Heinämammat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minullakin synnytyksen arviointi tapahtui äiti-/pelkopolin kautta.
Kerroin neuvolassa haluavani lantiotutkimukseen ammattilaiselle enkä omalle tk-lääkärille (kuten yleensä on tapana) ja samalla kerroin toivovani lisätietoja mahdollisista puudutuksista ja synnytyksen kulusta yleensäkkin.

Silloin neuvolatäti ehdotti polilla käyntiä, ja hän varasi sinne ajan/teki lähetteen. n. viikossa tuli laput kotiin joissa oli aika varattuna. Siellä sitten keskustelimme synnytyksestä ja puudutteista ja teimme ns. suunnittelun synnytystä varten ja kaikki toiveeni kirjattiin ylös ja ovat siellä sitten valmiina mennessäni synnyttämään.

Lantio tutkittiin normaalina sisätutkimuksena (en tarkkaan osaa sanoa mitä lääkäri teki mutta jotenkin kokeili lantion sisäkautta naksuttamalla lantioluita) sekä pepun kohdalta päältäpäin paineli ja tunnusteli, itse operaatio oli nopea eikä sattunut yhtään, lantiota ei kuvattu. samalla vauva ultrattiin ja tehtiin koko arvio, se tietysti on vain suuntaa antava, eikä siihen täysin voi luottaa mutta minulle lääkäri sanoi syntymäpainoarvioksi n. 3,5 kiloa, eli aika normaalikokoinen pitäisi olla tulossa.
Mutta pelkopolillehan voi varata ajan senkin takia jos on toiveena sektio, ja mielestäni sen myös saa jos on kova synnytyspelko, tietysti siellä keskustellaan asiasta kunnolla ja käydään läpi kummankin synnytyksen hyvät/huonot puolet. mutta sen siis mahdollisesti saa jos itse pitää päätöksestä lujasti kiinni, ja ahtaan lantion vuoksi ihan varmasti.

Tuosta vierihoidosta en tarkkaan tiedä..tietääkseni vauvan saa annettua hoitajille jos haluaa nukkua, mutta jos ei ole perhehuoneessa niin melu on aika kovaa muiden äitien huoneessa eikä siellä kyllä kunnolla pysty lepäilemään.

Paras on ottaa perhehuone että saa olla vauvan ja miehen kanssa rauhassa mutta niitäkään ei välttämättä ole vapaana.tilanne on tosin varmaan aikalailla sama joka sairaalassa.

jokatapauksessa henkilökunta on mukavaa ja ottavat pienimmätkin asiat tosissaan, sinne siis vaan aikaa jos jokin askarruttaa mieltä!! :)

heips, olen myös heinäkuussa synnyttävä,
mieltäni askarruttaa ensisynnyttäjänä että mikä oikein on limatulppa??
Nyt on viikon verran tullut valkovuodon sijasta keltavuotoa?!
voisiko se siis olla sitä? vai tuleeko jokin iso kappale kerralla?

Kiitos jos joku viitsii vastata!!

heinämami myös

Joku kirjoitti kerran, että limatulpan kyllä tunnistaa. Minulla se oletettu oli ihan selkeää klönttiä, sellaisia sormenkokoisia ja keltavihertäviä, alussa tuli veriviirua mukana. Tuli kaikkiaan kolmena eri päivänä.

mulla siis nyt tullut keltavihreää vuotoa n. viikon ja parina päivänä ihan pikkasen verta, mutta ei mitään klönttejä.
höh..ettei vaan oo mikään tulehdus, huoh! mulla on kyllä ollut kaikki ongelmat tässä raskaudessa, en tarvi enää lisää murheita.

mutta kiitos vastauksestasi, kesä:)

Hei missä Iitu? Iitun laskettu aika tänään..

Mä täällä hikoilen kun näitä flunssaoireita taas. Nukuin päikäritkin ja heräsin hiestä märkänä. No kohta tulee ukko töistä, tylsää täällä kotona aina itekseen möllöttää!

Onko muiden miehet kovasti jo kyselly että eikö vaavi jo synny =)? Mä kun en ite hätäile, vaavi tulee kun on aika, mutta mies on alkanu kyseleen. Että eikö tosiaan mitään tuntemuksia ja jos supistaa niin se sanoo että soita sinne äippäpolille tai et joko pitäis lähtee hih! Ja eikö se jo synny, isukki odottaa =). Hassua kun muuten se ei oo kauheesti vaavista puhunu tai tuntuu ettei niin oo jaksanu kiinnostua. Mutta kaikkee se varmaan ajattelee, mutta ei ääneen sano, tylsää =)!

Odotan innolla miehen ilmeitä ja eleitä sun muuta sitten kun vaavi syntyy ja se sitä hoitaa. Varmaan tosi hellyyttävää nähdä kun se sitä hyssyttelee, vaihtaa vaippaa sun muuta =). Ai ihana!! Ja aattelin että josko isukki sitten syöttäis vaavia välistä pullosta että mäkin pääsen johkin. Netistä löysin tietoa että 2-3 vkon ikästä kannattaa alkaa välillä syöttään pullosta jotta se sitten kelpais myöhemminkin. Jos vaikka aina iltasin ois isukin syöttövuoro tms. Siis jos maitoa vaan riittää niin vois lypsää pulloon..

Voi on se niin ihanaa että kohta oma vaavi sylissä kellii =)

Tikru vaaleanpunaisissa haaveissaan..

Heippatirallallaa.

Viikko 39 alkoi, ja kaikki ennallaan. Ainut, että tunnun poikkeavalta tässä seurassa, jossa kaikki haluavat masuista eroon, kun minulla on juuri toisin päin; en millään haluais vielä joutua tositoimiin :o) Vaikka on mitkä helteet, nukkuminen ei onnistu, alapäähän sattuu yms. niin tuntuu, että voisin kannella masua vaikka kuinka kauan. Oikein välillä ahistaa, kun ihmiset tulee voivottelemaan mun mahaa (on koko jätti ;o) ja toivovat vauvan pian syntyvän.

Viime viikolla olin synnytystapa-arviossa, ja ultramasiina mittaili sen hetkiseksi painoksi n. 3.5 kg. Eli ei ihan pieni beibi ole täältäkään kai sit tulossa...

Uimassa oon käyny,vaikkei ole mitään tietoa tän hetkisestä kohdunsuun tilanteesta.... Mites te muut, ootteko uskaltanut vielä pulikoida?
Ainut haitta siinä on, että kun pitempään on märät bikinit päällä, ja menee takas veteen, niin nänneihin iskee niin kamala kipu, että järki pakenee...

Mies on ihan jännässä, että koska tässä alkaa jotain tapahtuu. Kauheasti haluaa nyt auttaa ja tukea kotona, mutta sit jos mulla tulee vaikka suppari, niin voi lähteä tekee ittelleen vaik leipää, kysymättä edes, että 'nytkö', aika koomista :o)
Mä kans oon miettinyt, että kuinka hellusta voi olla, kun hän sit pienen vaippoja vaihtaa yms. Voih :oD

Mut vointeja vaan kaikille, ja nauttikaa lämmöstä.

p.s. Taitaa olla lievää turvotusta, kun paino oli noussu 2,5 kg / vkossa, hih :o)

Täällähän mä edelleen.En oo kirjotellu kun ei mitään uutta kuulu,äsken taas kärsin niistä järkyttävistä viiltelyistä alakerrassa=( Ihan six toivon että syntys äkkiä että ne loppuis.Neuvolassa tänään kehotti pyörittämään lantiota,ja pyh sanon minä,ei auta mikään.Supistellu on aika napakasti mutta ei mitään hälyttävää.Kyselit Tiikeri joko miehet oottaa tulokasta.Meillä sama että vähän väliä kysyy joko lähetään laitokselle ja sanoo oottavansa että pääsee hoitamaan.Yhdessä aina mietitään miltä näyttää ja millanen persoona mahtaa olla.Nlatäti sanoi sykkeen olevan rauhallisen pojan,saa nähä onko sitä vai kuinka vaativa.Vieläkö Tiikeri äidinvaisto sanoo tytön tulevan?Nyt suihkuun ja taas sohvalle makaamaan...

??? : Maalaa toi lista kokonaan ja paina hiiren oikeata nappulaa ja valitse kopioi.Sitten valitset ton ""vastaa tähän viestiin"" ja liität sen listan (tähän viestin kirjotus kohtaan) painamalla oiketa hiiren näppäintä ja valitsemalla liitä.Se lista ilmestyy siihen,sitten voit lisätä/poistaa mitä haluat.Viimesin lista tietty kannattaa ottaa et on ajantasalla.Säästää aikaa ja hermoja kun ei tarvi kirjoittaa koko listaa uusix =)!!

No niin...eilen kotiuduttiin sairaalasta. Vaavi päätti tulla vähän etuajassa. Neiti siin syntyi 9.7 ja viikkoja 38+3, 2930g ja 48 cm.
Vedet meni kotona perjantaina ja sitten vaan kohti sairaalaa. Lauantai aamuna supistukset tuli viiden minuutin välein ja mulle ruvettiin hommaamaan paikkaa ruuhkaiseen synnytyssaliin. Sinne ku päästiin niin tarkastuksessa sanottiin, että kappas vaan täydellinen perätila. Kukaan muu ei oo huomannut sitä ees neuvolassa. Aina on vaan sanottu että hyvin on pää kiinnittynyt. Pari minuuttia oli aikaa päättää että synnytänkö vai leikataanko. Päädyin leikkaukseen ja ei kyllä harmita yhtään. Noin puoli tuntia leikkauspäätöksestä meille näytettiin maailman suloisin punatukkainen tyttö. Nyt sitten opetellaan elämään kolmisin. Hyvin on kyllä mennyt alusta asti. Neiti on kiltti ja syö tosi hyvin.
Täytyykin tästä mennä katsomaan minun omaa pikku tuhisijaa...

Mulla meni muuten samoin mutta lähetteen pyysin yhdeltä yksityiseltä synnytyslääkäriltä jolla olen käynyt koko raskauden ajan. Sektion tosiaan saa jos siihen on aihetta joko pelon tai fyysisen esteen vuoksi.. Ketään ei pakoteta alakautta synnyttämään. Ja OYSssa on vauvala ja hoitajat kuulemma ottavat vauvan yöksi jos äiti ei itse jaksa hoitaa. Minä olen itse vierihoidon kannalla, että vauva pääsee heti rinnalle kun haluaa ja itse ehtii tutustua millainen vauva on kyseessä. Kaikilta OYSssa synnyttäneiltä tutuilta olen kuullut pelkkää positiivista mm.henkilökunnasta ja kivunlievityksistä yms...

Laitoin Odessan vauvan syntymäajan tuohon
Minusta olisi ihan mukava vaikka laitettas vielä syntymäpaino ja pituuskin samantien =) , oliskohan hirveen hankalaa jos tätä päivitettäs sellaseksi versioksi?

1.7 Tähtis, 3., Lohjan aluesairaala *poika 1.7. klo 23.24
1.7Unikko 1,TYKS 3.7. tyttö klo 03:28
2.7 iida 2,L-PKS *kaksospojat 7.5
2.7 Sussu, 1., TYKS
4.7 Anniida, 1., kätilöopisto
4.7 Orkidea, 1., Vaasan keskussairaala *poika 10.6
5.7 Kata, 4., KHKS *tyttö 1.7. klo 13.08
6.7 Minni,3,Hyvinkää
7.7 Anni, 1., TYKS
9.7 Liinu, 1., Naistenklinikka
9.7 He1ni80, 1., TAYS
9. 7 Murmeli, ?, Jyväskylä
10.7. Odottaja, ?., ? *tyttö 2.7.
11.7 Anne, 1., Kotkan keskussairaala
11.7 Minnea, 1., TAYS/ Vammala
11.7 Katja, 2, Hyvinkää
12.7. Maria, 1., TYKS
13.7 Tiikeri, 1., Vammalan aluesairaala/TAYS
13.7 Rantapallo, 1., TAYS
14.7 TANJA-24.v, 1.,kuopion kyssi
14.7 Iitu, 1., PHKS
15.7 Muju, 1., OYS
15.7 Ansku, esikoinen., Oys
16.7 Mami, 1., Hyvinkää
16.7 Eikka, 1., Etelä-Karjalan aluesairaala(Lappeenranta)
16.7 Äippä77, 1., Hyvinkää
17.7 Mari, 1., L-PKS
17.7 Hanna, ., Naistenklinikka
17.7 Kesä, 1., Kätilöopisto
18.7 Hillakka, 1., OYS
18.7 Mamá, 1., TAYS
18.7 Rouva27v., 1. Kirkkoniemi, Norja *tyttö 29.6
19.7 Heltzu, 1., TYKS
19.7 Kati, 1., Hyvinkää
20.7 Odessa, 1., OYS *tyttö 9.7
21.7 Tiiti-73, 1., Kätilöopisto
23.7 Moona, 1., OYS
23.7 Rusina, 2., OYS
23.7 Iines, kys
26.7 Mare, 3., SKS (Savonlinna)
26.7 Niina, 1., KAKS
26.7.Tiiti-75, 2., PHKS
26.7. Katjuska, 1., Jorvi *poika 30.6. klo 14.34
27.7 SOhvi, 1., Savonlinna
27.7 Lentsu, 1., Kätilöopisto
28.7 Pia, 1., Naistenklinikka
29.7. Bunny, 1., Englanti
29.7. Elisa, 1., Jorvi
30.7 Mamma78, 1., Kätilöopisto
31.7 Manni, 2., MKS
31.7 Taina, 1., Naistenklinikka
31.7. Kukka, 1., Kätilöopisto

Joo, no kyllä vähän sellanen fiilis on että tyttö vois olla. Ja joltain palstalta luin noista sykkeistä. Joku terkkari oli sanonu että viikon 30 jälkeen sykkeestä tietää onko tyttö vai poika. Eli tytöllä olis korkeemmat sykkeet kun pojalla. Ja meidän vaavilla on ollu n 150 tai vähän alle kokoajan. Mites sun pojalla, millaset sykkeet ollu?

No on ikävää jos aina vaan viiltää, jaksamista!!

Tikru

Paljon Onnea Odessalle punatukkasesta tytöstä! Kuulostaa tosi suloselta!! Aika jännä että perätila jäi huomaamatta, ei noihin käsikopeloihin voi luottaa, pitäis aina ultrata. No hyvä että kaikki ok kumminkin. Onko teillä suvussa kuinka punatukkasuutta? Me kun ollaan mietitty että tuleeko punatukkanen vaavi kun minä ja sisko ollaan punatukkasia. Mutta joku lääkäri sano että se ei välttämättä periydy suoraan vaan voi hyppiä sukupolven yli.

Löysin parin painot ja pituudet vanhasta ketjusta, mutta ilmotelkaa muutkin niin saadaan ne vielä listalle.

1.7 Tähtis, 3., Lohjan aluesairaala *poika 1.7. klo 23.24
1.7 Unikko 1,TYKS 3.7. tyttö klo 03:28, 3480g 49cm
2.7 Sussu, 1., TYKS
6.7 Minni,3,Hyvinkää
7.7 Anni, 1., TYKS
9.7 He1ni80, 1., TAYS
11.7 Katja, 2, Hyvinkää
12.7. Maria, 1., TYKS
14.7 Iitu, 1., PHKS
15.7 Muju, 1., OYS
16.7 Mami, 1., Hyvinkää
17.7 Mari, 1., L-PKS
18.7 Hillakka, 1., OYS
18.7 Mamá, 1., TAYS
19.7 Heltzu, 1., TYKS
19.7 Kati, 1., Hyvinkää
20.7 Odessa, 1., OYS *tyttö 9.7, 2930g 48 cm
23.7 Moona, 1., OYS
23.7 Rusina, 2., OYS
23.7 Iines, kys
26.7 Niina, 1., KAKS
26.7.Tiiti-75, 2., PHKS
26.7. Katjuska, 1., Jorvi *poika 30.6. klo 14.34, 49 cm 3270g
29.7. Elisa, 1., Jorvi
31.7 Manni, 2., MKS

Onnittelut Odessalle!Tiikerille niistä sykkeistä:noin 140 on vaavin syke keskimäärin ollut.Nlatäti sanoi että tytöillä se tosiaan on korkeampi.Ootko jo päättänyt kummassa sairaalassa synnytät?Itsellä sen verran kokemusta tays:ista Että muutaman kerran olen sielä potilaana käynyt ja oli hölmösti samalla osastolla synnyttäneet ja lapsettomuudesta kärsivät sekasin.Henkilökunta/lääkärit oli mukavia mutta iso laitoshan tuo on,jotenkin kolkko.Saapa nähdä koska pääsee tositoimiin,mullahan lääkäri epäili jo aikoja sitten ennenaikasta synnytystä,toisin kävi,onnex!40+0 tasan,öitä kaikille!

Onnittelut vauvansa saaneille!

Laskettuaika huomenna, eikä synnytyksestä vielä tietoakaan. Kävin tänään vyöhyketerapiassa, se voi kuulemma käynnistää synnytyksen. Onko kellään kokemuksia? En ole aikaisemmin käynyt ja hoito oli tosi mukava kokemus. Terapeutti käsitteli korvien ja jalkapohjien pisteitä ja hieroi päänahkaa, käsivarsia ja sääriä. Vielä ei kyllä tunnu mitään erikoisia tuntemuksia. No, pitää huomenna käydä hakemassa vauhtia asuntomessuilta, eikö se portaiden kiipeäminen ollut kans yksi keino. Kolmea s:ää ei oikein helteellä jaksa harrastaa:) Onneksi vähän viileni tuo ilma.

Tänään oli neuvolakin, eipä siellä tälläkään kertaa mitään uutta. Vauvan sykkeen (n. 120) perusteella terkkari veikkasi poikaa. Kaiken kukkuraksi, kun neuvolan jälkeen olin kaupassa, tuli semmonen vanha mummo kysymään, että poikaako odotat, kun tuo maha on tuommonen. Kohtahan se selviää...

Mies on itse rauhallisuus, ei hötkyile mistään. Minä olisin kyllä jo kypsä synnyttämään, vaikka olo onkin ihan hyvä.

- muju rv 39+6

Menee nyt tyhmästi toiselle rivillekin noita tietoja mutta kai tuosta selvän saa, vai mitenkä noita ois hyvä kirjata..

1.7 Tähtis, 3., Lohjan aluesairaala *poika 1.7. klo 23.24, 3930g,52 cm
1.7 Unikko 1,TYKS 3.7. tyttö klo 03:28, 3480g 49cm
2.7 Sussu, 1., TYKS
6.7 Minni,3,Hyvinkää
7.7 Anni, 1., TYKS
9.7 He1ni80, 1., TAYS
11.7 Katja, 2, Hyvinkää
12.7. Maria, 1., TYKS
14.7 Iitu, 1., PHKS
15.7 Muju, 1., OYS
16.7 Mami, 1., Hyvinkää
17.7 Mari, 1., L-PKS
18.7 Hillakka, 1., OYS
18.7 Mamá, 1., TAYS
19.7 Heltzu, 1., TYKS
19.7 Kati, 1., Hyvinkää
20.7 Odessa, 1., OYS *tyttö 9.7, 2930g 48 cm
23.7 Moona, 1., OYS
23.7 Rusina, 2., OYS
23.7 Iines, kys
26.7 Niina, 1., KAKS
26.7.Tiiti-75, 2., PHKS
26.7. Katjuska, 1., Jorvi *poika 30.6. klo 14.34, 49 cm 3270g
29.7. Elisa, 1., Jorvi
31.7 Manni, 2., MKS

Hoh-hoijaa!! Nyt väsyttää ja kyllästyttää. Mies kun taas meillä jo haluis vaavin ulos niin ehdotteli sitten eilen illalla saunaa ja seksiä. No sit ne tehtiin ja voih, valvoin lähes koko yön suppareiden ja kipujen kanssa!!!

Niin olihan niillä sitten jotain vaikutusta mutta ei kiva valvoa ja äsken kun sain unen niin heräsin painajaiseen joka koski mun isää. Pah, nuku siinä sitten, pakko nousta ylös kun olo niin inhottava!

Nyt alan kyllästyyn noihin suppareiden laskemiseen, eilen kun jännäsin täällä yksinäni, niitä tuli 6,5 min välein tasasesti. Oli kipeitä, selkeitä ja poltti selässä. Tunti tuli ja sit alko harveneen, kyllä suututti ja väsytti. Kello oli sit jotain kaks kun pääsin nukkuun. Niin puol viis heräsin kipuihin, poltti vatsaa ja särki niin pirusti, enkä tiiä oonko kauheesti nukkunu sen jälkeen. Onneks kivut hävis, kun ei ollu oikeita suppareita!!

Mietin eilen että pitäiskö tänään alkaa sit suursiivousta tekeen. Mitään kun en oo jaksa flunssan takia ja täällä tosiaan tarttittais siivousta. No miten näillä unilla taas jaksaa.. Ja pelkään saavani vattan vaan tosi kipeeks enkä muuta, sit ei vois vkonlopustakaan nauttia =(. Niin mulle on siivousten kanssa aina käyny.

TAYS:sista tosiaan. Juttelin naapurin kanssa joka ois halunnu Vammalaan mutta se ehti mennä kiinni kun synnytys tuli. Hän oli tosi tyytyväinen TAYS:siin ja sano että ei voi moittia. Iso paikkahan on mutta kyllä palvelu pelas hyvin. Tuli itellekin luottavaisempi olo. Niin Vammalanhan mä oon valinnu, mutta se on nyt vielä kiinni. Maanantai-aamuna aukee ja sit mennään sinne jos vaavi siihen asti haluu odotella.

Niin oisko meille sitten tosiaan tulossa tyttö =), hauska aatella!! Mies sanoo niin ja sykkeet korkeet, voisko ne pitää tosiaan paikkansa?! Jännää!!

Oon ollu välistä huolissani kun vaavi ollu niin hiljanen. Eilenkin sai ravistella ja koputella aina aikansa ennen kun jotain pientä liikettä tuli. Kai siellä niin ahdasta on. Mutta annas olla kun alko ne supistukset, kauhee myllääminen =)!! Mutta muistan sillon TAYS:sissakin kun jouduin ja supisteli niin vaavi mylläs hirveesti. Ja kaveri taas sano että hänen aktiivivauva oli aina hiljaa suppareiden ajan. Niin ne vaavit on erilaisia. Mites muilla?

Vyöhyketerapiaa oon aatellu kotikonstein. Netistä löytyy tietoa ja pisteet mitä vois hieroskella. Oon kuullu joitakin tapauksia että ei oo tehonnu terpeutin tekemä. Muuta en tiedä, kaikki kannattaa silti kokeilla =)!

Tikru 40+2

Tiikeri: Meidän masuvauvahan on useamman ultran mukaan tyttö ja sykkeet on olleet 160-170. Esikoinen on poika ja sykkeet oli 130-140. Ja mulla tuli myös eilen pari tuntia säännöllisiä kipeitä supistuksia, mutta loppuivat :( Keskiviikon sisätutkimuksen jälkeen oon vuotanut veristä/keltaista limaa, mutta en jaksa siihenkään enää uskoa, kun supistukset ei johda mihinkään. Kylkiluut ja mahalaukku on järkyttävän kipeinä, kun vauva pitää jalkoja niiden päällä ja on niin hurjan iso jo. Istua ei siis kunnolla pysty. Turvotuksiakin on melko reilusti, enkä toivo näitä olotiloja kenellekkään muulle... Toivottavasti päästään kaikki pian synnyttämään :) t.Rusina 38+6.

meille on myös useampi ultra vahvistanut tytön olevan tulossa, mutta sykkeet ovat olleet 120-140 että saas nähdä tuleeko sieltä tyttöä sitten kumminkaan;)
Kun eihän noihin ultriin ole 100% luottamista...
Täällä myös suppareita päivittäin ja nyt jo osa on kipeitäkin mutta eivät johda mihinkään, tylsää, haluttais päästä jo tositoimiin!!
hyviä vointeja heinämammoille!!

Moona 38+6

Taas uusi päivä ja taidetaan kaikki olla edelleen täällä.Mulla on lisääntyny supistukset parin kolmen päivän aikana mutta ei oo säännöllisiä.Tuntuvat sellasilta menkkakivuilta.Eilen neuvolassa sanottiin että vauva on kokonaan laskeutunut ja sen huomaa,vatsa selkeesti alempana ja koko lantiossa kävellessä painon tunne.Sixköhän nää ilmavaivatkin lisääntyneet...Itellä sellanen tunne ettei mee kauaa synnytykseen mutta sanoin samaa jo 2 vkoa sitten!Mäkin jo suunnittelin siivousta mutta jalat muutenkin turvoksissa,en jaxais yhtään seistä.Vaavin riehumisesta supparin aikana sen verran että meillä se vaihtelee,joskus on paikallaan,joskus liikkuu mikä ei tunnu kivalta kun vatsa ihan kova ja toinen koittaa itteään oikoa.Sekin varmaan vaikuttaa nukkuuko hän silloin vai ei,neuvolassa sanottiin että vauva ei suppareista kärsi vaikka luulis kun kohtu rutistuu kasaan ja tila vähenee entisestään,ei sielä varmaan muutenkaan enää neliöt riitä.Koita nyt Tiikeri puskea jälkikasvu ulos niin mäkin pääsen tekoihin kun oon päivän sua jäljessä hih!

Heip! Musta tuntuu että ihan missä vaan Oulussa kulkee niin koko ajan tulee isomahoja vastaan ja sitten aina tulee mieleen, että onkohan tuo se Moona jolla on sama laskettu aika. Muistelin että teillä oli koira? Ootko vielä jaksanut tehdä pitkiä lenkkejä? Meidän koira on ollut nyt aika paljon mun vanhempien luona kun siellä asuu meidän koiran ""koiraveli"" ja ne on erottamaton kaksikko. Nyt mennään vkonlopuksi sinne (Heikkilänkankaalle) (mun vanhemmat lähti reissuun) ja pääsee koirien kans kävelemään niin jospa tuo lapsi alkais sitten syntymään. Itse asutaan tässä Kastellissa ja ollaan ostettu nyt tontti Martinniemestä ja ens keväänä jos pääsis muuttamaan. Mutta mistäpäs tuota tietää vaikka synnärillä törmättäis! T.Rusina. Ps.Minä ainakin luottaisin enemmän niihin ultriin ku sykkeeseen, kyllä ne nykyiset ultralaitteet on sen verran hyviä, että niillä pitäis lääkärin erottaa vehkeet toisistaan :)