Heinäkuun mammat 7

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heinis07
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tervehdys kaikille!

Lavine, mä olen johdon sihteeri isossa kansainvälisessä yrityksessä. 25 % mun töistä on "perinteisiä" sihteerintehtäviä, 75 % erittäin vaativia, vastuullisia ja aikaavieviä projekti- ym. töitä. Minkä alan hommissa te muut olette?

Voi, mäkin odottelen innolla vauvan liikkeiden tuntemista! Mahtaa olla ihanaa!

T: Assari 16+6
 
Työasiasta:
Eli mulla on oma yritys liikunnan ja lihashuollon parissa. Olen myös mieheni firmassa auttelemasassa (laskutus ja tarjousten tekemistä ym.), kun aikaisempi koulutukseni on tekniikan saralta :). Se hyvä puoli on, että on oma yritys, että se mahdollistaa tällä hetkellä vapaapäivän myös viikolla ja voin jäädä äippälomalle jo maaliskuussa. Ainut vaan, että oma yritys on itselleni todella tärkeä ja haikein mielin jätän sen toisten haltuun vuodeksi (ainakin suurimmaksi osaksi :)).
 
Mä olin johtohommissa ;) Työskentelin johdinsarjojen parissa, kunnes lomautettiin elokuussa -04. Sen jälkeen oonki viihtyny kotiäitinä. Hienomekaanikoks valmistuin -98 ja työharjottelun kautta vakiduuniin. Vähän jänskättää, miten sitä sitte parin vuoden päästä osaa hakee jonnekki töihin. Työhaastattelussa en oo eläissäni ollu ja siis yhessä paikassa kuus vuotta töissä. Tuntuu niin typerältä mennä ens kuussa jollekki ilmottelee töihin, et "jään" kesäkuussa äitiyslomalle! Suurin osa johto- ja toimistohenkilökunnasta vaihtu fuusion myötä, joten ne ei tunne mua ja mä en tunne niitä. Oon siis lomautettuna hoitovapaalla ja taas jäämässä äitiyslomalle...

Kyllä ne liikkeet alkaa Assari sullaki kohta tuntumaan! Viimeistään rv 20 paikkeilla =)
 
Heips!
Mulla alkaa olla kans jännät paikat: huomenna aamulla ois se hiton 2tunnin sokerirasitus ja arvaan jo nyt että narahdan siinä kun oli viime raskaudessakin raskausdiabetes. Ja yäks, sitten jos tässä on kaksi arvoa kohollaan joudun 24h seurantaan, eli toisin sanoen sairaalaan yöksi. Ja se on ihan yäks!!!! Vaikka sairaalakammo meni suurin piirtein ohi jo esikoisella (kun olin yli kuukauden sairaalassa), mutta tää on ihan eri asia, joudun paikalliseen pieneen/ahtaaseen sairaalaan tavalliselle osastolle eli siis mummojen sekaan... ja tietysti ero esikoisesta edes yhdeksi yöksi tuntuu pahalta!
Onko muita jotka joutuu sokerirasitukseen?

Tosi tylsää ja inhottavaa kun ulkona on noin kylmää...ei pääse mihinkään, autokaan ei suostu liikahtamaankaan, no jotain positiivista ettei tarvinnut edes töihin lähtee tässä pakkasessa. Esikoinen alkaa kyllä hyppimään jo seinillä kun sisällä ollaan koko päivä!!! Mites muut pärjää pakkasilla???

Kissafriikki 16+2
 
Hei vaan !

Juu. Vauva liikkui ja heilui ultrassa vilkkaasti, ja kaikki oli kunnossa. Lääkäri sanoi, että keskittyy rakenteiden tutkimiseen, kun mies kyseli sukupuolta. Sanoi, kuiteski, että vaikuttaa...., mutta ku kääntyi sitten just ja napanuora meni jalkojen välistä , niin väitti, ettei uskalla sanoa sitten mitään, että 50 % varmuus . Eli ei sitten saatu vielä tietää, jos joku tuosta höpinästäni mitään käsitti.
Rakenneultra on sitten 23 pvä. Olen todella helpottunut , koska vauva on aika varmuudella terve. Nyt sitten oikeasti saan keskittyä odottamiseen, ja sehän on niin , että jos ja kun äiti on onnellinen , niin on vauvakin.
Ja sitten viikot varmistui että;
tänään 18+5
 
Kiva, etta Weralla kaikki hyvin ultrassa. Mulla oli eilen rakenneultra, vauvelilla oli kova meno paalla, hyva, etta sai kuvat otettua. Oli mahtava nahda kuinka selvasti esim selkaranka nakyi. Sitten tuli ikava soitto laakarilta, etta pitaa menna heti tanaan vastaanotolle ja tiesin heti etta kyse on verikoetuloksesta. Onkohan se jollain seulonta nimikkeella suomessa, triple screening tai sinne pain taalla, eli downin synroomaa katotaan. Tulos oli siis 1 suhde 113 verikokeessa. Niskapoimu ultrassa se oli jotain 1 suhde 400. Mita siis nyt. Tarjoavat lapsivesitutkimusta, mutta en tieda uskallanko ottaa sita riskia. Harmittaa, etta menin koko veritestiin, koska niissa voi kuulemma olla niin paljon heittoja! Oli englantilainen lekuri ja sanoi, et uk;ssa ollaan jatetty tuo testi pois, just ton virheellisyyden vuoksi. En tieda, tiistaina pitas lahta lomalle, kiva miettii nyt tata juttua. Vaikkakin yli kuuden vuoden "vauvanteko" prosessin jalkeen en ole valmis tekemaan keskeytysta...eli taidan jattaa ohutneulanaytteen valiin. Mita muut olette mielta?
 
Olen nyt viikolla 18+6 tai no ultran mukaa 19+1 :) Mietin tässä vain kun mulla pistelee kohtuun välillä! Eikai ne oo supistuksia? Oon koittanu levätä ynnämuuta, ja ei ne kestä kun sen sekunnin pari, pistot siis. Masu on ihan normaali, turvotusta tosin on :)
 
Mia, mulla on 3 tuttua (yksi taalla) jotka on ton testin jalkeen menneet lapsivesinaytteeseen ja kaikilla on terveet lapset. Se on iso paatos kylla...(siis jo sen lapsivesinaytteen ottaminen)

Heidi, mullakin mahassa valilla pistelee, siis aika terava kipu jonka aikana ei voi liikkua, menee yleensa ohi niin nopeesti kun on tullutkin? Ehka kuuluu asiaan..
 
Lavine, mietin tuota testia viela, koska suosituksena on kai tehda se viikoilla 14-16. Ja kun tullaan lomalta olen jo viikolla 20+. Menen kuitenkin maanantaina keskustelamaan asiasta. En usko, etta olisin valmis keskeyttamaan enaa raskautta vaikka siella jotain nakyisikin. Eriasia niilla, jotka raskautuvat helposti. Yritan viettaa rentouttavan loman rannalla liikaa miettimatta.
 
Hei
Ihana vapaapäivä sain siivottua vihdoin ja viimein. Nykysin on ollut niin vaikea alkaa tekkeen mitään isompaa kotisiivousta on vain laiskottanut niin vietävästi. Huomenna lähen sitten vähän shoppaileen lähikaupunkiin.
Täällä lähti sitten 18 viikko ja kovasti odottelen pikkuisen ensimmäisiä liikkeitä. Ainakaan vielä en ole ollut tunnistavinani liikkeitä. Aika vaikea hahmottaakin, kun ei osaa niin kauheasti kuvitella miten ne tuntee.
Pitäs vissin ens viikolla yrittää kertoa pomollekkin niin saadaan alkaa ettiin mulle sijaista töihin. Saa samalla opettaa sen uuden työntekijän niin, että se voi tuurata toisen naisen kesälomankin.
Äitiyslomahan alkaa näillä näkymin joskus juhannuksen kieppeillä. Ajattelin säästää kaikki lomat sinne loppuun niin saa nauttia elämästä pikkuisen kanssa kotosalla.
Kovasti halluttais jo jotakin vauvahommeleita vähän laittaa ja ajattelinkin, että jokohan sitä uskaltais jotakin pientä ostaa jo tulokkaalle. Ainakin pittää alkaa vähän katteleen, jos löytäis alesta tai tutuilta jotakin pikku tavaraa suht edullisesti.
T.Sara
 
Moi!

Terveisiä täältäkin pitkästä aikaa. Eilen neuvolan lääkärissä ja kaikki ok. Vauvan sydämen syke 145-150. Joku sanoi, että tuosta pystyis ennustamaan jo, et kumpi tulee, mut mene ja tiedä.

Meillä täällä ei ole rakenneultraa, mikä on mun mielestä tosi tylsää!!! :(

KISSAFRIIKKI: mä olen menossa kans sokerirasituskokeeseen, mutta vasta viikolla 26. Mites sulla on se jo nyt?

Eipä tässä muuta tällä kertaa!
 
Mulla oli se jo nyt (viikoilla15-16) kun edellisessä raskaudessa oli raskausdiabetes. Ei ilmeisesti mennyt hyvin nytkään, ensi viikolla kuulen mitä niistä seuraa. Paastoarvo oli 5, 1h 10, 2h 8!
 
Heippa, täältäkin pitkäst aikaa taas..miulla on alkanut vko 18+1 ja on semmoset kivut tuolla vatsassa että huh huh:( kohtua kannattelevat siteet kuulemma venyy...sattuu niin pirusti, varsinkin iltasin.. JA on pikkanen alkanut potkimaankin, tuntuu välillä sellaisia töytäsyjä..:):) ihanaa.
 
Aurinkoiset talvipäivän terveiset kaikille!

Olen kotona tämän päivän, kuume nousi eilen. Aamulla oli vielä lämpöä, mutta nyt tuntuu paremmalta ja siivosinkin äsken koko asunnon:-) Ei tarvitse sitten huomenna siivota niin paljon (meillä on lauantaisin siivouspäivä).

Kysymys: kun olen nyt 17+1, niin olenko kahdeksannellatoista viikolla? Ja katsonko raskauskalenterista viikkoa 17 vai viikkoa 18? Olen miettinyt tätä jo tosi kauan!

T. Assari 17+1
 
Moikka!

Ja terveiset täältäkin rakenneultrasta. Aamulla olin siellä ja kaikki oli hienosti, niin kuin pitikin. Ihanaa! Vauva vain majaili niin kovin alhaalla, että oikein häpyluuhun sattui, kun kätilö yritti saada vauvelin päästä kuvia ;) Ihmekös, kun on tuntunutkin, että kuvittelenko vain vai onko vauva alhaalla...

Ihanaa Mannis, että sielläkin tuntuu jo vauvan liikkeet. Itse olen niitä välillä ihmetellyt ja välillä taas ei tunnu mitään. Ehkäpä se vaikuttaa, mihin kohtaa se siellä huitoo ja potkii. Kova meno oli ainakin ultran aikana, sitten kun heräsi. Ja suukin kävi, kun joi lapsivettä... Aika suloinen ja yritti kai imeä peukaloaankin. Tämä äiti on onnesta soikeana :) Varpaatkin näyttivät niin suloisilta.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Voikaa hyvin!
 
Ihanaa, varmasti tai onkin tuo vauvan näkeminen masussa..kun se siellä telmii:) Mekin ollaan mietitty että pitäiskö sinne rakenneultraan mennä vai ei. Toiset sanoo että se on kannattava ja toiset taas sanoo ettei se ole mikään tärkeä..

Assari; juu olet viikolla 18.ainakin niin mie ymmärtäisin kun on vkoja 17+
 
Ai niin onko kellään tullut mtn ihme mielitekoja?
Mulla on tullut sellainen, et on melki joka pvä saatava jäätelöä:) yksikin päivä hain kaupasta viisi erilaista jäätelöä:D ja toinen mieliteko on ananasmurska:D
 
Assari: pampersin sivuilla ainakin näyttää viikkoa 19, ku on viikoilla 19+0 - 19+6. Mutta esim. vau´kirjan vauvan odotus kirjassa lukee: "19. viikko raskaus 18 viikosta 0 päivästä 18 viikkoon ja 6 päivään". Ota näistäkin nyt selvää! Mä ainaki oon vaan viikolla 19 ja maanantaina viikolla 20. Sen mukaan noita juttujaki luen.

Ei ollu esikoisestakaan mitään mielitekoja, mut eilen tuli kaupassa ihan tajuton purkkihernekeiton himo!!! pakko varmaan joku päivä ostaa... Makeeta tekis joka päivä mieli, mut se nyt ei oo mitenkään outoa mulla.

Vauva on eilisestä asti ollu ihan villinä. Vähän väliä muksii. Tääkin pelkää iskää ;) eilen ukko koitti kolme kertaa illalla mun käskystä mahaa ja joka kerta vaavi oli ihan liikkumatta. Heti ku iskän käsi lähti, alko myllerrys. Sängyssä ku olin alkamassa nukkuu (olin selällään) se muljahti jotenki tosi inhottavasti. Joko se työns päätä tai peppua mun navan alapuolelle, tuntu ihan kova kumpu ja tuntu että mahanahka repee. Tää on niin ihmeellistä, ku esikoisesta en tällasia tuntenu ku loppuvaiheessa. Illalla alko pelottaa, jos tuolla onki lapsivettä liian vähä ja siks tuntuu näin selvästi kaikki. Onneks asiat selvii tiistaina siellä rakennenultrassa.

heinis 19+4
 
Moi!

Mitä meinaatte, uskaltaako vielä rv 26 lentää? Työnantaja ehdotti ulkomaankeikkaa.. Toisaalta ei kyllä edes huvittais lähteä. Mutta vissiin vasta rv 28 tarvii lääkärin luvan.

Piri
 
liberon sivuilla lukee näin:
Laskettu aika: 23.7.2007
Olet viikolla: 17
Olet kuukaudella: 4
Raskausviikkojen ja –päivien määrä: 16 viikkojen 4 päivien

Näin monta päivää synnytykseen: 164
 
Kiitos kaikille vastauksista! Olen siis nyt viikolla 18:-) Kivempi ajatella niin, tuntuu että olis pidemmällä!

Nyt alkoi muuten jännittää se rakenneultra, joka on vasta kahden ja puolen viikon päästä. Toivottavasti kaikki on hyvin!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

T: Assari 17+1
 
Heippa!
Taas olisi kysyttävää teiltä kokeneemmilta. Mulla kun noita liikkeitä alkoi tuntumaan tossa viikon alusta ja maanatai ja tiistai oli olikein tuntuviakin (luulin jo, että ne tuntuisivat ulospäin). Nyt liikkeet ovat olleet aika vähäisiä ja heikonlaisia. Onkos tää teidän mielestä ihan normaalia. Mulla rakenne ultra olis kahden viikon päästä, joten siellä kyllä viimeistään näkee onko kaikki kunnossa. Vähän vaan huolestuttaa.

Tänä aamuna oli pitkästä aikaa aamusta vihlontaa vatsassa, joten ainakin kasvua alkaa tapahtua taas. Paino alkaa muuten nyt nousta. Kilo on tullut tällä viikolla aamupainoon lisää ja kaksi kiloa alhasimmasta painosta :).

Heh, eilen hokasin yhden "hauskan" jutun. Eli meillä miehen kanssa kun oli tossa kuusi vuotta sitten vuoden ero päällä, tapailin yhtä toista miestä, joka tällä hetkellä asuu samalla paikkakunnalla. Nämä kaksi miestä ovat toisilleen jotensakin tuttuja, joten mun tämä pikainen suhde oli miehelleni erosta huolimatta aikas kova pala. Tästä asiasta ei olla sen koommin puhuttu kun päätimme palata yhteen. Nyt meillä ja tällä toisella miehen avovaimolla on kolme viikkoa väliä lasketuissa-ajoissa, joten pienellä paikkakunnalla ollaan mitä ilmeisimmin samassa synnytysvalmennuksessa ja hyvässä lykyssä samaan aikaan laitoksella :). Toivottavasti näissä tilanteissa on muita pariskuntia mukana :).... Että tällasta tänne päin :)
 
Ei hätää aamu. Vauva pääsee kääntyilemään ja jos selkään töytäilee, ei se tunnu. Liikkeitä pitää säännöllisesti tuntea vasta viikosta 36 eteenpäin. Siihen on vielä aikaa :) Kyllä se sitte taas tuntuu, kun kääntyy potkimaan ja hakkaamaan mahaan.
 
Nostelen sen verran, ettei pudota 2.sivulle, ja kysyn kuinka moni on jo kertonut töissä vauva uutiset? Mä en vielä, pitänee jo ensi viikolla harkita asiaa kun sitten jään talvilomalle ja sit menis jo aika pitkälle kertominen. Mites muut?
 

Similar threads

A
Viestiä
112
Luettu
3K
H
H
Viestiä
110
Luettu
3K
H
H
Viestiä
117
Luettu
2K
H
H
Viestiä
117
Luettu
3K
H
H
Viestiä
125
Luettu
4K
A

Yhteistyössä