HEINÄMAMMAT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uusin

Vieras
Meni jälleen kerran sata rikki. Laittelin laskettujenaikojen perään oikeita synnytysaikoija =). Ehdotelkaa jos olisi selkeämpi ja parempi vaihtoehto merkata noita oikeita synnytyspäiviä.

1.7 Tähtis, 3., Lohjan aluesairaala
1.7Unikko 1,TYKS
2.7 iida 2,L-PKS *kaksospojat 7.5
2.7 Sussu, 1., TYKS
4.7 Anniida, 1., kätilöopisto
4.7 Orkidea, 1., Vaasan keskussairaala *syntyi poika 10.6
5.7 Kata, 4., KHKS
6.7 Minni,3,Hyvinkää
7.7 Anni, 1., TYKS
9.7 Liinu, 1., Naistenklinikka
9.7 He1ni80, 1., TAYS
11.7 Anne, 1., Kotkan keskussairaala
11.7 Minnea, 1., TAYS/ Vammala
11.7 Katja, 2, Hyvinkää
13.7 Tiikeri, 1., Vammalan aluesairaala/TAYS
14.7 TANJA-24.v, 1.,kuopion kyssi
14.7 Iitu, 1., PHKS
15.7 Muju, 1., OYS
16.7 Mami, 1., Hyvinkää
16.7 Eikka, 1., Etelä-Karjalan aluesairaala(Lappeenranta)
17.7 Mari, 1., L-PKS
17.7 Hanna, ., Naistenklinikka
17.7 Kesä, 1., Kätilöopisto
18.7 Hillakka, 1., OYS
18.7 Mamá, 1., TAYS
18.7 Rouva27v., 1. Kirkkoniemi, Norja
19.7 Heltzu, 1., TYKS
19.7 Kati, 1., Hyvinkää
20.7 Odessa, 1., OYS
21.7 Tiiti-73, 1., Kätilöopisto
23.7 Moona, 1., OYS
23.7 Rusina, 2., OYS
23.7 Iines, kys
26.7 Mare, 3., SKS (Savonlinna)
26.7 Niina, 1., KAKS
26.7.Tiiti-75, 2., PHKS
26.7. Katjuska, 1., Jorvi
27.7 SOhvi, 1., Savonlinna
27.7 Lentsu, 1., Kätilöopisto
28.7 Pia, 1., Naistenklinikka
30.7 Mamma78, 1., Kätilöopisto
31.7 Manni, 2., MKS
31.7 Taina, 1., Naistenklinikka
31.7. Kukka, 1., Kätilöopisto

Toihan on oikein hyvä!!!=)
Mulla on täällä ollut vaiherikas päivä.Käväisin jo synnärillä.....
Onneks pääsin vielä takaisin,meinasi iskeä jo paniikki siellä käyrällä ollessa.
Siis....Mulla eilen ja tänään tiputellut lapsivettä.Tekivät parikin tikkutestiä ja kumpainenkin värjäytyi vähäsen,eli lapsivettä sieltä oli tullut.Mutta sanoi kätilö että jos ois kunnolla mennyt,väri olis koko tikussa.Eli mulla kalvoissa ylempänä kai joku reikä joka lorauttelee välillä vettä.Ja nyt ootellaan joko kunnon kovia supistuksia tai kunnon vedenmenoa.Nii,ja eilen aamulla tuli keltasta,paksua limaa kai se limatulppa.
Sanoi ettei nyt tarvi jäädä sisälle sairaalaan vielä kun ei kunnolla menny vedet.Hyvä niin!!!
On vaan niin epätodellinen olo,ettei nyt vielä voida lähteä synnyttämään,vastahan mä tein sen raskaustestinkin!!!
Niin nopeesti mennyt aika ja nyt tajuan vasta että aika on ihan nurkilla.

Viime yön nukuin melkosen hyvin,en valvoskellut ollenkaan.Supistuksia oli alkuyöstä,mutta ei niin kovia että olis pitänyt hereillä.Päiväunetkin otin tänään,tiiä koska saa taas nukkua jos lähtö tulee!!!!

Huijui,pitäkää peukkuja etten nyt ihan vielä lähdä,kiire mulla ei ole ollenkaan.

Jalat ristissä,kata tasan 38

Pidän peukkuja sulle Kata, kylläpä aika rientää, sulla jo viikot noin pitkällä eli nyytti saattaapi tulla minä hetkenä hyvänsä:)

Itse olen kans täällä yrittänyt hillitä vähän touhuja, ettei kaveri ihan vielä tulisi, sitä mieltä oli eilen tätikin neuvolassa, että olisi hyvä vielä pysytellä sisäpuolella. Tänään on ollutkin hieman helpompi päivä, supistelujen yhteydessä ei ole tuntunut enää sitä menkkamaista jomotusta ja levossa ei ole tullut oikeastaan ollenkaan. Pidetään täälläkin peukkuja, että kaveri viihtyisi vielä muutaman viikon:)

Mukavan aurinkoista illan jatkoa kaikille ja vointeja!
Mare 35 tasan

Niin se vaan aika rientää... Täällähän alkaa jännittävät ajat yhdellä jos toisella olevan käsillä. Meillä melko rauhallista masuasukin kanssa. Supistukset kyllä vaivaa, mutta eivät onneksi vielä kivuliaita niinkään. Selkää jomottaa ja suonenvedot vaivaa vieläkin, mut aika helppoa toistaiseksi. Vähän nuo helteet tekee olon tukalaks kylläkin... Esikoisen kans nuo ulkoilut käy pikkuhiljaa voimille... Turvotusta ei vielä niin pahasti kuin ekan kanssa vaikkakin kiloja tullut n.13. Ei voi mitään, kait ne siit taas lähtee pikkuhiljaa... Koittakaa jaksaa masujenne kanssa vielä vähän aikaa! Tiiti-75 rv35+1

huomenta!

Tähän asti aika on mennyt niin nopeasti että ei tosiaan ole paljon kerenny miettimään et kohta se vauva syntyy.
Eilen jouduin synnärille syynäykseen jatkuvien kramppimaisten vatsakipujen vuoksi jotka osoittautuivat vatsataudiksi, voi ei, eli täällä siis sairastellaan. mutta sinänsä oli huojentavaa saada tietää vauvan hyvästä voinnista ja koko olisi nyt n. 2650g. raivotarjontaan oli jo kiinnittynyt. Lisäksi siinä sivussa varmistui et tytön tyllerö sieltä tulee:)
Tänään on ohjelmassa synnäriin tutustuminen, tai sit huomenna...
Hauskaa miten sitä onkin muuttunut ainaisesta aamutorkusta täysin aamuvirkuksi,täytyy lähteä aamupalan tekoon, onko muuten uusia vauvan saaneita heinämammoja??
Kuulemiin!

Moona 35+4

Täällä mahan kanssa pyöritään vielä!!Yön nukuin,jo toisen peräkkäisen tosi hyvin.Mies sanoo että tyyntä myrskyn edellä...Ei pahoja supisteluja ollut,jossain vaiheessa havahduin kun kiristeli mutta uni jatkui siitä huolimatta!!JA aamu 8 asti nukuin.On tää ihanaa!!!

Onnea Moona tulevasta tytöstä,on se jotenkin hauska kun tietää kumpi tulee vaikka jännitysmomentti säilyy kyllä loppuun asti!!Mun mielestä vaavista tulee enemmän persoona,kun tietää onko tyttö vaiko poika.
Hyvän kokoinen on tytteli,meillä oli samankokoinen 36 viikolla.

Painosta joku kyseli vanhassa ketjussa,mä olen nyt aatellu että nautin täysin siemauksin tästä kun ei kiloja tule vaikka kuinka yrittäis.Pakko olla hormonien säätelemä juttu,meinaan kyllä tällä syömisellä pitäis kiloja kolista.Ja nimenomaan yritin sen 10 saada.Ja 4,5 kg vasta tullut.Ymmärtäis jos olis ylipainoa,mutta olin jo ennen odotusta hoikka ja kilot vaan karisee.
Päätin etten stressaa siitä enää,syödä mussutan minkä kerkeen ja nautin siitä!!!

Nyt jatkan siivoiluja,on kavereita tulossa kylään!!
Katoin listasta että meitä heinämammoja on vaikka kuinka,aktiivisia vain ihan muutama.Musta on ihana lukea teidän kuulumisia,on kuin olis ystävä aina lähellä!!!=)

kata 38+1

Mulla taas olo on ku rantautuneella valaalla (ja ulkonäkö myös). Mies on ollu nyt pari päivää töissä ja vaikka onkin tehnyt lyhyempää päivää (7-15), niin kyllä on ottanu voimille välillä touhuta tuon esikoispojan kans. Mullahan on edelleen se lepopakko päällä, mutta eilen illalla lähdin sitten ulos koirien kans, kun mies ja poika menivät käymään meidän tontilla. Mulla oli koko tunnin ajan maha aivan kivikovana vaikka kävelin niin hitaasti, että sääsketkin ehti otsasta syödä! Vauva painui niin alas, että oon kulkenu niinku pingviini sen lenkin jälkeen. Huomenna äitipoliaika ja saa taas hieman lisätietoja onko kohdunsuu auennut enemmän ja mikä jättiläinen mun mahassa on. Moona: kiva että teillekin tulee tyttö! Se odotus tosiaan konkretisoituu kun tietää kumpaa sukupuolta odottaa :) t.Rusina 35+4.

Kuulumisia TAYSista, jouduin eilen tänne kovien suppareiden takia. Luulin tai olin jo ihan varma että nyt se sieltä ulos tulee, oli supparit sitä luokkaa. Alko eilen aamul viideltä nopeina 1-2 min välein. Suihkussa kestivät kauemmin, liikkeessä en niitä aina tuntenu oli vaan tasasen kurja ja tuskanen olo. Mut klo 12 ku yritin levätä olo vaan paheni niin lähettiin sairaalaan. Onni että sisko oli jääny yhdeks ylim yöks meille vkonlopun jälk. Supparit paheni autossa ja niit tuli 5 min välein. Mut sairaalassa kohdunsuu oli muuttumaton, joten odotin lekuria. Kesti 3h sen tulo ja supparit oli jo tosi kipeitä. Tutkimus ok, ei synnytys käynnissä. Kohdunkaulaa 1,5-2 cm jäljel ja sormelle väljästi auki. Tutkimus sattu ihan pirusti ja supparit paheni hirveiks. Makuultaan oli kamala olla sydänkäyrässä, itkin vaa. Joten antoivat lääkettä.

Jatkuu.. Kirjotan puhelimella ja joutuu pätkiin. Antoivat supistusta estävää lääkettä puol kuus, onni ja autuus sain levättyä sen vaikajan 2-3 h. Jonka jälkeen supparit pikkuhiljaa palas mut ei yhtä kipeinä. Jäin seurantaan yöks ja sain nukuttua :). Suppareita tuli yöllä ja aamulla säännöllisesti mut ei kipeitä. Kohdunsuu edelleen samanlainen. Odotan ukko-kultaani töistä ja pääsen kotio. Kätilö veikkas kovien kipujen johtuvan endometrioosista ja et vois syntyä 2 vrkn aikana. Mut lekuri sano et voi mennä viikkojakin. Olo on kuin ois yhen synnyttäny, kivut oli kamalat joten epiduraali tuli vakavasti harkintaan! Painoarvio oli 2,6 kg ja viikkoja 37. En tiä oliko la ja ma shoppailuilla osuutta tähän. Rasitin itteeni ma tosi paljon ku olin jo ennestään väsy. Mut oli niin äly kivaa olla siskon kans et mitään en kadu :). Tiikeri rv37

moi,

täällähän kohta alkaa heinävauvoja tupsahdella enemmänkin. Jännää! Mä olen varmaan niitä viimeisiä, kun la on kuun lopussa ja vauvakaan ei vielä tunnu kiinnittyneen paikoilleen vaikka raivotarjonnassa oleskeleekin.

Mun paino on nyt noussut suunnilleen 10 kg. Mukava asia on se, ettei sitä näy muuten kuin masussa, no ehkä vähän lantiolla ja reisissäkin ;) mut, who cares...

Kävin tänään ostamassa liivinsuojuksia ja vauvalle pari tuttia, vaikken niille tuteille paljon käyttöä toivo, mutta parempi varautua, kun kaveri on molemmissa ultrissa aina maiskutellut peukaloaan... Parempi tutti kuin peukalo. Ostin myös apteekista sitä tissirasvaa, eli Lansinoh rintavoidetta. Kaveri suositteli sitä, pysyy nännit kunnossa, kun käyttää tota rasvaa, sillä sitä ei tarvitse pestä pois kun imettää ja pieni 10g:n putkilo kestää ikuisuuden. Hintaa putkilolla oli n. 9 euroa. Kannattaa kuulemma ottaa sairaalaan jo mukaan, tosin sairaalassakin niillä pitäisi olla sitä, mutta hyvä varautua. Nyt täytyisi joku päivä ottaa projektiksi rintapumpun ja pullojen pesu, ettei sitten sairaalasta tullessa tarvitse niitä pesemään.

Ai niin eilen saatiin vaunut ja nyt ne nököttää työhuoneen nurkassa, voi aina välillä vähän harjoitella tuota työntö hommaa!

Jään tässä odottelemaan tuleeko lähiaikoina ilmoituksia syntyneistä heiniksistä!

Katjuska + kaveri 35+1

Pitkästä aikaa taas pääsi koneen ääreen niin oli kiva lueskella muiden mammojen kuulumisia.Meillä tulikin yllättäen Helsingin keikka kun toisella pojalla löytyi rutiini tarkastuksessa kasvain munuaisten vierestä jonka jälkeen tuli seuraavalle päivälle lähtö helsinkiin ja kasvain leikattiin 3.6 leikkaus meni hyvin mutta poika sai keuhkokuumeen jonka takia helsingissä oltiin kauan elikkäs toissapäivänä päästiin kemiin ja eilen vihdoin saimme molemmat pojat kotiin!!Nyt on ihanan rauhallinen hetki kun kaikki lapset nukkuvat!!Koittakaahan tulevat mammat nauttia tulevasta juhannuksesta ja rentoutua!!

niin teillehän tosiaan on kanssa tulossa tytöt,kata ja Rusina.
Saas nähdä miten meidän heinamammojen kohdalla käy kun kesäkuulaisissa näyttäis enemmän olevan poikia:)

Tiikerillä siellä tukalat oltavat,ihme että sait suppareiden estolääkettä kun mulle ei annettu enää rv:lla 34 vaan lääkäri sanoi että sillon ei enää estetä jos syntyy,mutta hyvä jos saat vauvan vielä sisällä pidettyä.Kata oot kyllä missimitoissa,tänään kävin neuvolassa ja paino noussu kaikkiaan 18 kg!Kyllä kauhistuttaa mihin vielä mittari värähtää.Vähän on tullu peppuun ja reisiin,jonku verran turvotusta mut suurin osa edessä,sivuprofiili peilissä kun kohta kaatuis eteenpäin.Kaikki näyttäs olevan ok.Äsken kasattiin pinnasänky,kyllä tuli söpö.Tiiti -75,olikin väliä kun viimex kirjotit,mietin jo mitä teille kuuluu.Lahden katukuvassa näkyy tosi paljon olevan naisia pieniin päin.Tiiä vaikka mekin ois nähty jossain...Huomena rv 37+0.

Kiva kuulla Iidankin kuulumisia!!!Ja hienoa että leikkaus meni loppujen lopuks hyvin ja kotio pääsitte.

Tiikerille,voi hurja,vaan onneks pääset kotiin vielä!!Melkoisen taajaan tullut sulla supparit.Hassua ettei sen enempää vaikuttaneet kohdunsuun tilanteeseen.

Mulla tosiaan huomenna öitipolikäynti,vähän jäniittää mitä sanovat kun valkuaista virtsassa ja pääsärkee sekä pientä turvotusta,mutta ei pahaa vielä kun sormuksetkin voi olla sormissa vielä.Pahaa oloa ollut,omituisesti kuvottanut ja palleasta eritoten.Oiskohan närästystä...

Nyt sauna päälle ja lekottelemaan sinne!!HEippa!

Onnittelut Orkidealle =), olisi mukava kyllä kuulla että miten synnytys meni. Toivotaan että Orkidea jaksaa jossain vaiheessa tulla kertomaan.

Ja Katalla ollu myös jännät paikat, jokohan kohta alkaa tapahtuun ? =)

Ja muillekin oli tapahtunu paljon, jaksamista kaikille!!

Joku kyseli painon kehityksestä, mulle tullu nyt varmaan 14 kg rv 37. Ja tuntuu että ei ainakaan vähene tuo painon tulo kun jätskikin on niin hyvää ja grillailu kivaa.

Oli tosiaan aika kamalaa eilen illalla, turhauttavaa kärsiä kamalista suppareista ilman mitään vaikutusta. Sain sen supparin estolääkkeen sen takia kun synnytys ei käynnistyny ja mä en kestäny enää kipuja. Ei ne muuten sitä lääkettä ois antanukaan mutta kun ei käynnistyny niin ei. Kätilö sanoi että lääke ei vaikuta jos oikeesti synnytys käynnissä, mutta lieventää supparit jos ne ei oo oikeita synnytyssuppareita. Hyvä niin pääsin tuskistani.

Nyt kotona ja masu on kovin arka, otan jussin tosi iisisti! Onneks ukko kotona maanantaihin asti, ni ei tarvi yksin olla. Toivon todella että tommosia lähtöjä ei enää tule, sit kun tulee niin sais vaavi myös syntyä. En voinu tajuta että tommostakin voi olla. Kuvittelin että säännölliset monta tuntia kestävät todella kipeet alle 5 min välein tulevat supparit ilman muuta liittyy synnytykseen. Onko muilla kokemusta tommosista? Vaikka eihän se haittaa että vaavi vielä kerää painoa =)

Nautitaan jussista =)!!

Yhtä kokemusta rikkaampana Tiikeri

Moikka Iitu! Juu, jäi vähäks aikaa nää kirjoittelut kun oli äiti ja mummi kyläilemässä... Olen havainnut myös tuon odottajien paljouden vai kiinnittääks siihen vaan enemmän huomiota, tiiä sitä. Hyvinpä täällä voidaan. Eilen oli neuvola ja pitäis olla kaiken ok. Luojan kiitos vaavi pysynyt oikein päin. Ja paino samassa kuin 2 vk sitten. Verenpaine oli vielä laskenu entisestään eli nesteytystä pitäis lisätä. Viimeisetkin turvotukset hävis tänään, jee. Ei vaan masuasukki anna nukkua vaan melskaa kaiken yötä. Kait hän kohta rauhoittuu, onhan tuo kello jo puol 4 eikä silmällistäkään vielä nukuttu. Mut onneks on päiväunet mahdolliset tuon likan kanssa. Ehkä me ollaan törmätty jossain, paljon mahdollista. En kyllä käy juuri keskustassa. Asuin ennen Hollolassa ja muutin vasta vappuna Lahteen. Tiiti-75 35+2

Mä täällä tuskailen taas näiden suppareiden kanssa. Heräsin puoli ysi semmosiin tuskiin että, en ensin tajunnu että supistaa aattelin vaan että vatta muuten särkee (se kun mulle niin tavallista). Mutta kun ylty vaan niin nousin ja huusin ukolle että mee lämmittään geelipussia. Hirvee olo! Sen jälkeen on tullu vaan tasasen tuskasia suppareita, ei niin hirveitä kun se eka. Tai mistä tiedän oliko eka, siihen vaan heräsin.

Tää on taas samanlaista kun ti aamuna, suppareista tulee tasasen tuskanen ja kipee olo, ettei niitä enää osaa laskea. Nytkin särkee etureisiä ja vatsaa kokoajan, välillä pikkasen enemmän mutta ei niin selkeesti että osais rytmin laskea. Tiistainakin menin sairaalaan ihan ymmälläni että en tiedä kuinka paljon ja usein supistaa, oon vaan tosi kipee enkä pysty lepään yhtään. Sit ne laitto käyrälle ja tulihan suppareita alle 10 min välein.

Neuvolasta piti vielä kertoa, kun viimeks olin huolissani vatsan kasvusta niin nyt oli kasvanu 2 cm =). Ja synnytyssuunnittelussa kun lekuri sano mun vattaa pieneks ja vauvaa pieneks 2,2 kg. Niin neuvolassa sanoi että ihan normaali (argg kun sattuuu...), nykyään vaan kuulemma totutaan niin isoihin äiteihin ja masuihin ettei enää tiedetä mikä on normaalia =). No keskikäyrällä ja heitellen ylä ja alakäyrällähän mä olen kokoajan masuni kanssa ollu. Ja vaavia kun tunnusteli niin sano että hänen mielestä on isompi kun 2,2 ja ti kun ultrattiin niin arvio oli 2,6... Jee!!

Mä en usko että nää supparit mua mihkään vie, vasta kun jotain vuotoo tai lapsivettä tulee niin uskon. Nää vaan kiusaa mua ja kiduttaa piru vie!! Mutta jos en kestä kotona niin eihän siinä muu auta kun sinne sairaalaan taas =(

Tarvii koittaa sitä suihkua kohta jos ei helpota..

Tää kirjottelu helpottaa kun saa purkaa ajatuksia, ukkokin kun vaan nukkuu... zzzz...

Joku kerto gefilus tuotteista että kannattaisi käyttää. Mä olen ottanu Rela-tippoja, joita saa apteekista(kai vähän vastaavaa). Sisko kun on farmaseutti niin mulla kaikkea tuo ja suositti noita, niitä nyt syödään (ei maistu miltään) 5 tippaa/pva loppuraskaus ja vaaville jatketaan antamista kun syntyy. Pitäis auttaa vatsavaivoihin sun muuhun.

Nyt vähän helpompi olo hetkeks huh!

Oli muuten hyvä ku tiistaina alko viideltä ne supparit ja kun en pystyny oleen paikoillaan. Niin aloin pakkaan viimeisiä kamppeita sairaalakassiin. Leikkasin muovifroteen sänkyyn ja vaunuihin yms. Ihmeesti tuli tekemistä kun tajus että se voi vaikka tänään syntyä =). Vaavin nimetkin oli vielä vähän epävarmoja esitietolomakkeelle mutta sitten ne oli siihenkin vahvistettava. No lomake jäi sairaalaan ja siellä ne tiedot mua odottaa.

Nyt on kämppä ihan hyrskyn myrskyn kun sisko ja sen mies oli viikonlopun ja tuo lähtö meni sairaalan kautta. Mutta en pysty tekeen mitään, pakko vaan kattoo läpi sormien. Kukkapenkitkin rehottaa rikkaruohoja ja niitä pitäis kastella sun muuta mutta kun en pysty.. Ukko tekee minkä ehtii ja jaksaa sekä komentaa mua lepäämään. Tää nyt on tietty ymmärrettävää tässä tilassa mutta ittee vähän ärsyttää kun ei mihkään pysty. Onko tää mun viimeset 3-5 vkoa tämmöstä? Aikansa kutakin, kyllä se vaavi sitten palkitsee kun viimein ilmaantuu =)

Taidan mennä aamupalalle..

Tiikeri,mulla oli sillon pari viikkoa sitten se yksi yö kun 2,5 tuntia tuli supparit noin 5 min välein,välillä tiheämpään,tuntu ettei yx ehi ees kunnol loppumaan kun uus alko.Ei ne järkyn kipeitä olleet mut silleen etten saanu nukuttua ja ikävästi tuntu selässä.Seuraavana aamuna kävin äippäpolilla ja ihan oli kaikki ku pitikin,vähän kohdunkaula lyhentyny.Taitaa kohdut harjotella tulevaa oikein urakalla,turhaa vaa tuollanen kärsimys,sais sitten syntyä ettei montaa kertaa tarvi tuskailla.Tiiti-75,vai ei ole sulla paino noussu toisin ku mulla,aikasemmin siitä jo kirjotin?Millanen sulla oli ensimmäisen synnytys?Mä kävin aikasemmin usein keskustassa kun tykkään shoppailla(kenkäfriikki)ja meiltä lyhyt matka sinne mut nyt on jo olo niin tukala etten juuri käy kun ruokakaupassa,sielläkin avomiehen kanssa.Onnex hänellä eka viikko kesälomasta menossa,on seuraa eikä tarvi yxin olla.Eipä ehdi takas töihin menemään mikäli vauva syntyy niiku on laskettu,jos reilusti yli menee niin sitten työt ehtii alkaa ennen isyyslomaa.Täällä joku mietti kumpia heiniksille syntyy,jotkut oottaa tyttöä,meillä se on pieni mies...

Niin kai tää sitten ihan yleistä on. Työkaveri puhu että yleistä kuulemma sekin et joutuu vkoa ennen synnytystä sairaalaan suppareiden takia. Kuulostaa kamalalta.

Äsken oli pieni tauko tässä olossa mut nyt taas hirvee olo. Kai ne supparit siellä jyllää mutta eivät selkeesti kerro koska tulevat ja menevät. Kai se on sinne suihkuun lähettävä kun sitähän ne aina ekana äippäpolilla suosittavat.

Tää läppäri mukavasti lämmittää reisiä ja helpottaa särkyä. Onneks ukko on kotona, enkä päästä sitä mihkään ennen ku tää olo helpottaa. Kovasti kun olis lähdössä jotain pelliä vääntään johkin verstaalle... saa odottaa. Ukon syytähän tää kaikki kun on mut tähän tilaan saattanu ;)

Huh, huh...

Heippa kaikki heinikset! Täällä 38+6 ja terkut neuvolasta. Sf-mitta oli romahtanut viikossa 32:sta 29:än, vauva on laskeutunut niin vauhdilla, onko muilla tullut notkahdusta käyrään? Mun verenpaine oli 94/61, huh huh, ja hemoglobiini 113, vähän kyllä onkin hutera olo taas vaihteeksi. Mulla on tullut painoa tähän mennessä tasan 10 kilsaa, siten että ekoina kolmena kuuna keräsin viisi ja loppuaikana on kertynyt hitaasti loput viisi. Mulla ei ole ollut merkkejä synnärille lähdöstä, vaan eihän niitä merkkejä välttämättä tulekaan ennen tositoimia. Välillä on kyllä poltellut ohimennen oikein hurjan kipeästi, mutta ei mitään säännöllistä. Mulla on nyt projektina isyyspakkaus...kivaa hommaa, suosittelen! Ihania aikoja ja siunausta toivon meille kaikille heinäemoille...ja mukavaa juhannusta!

Heippa,kivaa paljon ootte kirjoitellu,mä en nyt ehdi lukaseen niitä,äkkiä kerron päivän tapahtumant.Kirjotusvirh voi olla,supistaa niin saa#""#¤sti!!
Eli aamul peiliin katon,naama turvoksis ja yöllä karmee jysäri.Soitin synnäril ja sinne lähettiin.Tutkittiin mahd raskausmyrk ja sanovat et vois jäädä sairaalaan;En kyllä kun kaik näytti suht ok:lta.Kun lekuri teki sisätutkimuksen,oikein ankannokalla katto,otti näytteenkin oliko lapsivedet meneet niin iitä alkoi.Meil 60 kilsaa kotiin,koko matkan 5 minsa väkein pirun kipeitä ja niitä edellee,.Pakataan ja lähetään takasin jos ei nyt tunnissa laannu.Oli kanavaa 2 cm ja kohdunsuu kokonaan auki pari senttiä.Autsis,menee juss tässä kipuillessa!!!

Jos ei kuulu mitään,ollaan vauvaa hakemassa.Ai juu,kokoarvio tytöstä oli 2860 g.ja varpaita heilutti meille!!!

kata 38+2

Monella tuntuu tosiaan jo supistelevan paljonkin, täällä vielä odotellaan. Toisaalta, kun luki Tiikerin kertomuksen tosi kipeistä suppareista niin alkoi kyllä pelottamaankin... Olitko Tiikeri muuten Taysin osastolla 4A? Mä oon joutunut oleen siellä aikaisemmin eteisistukan takia, ei ollut mikään ihan huippuviihtyisä paikka...

Mä kävin tänään Taysin äitiyspolilla ja olin ihan tyytyväinen lääkärin uutisiin! Vauvan painoarvio oli 3 kg ja vaikka mulla ei supistuksia juuri ole ollut, niin jotain oli tapahtunut: kohdunkaulaa jäljellä 2 cm ja kohdunsuu pehmennyt ja sormelle auki. Lääkärin mielestä synnytys voi alkaa piankin ja mäkin luulen ettei tässä ainakaan montaa viikkoa mene :-)

Mukavaa Juhannusta kaikille!

Minnea 37+3

Mulla kivut helpotti taas iltaa kohden, huh! Jaksaa jotain tehdäkin ja nyt en kyllä mieti painoa enää vaan nautin tästä viimesestä ajasta ja niistä kivuttomista hetkistä nautiskellen. Ei sitä tiä koska taas lähtö tulee...

Minnea: Olisko ollu 4A se oli se osasto joka on heti synnytysvastaanoton jälkeen, sama kerros. Olin yksin liukuoven takana vasemmalla kaksiossa. Oli ihanan rauhallista ja mul oli korvatulpat niin sain nukuttua. Eihän se kovin hääppönen paikka ollu, mutta niissä kivuissa ja väsymyksessä sillä ei paljo ollu merkitystä. Ja kyllähän ne kivut pelottaa mutta toisaalta jos ne tekee tehtäväänsä niin on se palkitsevaa. Toisin kun mulla tähän asti =(. Hyvän kokoinen vauva sulla kun jo 3 kg =)

Unikko:mulla ei oo vielä sf notkahtanu, vaikkakin mun mielestä lekuri on sanonu että hyvin laskeutunu?! Kun päätä pystyy heilutteleen sisätutkimuksen yhteydessä. Mut kiinnittyny ei ole. Hemppa mulla ollu kyl tosi hyvä, oli 122 ed kerralla ja aloin omasta tahdosta syömään rautaa koska normaaliin verrattuna 122 mulla alhanen. Oli viikossa noussu 134:ään =), huima, nyt syön rautaa vaan joka toinen päivä. Ja olen tyytyväinen että rauta ei tee mulle vatsavaivoja, ilohan sitä on sillon syödä.

Isyyspakkaus on joo tosi kiva koota ja antaa. Tein sen jo alkuraskaudesta kun olin vielä hyvässä kunnossa. Annoin kun sain oman pakkaukseni, mies kiitteli kovasti ja oli tyytyväinen =). Bodyn kasasin itte, ostin valmiin johon irtokirjaimilla I sydän dad. Ekassa pesussa ne vaan irtos, joten jouduin ompeleen ne käsin kiinni, pieni homma. Varmaan puol tuntia per kirjain, mies osas arvostaa mun työtä =)

Ei tosiaan välttämättä tuu yhtään supparia ennen tositoimia, niin kävi mun kamulle ja oli nopee synnytys. Voi kumpa itekin ois päässy/pääsis niin helpolla, mutta vaavi palkitsee joka tapauksessa.

Katalla taitaa olla tositoimet käsillä, onnea ja tsemppiä sinne kovasti!!

Ai kun väsyttää, taidan ottaa nokoset. Muistakaa heinikset levätä ja koittakaa olla keräämättä univelkaa, jos unta vaan riittää. Mä tein virheen kun keräsin viikonloppuna univelkaa niin tiistaina kipujen kanssa oli kahta kauheempaa. Nyt koitan ottaa opiksen ja nukun aina kun pystyn ja siltä tuntuu.

Nautitaan odotuksesta vielä kun voidaan =)!

Terveisiä Äiti-ja pelkopolilta! Siellä siis käytiin tänään miehen kans, aikaa meni pari tuntia ja kyllä nyt on huojentunut olo - ei tarvi enää pelätä vaan hyvillä mielin olen menossa pikku tyttöä synnyttämään :) Lääkärin mukaan mulla on synnyttäjän lantio, eli reilusti on tilaa alakautta vauvaa tehdä, siis oonhan jo yhden synnyttänyt, mutta epäilytti asia jos vauva oliskin paljon esikoista isompi. No, vauvalla oli nyt painoa reilut kolme kiloa ja kohdun sisäsuu oli auki vähän yli 2cm ja kaulaa 2cm jäljellä. Lääkäri ja kätilö arvioivat että syntyy ennen laskettua aikaa ja saakin syntyä nyt ihan milloin vaan, kun oli niin hyvän kokoinen. Ihanaa, ei tarvi enää makoilla vaan saa normaalisti liikkua :) Hyviä juhannusvointeja kaikille ja Katalle superenergialähetys, jos tositoimiin on ryhtynyt :) t.Rusina ja Maisa 35+5.

Hei vaan heippa!!Laantui sitten taasen,nuo supistelut.Ihan hyvä kyllä.Masu on niin kipee että,ihoa oikein ja muitakin paikkoja kolottaa.Oli aika tuljutusta ja varmaan edisti kohdunsuun tilannetta taasen.Oli mulla niin sekava sepustus tossa että piti itteäkin oikein naurattaan!!!=)

Kätilö soitti synnäriltä ja kertoi maksa-arvoissa olevan häikkää.Nyt kovasti oman voinnin tarkkailua ja vaavin myöskin.Maanantaina uudet labrat.

Olo on kovasti voipunut ja väsynyt.Silti onnellinen,että typykkä pysyy vielä masussa.Jos arvot lähtevät kovasti nousuun käynnistetään jos ei ennen lähde käyntiin.

Hyvä että Tiikerilläkin tilanne rauhoittunut.On tää vaan niin hektistä aikaa,koskaan ei tiedä mitä tulee tapahtuman!!

Hyviä ja rauhallisia unia kaikille...

kata