Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Täällä yksiOlen odotellut helmikuisten 2026 keskustelua, joten nyt päätin aloittaa ketjun itse. Onko muita helmikuista 2026 odottavia linjoilla?
Omien laskujen mukaan la 24.2 ja nyt rv 5+2Ihanaa!
Minä kävin tänään varhaisultrassa ja sen mukaan olisi nyt 7+2 ja la 10.2. neuvolan laskutavan mukaan 7+4.
Milloin sinulla on laskettu aika?
Ootko vau.fi ryhmässä? Nimimerkki ainakin vaikuttaa samaltaOon varmaan jo kaikissa mahdollisissa ryhmissä, niin tulempa nyt tännekin Mulla pitäisi tosiaan olla laskettu 7.2., mutta ovis oli niin myöhään, että saattaa hyvinkin muuttua. Tänään 7+5 ja lauantaina varhaisultra
Oon kylläOotko vau.fi ryhmässä? Nimimerkki ainakin vaikuttaa samalta
Miulla on eri nimimerkit näissäOon kyllä Sun nimimerkkiin en oo tainnut aiemmin törmätä?
Miulla tämä on riskiraskaus esikoisen keskosuuden takia. Ei tosin ei oo ollu ultraa tai muutakaan vielä tässä alussa. Toivottavasti tämä menee loppuun asti ja saadaan täysiaikainen vauvaVoisin liittyä tänne mukaan. Testasin tänään positiivisen ja LA 28.2.
Mulla on ollut monta kemiallista raskautta joiden jälkeen tutkimuksissa löytyi kilpirauhasen vajaatoiminta ja APS (verenhyytymisongelma). Molemmat aiheuttaa keskenmenoja, mutta sain nyt kilpparilääkkeet joista on ollut selvästi apua, koska pääsin nyt ekaa kertaa viikolle 5+0. Sen lisäksi mulla on ollut aspiriini käytössä veren ohennukseen josta on myös ollut apua.
Mulla on ollut kp25 asti pientä verenvuotoa joten pääsin tänään heti positiivisen testin jälkeen neuvolaan. Ultrassa kohdussa näkyi 2 pientä juttua, mutta kuulemma sonografi ei ollut varma oliko nämä / jompikumpi näistä sikiö. HCG mulla oli kuitenkin 2437, joka on näillä päivillä semi korkea lukema.
Mun historian takia tää on kai riskiraskaus joten pääsen seuraavaan verikokeeseen ja ultraan jo sunnuntaina. Otan nyt päivän kerrallaan ja toivon että elämä voittaa…
Voisin liittyä tänne mukaan. Testasin tänään positiivisen ja LA 28.2.
Mulla on ollut monta kemiallista raskautta joiden jälkeen tutkimuksissa löytyi kilpirauhasen vajaatoiminta ja APS (verenhyytymisongelma). Molemmat aiheuttaa keskenmenoja, mutta sain nyt kilpparilääkkeet joista on ollut selvästi apua, koska pääsin nyt ekaa kertaa viikolle 5+0. Sen lisäksi mulla on ollut aspiriini käytössä veren ohennukseen josta on myös ollut apua.
Mulla on ollut kp25 asti pientä verenvuotoa joten pääsin tänään heti positiivisen testin jälkeen neuvolaan. Ultrassa kohdussa näkyi 2 pientä juttua, mutta kuulemma sonografi ei ollut varma oliko nämä / jompikumpi näistä sikiö. HCG mulla oli kuitenkin 2437, joka on näillä päivillä semi korkea lukema.
Mun historian takia tää on kai riskiraskaus joten pääsen seuraavaan verikokeeseen ja ultraan jo sunnuntaina. Otan nyt päivän kerrallaan ja toivon että elämä voittaa…
Tervetuloa mukaan!
Hienoa, että ekstraultrat ja verikokeet onnistuvat, niin saa varmasti mielenrauhaa.
Minulla oli edellisessä raskaudessa epämääräistä verenvuotoa ja tuolloin ultrattiin tk:ssa varhain. Siellä lääkäri sanoi että ihan kuin olisi kaksi sikiötä, mutta oli liian varhaista sykkeille. Ei kuitenkaan ollut kahta, kun kokenut kätilö ultrasi muutaman päivän myöhemmin.
Minulla on myös kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta arvot pysyneet lääkityksellä tasaisena. Raskauksien aikana TSH on tosin painunut lähes lukemattomaksi, mutta parempi se, kuin koholla.
Kiitos! Kuulostaapa samanlaiselta tilanteelta toi sun edellinen raskaus - oletan että kaikki oli ihan kunnossa ja vauva syntyi terveenä?
Soittivat äsken neuvolasta ja sanoivat että progesteroniarvo mulla oli eilisessä testissä 57 nmol/l. Kaikki siis normaalin rajoissa, mutta kutsuivat huomiseksi vielä verikokeisiin. Ideana vissiin mitata HCG ja progesteronin tuplaantumisnopeus ja sitten ultrassa tarkistaa josko siellä näkyisi jotain selkeämpää.
Joo tämä, josta kirjoitin oli siis raskaus josta kuopuksemme, nyt 1v5kk, syntyi. Alkuvuodesta oli keskenmeno.
Minä kävin myös kuopusta odottaessa hcg-labroissa ja niissä hcg ei tuplaantunut kahdessa vuorokaudessa, vaan oli noussut vain n. 20%. Silti tosiaan raskaus eteni sitten normaalisti ja lapsi syntyi terveenä.
Okei ihana kuulla että lapsi syntyi terveenä! Ja hyvä tietää ettei ole syytä paniikkiin vaikka hcg ei nousisikaan juuri oikeassa tahdissa.
Millaisia oireita sulla on ollut nyt tällä kertaa ja miten jakselet?
Tuo on siis minun kommentti. En ollutkaan kirjautuneena.Nyt on ollut aika lailla aamusta iltaan etovaa oloa, mutta en ole oksentanut. Nälkä myös vähän väliä ja välillä öisin kädet puutuvat. Vuotoja ei ole ollut tällä kertaa onneksi. Nyt on menossa 8+0 neuvolan laskutavalla.
Onko sulla ollut muita raskausoireita?
Nyt on ollut aika lailla aamusta iltaan etovaa oloa, mutta en ole oksentanut. Nälkä myös vähän väliä ja välillä öisin kädet puutuvat. Vuotoja ei ole ollut tällä kertaa onneksi. Nyt on menossa 8+0 neuvolan laskutavalla.
Onko sulla ollut muita raskausoireita?
Huh, tänään oli kyllä sellaista yökkimistä monta kertaa päivän aikana, että ihme etten oksentanut.
Mitä muille kuuluu?
Välillä etovaa oloa ja sit taas välillä saa käydä yökkimässä vessassa, kun ei vaan millään meinaa helpottaa. Kokoajan sais olla syömässä