heinkuu 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirsi.73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kirsi.73

Vieras
27.6. Karina
28.6. ilona, Englanti, esikoinen
29.6. Ellinoora, Kätilöopisto
29.6.-6.7. Nyyssönen
29.6. Rinkeli, 26, TYKS, esikoinen
* poika 19.6., 4145 g, 54 cm
30.6. Satu, 27v., Helsinki, esikoinen
* tyttö 11.7, 4050g, 51cm
30.6. Salli, 30 v, SEKS, ensimmäinen
* poika 10.7., 4920 g, 55 cm
30.6. Piritta, Kätilöopisto
30.6. nene, 29 v, toinen
1.7. Essi, TAYS
2.7. Eija, 34, Naistenklinikka, esikoinen
3.7. Nin@, 21v., Satakunnan keskuss., esikoinen
* poika 12.7., 3670 g, 51,5 cm
3.7. Anne, 21v.,P-KKS, toinen
* poika 22.6., 3610 g, 49 cm
4.7. Lalla, 28v,Mikkeli, kolmas
* poika 3.7., 3360g, 51cm
5.7. Saara, 21v, PHKS, ensimmäinen
* poika 28.6., 2810 g, 48 cm
5.7. tyttö82 23v kätilöopisto ensimmäinen
* tyttö 23.6, 3275g, 50cm
6.7. minna, naistenklinikka, 23, ensimmäinen
* poika 22.6., 2950 g, 48 cm
6.7. pinja, kätilöopisto, 31, kolmas
7.7. Mary, vaasa, 29 v., esikoinen
* poika 5.7., 4265 g, 54 cm
7.7. neitoperho, K-HKS, 29v, kolmas
7.7. Ulpu, 27, Mikkeli, ensimmäinen
8.7. ponnari, Jorvi, 28, esikoinen
* poika 12.7., 3720 g, 52cm
8.7. Manteli, KOS, 25, esikoinen
* tyttö 26.6. 3120g, 48 cm
11.7. Enna, Vks, 29, toinen
12.7. Tuulia, K-PKS
12.7. Katjuska, Oulu, ensimmäinen
12.7. Äityli78, 27v, KOKS, kolmas
13.7.Emily,26v,Hyvinkää,toinen
13.7. Liuku, 19v, Helsinki NKL, esikoinen
13.7. minä-75, 30 v,OYS,kolmas
14.7. Assari, 33 v, Porvoo, ensimmäinen
* tyttö, 12.7., 3940 g, 50 cm
14.7. Minttu, 25v, Lappeenranta
15.7. Pike, 31 v, K-SKS, toinen
16.7. Anne, 36v, Helsinki NKL, toinen
16.7. Nitta,25, esikoinen
* tyttö, 10.7., 3090g, 48cm
17.7. Eewi, 23v, Hyvinkää, toinen
18.7. Tiina, 26v, OYS, esikoinen
18.7. Hanne, 26v, Tays, esikoinen
19.7. Maaria, 27 v, Helsinki, esikoinen
19.7. Heidi, 37 v, Kättäri, toinen
19.7. Ani, Tays, esikoinen
20.7. Kata, 29 v. Tays, ensimmäinen
20.7. Ansku, neljäs
20.7. Illusia, 29 v, Tammisaari, esikoinen
21.7. Saimi, 31v. Tays, esikoinen
21.7. Sunnu76, Vaasan ks, pikkukakkonen
22.7. Pipari, 25v, Jorvi, toinen
23.7. Eeva, 28 v, Porvoo, esikoinen
*tyttö 13.7.,3600g,50cm
24.7. Sari, 30 v, toinen
25.7 Mimmu, 29 v, esikoinen
26.7. Minä, 22v, EKKS,toinen
27.7. mimmuli, 30 v, Tays, toinen
27.7. kirsi.73, Kätilöopisto, kolmas
28.7. Satu, 24 v, Porvoo, esikoinen
30.7. Emo, 28 v, toinen
30.7. Kesämamma 06, 31v, ensimmäinen
31.7. nada67, Tampere

Kokeilin leikkaamista ja liimaamista. Eli en olekaan niin avuton kuin kuvittelin olevani - sain aloitettua uuden linkin, kun tuo edellinen on jäänyt niin kauas...

Oli aamulla neuvola. Ei mitään ihmeellistä. Paino pysynyt samassa kuin viikko sitten ja kaikki ok. Eilen kävin kuntokeskuksessa laittamassa jäsenyyden katkolle lokakuun loppuun asti. Saapahan keskityttyä vauvaan ja arjen pyörittämiseen. Maidon luovutusta ajattelin taas kokeilla kun kuopuksenkin kans onnistui hyvin. On keskosille välttämätöntä ja lisäksi mitä parhain laihdutuskuuri...

Olin henkisesti varautunut synnyttämään tällä viikolla, joten tympäsee. Tsemppiä kaikille samojen tuntemusten kanssa kamppaileville! Eiköhän tämä tästä iloksi muutu!

Onnittelut Pinjalle tytöstä!

Kirsi73, kiitos uudesta ketjun alotuksesta.Koitahan jaksaa!Sulla ei oo viel laskettuaika menny,mut silti noi loppuviikot on usein malttamaton.
Musta tuntuu, etten enää jaksas oikeen oottaa, ku tää raskaus jo 8 pv yli lasketunajan! 41+1 rv.
Vaikka tiesin,että yli menee.Mut oisin kestäny n.viikon ylityksen,mut jos meneeki kaks...
Alkaa tuntua, että pitää varmaan käynnistää tää synnytys, ku ei tää itekseen näytä tulevan. Vasta ens to 27.7.se äitipolikäynti ja sitteki voivat lähettää vielä kotiin.Pitkä odotus takana! Vaik on ollu ennenki,ni näitä loppupäiviä ei jaksais millään.
Mieski jo kaipais kesälomaa, ku koko kesän ollu töissä ja aikoo isyyslomalle ja kesälomalle sit jäädä ku vauva syntyy.

Heips! Onnittelut Pinjalle!
Viime yönä supisteli useamman tunnin ja taas loppui kuin seinään. Kyllä ottaa pannuun... Sattuu niin pirusti joka paikkaan kun vauva liikkuu!? Aamulla oli neuvola. Kaikki ok. Vauvan pää on kyllä kuulemma todella alhaalla, tulisi nyt vain kokonaan pois. =)
Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!!!

Heippa kaikille, paljon on tänne taas kirjoiteltu, että ei meinaa perässä pysyä.

Onnea vaan kaikille vauvan saaneille! Täällä jo omaa odotellaan, mutta veikkaan että mennään yli lasketunajan.

Saimille: Aivan samoja fiiliksiä täällä. Meilläkin mies on vähän omissa maailmoissa ja toivoisin saavani enemmän tukea. Tunnen välillä olevani tod. yksin. Ollaan näistä asioista puhuttukin ja mies välillä yrittää osallistua tähän vauva hommaan. Meillä kun olen itse hankkinut kaikki vauvalle, niin että miehen ei ole tarvinut tehdä mitään. Olis tosiaan välillä kiva että toinen osallistuisi keskusteluun vauvasta ja synnytyksestä ihan itsestään ja vaadittu on. Vieläkin tuntuu välillä siltä, että mies osallistuu vain väkisin. Töitä vaan on niin paljon että ei taida raukka pysyä perässä, yrittäjä kun on. Koita siis Saimi vaan jaksaa. Itse yritä välillä ajatella, että tässä kuitenkin ollaan raskaana ja jotkut asiat vaan tuntuvat isommilta mitä ne ovat. Kuten imurointi, voi minkä riidan siitä saa aikaiseksi. Ne tunteet on ilmeisesti vaan käytävä läpi. Kyllä täälläkin välillä itkua väännetään niin että tunnen itseni todella huonoksi äidiksi jo valmiiksi. Epätoivo iskee kun tulee sellainen olo että tässä pitäisi yksin pärjätä kaikken kanssa! Sitten tapellaan oikein kunnolla, kun kumpikaan ei ymmärrä tai anna periksi, mutta kyllä ne asiat on aina saatu puhumalla selvitettyä. Sitten onkin parempi olla. : ) Hirvittää vain ajatuskin siitä että vauva tuntee ja jo kuuleekin kaikki äidin olotilat. Toisaalta ei kai kukaan ole täydellinen tai tyyni kuin viilipytty. Silti välillä masentaa. Toivottavasti vauvan syntymän jälkeen ei iske epätoivo huonosta äitiydestä.

Mimmu

Onnea äitiyli78! Tulihan se viimein sinullekkin lähtö:)

Tänään olin neuvolassa ja varattiin aika Hyvinkäälle yliaikaiskontrolliin. Jostain syystä täti halusi vielä varata ajan neuvolaan maanantaille mikä oli minusta vähän outoa kun eihän tässä ole kuin viikonloppu välissä. No.. samapa tuo. Onpahan jotain ohjelmaa jos vauva ei päätä vielä syntyä.

Eilen tuli yksi tosi terävä supistus ja sen jälkeen silleen jännästi särki reisiä. Se siitä sitten. Ei tullut enenpää ja aamulla taas heräsin uuteen päivään että jaahas:)

Niin tosiaan sano että vauva on jo niin syvällä jossain että pää ei enää tunnu kunnolla.

Eipä muuta tälläkertaa. Toivottavasti pääsen pian synnyttämään:)

eewi 40+4

Heippa! Laittelen synnytyskertomusta tonne vauvanhoitopuolelle. Kaikki ei näet sujunut ihan oppikirjan mukaan, joten jos synnytyspelkoa niin ei kannata vielä käydä lukemassa! Tsemppiä kaikille viimemetreillä.

Onnittelut Pinjalle perheineen. Oli aika hurja tuo sun synnytys. Onneksi nyt voitte molemmat hyvin. Outoa, ettei verenvuotoon kiinnitetty enempää huomiota?!

Minä lähden nyt saunaan ja huomenna tehdään kunnon siivous, jospa tämä tästä. Sitä kolmatta ässää meillä ei enää harrateta ; ( Mutta mies aloitti loman - seitsemän viikkoa mun kaverina. Kivaa!

Kirsi 39+1

Täällä sitä ollaan edelleen yhtenä kappaleena,vaikka laskettuaika on ylittyny jo 9 päivällä...Eli 41+2 rv menos...Maanantaina ois neuvolakäynti.Se on kyl ihan yhtä tyhjän kanssa,ku vauvasta ei saa painoarvioo terkkarilta tai sitä ei ultrata.Eikä terkkari tee sisätutkimusta.Ei oo mitään tietoa missä kunnossa paikat on,onko yhtään auki tai pehmentyny.Täällä ku oli vaan kaks lääkärineuvolakäyntiä ja viimeisin oli joskus 30 vkolla.

Lämpimät onnittelut prinsessan johdosta Liuku ja kiva,että oli helppo synnytys!
Olit synnyttämässä kuten arvelinkin,ku ei susta vähään aikaan kuulunu mitään.Ehdit sit paljo ennen mua, vaikka meillä oli sama laskettuaika.Mä oon edelleen kotona ja mitään ei tapahdu,vaik on 9 pv yli lask.ajan menny.

Moikka! Viimeksi kirjoittelin 18. päivä ja kuten toivoin niin lähtö tosiaan tuli silloin tiistaina ja samana iltana eli vielä ihan laskettuna päivänä meille syntyi komia poika: 52 cm ja 4040g :) Synnytys sujui hyvin, mutta koska tänään vasta kotiuduttu niin kirjoittelen tarkemmin vähän myöhemmin.. Tosi hyvältä nyt kuitenkin tuntuu ja vauva on yksinkertaisesti ihana :)) Tsemppausta edelleen kaikille odottajille ja lämpimät onnittelut tuoreille äideille!!!

Onnea Liukulle ja Hannelle perheineen! Ihanaa, että vauvoja on syntynyt ja kaikki mennyt hyvin! Synnytystarinoita odotellessa.

Itsellä on nyt supistellut kerran tunnista aluillasta. Ukoisin olevan synnytyssupistuksia, koska aiemmatkin menneet näin. Eli uskoisin, että kiihtyvät ja voimistuvat aamua kohden. Lähden sit heti sairaalaan, kun on kymmenen minuutin välein. Kuopuksen synnytys kun kesti vain 2.5 tuntia, niin ei kannata kotia jäädä laskemaan välejä.

JOten jos en kirjoittele huomenna, olen laitoksella. Jännää!

Onnea Hannelle pojasta!
Täällä odottajien puolella porukka vaan vähenee.Kaikki lähtee synnyttää,kade...
Mul nyt 10 pv yli lask.ajan.Aamul tuli kyl yks kipee supistus ja sen perään toinen vähän miedompi,mut siihen ne jäi...Sais jo syntyy...
rv 41+3

Kirsi73; kyllä kätilö huomasi jonkun olevan vialla ja hälytti lääkärin ultraamaan, mutta jostain syystä lääkäri ei huomannut mitään erikoista. No eilen kävelin ulkona jo 200 metriä joten ehkä syksyllä jo kunnossa. Mieli kyllä kuitenkin hyvä ja onnellinen. Onnea kaikille vauvat saaneille! En ole niin kauheasti kerennyt nyt seuraamaan tätä listaa, vaikka vauva onkin superkiltti menee aikaa seitsemänvuotiaan veljenkin kanssa uskomattoman paljon. Rupesi näet mustasukkaiseksi oikein tosissaan ja kiusaa ja kiukkuaa koko ajan. En olisi uskonut mutta eiköhän ohi mene!

Onkohan täällä muita kohtalotovereita? Mul nyt 41+4 rv ja kotona ollaan,eikä supistele.Eli 11 pv yli lask.ajan.Uskomattoman pitkä odotus.
Torstaina pitäs mennä äitipolille yliaikaiskontrolliin,mut varmaan passittaa vielä kotiin jatkamaan odottelua.Mitenköhän paljo yli ne antaa mennä.Miehen siskolla meni viime vuonna 18 pv yli lask.ajan.Et siihen täytyy varautua.
Minä-83 ja Kirsi ootte varmaan menny jo synnyttämään.odotellaan uutisia.

Justiinsa, kirjotin tuossa aikani ja sonera meni taas yllättäen jumiin. Minä-75: en ole vielä mennyt synnyttämään vaikka lauantaista asti on ollut kipeitä supistuksia. En ymmärrä kuinka monta päivää nekin kestää ennen kuin mitään tapahtuu. Täällä vasta menossa rv 39+5 ja hermo kireellä. Apua jos tämä meneekin vielä kaksi viikkoa yli... Oon varmaa jo sitten mielisairaalassa. =)
Mieskin lähti tänään viikon työmatkalle, joten eiköhän vauva halua tämän viikon aikana ulos jo senkin takia ettei mies kerkeä mukaan.

Mutta aurinkoista päivänjatkoa ja jaksamista kaikille!!!

Moro!
Meikä ei paljoa ole kirjoitellut mutta aina sillon tällöin muistellut käydä muiden kuulumisia lukasemassa sieltä täältä.
Itselläni siis oli laskettu aika 15.7 ja yli mennyt aikaa sitten.
Esikoiseni sain 20 pv yli lasketun vuonna 2004 eli rv 42+6 käynnistämällä lopulta kun ei kai se issekseen olisi ulos tullut koskaan...
sikäli se käynnistys meni ihan ok.
Mulla kanssa torstaina eka kontrolliaika äitipolilla (kuten minä-75:llä)ja menen kyllä nyt sillä asenteella etten takasin tule ilman nyyttiä.
Voihan se olla, että kun on jo yksi näyttö reilusta yliajasta ottaisi ne nyt tällä kertaa sisään.
Jaksamisia odottajille ja onnea jo vauvan saaneille!

Onnittelut taas kaikille uusille synnyttäneille.
Täällä kans kärvistellään erilaisten kipujen ja vointejen kanssa rv 39+3.
Pakko oli käydä tänään neuvolassa tsekkauttamassa "lääketieteellinen" kunto, kun yöllä olin jo AIVAN varma että raskausmyrkytyshän muhun on iskenyt. No, eipä ollut muuta kuin kohonneet paineet. Eikä nekään niin paljon että olisi voinut lähettää äitiyspolille.
Nyt jo vähän huvittaa, oikeastaan.
Mutta mun huoli oli aito ja olo oli paha.
Luultavasti se olo on paha sittenkin lähestyvän synnytyksen vuoksi. Supistuksiakin harvakseltaan tulee, mutta ei ne kipeitä mun mielestä ole. Vihlasee tullessaan eikä kovin mukavalta tunnu.
Toivon itseni ja kaikkien kohtalotovereiden puolesta että olisipa nopeasti käsillä se aika kun näkisi millaista pientä ihmettä sitä onkaan kasvattanut vatsassaan.

Jännittävää tulevaa yötä ;) ja voimia kaikille

Satu (ja Onni Orava viellä toistaiseksi "pesäkolossaan")

Paljon onnea kaikille vauvan saaneille! Aina yhtä hienoa kuulla vauvauutisia!

Kiitos teille tyttö82, kirsi.73, minä-75 ja Mimmu, jotka kirjoituksillanne ovat tukeneet minua näissä parisuhdeongelmissa! Olen kirjoittanut niistä jo aiemminkin, mutta tuntuu hyvältä saada tukea teiltä ja purkaa tätä pahaa oloa jonnekin. En ole käynyt parin viime päivän aikana kuin pikaisesti koneella lukemassa viestinne. Tilanne miehen kanssa on ennallaan. Saan koko ajan olla varpaisillani ja kuulostella hänen mielialojaan. Yritän pysyä mahd. paljon omissa oloissani. Lähes kaiken teen yksin, eikä miehen tarvitse osallistua mihinkään. Olen vain jo niin kyllästynyt kuulemaan haukkumisia ja loukkauksia. Ja sitä, että miehelle tuleva lapsi on ei-toivottu. Sen kuuleminen satuttaa eniten. Välillä on toki hyviäkin hetkiä, mutta enää ei osaa niistäkään iloita kun mielessä on jo se, koska ääni taas kellossa muuttuu. Toivon todella, että niin tapahtuu kuten tyttö82 sanoit, että miehen sydän sulaa kun hän näkee oman lapsensa. Täytyy vain jotenkin koittaa kestää tätä tilannetta.

Mullakin oli la jo perjantaina, eikä mitään synnytykseen viitaavaa ole havaittavissa. Laittoivat jo perjantaina sairaalaan lähetteen odottamaan yliaikaiskontrolliin. Sieltä pitäisi tulla yhteydenotto 10 päivän sisällä. Voi, tsemppiä sulle minä-75, olet vieläkin näköjään odottavalla kannalla. Toivottavasti pääset jo pian synnyttämään! Mulla on vasta kokonaiset kolme päivää yli, mutta alkaa jo tympimään tämä odotus. Ei näytä vauvelilla olevan mitään kiirettä tulla ulos masusta. Neuvolassa kehoitettiin liikkumaan oman voinnin mukaan jos se edistäisi synnytyksen käynnistymistä. Olen käynyt kävelyllä joka päivä ja siivonnut vähän, mutta eipä ole ollut mitään vaikutusta. Seksiäkin on ollut viimeksi marraskuussa, joten se varaan ei voi laittaa synnytyksen käynnistäjänä :(.

Paljon tsemppiä teille, jotka vielä odottavat ja onnellisia hetkiä vauvan kanssa kaikille jo synnyttäneille!

Täällä sitä taas supistelee jatkuvasti. Voikohan supistus kestää montakin minuuttia putkeen kun alavatsaa on nytkin koskenut jo viitisen minuuttia jollei enemmänkin. Alaselkä on myös kipeä. Rasittavaa!? Mies tosiaan lähti työreissulle...kiva kiva! Yksinään kun on niin kivut tuntuvat kahta kovemmilta! Jospa saisi yön nukuttua hyvin... =)

Ollut jotenkin vaikea saada aikaseks kirjotettua tänne, kun olen miettinyt että synnytyskertomus pitää kirjottaa.. en muista kaikkea kovin hyvin, joten kerron jotain lyhyesti.

Elikkä maanantai-aamuna alkoi epäsäännölliset supistukset, yön sitten kärvistelin ja supisteli 10 min. välein, aamulla supistusten välit vaan piteni ja ajattelin että eihän tässä sittenkään mitään mennä synnyttämään...

Tiistaina päivällä päätin että mennään kuitenkin tarkistamaan tilanne synnärille ja sanoivatkin etten tullut lainkaan liian ajoissa. Olin silloin 4cm auki. Pääsin ammehuoneeseen ja lojuinkin ammeessa hyvän tovin (tosi pitkään :)) kunnes päätin sittenkin ottaa epiduraalin (olin ajatellut olla ilman) , melkein jo päätin etten alakaan synnyttää, että perun kaiken, kun sattui niin pirusti.

Epiduraalin jälkeen kaikki oli niin paljon paremmin ja helpotuksesta tuntui että kaikki sujuu kuin tanssi ja jälkikäteen jäi olo että voisin lähteä koska vaan uudestaan synnyttämään :). Epiduraalia täytyi laittaa pari kertaa uusiksi ja ilokaasua hengitin ahkerasti, varsinkin lopuksi kun epiduraali ei auttanu paineen tuntuun ja ponnistamishaluun ja ilokaasun avulla odottelinkin maltillisesti kunnes sain ponnistaa ja niin syntyi tiistain ja keskiviikon välisenä yönä 19.7 kaunis tyttäremme. 9 pistettä sai, oli vähän keltainen.

Helppo synnytys oli omasta mielestä, eikä tarttenut edes tikkejä, tosin alapään lihakset on löystynyt niin että pissa karkailee ja semmosta ja nyt täytys yrittää muistaa treenata kuntoon :p.