1

Me ollaan miehen kanssa päätetty, että halutaan tietää sukupuoli. Tietenkin tärkeintä on, että vauva on terve, mutta jotenkin ehkä toivoisin tyttöä. On tosi vaikea edes kuvitella itseäni pojan äitinä.

Pahoinvointi jatkuu edelleen, lisäksi huimaus ja nenäverenvuodot ovat tulleet mukaan kuvaan. Joudun aamuisin istumaan alas joka viides minuutti etten pyörtyisi.

Meillä pitää kanssa itse soittaa ja varata np-ultra-aika.

Aiotteko käydä 4D-ultrassa? Mua kiinnostaisi kovasti! Lisäksi olen miettinyt sitä, että olisiko ulkopaikkakuntalaisen mahdollista päästä synnyttämään Helsinkiin esim. Naistenklinikalle. Tietääkö joku?

T. Assari, edelleen 11+5

Oikein hyvaa alkanutta vuotta kaikille:-)
Taalla puottelee vetta kaatamalla. Onneksi paastiin pariin otteeseen myos lumikenkaileen ja kavinpa jopa yhdesti maessa. Huonovointisuus alkaa pikkuhiljaa helpottamaan, mutta huimaus on ollut valilla kova. Pyorryin melkein kaupan kassalle, en meinannut loytaa autoa parkista. Siina sitten kyykyssa hengittelin raitista ilmaa ja kykenin ajamaan jonkun ajan kuluttua kotiin. Aamulla jo heitti paassa, mutta luulin, etta se oli mennyt ohi. Paakipu tuli myos kuvioihin, mutta nyt jo paljon parempi. Saikaytti kuitenkin kummasti. Sit joulun aikaan hoksasin oikeella alhaalla ihme kohouman, joka on nyt kasvanut. Se on tosi alhaalla, lonkkaluun kohdilla. Mulla on ollut kystia, joten pelkaan pahinta, et se on jotain vakavaakin. Perjantaina on onneksi laakari, pitaa mainita siita. Lahinna se tuntuu kun makaa selallaan. Tulipas tasta nyt valituskirje:-( Vointeja kaikille ja toivotaan, etta olot alkaa kaikilla paranemaan. Itse olen viela taman viikon kotona ja sit ens viikolla toihin. Terkkusin, Mia 13+5

Hei taas
Meillä piti kans ite soittaa se np ultra aika ja samalla sovittiin sitten se seuraava rakenne ultra joka on maaliskuulla.
Sukupuoli ois toisaalta ihan mukava tietää etukäteen, mutta onhan se mukava arvaillakki kumpi sieltä on tulossa. En aijo kysyä kumpi sieltä on tulossa. Toisaalta olishan se helpompi ostaa pienokaiselle tarvikkeita ja vaatteita, ,kun sukupuoli on tiedossa.
Jotenkin tuntuu, että lapsi saattais olla tyttö, mutta eihän sitä koskaan tiedä kumpi se on. Toivotaan, että terve lapsi.
T. sara 11+5

Moi piiiitkästä aikaa. Ja hyvää alkanutta vuotta. Vauvamme syntyy hei tänä vuonna... :)

Mulla on ollut viime aikoina niin heikko olo, ettei ole oikein mihinkään ylimääräiseen jaksanut ryhtyä. Tämä olotila alkaa tosiaan käydä jo mielenkin päälle. Ihan maatunut ja flegmaattinen olo tämän pahaolon lisäksi. Toivotaan että tämä tästä pikku hiljaa helpottaisi... En mä onneksi oksentele koko ajan tai edes päivittäin. Mutta olo vaan on hirveä. Onneksi mies hoitaa talouden ja esikoisen :)

Me oltiin viime viikon perjantaina ekassa ultrassa. Vauva voi hyvin ja np-arvot ok. Vähän jännitettiin että olisiko kaksoset tuloillaan, kun sitä löytyy suvusta ja olen ollut ihan ylitseväsynyt. Mutta yksi Töötti siellä masussa oleilee. Laskettu aika pysyi 14.7.. Ensi viikolla on ensimmäinen neuvolalääkäri.

Yritän olla hieman aktiivisempi jatkossa. Kyllähän tämä olo josssain vaiheessa antaa periksi ;)

Ai niin siitä sukupuolesta. Olisi mukava tietysti saada poika, kun esikoinen on tyttö. Mutta molemmat ovat yhtä rakkaita, kumpi tahansa tulee.

t. Tööötti 12+4

Heippa ja onnea uudelle vuodelle!

Mulla on ensviikolla ensimmäinen neuvola-aika ja myös ultra. Viikkoja nyt tasan 11.
Tähän asti on menny hyvin tää raskaus mitä nyt itse pystyn tuntemaan, mutta yllättäen tänään tuli ruskehtavaa vuotoa ja ruskeita juovia ja punertavia hyytymiä vähän ja alaselkää sekä alavatsaa poltteli...olin jo lähestulkoon varma että pian alkaa älytön vuoto ja se on kesken sitten, mutta se loppu melkeen samantien? Ihmeellistä, ei oo aiemmissa raskauksissa kyl tällästä ollu. Mulla ainaki sellanen käsitys että kunnolla alkaa verinen vuoto jos on menossa kesken? Kertokaa kokemuksia jos oon väärässä? Vai voiko tää olla sitten alkava keskenmeno?

Oon niin kyllä asennoitunu tulevaan vauvaan ja kaikkea jo suunnitellut tulevan varalle etten missään nimessä haluaisi lastani menettää!!! Tympeetä... no jospa edelleenkin kaikki olis hyvin ja tuo vuoto olis limakalvoilta tulevaa...

t. tre 11+0

Tre, mullakin tuli pikkasen vuotoa jouluaattona ja joulupaivana, lahinna sellaista vaaleanpunaista. Viime torstaina oli tosiaan se ultra ja laakari, jolloin tehtiin sisatutkimus. Laakari sanoi,etta saattaa vuotaa vahan ja niin vuosikin, perjantaina mulla tuli ruskeata vuotoa ja kerran jopa ihan verinen jalki jai paperiin kun kavin vessassa, su asti tuli pikkasen rusehtavaa tiputtelua ja sitten lakkasi. Kohdunkaula herkistyy niin, etta tiputtelu on aikam yleista. Kylla mullakin oli sellanen tunne, etta nyt tais kesken menna, itku tuli vessassa kaydessa, mutta ohi meni. Mulla myos ollut vahan mahassa nipistelyja mutta laakari ei kommentoinu niihin mitaab. Uskoisin, etta sulla kaikki ok, toivotaan niin!

Mia, mun kasittaakseni kystat on yleisia raskauden aikanakin, johtuu hormoneista, eika niille kai mitaan tehda. Sulla varmaan otettu verenkuva, siina ainakin tulee ilmi, jos tulehdusta tai jotain vakavampaa. eiko? Ilmoittele! Mulla otettiin viime to vaikka mita kokeita mm. hiv, kilpirauhanen jne. Toivottavasti mitaan erityista ei ilmene, mulla ei ole otettu verikokeita vuosiin.

Me kylla halutaan tietaa sukupuoli, joten sen nakee sitte 20 rv ultrassa.
Kaytteko hammaslaakarissa raskauden aikana, kasittaakseni puudutuksia ei suositella tehtavaksi raskaana oleville. Mulla on sika huono omatunto kun viimesesta hammaslaakarista on aikaa 2 vuotta...

t.Lavine 11+3

Alkuperäinen kirjoittaja tre:
Heippa ja onnea uudelle vuodelle!

Mulla on ensviikolla ensimmäinen neuvola-aika ja myös ultra. Viikkoja nyt tasan 11.
Tähän asti on menny hyvin tää raskaus mitä nyt itse pystyn tuntemaan, mutta yllättäen tänään tuli ruskehtavaa vuotoa ja ruskeita juovia ja punertavia hyytymiä vähän ja alaselkää sekä alavatsaa poltteli...olin jo lähestulkoon varma että pian alkaa älytön vuoto ja se on kesken sitten, mutta se loppu melkeen samantien? Ihmeellistä, ei oo aiemmissa raskauksissa kyl tällästä ollu. Mulla ainaki sellanen käsitys että kunnolla alkaa verinen vuoto jos on menossa kesken? Kertokaa kokemuksia jos oon väärässä? Vai voiko tää olla sitten alkava keskenmeno?

Oon niin kyllä asennoitunu tulevaan vauvaan ja kaikkea jo suunnitellut tulevan varalle etten missään nimessä haluaisi lastani menettää!!! Tympeetä... no jospa edelleenkin kaikki olis hyvin ja tuo vuoto olis limakalvoilta tulevaa...

t. tre 11+0

Assarille vastaisin, että kyllä hän voi synnyttää Helsingissä jos haluaa. HUS:n alueella saa valita missä synnyttää, jos raskaus ja muutenkin kaikki ok. Olet näköjään länsi uudeltamaalta, joten automaattisestihan synnyttäisit Tammisaaressa tai Lohjalla. Molemmaathan ovat varmasti jo pienuutensa vuoksi kotoisia paikkoja.
Ultraahan menet nyt varmaan jompaan kumpaan, joten siellähän voit kysellä lisää.

Kiitos vastauksesta, Sipuli! Nimenomaan en haluaisi Lohjalle tai Tammisaareen synnyttämään, siksi kyselen. Mutta pitää kysäistä huomenna np-ultran yhteydessä.

Mukavaa päivää kaikille!

T: Assari 11+6

Mun miehen sisko on synnyttänyt molemmat lapsensa Lohjalla. Toka meni ihan hyvin, mutta ensimmäisen kanssa oli ongelmia, ja lasta ei tajuttu heti alkaa hoitaa, mikä aiheutti parin kuukauden mittaisen tehohoidon tarpeen. Lapsi siis vietiin loppujen lopuksi Lastenklinikalle. Loppu hyvin kaikki hyvin, lapsi on hengissä ja ok, mutta mieluummin olen menemättä Lohjalle. Muutenkin vierastan Lohjalaista terveydenhoitoa. Tämähän on ihan makukysymys ja mulla aika pitkälti fiilispohjaista.

moikka kaikille pitkästä aikaa! Ja hyvää alkanutta jännittävää muutosten vuotta 2007!!
Mulla olis huomenna eka ultra ja jännitys ja odotus käy sietämättömäksi!
Olen aina ajatellut, etten ota sukupuolta selville, mutta nyt kummasti raskaana ollessa olenkin ajatellut, että olisi sittenkin kiva.
Olisi helpompi tehdä hankintoja ja sisustaa uuteen kotiin lastenhuonetta.
Mitenkäs teillä meni vuoden vaihteen juhlinta?
Oli aika outoa ottaa uusi vuosi vastaan selvin päin ja katsoa, kun muut örmysivät!
Oli kyllä ihana herätä ilman pahoinvointia ja pääkipua!

T: Jossu78 12+1

Hei!

Olen taustalla seuraillut keskusteluanne, mutta en ole vielä oikein uskaltanut liittyä joukkoonne. Olen myös siis raskaana ja laskettuaika vielä ainakin toistaiseksi on 21.7, joten tässä mennään raskausviikolla 11+3. Toivottavasti huolitte minut vielä ketjunne jatkoksi.

Assarille, olen itsekin Länsi-uudeltamaalta, ja synnytyssairaalan saa valita HUS:n alueelta. Muistaakseni vaihtoehdot olivat Lohja, Tammisaari, Jorvi ja naistenklinikka. Kättäri on tarkoitettu lähinnä pääkaupunkiseutulaisille. Itse valitsin Lohjan, vaikka olen myös ollut vähän kahden vaiheilla asian takia.....

T: Aamu73 11+3

Tervetuloa vaan mukaan Aamu73! Saa tänne tulla kirjottelemaan, vaikkei alusta asti oo mukana ollukkaan. Iteki edellisessä raskaudessa liityin ketjuun mukaan vasta viikolla 20. Tuuhan Jossu78 kertoo ultrakuulumiset heti huomenna. Mä totuin jo viime raskaudessa olee juhlapyhät selvinpäin. Nytteki ihailtiin pojan kanssa raketteja. Sai valvoo niin pitkään, ku ite halus ja kymmeneltä se halus nukkuu :) Kattelin kännistä ukkokultaani ja yheltä kyllästyin sen viskikola höyrysiin juttuihin. Painelin nukkumaan ja se sai jäädä haisee sohvalle yöx. Taitaa olla pikkujoulut joita ehkä seuraavaks pääsee ite juhlii... Vielä en oo niitä älyttömiä känniuniakaan nähny. Viime raskaudessa olin joka toinen yö tuhannen pätkässä ja poltin kartsan tupakkaa!

heinis vissiinki sitte 14+2

heips!
Täällä sitä taas saikulla. Selkä petti töissä lauantaina (vanha vamma kylläkin) ja toi mukanaan kovat kivut. Kävin eilen koittamassa töissä, mutta tänään hain sitten saikkua. Selästä johtuen (ilmeisesti) on nyt sitten kolme päivää vihlonut myös alavatsaa. En ainakaan ekasta raskaudesta muista näitä alkuaikojen kipuiluja vatsassa mutta voihan se olla että nämä kuuluu näihin seuraaviin raskauksiin, ainakin synnytys- ja jälkipoltot kuulemma kovenee lapsi lapselta! Nyt sitten odotan jännityksellä ensi viikon np-ultraa.

Joku kyseli tota sukupuolen kysymistä. Olin kans ajatellut että saattaisin kysyä, mutta kyllä nyt niin monella kaverilla on sattunut se väärin niin en halua olla sitten ns pettynyt kun vauva syntyy. Nyt viimeisinkin tapaus oli että lääkäri sanoi marraskuussa että selvä tyttö ja joulukuussa toinen lääkäri näki ihan selvän pojan ja nyt kun vauva syntyi vuodenvaihteessa se olikin tyttö! Toiselle kaverille puhuttiin joka ultrassa että se on tyttö ja poika sitten tuli. Ja aina sanotaan että tyttö ei ole 100% varma mutta poika on , mutta toi eka mainitsemani tapaus kaatoi nyt senkin väitteen! Joten päätimme että ei väliä, emme halua tollaista arpomista ja parempi olla tietämättä ennenkuin syntyy!

Heips,

Olen lähdössä reissuun muutamaksi päiväksi eli tulee taas tauko palstailuun :(
Tre, jos olet linjoilla, niin käyhän kertomassa mikä on tilanteesi!!! Eihän vuoto ole jatkunut? Oikein paljon tsemppihaleja!

Monsku 11+3

Hei
Täällä on aika monelle pientä alavatsan vihlontaa. Ilmottaudun mukaan joukkoon. Ajattelin jo tänään, että joko haen saikkua, mutta eiköhän tämä viikko mene, kun ottaa rauhallisesti.
Heikko olo on vielä kiusana, ja muutenkaan ei saa tehtyä mitään kotitöitä jotenkin vain on semmoinen saamaton olo. Itteä ottaa niin päähän ko kämppä on ko sotatanner.

Hei pistettäiskö muistin virkistämiseksi pieni kysely. Eli minkä ikänen, monesko lapsi ja onko mistä päin suomea esim. etelästä, pohjoisesta ym..
Itse olen 31 vuotias nuori nainen etelä-lapista, esikoista odotellaan lisäksi perheeseen kuuluu mies ja 12-vuotias koira. Niin ja laskettu aika on 19.7.2007
Koira hiukan jännittää miten se tuohon uuteen tulokkaaseen tulee suhtautumaan. Jos jollakin on kokemusta koiran sopeuttamisesta niin pienet vinkit on tervetulleita.
T.Sara 11+6

Hei vaan ! Mulla on nyt jostain kumman syystä käynyt kolme kertaa peräkkäin niin, että en saa viestiäni perille. Tympäisee ! Minä olen miettinyt tuon rakenneultran kanssa niin, että halutaan molemmat miehen kanssa tietää sukupuoli. Pääasia on tietenkin se, että on terve, etenkin kun jännitin alussa meneekö kesken, ja hermoilin koko ajan. Nyt en niinkään enää ole niin hermona, eli np-ultra rauhoitti. Tietty odotan rakenneultraa tosi paljon, kun siellä sitten selviää kuitenkin tarkemmin.Sitten kun tietää sukupuolen, niin on helpompi ostaa etukäteen vaatteita, ja varautua muutenkin. Esikoisen aikana kun ei edes tuota np-ultraakaan ollut sitten.Silloin kyllä en olisi halunnut tietääkään. Mies toivoo tosi paljon poikaa, mulle on molemmat vaihtoehdot yhtä lailla tervetulleita. Miehellä kun on se mielipide, että kun on aikaisemmista suhteista kummallakin tytöt, niin poika olisi ihan kiva. Esikoinen toivoi aluksi tyttöä, mutta nyt on sitten sitä mieltä, että mitä väliä, pääasia kun on terve.
Esikoinen täyttää tässä kuussa 15 vuotta, joten ymmärtää mistä puhuu.
Mulla nyt 13+5 JA np:n mukaan 14+2.

Terkut lumisesta metsasta. Kaytiin koiran kanssa vahan lumikenkaileen, ihan vaan hitaasti tallusteltiin, on sen verran makista, etta ei kunto viela kesta rehkimista. Nyt sitten poden taas paakipua, ei ole mennyt viela ohi huimauksen jalkeen.
Me ei haluta tietaa vauvan sukupuolta. Elamassa on niin vahan yllatyksia, etta halutaan jattaa se yllariksi. Me tahkottiin tata vauvaa yli 6 vuotta, joten ei ole valia kumpi sukupuoli sielta putkahtaa. Toki se helpottais vauvahuoneen teossa, kun just noita makkareita remppaamme. Paadyin antiikin vihreaan maaliin. Sit natit valkoset verhot ja jotain muuta kivaa, niin eikohan se mene muutaman vuoden seka tytolle etta pojalle.
Lavine, olet varmaan oikeessa noista kystista. Mulla oli yksi iso jo entuudestaan, mutta en usko etta tama on se sama, koska tuntuu niin selvasti. Yleensa kystat eivat tunnu paallepain. Jos se onkin tyra?! Who knows. Perjantaina saan kaikki verikoetulokset. Ne hivit ja hepatiitit ym verikokeet otetaan nykyaan kai kaikilta, joka on kylla hyva juttu. Taidan sujahtaa sohvalle Anna lehden kimppuun, ihanaa saada suomalainen lehti kerran viikossa, pysyy karryilla! T, Mia 13+6

Huomenta!

Np-ultra kahdeksalta, ei parikymmentä minuuttia vielä! Jännittää!

Sara75, mä olen siis 25-vuotias nainen Länsi-Uudeltamaalta, ja lapsi on sekä miehen että minun ensimmäinen. Yritystä ehti kestää vuoden verran.

Meillä ei ole koiraa, mutta pari kissaa, ja meitäkin vähän jännittää se, miten meidän hemmotellut katit suhtautuu vauvaan. No, eiköhän me olla sitten yhtä suurta perhettä:-)

Mukavaa päivää itse kullekin. Tulen myöhemmin kertomaan ultrakuulumiset. T. Assari 12+0

Yhteistyössä