Heinäkuun mammat 5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Assari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei
Voimia tre kuulostaa tylyltä, mutta toivotaan että kaikki on hyvin.
Itselläni on kyllä kans pieni keskenmenon pelko oireita ei ole, mutta jotenki se vain pelottaa. Tietysti, kun on kyse ekasta raskaudesta niin ei oikein tiedä minkälaisia kaikkien oireiden tulee olla ja koska ne menee niinko yli jonkin rajan.
Olen aika väsyny omaan työhön tai siis kerta kaikkiaan kylläintynyt. Jotenki sitä toivois jotakin muutosta työhön, mutta nyt tällä hetkelle minusta tuntuu että mahdoton ajatus. Toinen nainen on töissä semmonen 55-vee ja se on kyllä hankala joka asiassa. Saapa nähä mitä se sannoo ko se kuulee, että oon raskaana. Sanoinki miehelle kotona, että jos se alkaa mulle kiukuttelleen turhan takia niin mie haen saikkua.
Mulla on myös ollu semmonen olo välilä, että jos mie en olekkaan raskaan ei ole semmonen raskaana oleva olo. Vaikka kyllä sielä pitäis vatsassa joku möttiäinen asustaa.
No tulipa tässä vain valitettua omia asioita.
Mukavaa viikon alkua kaikille.
T.Sara 12 + 4

Tere

mitenkä teidän painonnousun kanssa? Mulla on noussu paino yllättävän nopeesti (oon kyllä syömällä sen saanut nousemaan) niin etten oo edes huomannut. Nyt tarttee rveta tarkkailemaan, ei oo hyväksi tällänen vauhti...millä te pidätte painon kurissa ja näpit irti pizzoista yms?

Heips.

En saanut tänään aikaa neuvolaan, tätsy meinas ettei kuulosta kovin huolestuttavalta koska viikkoja jo noin 12 niin hän uskoi että tämä on kiinnittymiseen liittyvää vuotoa, koska on alkanu ilmaantumaan 11-12viikolla. Tiedä sitten. Sanoi kyllä että jos vuoto lisääntyy tai jatkuu niin sitten hän voi määrätä mut lääkärille ultraan, ja tosin nyt illasta tuli taas vähän, mutta IHAN hitusen paperiin pyyhittäessä, siis verta. Nyt taas ei mitään tule, mutta alaselkää rupes juilimaan joku aika sitte vasemmalta puolelta.

Elikkä mää tiiänki todellisen tilanteen vasta tän viikon torstaina. Toivottavasti olis hyvin asiat vauvalla ja mulla...

Eikai sitte tuo alaselkäkipu viittaa mihinkään vakavampaan? ressi ku meinaa oikeesti hermostuttaa vaikka yritän relata, mut ei sille maha mitään.

Toivotaan kaikki parasta että saisin riemuita torstaina vauvan olemassaolosta eikä poissaolosta!!

Huomenta!

Hyvä Tre, että neuvolatädin mielestä asia ei kuulostanut vakavalta. Tietysti olisi ollut kiva, jos olisit saanut ultra-aikaa aikaistettua. Pidän kovasti peukkuja, että kaikki on ok!

Mulla ainakin alaselkä on ollut tosi kipeä, ja alavatsa myös vaihtelevasti. Uskoisin että on normaalia.

Mukavaa päivää kaikille!

T: Assari 12+5 (tai 12+4)

Kiitos assari!

Niin, eiköhän tämä oo ihan normaalia. Kuitenki kun alkaa miettimään niin vuoto on ollu erittäin vähäistä, en varmaan valehtele jos sanon että yhteensä on tullut semmonen ruokalusikallinen vuotoa.

Mutta onko teillä muilla vielä vatsa pyöristynyt minkä verran? Mulla ei ole yhtään mitään tapahtunut vaikka on jo 3kk kasassa. Neuvolan täti laski lasketun ajan mulle puhelimessa 28kierron mukaan eli sen mukaan la olis jo 18.7 mutta mulla on tosiaan pitempi kierto ja tiedän vielä tarkkaan hedelmöittymispäivänkin niin pidän kyllä kiinni siitä 24.7 :)

Eli olen jo yli 3kk menossa eikä mitään huomaa. Selälleen maatessa korkeintaan tunnen aamuisin kun vatsa on tyhjänä, sellaisen pienen pienen kohouman alavatsalla.

Voi hyvänen aika miten toivon pienen vauvani sydämen sykkivän kohdussa!

Moi taas!

Tre, mulla ei näy vielä missään. Tai se näkyy, että olen lihonut ihan kauheasti ja sen myötä on tullut vyötärölle lisää. Vauvamasua ei valitettavasti vielä ole:-( Odotan kasvavaa mahaa kuin kuuta nousevaa!

T. Assari 12+5

Ei mullakaan vielä mahaa oo. Pikkasen alkaa vyötärö painaa tavallisissa matalalantioisissa farkuissa, mutten vieläkään mammiksiin joudu siirtymään. Mä kun luulin, et tokassa maha tulee aikasemmin näkyviin ja musta tuntuu, et esikoisesta oli jo pieni näkyvä maha tässä vaiheessa. Selällä ku makaa saa vedettyä kaiken muun sisäänpäin, paitsi pienen pienen kovan kummun alamasulta. Löysää on kertyny jonkin verran mahan kohalle ja se kyllä seistessä pullottaa, mut se on silkkaa läskiä! Että ei sitä raskausmahaa vielä kaikilla oo :)

heinis 15+1

Heippa kaikille!
Tänään oli eka lääkäri neovola ja kuulin ensimmäisen kerran sydänäänet. Olinhan jo ultrassa nähnyt sydämen sykkivän, mutta oli ihana myös kuulla se. Syke oli 150, eli ihan ok.
Hemoglobiini oli noussut 150;stä 155:n eli ei ole ainakaan raudanpuutetta!
Mulla paino on noussut alusta n.3 kiloa, muuta luulisin sen olevan ihan polttamisen lopettamisen ansiota (toivottavasti)! Täytyy kyllä myöntää, että olen syönytkin ihan hyvin!
Onneksi painoindeksini oli juuri siinä rajalla, ettei tarvitse mennä sokerirasitus-testeihin.
Mulla on jo masua jo kyllä näkyvissä. Napit auki istun töissä. Ehkä pitäisi käydä mammavaatteita kattomassa...

jossu 13+0

Hei kaikki ja Assari erikseen !Luitko sunnuntain Hesarista jutun Valkokaulus kiristää ?
Tämä on mun henkilökohtainen mielipide, että työpaikkoja menee ja tulee, ja kun on tosi tiukoilla, niin siinä loppuu sitten itse, ja työnantaja löytää loppujen lopuksi sitten siihen tilalle toisen. Työelämässä ei korvaamatonta työnantajalle olekaan. Kokemusta on työpaikkalääkärin pakottamisesta s-lomalle, kun meni vähän liian lujaa.
Kun ollaan kuitenkin kaikki vielä suhteellisen nuoria, niin minä laittaisin kuitenkin painavalle puolelle puntariin tämän vielä syntymättömän, ja sitten kaiken sen mikä on kaikkein tärkeintä. Kuitenkin se ,miten itse koet asiat , on tärkeintä.
Jaksamisia !
Tänään 14+4 tai 15+1

Yhteistyössä