HEINÄMAMMAT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuorein
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kävin sairaalassa yhden yön makaamassa, sokeriarvot kuulemma kaikki sekaisin. Mittasivat yhden päivän ja yön, niissä ei kuitenkaan mitään. Ruokavalio-ohjeita ja itsemittausvehkeet antoivat. Kuukauden päästä kontrolli.

Ultrassa nähtiin, että meillekin suodaan pieni prinsessa...painoarvio 1390g ja lapsivettä paljon, siksi SF korkealla. Saatiin 4D-kasvokuvia mukaan, ihan mun veljen näköinen, tyttöparka...

Ostinpa heti tänään vaaleanpunaiset sukat ja tumput, vaikka vannoinkin, etten siihen kamalaan väriin hurahda.

Tilla rv 30+2

Ilmoittaudun minäkin vihdoin kertomaan lyhyesti vaaviuutiset(viime aikoina ei netissä juuri ole ehtinyt käymään)...

Poika syntyi 16.7., painoa huimat 4350 g, pituus 53 cm. Synnytys oli mulle todella extreme-kokemus (kesto 20 t), melkein kaikki tuntui menevän pieleen mikä vaan voi mennä eikä taysista synnytyssairaalana todellakaan ole mitään hyvää sanottavaa :-(

Mutta poju on suloinen ja kiltti, isin kanssa häntä hoidellaan aivan ihastuneina!

Minnea

Onnea kaikille vauvan saaneille!MOONA,me saatiin tytöt samana päivänä!Oltiin siis sairaalassa yhtä aikaa!Oltiin os.13/1 perhehuoneessa nro.3.Eilen päästiin kotiin.Missä osastolla te olitte ja miten synnytys meni?Mulla ei lähtenyt perjantaina käynnistys kunnolla käyntiin,mutta supisteli niin paljon,että lauantaina klo.16.55 lääkäri puhkaisi kalvot jonka jälkeen alkoi supistella ja kunnolla.Istuin kiikkutuolissa ja vetelin ilokaasua minkä kerkesin.Klo.18.30 sain spinaalipuudutuksen ja kivut loppui ku seinään.Klo.19.30 tuntui paineen tunnetta alapäässä ja kätilö totesi kohdunsuun olevan 10cm auki.Klo.19.40 aloin ponnistelemaan (joka oli vaikeata kun en tuntenut mitään!) ja klo.19.58 meille syntyi ihana musta hiuksinen tyttö.Vauva on ku herran enkeli,nukkuu,syö tissiä ja kakkaa.Ihan erilainen ku esikoinen mutta tosi paljon saman näköinen :) Arki sujuu siis kivasti!Voimia kaikille viimemetriläisille kuten myös vauvojen äideille :) Kirjoitelkaa vauvallisetkin kuulumisia! T.Rusina ja Maisa 5vrk.

ollaan oltu viereisissä huoneissa, meillä nro.4!!! :)
Meidän miehet oli jutelleetkin synnärillä perjantai iltana!
hih, hauska yhteensattuma.
Meillä kans mustatukkanen tyttö, ihan kamalan söpö ja ""kiltti"", just niinku teillä:))
synnytys oli aika helppo.
perjantaina 12.00 alkoi epäsäännölliset supistukset.
18.00 lähdettiin synnärille kun tuntui et kivut vie voiton.
18.30 meni vedet
19.30 pääsin ammeeseen.
21.00 sain epiduraalin, jonka jälkeen loppuaika oli odottelua.
02.00 alkoi ponnistusvaihe
02.33 tyttö syntyi

tuossa kertomus lyhykäisyydessään:)
olin odottanut jotain paljon pahempaa, kai oli pelko takaraivossa kaikista kauhujutuista, mut ei jääny traumoja ja uskallan varmasti tuohon koitokseen toisenkin kerran.

niin tosiaan mies sano et oli jutellu synnärillä jonkun mukavan tyypin kans joilla on toinen tulossa ja sama laskettu aika ja asuvat ihan vieressä ja oli ollu jotain puhetta kajaanista niin heti hoksasin et ootte siellä :)
ollaan muuten saatu aika saman kokoiset tytöt, joo meni ultra-arvio pikkasen pieleen ku lääkäri veikkas 3,5kg.
no..eipä tuon tytönkään synnyttäminen niin ihmeellistä ollu et tuskin se 600g olis niin suurta eroa tehnyt:) (kai..)

Onnea paljon kaikille muillekkin vauvan saaneille mammoille ja tsemppiä odottaville loppukoitokseen!!! :)

toivovat Moona ja neiti 6vrk

Heips!Yksi yö oltu kotona.Poitsu siis syntyi(leikattiin)tasan vko sitten,4720g ja 54.5 cm.En sano muuta kun että oli tosi rankkaa yrittää alakautta,Ei kauheesti kaasut ja epiduraalit auttanu,synnytys veny ja veny kun aukesin niin hitaasti vaikka tipalla avittivat ja ne supparit sattu aivan mielettömästi!!!En kertakaikkiaan auennu enempää kun 5 cm vaikka mitä koitettiin,ilmeisesti six kun poika niin iso ettei mahtunu pää tulemaan alemmas ja aukomaan lisää.Mulla nousi kuume ja vauvan sykkeet tosi korkealla,lapsivesikin jo vihreää ja mun kivut niin kovat että rukoilin niitä leikkaamaan.Niin sitten kävi ja pojan koon selvittyä se olikin ainoa vaihtoehto(painon lääkäri arvioi mahan päältä 3600g,hiukka liian vähän)!No nyt se on ohi ja tähän mennes vauva vaikuttaa rauhalliselta ja kärsivälliseltä ja hänellä on muuten tosi pulleat posket!Leikkaushaavaa vielä pakottaa mutta paraneehan tuo.Voi kirjotukset harveta kun nyt keskittyy vaan poikaan,en alottanu uutta ketjua kun en oikee hallitse hommaa hyvin.Hirmusesti onnea kaikille vauvan saaneille!!!!Päivityslistaan tiedot:Iitu,poika 22.7,PHKS,ylempänä olikin koko.