Heinämammat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1.7 Tähtis, 3., Lohjan aluesairaala *poika 1.7. klo 23.24, 3930g,52 cm
1.7 Unikko 1,TYKS 3.7. tyttö klo 03:28, 3480g 49cm
2.7 iida 2,L-PKS *kaksospojat 7.5
2.7 Sussu, 1., TYKS
4.7 Anniida, 1., kätilöopisto
4.7 Orkidea, 1., Vaasan keskussairaala *poika 10.6
5.7 Kata, 4., KHKS *tyttö 1.7. klo 13.08,3160 g ja 49 cm
6.7 Minni,3,Hyvinkää
7.7 Anni, 1., TYKS
9.7 Liinu, 1., Naistenklinikka
9.7 He1ni80, 1., TAYS
9. 7 Murmeli, ?, Jyväskylä
10.7. Odottaja, ?., ? *tyttö 2.7.
11.7 Anne, 1., Kotkan keskussairaala
11.7 Minnea, 1., TAYS/ Vammala
11.7 Katja, 2, Hyvinkää
12.7. Maria, 1., TYKS
13.7 Tiikeri, 1., Vammalan aluesairaala/TAYS
13.7 Rantapallo, 1., TAYS
14.7 TANJA-24.v, 1.,kuopion kyssi
14.7 Iitu, 1., PHKS
15.7 Muju, 1., OYS
15.7 Ansku, esikoinen., Oys
16.7 Mami, 1., Hyvinkää *tyttö 10.7 klo 23.18, 3415g ja 49cm
16.7 Eikka, 1., Etelä-Karjalan aluesairaala(Lappeenranta)
16.7 Äippä77, 1., Hyvinkää
17.7 Mari, 1., L-PKS
17.7 Hanna, ., Naistenklinikka
17.7 Kesä, 1., Kätilöopisto
18.7 Hillakka, 1., OYS
18.7 Mamá, 1., TAYS
18.7 Rouva27v., 1. Kirkkoniemi, Norja *tyttö 29.6, 2990g ja 48cm
19.7 Heltzu, 1., TYKS
19.7 Kati, 1., Hyvinkää
20.7 Odessa, 1., OYS *tyttö 9.7, 2930g 48 cm
21.7 Tiiti-73, 1., Kätilöopisto
23.7 Moona, 1., OYS
23.7 Rusina, 2., OYS
23.7 Iines, kys, 13.7 syntyi tyttö,3030g ja 50cm
26.7 Mare, 3., SKS (Savonlinna)
26.7 Niina, 1., KAKS
26.7.Tiiti-75, 2., PHKS
26.7. Katjuska, 1., Jorvi *poika 30.6. klo 14.34, 49 cm 3270g
27.7 SOhvi, 1., Savonlinna
27.7 Lentsu, 1., Kätilöopisto
28.7 Pia, 1., Naistenklinikka
29.7. Bunny, 1., Englanti
29.7. Elisa, 1., Jorvi
30.7 Mamma78, 1., Kätilöopisto
31.7 Manni, 2., MKS
31.7 Taina, 1., Naistenklinikka
31.7. Kukka, 1., Kätilöopisto

Jopas on hiljasta ollu tänään ketjussa, ootteko lähteny synnyttään vai eikö mitään vaan tapahdu?

Onnea Iinekselle =)!!!

Katalla riittää vaivoja, voi kurja! Sitä kun toivois tosiaan että vaavin kanssa sais keskittyä siihen eikä omiin vaivoihin. Niitä kun raskausaikana jo ihan tarpeeks. Mä oon saanu pukamat pidettyä kurissa luumuilla, joka päivä vedän muutaman niin auttaa mulla.

Iitulle, mä oon 28 v., joo aika samat ajatukset =). Kiva kuulla kans juttuja että ei se synnytys niin kamalaa ollukaan... Oltiin tänään siellä tulevien kummien tupareissa ja yks tuore äiti sanoi että ponnistus oli kamalaa =(. Että ei mitään traumoja jääny ja ihan kohtuu ajassa meni läpi koko homma, mut voin kans kuvitella että se ponnistusvaihe ei ehkä mieluisin. Varsinkin jos ja kun tuntee että paikat alkaa repeen, kääk! Tiedän tunteen kun iso hätä ja tosi kovalla, sit peräpää repee pienille haavoille, tuntuu kamalalta! Mutta kun tuleekin hieman isompi=pää niin miltä se sit tuntuu, huh! Parempi että ollaan ajattelematta!!

Tänään jatku kauhee touhuvimma, heräsin seiskalta, vaikka ois väsyttäny. Mutta kun heräilin koko yön 2-3 h välein niin meni hermo seiskalta että nousen ylös sit. Aloin ompeleen verhoja ja muita rästejä sekä silitteleen sun muuta. Ukko alko järkkään uutta kodinhoitohuonetta ja muuta touhuaan innolla =).

Sit oltiin siel tupareissa ja kun menin vessaan niin oli verta pöksyissä. Olin että jee ja kerroin ukolle, siskolle ja tulevalle kummitädille innoissani. Sit hiukan aikaa mietittyäni tajusin että ei se veri sitä ollu mitä luulin. Piru, ajelin karvoja tänään, meni sit hermo kun ei siitä tullu mitään ja tuli pikku haava, jee jee!! Kyllä nolotti kun tajusin että intoilin ihan turhaan =/.

Eniten tässä loppuajassa hämää noiden liikkeiden vähyys. No tänään on onneks liikkunu mutta monena iltana joutuu kyttään ja pelkään että liikkuuko vaiko eikö...

Nyt väsyttää, öitä mammoille!!

Tikru 40+3

Siitä ponnistuksesta, mulla se eka synnytys kesti 18h8min ja kamalinta siinä oli aukeaminen 8cm:stä 10cm:iin. Ponnistusvaihe kesti 6min ja kolme ponnistussupistusta ehti siinä ajassa tulla. Olin sen pitkän avautumisvaiheen jälkeen niin hajalla että kun kätilö antoi luvan ponnistaa, ajattelin että nyt tämä saa riittää ja keräsin kaikki voimat. Kolmen kunnon karjasun jälkeen kuuluikin jo pojan itku ja mulla helpotti! Ihossa en tuntenut mitään kipua vaan kipu tuntui synnytyskanavan luissa ja se tuntui siltä kuin iso kivenjärkäle olis vyörynyt mun läpi. Itse pelkäsin kans sitä ihon repeämiskipua mutta kipu tuntuikin siellä luissa. Saas nähdä millaisen tuskan tämä toinen tulokas sitten aiheuttaa? Jospa se nyt tulis vähemmällä kivulla :) Mutta hyvät yöt ja kuulemisiin. T.Rusina 39+0.

Heips kaikille!Oon pistäny saman merkille että vkonloppusin ketjussa aina hiljasempaa,kaikilla varmaan muuta touhuttavaa.Mulla yöllä tuli pari aika kipeetä supparia ja aattelin että joko nyt,mutta ei,johtukohan eilisestä miehen avituksesta:)Mäkin oon kuullu että ponnistusvaihe olis sattuvin,onnex ei kestä kauaa.Ystävälläni kävi niin että epiduraali vaikutti vielä eikä tuntenut mitään vauvan tullessa ulos,sanoi vaan ettei oikee ponnistus onnistunut ja ottivat sitten imukupilla.Tuo öinen vessassa ravaaminen on kyllä inhottavaa,itekin käyn 3 h välein ja muutenkin heräilen esim.suppareihin ja asennon vaihtoon eli aika pätkissä tulee nukuttua.Miehen kesäloma loppuu nyt,tosi tylsää kun tottunut että on mun seurana,täytyy sitten töistä hälyttää jos jotain sillon tapahtuu.Yksin pitää sitten alku kärsiä jos sattuu olemaan töissä: (

Tänne ei kuulu kummempaa,supisteluja ei oo ollut,ainakaan kivuliata.aamusin on kyl toi alapää kipeä,varmaan vauvan pää painaa.hyvä,että sängystä ylös pääsee.Öisin tosiaan saa ravata vessassa,yks yö meinas jo hermo mennä,kun 6 kertaa kävin.Olin kyl sillon juonut tosi paljon illallla vettä.Kuumuuskin rasittaa,ei auta vaikka on ikkuna auki...pitäsi kait tuuletin hommata.no eihän tässä enää toivón mukaan pitkä aika oo kellään odottaa..Ihanaa saada vaavi..Voikun kaikki menis hyvin..Synnytys välistä hirvittää...Mukavaa sunnuntaita kaikille!!:)

SOhville-Meillä hug-a-bub liina ja kyllä vaan,suosittelen!!Se vaan ainut huono puoli,että koko on kaikille sama,ite olen 160 ja 55 kg niin ne nauhat jää aika pitkiksi,mutta ei liian pitkiksi kuitenkaan.Ja saahan sen solmittua useampaan solmuun vaikka selkään tai mahan puolelle.Tai vaikka lyhennettyä.

Netistä tilasin ja 95 e maksoi postikuluineen.Mutta laskeskelin,että pitemmän päälle tulee halvemmaksi kuin ostaa rintareppu,joka ei mulle sopinut lainkaan.Ja liinan käyttöikä menee pitkälle,ihan 3 vuotiasta voipi kantaa,kun rintarepussa oli tuskaista kanniskella jo 4 kk ikäistä.Tä vain mun mielipide,toiset tykkää repusta,mutta liina ihan huippu mulle!!!

Tosta ponnistusvaiheesta,sanoisin että se kaikkein helpoin vaihe synnytyksessä,siinä on kaikki itsest' kiinni.Rusinan kanssa samaa mieltä,ne sentit 6-10 tai tosiaan 8-10 on pahimmat.Mulla paraservikaali joudutti niin,että ekassa synnytyksessä meni viimeiset 5 cm tunnissa,siihen asti oli kestänyt 5 h aueta.Tokassa meni 7 h ja olin 4 cm auki ja loput pamahti paraservikaalin jälkeen 45 minsassa.Nyt meni 4 cm 2 h ja loput 6 cm meni 25 minuutissa kun sain paraservikaalin.Joten mä vannon sen puudutteen nimeen,tarjosivat kovasti epiduraalia,mutta sanoin ettei mun selkään sorkita!!!

Ponnistusvaiheessa supistukset ei tehnee kipeetä enää samalla tavalla.olli kuin valtava kakkahätä ois ollut.Ja ite ponnistus,siinä vaiheessa tuntui kipeeltä kun pää humahti ulos,siihen asti iho niin venyneenä,että tuntoa ei ole.Silloin taisin karjaista pari kirosanaakin!!=)
Loput tulee helpolla,kun on niin kova paine,että sitä haluaa äkkiä pois ""halon "" jalkojen välistä.Mulla on kaikki tulleet kans parilla kolmella supistuksella,ja olen ponnistanut supistusten välissäkin.Mä sanoisin että ponnistaminen on ihan ok.JA kun tietää että kaikki päättyy siihen ja näkee oman ihanan nyytin...

Tosita paraservikaalista,nyt lääkäri laittoi sen neljään eri kohtaan,yleensä kai kahteen vain.Se tehosi tois hyvin,eli jos joku miettii samaa puudutetta,niin kannattaa sanoa että laittaa neljään kohtaan.Siinä se helppous,ettei tarvitse anestesia lääkäriä ja se ettei tarvitse niin paikallaan pysyä kuin epiduraalissa.Ja se että ponnistustarve säilyy paremmin,mun ystävä sanoi että ekassa synnytyksessä hänellä oli epiduraali,synnytys oli hitaampi ja varsinkin ponnistusvaihe.Tosiessa otti parasevikaalin ja sanoi ponnistusvaiheen menneen todella paljon paremmin.Toki toinen tulee helpommin muutenkin,mutta olen kuullut muiltakin.että epiduraali vie ponnistustarvetta.
Mutta kipua kyllä paremmin,kaiketi!!

No,mä jatkan pukamien hoitelua täällä!!

heippa!!!

mihin kohtaan se puudute laitetaan?
olen kahden vaiheilla et kumpi epiduraali vai sit toi parasevikaali. Nopea avautumisvaihe kuulostaa minusta kyllä hyvältä, mutta sit taas supistuskivut voi saada pään niin pyörälle että anelen epiduraalia:)

Moona 39+1

Moi heinämammat!

Mulla on tainnu helle haihduttaa viimeisetkin älynystyrät (jos niitä nyt on ennestäänkään ollu), mun piti vastata tänne eikä aloittaa uutta keskustelua...

Oon kyllä kateellinen teille, kun teillä sentään on noita supistuksia... itelläni tänään 40+1 ja nyt on mennyt viikko ilman supistuksia. Oon yrittänyt lenkkeillä illalla, siivoilla ja muutkin perinteiset konstit on kokeiltu ;) Masuvauveli vielä kaiken lisäksi liikkuu tosi aktiivisesti, että luulis jo sen aiheuttavan supistuksia... alan olla epätoivonen!

Mulla oli oikeastaan kesäkuussa enemmän noita supistuksia kuin nyt. Vatsakaan ei ole viikkoon kovettunu niinkuin aikaisemmin. Onko kellään muulla ollu mitään vastaavaa, vai oonko joku poikkeus?

No ei kai tässä auta kuin odotella, huomenna on neuvola ja saa nähdä mitä ne siellä sanoo. Toivon kyllä vielä viimeiseen asti ettei sinne tarttis enää yhtenä kappaleena mennä, mutta taitaa jäädä haaveeksi!

Asiasta toiseen...
Melkein kaikki meidän sukulaiset soitti eilen, kun oli laskettu aika, että onko jotakin merkkejä... toisaalta ymmärrän kyllä että ovat innoissaan, kun molemmille puolille on tulossa ensimmäinen lapsenlapsi, mutta kuitenkin. Yritin kyllä sanoa että kyllä me sitten ilmotellaan... :)

No, odottavan aika on pitkä ja se tuntuu näköjään pitenevän täällä loppupäässä.

Äippä77

Kohdun kaulakanavaan,kanavaa ei saa olla jäljellä nimekskään,lääkäri tuikkaa sen eikä satu laitto yhtään.Eli sen voi laittaa kun kanavaa ina jäljellä ja kohdunsuu auki n.4-5 cm.
Kaikille tuo puudute ei toimi noin,se on yksilöllistä,mutta mulla se toimi ideaalisesti,eli vei kipuja niin ja rentoutti että avautuminen tapahtui tosi nopeasti.Ja kivut oli kovia,mutta vielä siedettävissä.Tästä viimeisestä kovia kipuja n.puolisen tuntia,juur sen jälkeen kun vesi meni,se oli kivuliain se puoli tuntia sen jälkeen.Mutta mä olen tuntenut kaikki supparit melko kovina,varmaankin olen kipuherkkä.

Mua epiduraalissa kauhistutti eniten se,jos neulalla raapaisee ja tarvitaan veripaikkaa.Se päänsärky on järkky ja kestää pitkään.Synnytyksen jälkeen kun ei halua mitään kipuja enää,jos viikko pitäis kärsiä päänsärkyä-karmeeta.
vaan onnistuuhan nuo yleensä hyvin.
Paras varmaan katsoa tilanteen ja oman kunnon mukaan!!!

kata

Pikaisesti teille käyn uutiset kirjoittamassa... Meille syntyi poika 16.7. klo 18.00, painoi 3710g ja pituus 50cm. Täällä sairaalassa meillä kaikki hyvin. Tiistaina päästään kotiin. Kirjoittelen sitten myöhemmin tarinaa synnytyksestä... Tiiti-75 ja jäpä 1vrk

Tiiti-75,suuret onnittelut teille kaikille!!!!!!!Ja hyvä että kaikki ok,oottelen sitä synnytyskertomusta ellen ite oo laitoksella??Kerkesit sitten ennen mua vaikka meillä jo 40+3.Tänään ollu ketjussa hiljaista,kaikki vatsalliset on kadonnu tietenki laitokselle ja mä täällä ypönä odottelen jotain tapahtuvaks.Taidan lueskella ja raahata itteni petiin vaikka ei väsytäkkään.Huomiseen,kai.....?

Heip ja Tiiti-75:lle isot onnittelut pojasta! Minä käväsin synnärillä tuossa illalla, kun sattui niin hassusti että eilen illalla meidän vanhempien pihakeinu rämähti maahan ja minä siinä mukana kyljelleen pihakivetykselle (olen siis jo niin läski ettei edes pihakeinu kestä mun rimpuiluja :( ) ja illalla sitten alkoi vähän väliä tulla jotain vuotoa, vetistä sellaista. Soitin päivällä synnärille ja käskivät tulla tarkistukseen ettei oo lapsivettä. No, eihän se onneksi ollut ja pääsin tietysti kotiin. Toivottivat tervetulleeksi lähipäivinä :) Kukahan meistä seuraavana pääsee vauvan hakuun? Tiikeri ja Iitu on jo kyllä niin pitkällä ja eikö se Tiikerin eka vaihtoehto synnärikin avaa ovensa huomenna? Nyt tytöt supisteluja teille, että minäkin joskus pääsen :) Mutta nyt lopetan tämän sekoilun ja hyökkään miehen kimppuun, hän saa auttaa omalta osaltaan vauvaa maailmaan ;) Hyvät yöt, t.Rusina 39+1.

ok,kiitos tiedoista.
luulenpa et päädyn sitten kumminkin siihen epiduraaliin, jos ne supistukset ovat niin kamalia minkälaisen kuvan olen ensisynnyttäjänä saanut, huh, ei auta kuin edetä supistus kerrallaan. Tietty toikin puudutus kuulostaa nopean aukeamisen kannalta hyvältä, mut toisaalta pidempi synnytys ilman kipuja kuin nopea kipujen kanssa:) heh, onpa pähkäilyä, sittenhän sen tilanteen vasta näkee. :)

Moi Äippä77 ja muutkin heinämammat!!!

Ajattelin nyt rohkaistua ja kirjoittaa tänne kun oon niin kauan sivusta seuraillut keskusteluja...

Täällä kanssa tosi helteiset ja tuskaiset olot.. ei vielä mitään merkkiä siitä, että kaveri olisi ulos tulossa.. Luin sun juttus ja jotenkin tunnistin itseni siitä.. supistuksia ei oikein kuulu eikä näy tai ainakaan kivuliaita sellaisia... vatsa mulla on ihan pinkeenä kokoajan, mutta odottelen, että millon ne kivuliaat ja säännölliset alkaisivat.. vikkoja mulla samat kun sulla Äippä77 eli 40+1 (vielä kun sunnuntain puolella mennään.. )

huomenna olis mullakin neuvola ja katotaan nyt mitä sanovat.. viime keskiviikkona vaavin pää ei ollut vielä kiinnittynyt.. mites sulla äippä77, joko on pää kiinnittynyt/vauva laskeutunut??

Aika on todellakin pitkä ja pitenee kokoajan mitä enemmän loppuakohti mennään.. mutta jaksamista kaikille ja kyllä se kohta palkitsee odotuksen...

Eikka =)

moi eikka ja muut.

täällä vielä kärvistellään viikolla 41+2 .. huoh, alkaa maha tuntuun aika painavalta. tiistaina vissiin varaillaan aikaa käynnistykseen, pelottaa se tosi paljon. mieluummin sektioon menisin. ei ole mitään oireita ollut, taitaa poika tykätä mahastani :) maha on kyllä laskeutunut mutta pää ei ole kiinnittynyt.

uneton yö taitaa olla , nukuin kyllä koko päivän :D

hyvät viikonalut kaikille, kukahan poksahtaa seuraavaksi...:)

Huh, toi Murmelin raskausviikkomäärä on jo aika hurja! Jaksamisia mahan kanssa, toivottavasti synnytys käynnistyisi itsestään!

Täälläkin odotellaan yhä. Huomenna viimein laskettu aika, mutta luulenpa, että yli mennään ja kirkkaasti. Ei ole vieläkään mitään merkkejä, että tytteli haluaisi ulos. Loppuviikosta aloin yhtäkkiä kyllä ihan nauttimaan olostani ja ajattelinkin, että voipihan sitä hyvinkin odotella vielä vaikka pari viikkoa, mutta eilen illalla oli taas turvotus huipussaan eikä olo yhtään kiva. Jalat varsinkin on ihan järkyt, ihan kuin norsulla!

Nyt en ole kolmeen yöhön nukkunut kunnolla ja viime yö veti kyllä pohjat. Nukuin yhdestä viiteen ja siinäkin välissä kävin kaksi kertaa vessassa ja valvoin aina välillä. Vaikka kuinka väsyttää ei saa unen päästä kiinni. Tunnin päästä lähden neuvolavisiitille ja sen jälkeen yritän kyllä nukkua päikkärit.

Sen opin viime viikolla, etten enää ala yksin puunaamaan huushollia puhtaaksi. Tiistaina riehuin imurin, mopin, mattopiiskan ja juuriharjan kanssa (kai sitä toivoi samalla että synnytys käynnistyisi). Loppuviikko olikin sitten paikat ihan kipeenä lantion seudulla ja kävely sattui kamalasti. Ehkä sitä pitää jo rajoittaa tuota rehkimistä.

Vointeja kaikille! Onneksi taitaa helleaalto vähäksi aikaa hellittää.

T.Kati rv 39+6

Huomenia!Täällähän on jo monta jotka menneet yli sen 40 vkoa,ollaan sitten kaikki varmaan samaan aikaan synnyttämässä.Tiikeri on hävinnyt,liekö tullut koitoksen aika?Rusinan juttu kuulosti hurjalta,ois voinu käydä pahasti,onnex selvisit säikähdyksellä.Mun yö meni taas pyöriskellessä,parin tunnin välein pissille ja vaavi jytäs kauhealla voimalla pitkin yötä.Saapa nähdä kauanko joutuu vielä ootteleen,Murmelilla on kyllä päivät vähissä,tuskin enää antavat ootella luomutapahtumaa.Monelle on käyny niin että on määrätty käynnistyspäivä ja lapsi päättääkin tulla just edellisenä päivänä ihan itekseen.Onkohan siinä joku alitajuinen juttu että torjuu sitä käynnistystä?Kyllä se vaan totta on että ensimmäiset lapset menevät yleensä yli la:n.Mulla neuvola ois keskiviikkona,jos ei siihen mennessä ole tullut varataan aikaa yliaikaispolille,näin nlatäti sanoi.Ootellaan rauhassa,näillä viikoilla ehtii tapahtumaan paljon jo muutamassa tunnissa...

No höh! Heräsin aamulla kuudelta kipeään supistukseen enkä saanut enää unta kun supistuksia alkoi tulla 5min välein ja olin siinä välissäkin kipeä. Laitoin sairaalakassinkin jo eteiseen ja söin aamupalan miehen kans. Samalla valitin että kohta pitää soittaa äiti tänne poikaa katsomaan ja että olen niin kipeä että nyt pitää mennä. Eipä sitten tarvinutkaan, klo.8.15 supistukset loppu niinku seinään! Tämä on kyllä ihan uutta, erikoiselta supistukset alkoi ja loppui siihen kun poika oli maailmassa. Perjantaina olis sitten aika äitiyspolille kokoarvioon ja varmaan sitten käynnistävät, että mahtuu vielä syntymään. Olisin kyllä niin toivonut että vauva olis tajunnut itsekseen tulla, mutta nämä supistukset loppuu aina hassusti kesken?? Plaah! Esikoinen syntyi 39+0 niin tämä raskaus tuntuu jo yliaikaiselta kun ensimmäisethän syntyy tosiaan yleensä myöhemmin ja lääkärit oli jo viisi vkoa sitten sitä mieltä että pian syntyy... Masentaa! Mutta ei auta kun odotella. Vointeja, t.Rusina 39+2.

Meille syntyi terve tyttö su 17.7. Klo 16.03 mitat 50 cm 3220 g, koko perhe voi hyvin ja tyttö on tosi sulonen sekä kiltti. Mutta kyllä urakka oli tosi kova, synn kesti 14 h ja supparit oli lähes alusta asti tosi kipeitä mut epiduraali (pistettiin 5 kertaa!!) ei auttanu ja supparit oli tehottomia mut hirveitä. Oksitosiinia avuks, Ilokaasu oli lohtu ja loppuvaiheessa kohdunkaulanpuud autto 1,5 h. Ponnistus kesti reil puol tuntia ja pieni eppari tehtiin. Vaavi oli alusta asti tosi alhaalla. Vähä siin ja siin että jäikö traumoja mut nyytti on tosi palkitseva :). Ihanaa on ja vaavi imeny hyvin vaik maito vähästä ku ei viel noussu rintoihin. Tääl TAYSsis oon uudel 2a osastol eikä moittimista! Mut kauhee univelka päällä ja naapurin tyttö kova huutaan. Eikä aina malta nukkua ku toinen on ni sulonen!! Tiikeri ja Tirppaiita 19 h

Meille syntyi terve tyttö su 17.7. Klo 16.03 mitat 50 cm 3220 g, koko perhe voi hyvin ja tyttö on tosi sulonen sekä kiltti. Mutta kyllä urakka oli tosi kova, synn kesti 14 h ja supparit oli lähes alusta asti tosi kipeitä mut epiduraali (pistettiin 5 kertaa!!) ei auttanu ja supparit oli tehottomia mut hirveitä. Oksitosiinia avuks, Ilokaasu oli lohtu ja loppuvaiheessa kohdunkaulanpuud autto 1,5 h. Ponnistus kesti reil puol tuntia ja pieni eppari tehtiin. Vaavi oli alusta asti tosi alhaalla. Vähä siin ja siin että jäikö traumoja mut nyytti on tosi palkitseva :). Ihanaa on ja vaavi imeny hyvin vaik maito vähästä ku ei viel noussu rintoihin. Tääl TAYSsis oon uudel 2a osastol eikä moittimista! Mut kauhee univelka päällä ja naapurin tyttö kova huutaan. Eikä aina malta nukkua ku toinen on ni sulonen!! Tiikeri ja Tirppaiita 19 h