Heinäkuun mammat 8

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Assari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei
Aamulle onnittelut Onni-pojasta. Itse taisin tuntea eilen eka kerran liikkeet nyt olen taas yrittäny bongata niitä täytyy vain opetella tunnistaan ne oikeasti. Kyllä minua vähän hymyilytti pienet hipaisut vatsan sisällä jännän tuntonen. Tuntu mukavalta.
Niskapoimu ultrassa kätilö sanoi, että heinäkuussa on tulossa paljon vauvoja. Toivottavasti sinne nyt sitten mahtuu. Kiireisenä aikan nopeuttavat sitten kotiutujia. Vähän arveluttaa miten sitä sen pikkuisen kans pärjääpi kotona. Kaikki kylvetykset ja vapan vaihot ja arki yleensäki. Eiköhän se luonto opeta siinä samalla.
 
Terveiset karibian auringosta!
Aika janna, etta rakenneultrassa kerrottiin jo sukupuoli. Mina sanoin siihen mennessa, etta emme halua tietaa etukateen ja hoitaja sanoi, etta ei tarvi pelata, etta sita ei voi varmasti tassa vaiheessa viela nahda. Ilmeisesti myohemmassa raskausvaiheessa voi olla varma sukupuolesta, eli oliskohan se 4d ultra.
Lavine, miten siella menee, toivottavasti paremmat kelit kun taalla, taas sataa vetta ja vain 7 lamminta, plaaah. Onneksi sai olla viikon rannalla ja uiskentelemassa, syotya tuli kylla kahden edesta, kuten all inclusivessa yleensakkin. Mutta pitaa ottaa nyt vahan kevyempi linja:-) T, Mia 21+0
 
Rakenne ultrassa kai kerrotaan aika vaihtelevasti tuosta sukupuolesta... Jossain paikassa ehdoton ei arvailuille ja jossakin sanotaan jos varmaksi näkee...Keiltämättä vähän kyllä kiehtoo ajatus että sais tietää... Mutta enemmän kyllä jännittää ja toivoo että kaikki rakenteet olis kohdillaan ja hyvin, sukupuoli on aivan toissijainen juttu... Mutta toki sitäkin miettii. Täällä on ainakin 25 astetta pakkasta, hyi! Koiran kanssa lenkillä jäätyy nenä ja tuntuu että koirakin nostelee pidemmillä lenkeillä tassujaan kun paleltaa, heh! Nyt hetken saa rentoutua enne kun taas huomenna jatketaan pakkailua ja sunnuntaina sitten tosiaan muutetaan...

Pakkasterveisin, Karvakuono 17+6
 
Moi! Tervetuloa karvakuono! Taallapain menee ihan ok,liikkeita alkanut vahan tuntumaan, pari kertaa sellainen molskahdus tuntunut ja jos laittaa kaden mahalle niin silloin tuntuu selkeammin, etenkin iltapaivisin. Mulla ultra ens ke ja halutaan tietaa kumpi on, jos nakyy. Mun laakarissa maksais 4D 100$ ja vakuutus ei siita korvaa yhtaan, tuskin mennaan,koska koko raskaus muutenkin aika kallis vakuutuksenkin kanssa .(2500-3000$)

Mia, oliko hyva reissu, missapain olitte? Taalla etelassa lammot hipoo kahtakymppia nyt, viime viikolla oli tosin viela pakkasta muutamana aamuna. Olen parin viikon paasta lahdossa Suomessa kaymaan,toivottavasti pakkaset hellittaa. Olen taalla pohtinut vaunu/ratashankintaa. Onko Kanadassa tutut Bugaboo rattaat, niita jopa harkitsin, mutta hylkasin, kun maksavat niin alyttomasti. Yhta Gracon mallia katselin,mika lahinna vastaa suomalaista matkaratasta. Siina mallissa saa selkanojan ihan alas, eli pienenkin vauvan saa makaamaan selallee, malllissa on myos kumirenkaat (mika ehdoton jos viemme ne Suomeen joskus). Taalla on heina-elokuussa niin kuuma, ettei vauvan kanssa tule varmaan paljon ulkoiltuakaan, saas nahda alkaako seinat kaatua paalle. Toisaalta, eihan Suomessakaan voi talvella vastasyntyneen kanssa menna ulos jos pakkaset hipoo -20 asteessa.

Viikonloppuja kaikille!
 
Pikainen käynti täällä. Meille kätilö sanoi rakenneultrassa, että ei lähde arvuuttelemaan sukupuolta jollei ole ihan varma. Nyt kuitenkin saatiin sellanen kuva, missä napanuora ei ollut lähimainkaan ja jopa maallikko pystyi sanomaan kumpi siinä köllötteli :). Eli saatiin eka itse katsoa ja arvata, jonka jälkeen kätilö totesi, että poika se todella on. Sanoi vielä, että kuusi vuotta on tehnyt näitä eikä kertaakaan ole mennyt arvaus pieleen, koska jos on epävarma, ei sano sukupuolesta mitään.
Ensi viikolla voisi jo mennä katsastamaan joitain vaunuja ja tavaroita. Nyt kuitenkin lauantain viettoon ja salille hikoilemaan :)

aamu73,
 
Onnea aamu73:lle pojasta :)

Itse tunsin eilen liikkeitä, vauva selvästi vaihtoi asentoa ja vatsa liikahti kivasti, samoin tunsin pieniä hentoja potkuja alavatsalla. Nyt tää alkaa tuntua todelliselta. Vielä pitää odotella rakenneultraa nii ehkä selviää syy verenvuotoonkin. Onneksi se on loppunu, olen sellaset 2viikkoa ollut vuodoitta. En osaa olla siitä kyllä huolissaan. Se tietenki vähän tympii jos istukka on edessä eikä siirry missään vaiheessa pois siitä, niin joudutaan sektio tekemään...Sitä en missään nimessä kyllä halua!!!! Kyllä alateitse synnyttäminen on kaikista paras vaihtoehto, siitä toipuukin niin hyvin.

tre 19+5
 
Huomenta
Täällähän alkaa kohta kaikilla tuntumaan liikkeet. Minullakin tosiaan pari päivää sitten nyt yritän niitä sitten jo bongaillla ihan tosissaan.
Mulla on se rakenne ens lauantaina ja ajatttelin sen jälkeen mennä kans kattoon vauvalle vähän isompia hankintoja vaunut ja ilemisesti täytyy myös ostaa se turvakaukalo. Pikkuhiljaa alkaa mietityttään miten sitä pientä vauvaa oikein osaa hoitaa. Toivottavasti heti kotiutumispäivänä ei ole kauheaa vierasryysistä oven takana.
Jännitää kyllä hiukan, että ehtiikö talo valmistua ennen vauvaa vai joudutaanko tulemaan tähän pikkukämppään aluksi lapsen kanssa.
Onneksi on kesä niin pääsee hyvin vauvan kanssa ulos talvella tulis kyllä tässä kämpässä mökkihöperöksi.
Keittiö alkaa olla valmiiksi suunniteltu tässä odotellaan vain tarjouksia ja sitten täytyy jo päättää niin ei jää viimetinkaan sitten. Ens viikolla menen pohjapiirustusten kans värikauppaan ja katellaan sitten talon värimaailma valmiiksi niin on sitten sekin hoidettu.
 
Moi!

Kiva kuulla teidän rakenneultra juttujanne. Täällä Keski-Suomessa vaan valitettavasti säästetään ja rakenneultraa ei ole, eikä enää mitään muutakaan ultraa. Itse olen kyllä vähän miettinyt, että pitäisikö mennä yksityiselle. Mitä mieltä olette? kananttaako?

Sukupuolikin olisi kiva tietää, mutta toisaalta lastensairaanhoitaja tuttuni on sanonut, että ei sitä 100% varmasti voida sanoa, kuin vasta sitten kun lapsi on syntynyt. Että on itse mm. nähnyt sellaisia tilanteita, joissa aamupäivällä lääkäri oli ultrassa sanonut että tyttö tulee ja kun perhe seuraavana yönä synnytti, niin tulikin poika.

Täällä vatsa jo vähän pömpöttää, mutta ei vielä paljoa.

Mites sinne hotmailin linkkiin pääsee? Yritin laittaa sähköpostia, mutta miten niitä muita viestejä pääsisi lukemaan?

Piri

 
Tere kaikki

oon tässä lueskellut teidän muiden rakenneuä juttuja...mä käyn yksityisellä neuvolassa ja ultrissa kun sieltä IVF:n myötä ollaan lähtösiä. Askarruttaa vaan se, et käytiin melkein 2 viikkoo sit rakenne uä:ssä eikä lääkäri kertonut muuta kun mittas pään-, vatsan ympäryksen ja reisiluun pituutta...ei mitään puhetta istukan olinpaikasta onko se edessä vai takana, ei mistään sydänläppien näkymisestä tai muustakaan mitä teille muille on kerrottu...Nyt mietin et pitäsköhän mun yrittää päästä kunnalliselle rakenneuä:hän jos siellä olis perusteellisempaa. En tosin tiedä kuinka se onnistuu kun en käytä kunnallisen neuvolapalveluja muutenkaan... Osaako kukaan neuvoa?

Mm... 21+4
 
Lavine; noista vaunuista/rattaista. Kattelin netista noita Bokaboo rattaita, mut en pida eturattaista, eivat valttamatta hyvat, jos aikoo lumelle. Kaupungilla noita nakyy ja ovat tosiaan arvokkaat. Olen paatynyt Mountain Buggy merkkisiin, suomalaisella ystavalla on sellaiset, ja olen niita testaillut, ja ovat parhaan mita olen nahnyt/kokeillut. Niihin saa myos koppa osan jos haluaa, mutta meilla myos pitka kesa, joten en aio hankkia. Kannattaa surffailla netissa ja katsoa saako teilta niita. (hih, oletan etta olet dallasissa ja olen kuullut etta hyvat shoppimahdollisuudet, jos olet siella, olen tulossa kevaalla ehka piipahtamaan eraan suomituttavan luona:-)
Paatin, et en lahde kaymaan suomessa, kun lento on niin pirun pitka, toi 7 tuntia koneessa oli jo ihan tuskaa selalle ja massulle. Meilla siis menee ens jouluun suomilomat. Hei onnea ultraan, se on ihan mielenkiintoista nahda, vaikkakin tuntuu, et pisu tulee korvista, kun siina makaa! Meilla ei ole kai edes tarjolla 4d ultraa, joten ei edes tarvi miettia, mut tuskin olisin muutenkaan mennyt. Just luin lehdesta, et muutan vuoden paasta tulee uusi veritesti, josta nakee jo 8 viikolla Downit ym eli ei tarvi enaa odottaa pidemmalle ja arvailla pitaako testi paikkansa vai ei. Vaikka kylla ma luotan siihen niskapoimuun, et en ole sita veritestia enaa miettinyt. Mahtavaa, etta noita testeja pystytaan kehittamaan tolle tasolle. Tsemppia! -mia
 
Alkuperäinen kirjoittaja Assari:
1.7. Heidi21, Lappi, esikoinen
2.7. Heinis 26v. Hyvinkää, toinen
3.7. Mm 25v. Helsinki, esikoinen
5.7. Kaisla 28v Helsinki, esikoinen
6.7. Mia 33v Kanada, esikoinen
6.7. Wera, toinen
7.7. Kirppu 32v. toinen
9.7. Neksu 26v. Helsinki, toinen
10.7. Mk77 29 v. Keski-Suomi, toinen
11.7. Mannis 23v. Päijät-häme, esikoinen
12.7. Tiitu 35v. toinen
14.7. Tööötti 30+, Pirkanmaa, toinen
15.7. Aamu73, Uusimaa, esikoinen
16.7. Cilja, 32v, Pirkanmaa, esikoinen
17.7. Jossu78 28v. Keski-Uusimaa, esikoinen
18.7. Niiskuli 29v, Riihimäki, toinen
19.7. Monsku, 27v. Helsinki, esikoinen
19.7. Sara, 31v, Etelä Lappi, esikoinen
20.7. Assari, 25v. Länsi-Uusimaa, esikoinen
20.7. Tre, 27 v., kolmas
20.7. ELO 24v. kolmas
21.7. Lavine 28v, USA, esikoinen
23.7. Limee 24v, esikoinen
23.7. Kissafriikki 26v, Itä-suomi=MKs, toinen
26.7. Piri 33v, Keski-Suomi, esikoinen
28.7. Karvakuono

Ajan tasalla ollaa :D
 
Hei ! Käytiin perjantaina sitten rakenneultrassa. Kaikki on hyvin, eikä tarvitse enää ainakaan sitä asiaa pelätä. Jotenkin se liikutti mua siellä niin, että tuli kyyneleet silmiin, kun näin pienen nenän, suun , silmäluomet. Siis se kaikki siinä pienessä ihmisessä.Ja kuinka siro olento mun sisässä on. Voi ihme ! Laskettu aika pitää paikkaansa, ja painoa pienellä on 370 g. Mies oli ihan innoissaan siellä, ja kätilö joka ultras , hikeentykin vähän, kun mies tiiraili sukupuolta niin , että hyvä kun ultran näyttöruutu ei kipannut. Sukupuoli selvisi sitten lopullisesti, mutta ei olla sanottu sitten kuin esikoiselle, ja ystäväperheelle, kun niiltä ei voi mitään salata, kun ollaan niin tiiviisti yhdessä.Mä olen onnellinen kaikkien meidän palstalaisten puolesta, että ollaan päästy tänne asti, ja kaikilla on asiat olleet ihan hyvin rakenneultrassa.
Surua tunnen kaikkien heidän vuokseen, joiden raskaudet menivät kesken.Heille kaikille toivon voimia ja jaksamista, sekä uskoa siihen että kyllä se vielä onnistuu.
Onnistuihan se sitten lopulta minunkin kohdallani.
Vauva potkiskelee tällä hetkellä, ja lähden sohvalle pitkälleen.
Olen joutunút parina päivänä ottamaan päikkärit, kun on alkannut väsyttää niin julmetusti. Huomaan , että nyt on alkamassa raskaudessa uusi vaihe. Tästä eteenpäin on sellainen tunne, että todella "kantaa " lasta.En ole vielä ehtinyt käydä siellä heinikset palstalla, mutta yritän ehtiä sinnekin jossain välissä. Täytyy vaan lukea ohjeet sitten miten sinne kirjaudutaan.
T. Wera 21+2
 
Weraa aloinki jo vähä kaipailemaan :) Hyvä, että kaikki kunnossa. No, kumpi siellä näky???
Niin ja tosiaan onnea aamulle tulevasta pojasta!

Mm: Eikö yksityisellä tuu leimaa neuvolakorttiin? Kauan sua ultrattiin? Meillä ultra kesti vähä yli puol tuntia ja siinä ajassa katto kaiken mahollisen. Oisko se lääkäri voinu ne kattoa, muttei vaan kertonu, mitä kaikkea kattoo? Kannattaa varmaan soittaa sairaalan äippäpolille ja kysyä oisko aikoja rakenneultraan. Kait säkin oot oikeutettu kuitenki kunnallistaki puolta käyttämään.

Palailen huomenna neuvolakuulumisten kera!
heinis 21+6
 
Hei
Jotenkin tylsä sunnuntai käytiin tuossa vähän kaupoissa tekeen pieniä ostoksia ja veljen lapsia kattoon. Nyt tuntuu jotenkin sunnuntai pitkältä. Loppuillasta alkaa tuleen sitten se töihin lähtö stressi. Pitää vissiin alkaa tekeen eväitä ja lähteä käyttään koirus ulkona ja pikkuhiljaa alkaa laitteleen levolle.
Mies on ollu vatsataudissa toivottavasti itse olen välttyny siltä.
Miten teillä onko teillä raskausaikana loppunu motivaatio töistä?
Mulla on mukavat työkaverit ja muutenkin ihan mukavaa töissä, mutta nyt on alkanu oikeasti kyllästyttään. Uutta työpaikkaa ei kehtaa nyt tässä vaiheessa hakea, eihän kukkaan hullu ota töihin raskaana olevaa naista.
Joko teillä pitää neuvolaan ilmoittaa se lappu mihin laitetaan nimi ehotukset? Olettako miettiny nimi asiaa kuinka kovasti? Joko äitiyspakkaus lappunen on laitettu kelalle? Mulla on nyt se nimilappunen ja ens kerralla ilmeisesti saan ne laput jotka laitetaan kelalle. Varmaan ihan mukava, kun saa sen äitiyspakkauksen pääsee kunnolla hypistelleen ja laittan vauvalle kamppeita.
No ei muutakako eiväitten tekkoon ja koiran kanssa kartanolle.
 
No hei !
Siis , me pidetään ainakin jonkin aikaa salassa kumpi on tulossa. Sisko lähetteli just myös viestejä, kun yritti udella vaikka miten kumpi on. Pysyn tai yritän pysyä jämäkkänä asian suhteen. Mm: lle ! Eikö nyt ole tullut sellainen suositus , että kuntien on tarjottava kaksi ultramahdollisuutta asuinkunnasta riippumatta.Kannattaa ottaa selville
asia. Mehän ollaan tehty niin raskauden alussa, että kun mua hermostutti niin käytiin yksityisellä, ja sitten tietenkin kunnallisella , ja neuvolakorttiin on merkitty kaikki tiedot. Eihän se, että käyttää yksityisiä palveluita, sulje ketään pois kunnalliselta puolelta. Ei niin edes saa tehdä . Kaikilla meillä on oikeus kunnalliseen äitiyshuoltoon.
Siksihän meillä on nuo julkiset terveyspalvelut, että sillä taataan tietty tasa-arvoisuus meidän kaikkien kesken.
 
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Ihanaa kuulla, Wera, että rakenneultrassa kaikki hyvin!

Mulla on ultra huomenna heti aamusta, ja jännitän ihan kauheasti! Ja pelkään, että mitä jos kaikki ei olekaan ok.

Laskin perjantaina Kelan sivuilla uudestaan äitiysloman alkamista, ja sain selville, että lomani alkaakin jo 14.6., ei siis 20.6., kuten olin aiemmin laskenut. Tuohon alkuun vielä tältä vuodelta kertyneet pekkaset, niin loma alkaa 7. tai 8.6.,joten mulla on siis enää kolme kuukautta töitä! Jesh!

T. Assari 19+4
 
Huomenta !

Assari, tiedän tunteen , kun tuo r-ultra on noin lähellä, että sitä on niinkuin tulisilla hiilillä siihen asti. Niin, mä meinasin muuten pyörtyä siihen tutkimuspöydälle tutkimuksen lopuksi. Menin ihan hikiseksi, ja sanoin, että mulla in huono olo.
Kätiö käski nousta istumaan , ja silloin alkoi pimetä. Se tunne meni sitten siinä ohi,
ja sain jotain sokerilitkua juotavaksi. Meidän piti miehen kanssa mennä sen jälkeen syömään vähän fiinimmin, mutta kun multa meni ruokahalu, niin sitten käytiin leivoskahveilla. Mun tuttu sanoi, että se on aika tavallista , että tulee huono olo ultrassa kun mahavärkki on kuulema aika herkillä tässä vaiheessa. Eka kerta mulle kylläkin, mutta mun mies sanoi,että mä varmaan jännitin niin paljon sitten , että onko kaikki hyvin. Haettiin eilen sitten hoitopöytä, vaikka ensin ajattelin, että sitä en tarvi.
No, siinähän kävi, että kun tutuntuttu oli kysynyt, että tarviiko kukaan, niin en malttanut olla menemättä katsomaan. Ja pitihän se sitten ostaa.Sai kyllä niin halvalla, että ei ole sijoitusongelmia sen jälkeen kun ei itse tarvi. Kierrätykseen sitten vaan hyvällä omatunnolla. Että tästä ne hankinnat sitten alkaa pikkuhiljaa.
Lakanoita/pussilakanoita ajattelin ostaa silleen, että kun tarjouksessa vastaan tulee,
niin hankin. Mulla alkoi äitiysloma muistaakseni 30.5.

T.Wera 21+3

 
Huomenta,
Onnittelut aamu73:lle pojasta! Weralle myös onnittelut vauvelista ja siitä että kaikki on hyvin!
Mulla olis iltapäivällä rakenneultra!Ihanaa, vihdoin!
Liikkeitä tuntuu täälläkin vihdoin joka päivä alavatsassa, mutta heti kun laitan käden vatsalle, liikkeet loppuu!
No, palailen huomenna ultrakuulumisieni kera. Toivottavasti kaikki on hyvin..

Jossu 19+6
 
Kiitos heinikselle ja Weralle avusta. Soittelin N-klinikalle joka meillä on lähinnä ja sieltä sanottiin et mä olen myöhässä et siellä ensimmäinen ultra tehdään 8-12 vko ja toinen 18-20 eli eivät suostu mua enää sinne ottamaan.
Noh, ehkä mä tyydyn sitten siihen yksityisen puolen lääkärin ultraan, onhan se kuitenkin myös ammattilainen ja onhan se varmasti kattonut kaikki tarpeellisen mut mä en oo vaan älynnyt kysyä eikä lekuri oo tajunnut kertoa.
 
Moi!

Meillä täällä Keski-Suomessa ei kyllä tehdä kuin yksi ultra, eli taitaa ne suositukset olla vaan suosituksia. Täällä syntyy niin älyttömästi vauvoja, että kaikki kunnat eivät edes järjestä perhe/synnytysvalmennusta. Meidän kunta onneksi joo, mutta yhden illan verran.

Mä oon miettinyt tuota rakenneultraa, mutta pitäis mennä yksityiselle ja puoliso on sitä mieltä, että onko se niin välttämätöntä. Liikkeet ei vielä tunnut ja sen puolesta musta tuntuis, että ois ihan kiva nähdä, miten siellä voidaan, mutta entäs sitten jos sieltä selviääkin jotain ikävää, niin en mä kyllä varmasti haluaisi tätä raskautta poikkikaan laittaa.

Mä oon jäämässä äityislomalle 20.6, mutta pidän kans lomaa alta pois, eli töistä jään pois jo 24.5.!!!!!!!!!!! Eli ei oo enää kauaa! Ensi viikkokin on lomaa, niin sittenhän sitä ollaan jo maaliskuun puolessa välissä, kun olen töissä jälleen!

Piri
 
MOi!

Kiva löytää teitä muita heinä-odottajia! Mahtuuko vielä mukaan? Lueskelinkin jo teidän muiden kuulumisia, tässä lyhyesti pieni esittely itsestäni. Asustellaan pk-seudulla, laskettu aika on 19.7. Esikoisemme on 2,5 vuotias eli toinen on nyt tulossa ja tää raskaus on kyllä totaalisen erilainen ekaan raskauteen verrattuna! Vielä pari viikkoa sitten olin iltaan asti pää vessanpytyssä, mutta nyt alkaa jo tuntua siltä, että pääsee vihdoin nauttimaan raskaana olosta ja huono olo alkaa helpottamaan!

Sain sen kuvan, että teillä on jo yhteinen palsta perustettu, saisinko vielä sinne osoitteen?

terv tintti+lillesyster 19+4
 
Ihana kuulla että sulla Wera oli kaikki kunnossa rakenneultrassa:o) minul se vasta edessäpäin, ja sitä jännityksellä odottelen. Huomenna olis neuvola sitten pitkästä aikaa..

TinttiJ: ja toki aina mahtuu mukaan, tervetuloa:o) ja tarkoitat varmaan meidän spostia, se osoite on heinikset07@hotmail.com ja sitä kautta saat sitten varmaan sen salasanan sinne..
 

Similar threads

H
Viestiä
127
Luettu
4K
A
H
Viestiä
110
Luettu
3K
H
H
Viestiä
117
Luettu
2K
H
H
Viestiä
117
Luettu
3K
H
H
Viestiä
125
Luettu
4K
A

Yhteistyössä