HELMIVAUVAT6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sannannaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sannannaa

Vieras
Tässä tulee nyt sitten tämä uusi ketju ja mukana on pikkuruistemme 5kk neuvola tietoja. Ketjusta on tiputettu sellaiset nimet veks joista ei oo kuulunut yhtään mitään enää aikoihin.....

SannaT 28.1 ( ) AATU ELJA ANTERO
Kukkanen 2.2 (15.2) EETU JUHANI..............68,4../..7845
Helmibaby 3.2 (17.2) JOONAS TOIVO JUHANI
Honey 4.2 (8.2) MATIAS JONI JUHANI..........68,5../..7250
Kati 6.2 (20.2) JOONA HENRIK KRISTIAN.....68../..7740
Sari31 19.2 (7.2) JENNA.............................67,3../..8720
Mette 11.2 (14.2) ELIAS OLIVER.................69../..9500
Sannannaa 11.2 (25.2) TEIA MARINNA.......62,8../..6215
Hanna 12.2 (10.2) JOONA OLIVER..............66,5../..7290
Viivi 13.2 (4.2) RIKU IIKKA OLAVI
Maaria 18.2 (11.2) ALMA-ESTHER AMELIE...67../..9000
Viiri 19.2 (12.2) ELVIIRA LYYDIA..................69../..8690
Violet80 20.2 (6.2) ALEKSI SISU SAKARI.....69,5../..9100
Mansku 21.2 (12.2) MINTTU OLIVIA............66,4../..7340
Scarabe 21.2 (26.2) INKA ELINA
Loore 26.2 (20.2) EPPU SAMULI..................67,7../..9325
Mama 26.2 (26.2) EMIL AYRTON ALEKSANTERI
Tintti 27.2 (15.2) VENLA OLIVIA..................65../..6240
Ninsku 5.3 (18.2) IIDA MARIA
Helli ANTTI
Minsku LASSI KALERVO
mamma80 JESSE.....................................69../..9680

...Toivottavasti KAIKKI meni oikein......

Kiits,kauheen homman oot taas sannannaa tehny!:)
Tänne ei kummempia,soseet ei oo ollenkaan uponnu tänään ja viime yönäki heräiltiin taas useammin.höh. Hampaita tuskin vielä,ei tunnu ainakaan ylhäällä mitään.

Tarvis mennä soseostoksille, niin ja niitä maissikoukeroita aattelin kans ostaa. En tiä sit,vaikka se terkka sano ettei lihalla kiire,mut jotenki tuntuu niin kuivalta syöttää noita 4 kk mössöjä koko ajan, että jos sittenki ostais jo jotain 5 kk soseita...tarvii nyt katsoa,meidän lähikauppa ruokavarastossa on aivan typerät valikoimat,höh.

tarvii mennä väsään ukon 30v synttärikorttia...TSAU!:)

Huh...Mä jo luulin että toi hävis tuhkana virtuaali taivaaseen kun tää sonera taas jumittaa ja tökkii...*murinaa*

No mä ostin Teialle niitä naksui, hehe, se nappas yhen käteen, vei suuhun, veti naamalle ilmeen: *mitä ihmeen kummaa sä yrität*, pöris suulla, ja heitti naksun lattialle.

Tarjosin kohta uudelleen, Teia otti käteen, veti naamalle puistatukset ja tarjos naksua vieressä seisovalle chihuahualle...

Tarjosin tänään taas aamulla, se katto sitä naksua kädessään, sitten sitä puistatti ja se laitto käden sivulle, avas nyrkkinsä, naksu tippu lattialle ja Teia jatko oleskeluaan sitterissä niinko tota äskeistä ei ois tapahtunutkaan...

...ja nyt mulla on siis niitä naksui pussillinen kaapissa :o) tarvii kai ootella pikkusia vieraita kylään kelle ne sitten maistuu :oD

Sannannaa Kiitos hienosta urakasta !!!
Täällä ollaan nyt maissia maisteltu,yök pahaa venlan mielestä...(neiti ilm. haluaa lopun ikäänsä syödä pelkkää peruna-k.kaalia;) Jos pari päivää vielä toista kiusais ja sit vaihtais makua että nyt edes näkisi tuleeko allergiaa siitä..
On tää kauheeta arpomista et mitä uskaltaa antaa ja mitä ei..*kade kaikille kuka voi antaa mitä vaan huvittaa* höh..
Noh,pari vuotiaanahan ne yleensä ne allergiat helpottaa,toivotaan ainakin niin...
Ens viikolla puuro kehiin,sit liharuokaa..kun toi likkakin on niin siroo mallia et jos saatais puntaria vähä heilahtaa edes :D
Mitäs sannannaa kun Teiakin on samaa kaliiperia kuin meidän likka,onko sulle sanottu siitä neukas tms mitään?
Meille aluks tuli siitä sanomista,mut minkäs teet,eikä me isännänkään kans nyt niin isoja ikinä olla oltu;)
Sulla kyl on tota kokemusta jo näistä taaperoista joten et varmaan korvaas loksauta jos joku asiasta mainitsee *hihhih*
Jees,kait mä poistun höpöttämästä jonnin joutavia...;)

t:Tintti ja tirriäinen;)

Tosi kiva kun jaksoit kirjoittaa noi kaikki, meidän tytteli on tytöistä pulskin, mulla taitaa olla niin rasvasta maitoa, noihin muotoihin on päästy pelkällä rintamaidolla. Pari kertaa ollaan nyt maisteltu porkkanaa, perunaa ja parsakaalia. Me ei syödä kamalasti perunaa joten toissapäivänä kun tein uuniperunoita annoin sitä Alma-Estherille, ei kait sillä ole mitään väliä keittääkö sen vai tekeekö uunissa ?

Meillä alkaa sunnuntaina vauvauinti, mä olen ihan täpinöissäni, varmaan jännitän enemmä kuin uimari itse. Ollaan pari kertaa käyty matkarattailla kävelyllä ja musta ne on jotenkin oudot, kun laitan AE:n makuuasentoon tuntuu että pää on alempana kuin muu kroppa ja hieman istuvassa asennossa vauva on ihan lysyssä, mutta kaipa toi asia paranee kun vauveli hieman kasvaa.

Lähdetään parin viikon päästä jo toiselle ulkomaanmatkalle, appivanhempien luo Englantiin, ei onneksi Lontooseen. Ajattelin ostaa sieltä koko syksyn vaatevaraston, lasten vaatteet ovat siellä suht' edullisia. Äitiyspakkauksen toppapuku varmaan tänä talvena sopivankokoinen, mitä vaatteita olette ajatelleet syksyksi/talveksi hankkia ?

Kävin viime viikolla yksinäni elokuvissa katsomassa sen ruotsalaisen ""Takaisin maalle"" oli aika hauska ja samalla surullinen.

Yöt menee edelleenkin tosi hyvin, AE nukahtaa kymmenen maissa ja ensimmäinen imetys 06 ja sitten herätään 8.30. Mulla vaan rintoihin sattuu tosi paljon aamulla maidon pakkautuessa niihin.

Vointeja kaikille !!

Kävin avaamassa uuden s.postiosoitteen että kuvia mahtuu lisää ilman et aina tarvii poistella vanhoja..eli helmivauvat2@netti.fi salasana on sama kuin vanhassa mut 2 perään;)

Hienoa, että joku jaksaa nähdä vaivaa näin paljon, että saatiin kunnollinen lista. Kiitos Sannannaalle!

Tintti: Miksi lääkäri ei suostunut tekemään altistusta? Onko siitä jotain haittaa, vaikka sen tekisikin turhaan. Olisi helpompi antaa sapuskaa, kun tietäis mitä antaa, ilman monen päivän testausta. Meillä on myös lähete altistukseen, mutta ei olla vielä käyty. Iho on taas tällä hetkellä parempi, mutta kuinka kauan... Saa nähdä miten meille käy?

Tänään olen ollut ahkera, vaikka olen ollut pojan kanssa koko päivän kahdestaan.(Mies Jyväskylässä kattomassa rallia). Olen pakastanut mustikoita ja keittänyt mehua. Miten olette muuten säilöneet marjoja? oletteko laittaneet normaalisti sokeria, vähemmän vai kokonaan ilman? Tein Joonalle myös ekan kerran itse mustikkakiisseliä. Oli ilman sokeria aika pahaa, joten laitoin pienen ripauksen. Tulikohan tehtyä suurikin synti..

Kivaa, että ihmiset reissaa vauvojen kanssa. Mekin ollaan mietitty, pitäiskö lähteä marraskuussa jonnekin vähän lämpösempään paikkaan, mutta ei olla vielä varattu matkaa. Voi olla, ettei mihinkään enää pääse. Mies pitää silloin pidennetyn vanheimpain vapaa pätkän ja minä olen silloin kai vuosilomalla tai jotain. Pitäis kohta päättää mitä sanoo työnantajalle töihin paluusta. Mua ei nappais ollenkaan mennä takas, mutta kaipa se on pakko jossain vaiheessa. Kun ei olla sitä kakkostakaan aiottu ihan heti perään yrittää, ainakaan näillä näkymin.

Jaahas pitäis kai mennä koisimaan ja valmistautumaan tuttirumpaan. Yritin viime yönä selvitä pelkällä tutilla, mutta piti syöttää kerran.

Kati,me saatiin ilmeisesti koko tampereen ""eettisin"" lääkäri;)
Eli hänen mielestä olisi aivan hirveä virhe tehdä altistus kun äidillä maitoa tulee ja ettei vauva ala rintaa hylkimään altistusviikon aika jolloin korviketta annetaan..nooh,mä en sit saanut sanaakaan suustani kun olin aivan öönä lääkärin puheista..(mulle olisi nyt ollu aivan sama jo tässä vaiheessa lopettaako neiti tissittelyn...)
Iho kun vielä oli niin hyvässä kunnossa (kiitos hydrocortisonin),et lääkäri oikein ihmetteli miksi olemme saaneet lähetteen sinne lainkaan? Alunperinhän me mentiin TAYSiin Venlan mansikkaluomen takia...
Kivahan se olisi ollut nyt heti saada selville et onko allergiaa ettei tarvi arvailla ja miettiä sitä:( Kuulemma sit kun mä kyllästyn enkä jaksa mettää/dietata niin uusi altistuaika tehdään...`? En tie,ihan sekavaksi meni koko reissu sit..Syyskuun alussa menemme lappuallergiatesteihin,joten kai sit selviää lisää..toivotaan..Ja Venla on vanhempi niin jos ne sit suostuis sen tehdä,eli r.maito ei olisi niiiin ratkaisevaa enään...

Uusi ketju jihuu, kiitos Sannannaa. Katson miehen kanssa MM-kisojen avajaisia ja samalla tietenkin piti lukea helmien kuulumisia. Ei kovin ihanat olosuhteet tuolla telkussa, kun vettä sataa.

Huomenna on meillä vauvauintia aamulla, joten pitäis lähteä nukkumaan. Voin sitten huomenna laittaa muutaman rivin kuinka Inka ihmetteli uimista. Kirjoittelemisiin!

terve helmi mammat. olen lueskellut kirjoituksianne koko raskaus ajan ja nyt vauva ajan mutta jostain syystä sain vasta nyt aikaiseksi kirjoittaa. meille syntyi poika 4.2 (la 27.1)....nimekseen poju sai Lassi Rauli Matias =)

neuvola tiedoista sen verran että 5kk mitat oli 7445g ja pituus 65,5cm, meillä on tuo 6kk neuvolakin jo käytynä kun niin alku kuusta syntyi. siellä tuli mitoiksi 8100g ja 67,5cm.

soseita ukkeli vetelee jo aika tottuneesti; perunaa, porkkanaa, kukkakaalia, parsakaalia, päärynä, luumu... lihaa- ja kanaakin on annettu jo kuukauden päivät. lasten kaurapuuroa annan iltaisin ja aamuisin... siihen vähän hedelmäsosetta mauksi niin on ""nam nam"". marjoista on maistellut vadelmaa ja mansikkaa ihan pieniä määriä, mutta olen aika varovainen tuon mansikan kanssa... ilmeisesti aika allergisoiva?! mustikkaa tykkää syödä... se on kyllä aika sottaista puuhaa =)

olen lopettelemassa imetystä... vielä viikko sitten imetin öisin mutta nyt poju on alkanut nukkumaan kokonaisia öitä. nukkumaan menee siinä 7.30-8.00 ja herää aamulla puol kaheksan maissa.. silloin sitä ollaan jo niin pirteitä ettei tissiä huoli. yöllä saattaa pari kertaa herätä mutta nukahtaa saman tien kun saa tutin suuhunsa.

päikkäreitä nukkui ennen pitkiäkin pätkiä mutta nykyään se on sellanen tunti ja sitten herää...näitä pikku pätkiä sitten nukutaan monet päivässä.

tuli mieleen matkarattaiden käytöstä että me ollaan aika pitkään jo käytetty niitä niin että laitan pakkauksen makuupussin rattaisiin pehmennykseksi/pienentäjäksi... on pienellä mukavamman oloinen asento(tukevampi). sieltä on sitten mukavampi katsella maailman menoa.... ja kun uni tulee nukahtaa poju helposti myös rattaisiin kun vaan laskee selkänojan makuuasentoon.

täytyypi kirjoitella useammin... mutta nyt on mentävä kun Lassi heräilee päikkäreiltä. =)

Tervetuloo tikru ja lassi joukkoon!! :)

Ehdin taas jo juhliin,ku toissa yönä ekan kerran syötiin vasta 6.30...viime yönä taas klo 3.30 ja sit kyllä vasta 7.30. Eipä noi yösyönnit kyllä haittaa ku pysyvät noissa parissa syönnissä,mutta voi hitsi ku meinaa yöllä herne mennä nenään herra on välillä koko ajan mahallaan ja sitte itkee ku ei osaa takasi kääntyä. Viime yönä kolmen aikaan ainaki 4 kertaa käänsin herran ja sitte se jo heräs niin että oli otettava syömään, en tiedä olisko muuten herännytkään...höh. niin ja välillä nukahtaa mahalleen mutta sitte on ihan naama patjassa,eli en uskalla sillain antaa nukkua,en tiedä et miten muka herra henkeä siinä saa...omituinen kaveri.

Juu,ja se kiljuminen mitä kesällä oli, on alkanut taas!Voi hitto,se vasta kamalan kuulosta onkin!Naapurit varmaan luulee että kiusataan poikaa täällä ku kirkuu välillä sillain. Viimeks kesällä kirkuminen alkoi ja siitä 2 vkoa tuli se eka hammas ja sit se kirkuminen loppu, nyt alko taas?mutta ei ylhäällä mitään ainakaan vielä tunnu. Mies kyllä sano että se vaan on pojan mielestä hauskan kuulosta se ääni, voihan se olla niinkin...

Soseet, välillä menee paremmin,sit on päiviä ettei maistu mikään...puuroa meni eilen illalla kyllä koko satsi, tosin siinä oli ehkä max puoli desiä,mutta onhan se jotain sekin :)

Nyt sain rattaisiin partsille nukkuun,jee!Mutta ei sieläkään nuku kun sen puoli tuntia, vaikka mä toivoin että jos viileemmät ilmat lisäis unta mutta turha toivo. Juu,nyt kun ei voi lenkille lähteä ku tota urheilua tulee kaikki päivät ;) ollaan siis koko poppoo linnottauduttu vaan sisälle :D

Muuten tikru jos omistat digikameran eli pystyt laittaan kuvia,niin meillähän on se sähköpostiosote mihin ollaan laiettu kuvia vaaveista sekä mammoista?Tai siis niitä on kaks osotetta. Eli laita postia osotteeseen helmivauvat1@netti.fi tai helmivauvat2@netti.fi,niin laitetaan sulle salasanaa sitten niin pääset katseleen ketä meitä täällä on ;)

loore

Moi!
Tervetuloa Tikru ja Lassi. Mukava saada joukkoon lisää Helmiä. Luin hieman ""kateellisena"" kuinka mahtavat on sun poitsun unenlahjat.... joskus meilläkin nukutaan sitten koko yö.

Nyt neiti on nukkunut jo 2,5 t päikkäreitä käytyämme siellä vauvauinnissa. Saas nähdä miten pitkät unet vetelee, heh. Voin kertoa, että meillä Inkan kanssa oli erittäin mukavaa. Inka oli uudessa ympäristössä ihan vain ihmeissään ja oli suihkussakin ok. Ah, altaassa oli NIIN hauskaa, että hän alkoi samantien läiskiä vettä käsillään. Näin amatööreinä kokeilimme aluksi erilaisia otteita ja lorotimme käsillä vettä neidin pään päältä kasvoille. Sukellusrefleksi on vielä olemassa, joten joskus tulevaisuudessa sitten sukellellaankin. Joillakin refleksi pitää houkutella uudelleen jos se on ehtinyt haipumaan. Näimme kuinka siellä jotkut jo sukelsivat. He olivat aloittaneet uinnin jo marraskuussa. Jännä olikin, kun ryhmissä oli kokeneita ja meitä aloittelijoita. Näkipähän mitä meillä on tulossa kunhan totutaan veteen enemmän.

Huomenna suunnistamme vielä mökkeilemään muutamaksi päiväksi. Sitten alamme ""rauhoittua"" kotiin ja neuvolakin on sitten edessä rokotuksineen. Me kun jätimme väliin tuon 5kk neuvolan reissailujen takia. Joten mitat ovat varmaan jo ihan mahtavat. Valokuvista näkee miten Inka on pyöristynyt kesän aikana.

Nyt tämä mamma lähtee kaffittelemaan, jos vaikka ehtis ennen Inkan heräämistä. Terkkuja kaikille.

Tikru ja Lassi, tervetuloa meidänkin puolesta mukaan vaihtamaan ajatuksia :o)

Tintti joo kyllähän nuo ihmiset pieneksi ""haukkuu"" vauvaa aina välillä mutta mää tokasen vaan takas ettei se vauvan nyt paljon isompi vois ollakkaan kun vanhemmatkin on tälläsii kirppuja ;o)

Hittolainen sentään, eilen kirjoitin ummet ja lammet ja sitten se mun teksti hävis kuin tuhkana tuuleen....*murisee*

Siis mä kävin tutustuun tuolla kantoliina sivuilla kun sinne jostain linkistä löysin itteni ja innostuin kokeileen, joten väänsin ja käänsin ensin Teiaa mun eteen vanhan verhon kanssa ja sittenko Teia päätti et nyt koe kaniinina olo riittää ni yritin harjoitella niitä solmimisia tyynyn kaa ja sitten menetin mää hermot ja vinttasin koko systeemin menee... No kun myöhemmin manailin kaverille asiasta se anto mulle linkin taas jonnee jossa näytettiin videon avulla toi systeemi kuin se toimii ja niinhän mä sitten opin Teian tohon eteen sitoo sellasella 4 metrin kaistaleella.

No sittenhän mä vasta innostuinkin ja kävin kaapit läpi onko mulla trikoota ees jonkin laista jotta saisin ommeltua pikaversion siitä kantoliinasta (verho oli huono kun ei venynyt yhtään) ja löysinkii kangasta ja ompelin. Ja sitten lähettiin ihan ulos asti testaan Teian kaa sitä. Mentiin siis naapurin kaa vattupuskiin kerää vattui ja Teia kykötti mun eessä ja siin oli niin turvallinen ja lämmin olla et Teia sitten nukahti ja mä keräsin vattui kun Teia veti sikeitä :o) ...pointti on se että voi vinde toi kantohuivi on maan mainio keksintö, siis paljon tukevampi ja mukavampi (ei käy selkään) kun rintareppu!!!

Laitan teiasta kuvan tossa systeemissä, mutta tosissaan toi kangas on vaan se mitä kaapista löysin ja aionkin käydä tässä lähipäivinä kattelee kangaskaupasta ihan kunnon kangasta ja yksi väristä josta väännän sitten paremman version...

Ja eikun taas menoks.....

En ole kirjoitellut aikoihin, mutta kiva kun nimi löytyi listalta :) Iida täytti toissapäivänä 5kk ja neuvolassakin käytiin. Pituutta 64,5cm ja painoa 6830g. Taitojakin jo opittuna vähäsen, kääntyilee ja leikkii ihan tosissaan lattialla ;) 2 pikkuruista hammasta on pukannut alaleukaan, niiden tuloa ei tarvinnut onneksi itkeskellä. Hyppykiikkua ollaan testattu ihan vähäsen, ja voi miten se on kiva paikka! Kiinteä ruoka maistuu tytölle hyvin ja rintamaito myös.

pistin nyt yhden kuvan Lassi pojusta tonne sähköpostiosotteeseen. se on kyllä jo aikas vanha mut laitan sitten tuoreempia kunhan saan aikaseksi. =) mites se salasana, että pääsis niitä teidänkin kuvia katsomaan??

Meillä alkoi kanssa vauvauinti tänään ja se oli aivan ihanaa !! Alma-Esther tykkäsi kovin, suu oli isossa virneessä ja hän yritti lipittää vettä kielellään ja kädet ja jalat huiski niin että naamakin oli aivan märkä. Ohjaaja sanoi että varmaan nukkuu hyvin tollasen aherruksen jälkeen mutta ei kyllä nukkunut sitäkään vähää päikkäreita mitä muina päivinä, kovasti kiljahteli ja jutteli, oli varmaan vaan niin paljon juteltavaan. Muutenhan meidän neiti on kuin kello, nukahtaa 21-22 aikoihin ja ensimmäinen syöttö 5.30 ja sitten takaisin unten maille ja sit herätään 8.30, tätä rytmiä on kestänyt jo viikon puoltoista.

Tervetuloa tikru mukaan;)
Täällä ollu känkkispäivä,no eipä ihme kun päikkärit jäi kokonaan pois!!! Juu-u,anoppilassa kun oltiin niin eipä ""saanut"" likka nukkua sit...*huoh*
Kakka tuli parin päivän viiveellä likalla,ja haju oli kyl sen mukainen:D Isäntä tossa mietti jo pyykkipoikia hakemaan kun tuoksahti kuulemma *hih*
Soseet menee taas entiseen malliin,eli maissinkin makuun ollaan päästy. Mustikka oli kans tosi jees kun sitä ekaa kertaa sai tänään!
Arvatkaas mitä tää mamma on päättänyt (saas nährä nyt..),meikä meinaa juosta ens kesänä tampereen puolimaratonin! Viikko-ohjelmat alkaa nyt pyöriin,eli tänään jo 40min juoksua ja sitä rataa eteenpäin ens kesään kokoajan pidentäen ja reenaten ;)

Nyt tarviikin mennä koht puoliin asenteleen sykemittarit kohdilleen...niin ja puhelin mukaan jos taksin tarvetta tulee:D

MOIKKISTA!

Kiva,oli taas tullu uusia kuvia!!!!
Naurattaa se meidän ""lemmenparikin"" siellä yhteisfotossa niin söpösti ;o))).

Eilen sitten maistettiin ekaa kertaa pottua.Pahemmin irvistelemättä meni pari t-lusikallista,enempää ei annettu.Videolle otettiin tietty tämä uusi koettelemus.Olihan se ilme vähän kysyvä..""mitä ihmettä tänne suuhun oikeen tuli??""
Kohta pitää ruveta taas mössön laittoon ;o)).

Napanuora venyi lauantaina meilläkin,eli painuttiin miehen kanssa korson ankkarokkiin.Kotoa oltiin poissa n.9h,alko siinä ajassa nuo ""ruokavarastot"" täyttyä ihan kiitettävästi ;o))).
Täällä kotona oli kaikki menny hienosti,mummo+täti lapsenlikkoina.Kertaakaan ei ollu neiti edes itkeny..hieno homma!Pullosta oli syöny hyvin,sekä ""ämmä"" & korvike meni.
Toistekkin voi siis hyvillä mielin lähteä..Teki hyvää meille ja Mintulle!Oli likallakin uudet leikit ja leikittäjät.

Eilen bongattiin halvimmat pamppersin säästöpakkaukset kautta aikojen.Iso myyrissä vantaalla oli ne kaikki 8.80e active fit +baby dry.

Tripp trappi tuli noudettua ja oli tosi siisti kuntonen.Käytössähän se oli ollu vaan 2.5v.Koeistuntaa ollaan vaan harjoteltu,sitteristä pisteltiin kuitenkin murkinat kuonoon.Siitä kun saa selkänojan ihan pystyyn saakka.

TINTTI*ONNEA vaan maratooni treeniin ja hatunnosto !
TIKRU*tervetuloa meidänkin puolesta!

Meinaan ilmottautua työväenopiston vauvajumppaan..jospa sinne pääsis,paikkoja kun oli melko hintsusti.

Sylissä istuva tietsikkaräplääjä heiluu kun heinämies,jotenka enskertaan!

OHHOHH,nyt vedin kolmannen rastin seinään,ja ison sellasen. POitsu nukahti ihan yksin itekseen sänkyyn päikkäreille,ja eilen teki sen 2 kertaa!!en tiiä miten onnistuin,kai vaan osasin laittaa oikeeseen aikaan sinne?eilen nukahti rattaisiin sisälle, nyt tosin pyöri ja leikki sen verran kauan rattaissa että meni hermo ku tuli hiki,siirsin omaan sänkyyn,rätin käteen ja tutin suuhun,hetken pyöri ja nyt vetää sikeetä!!halleluja....Tosin ennen oon antanu aina leikkiä yms niin kauan ennenku tulee väsy,nyt ku tiedän suurinpiirtein kauanko jaksaa olla hereillä,niin ennenku se väsy iskee, rattaisiin/sänkyyn ja sinne nukahti. Peukut pystyssä että jatkuu näin, eikä ollu vaan säkää ;)

Mutta, voi herranjumala että on tän mamman hermoissa ollu pitelemmistä (ja isin myös) meinaan kirkuminen on AIVAN JÄRKYTTÄVÄN KUULOSTA!!!siis ihan kamalaa,korvissa saa pitää sormia,ku herra kirkuu. Ja se tulee vielä kivasti kurkusta se ääni,eli on sellanen puoli käheä..huhhuh.toivottavasti lopettais pian tai saan mennä ostaan korvatulppia... :(

Juu,ja pulloharjootukset on alkaneet täällä,ja meinaa sekin kiristää hermoja. Kun välillä kelpaa vähän,välillä ei ollenkaan,välillä kiljutaan,välillä ei mee sosetta ei puuroa ei mitään muuta ku tissiä,ja välillä syö hyvinkin hyvin....miehen 30v juhlat viikonloppuna,ja tosissani olisin halunnu muutaman siiderin ottaa sen kunniaksi, ja tosissaan MUUTAMAn,en humalapäissäni lasta hoitas,tietenkään!! Nyt pikkasen ottaa päähän,vaikka ei tietty sais,kai...Mutta,ei voi mitään, toki on hauskaa selvinkinpäin,tietenkin, en missään nimessä nin tarkoittanut em.!!huh,eikai tule nyt helmiksiltä huutia??? ;)

Ihan parin päivän sisään on poitsu oppinu mahallaan ollessaan käsillä hyvinkin vikkelään siirtään itseään,siis ympyrää oman napansa ympäri vetää,ja vauhdilla!!kädet menee vaan ristiin ja niin se veivaa itseään ja heti jos jostain kuuluu ääniä niin samantien tarvii kääntyä sinnepäin!Juu ja tissillä muuten sama,kukaan ei saa puhua missään mitään tai samantien pitää kääntyä katsoon että kukas siellä oikeen on...ja muutenkin noi tissittelyt alkaa oleen aikas levottomia,kokoajan tarvii pyöriä yms...

Jospa hakis kupposen kahvia ja surffailis ku poju vielä nukkuu... :)

Huhu, me harjoiteltiin tänään tota tulevaa aamupäivä rytmiä Teian kaa...ensviikolla meinaan alkaa se arki kun Tiia lähtee kouluun ja Nea eskariin....

Kyllä toi pikku neiti jaksoikin hienosti olla ulkona meiän kaa hereillä ysistä tonne puol yhteentoista jolloin palasimme sisälle ruokailemaan..nyt neiti on partsilla päikkäreillä ja mä toivon että se nukkuis sen pari tuntia ja heräis välipalalle, sitten matkamme käy kohti ulkoilua taas.

Huomenna meil onkin aamupäivällä 6kk neuvola, saas nähdä kuin on painoo ja pituutta tullut!

Loore kyllä mä ainakin kun perjantaina oon Teian nukkumaan saanu ni otan pari siiderii viikonlopun kunniaksi. Se vähän niinko ""katkaisee"" viikon ja rentouttaa tulevan viikonlopun.

semmottii tämmöttii tälläkertaa...

Noniin eiköhän laiteta tuulemaan ja treffit pystyyn!!

Mä ehdotan Laukontoria (koska jos sataa ni siitä on helppo siirtyä sinne koskariin)

Päiväksi Tiistai?? ensviikolla...
Kellon ajaksi: 10-11 aikoihin?????

Mun ite tarvii päivittäin olla takas kotona klo 12.30 koska tarttee tuo Nea hakee tarhalta eskarista.

Mitäs sanotte? kaikki muutkin päivät tietty käy mut alotetaan tolla....

terve taas!!

kävin katsomassa noi kuvat ja on kyllä tosi söpöliinejä kaikki pikku ihmiset siellä =) pistin vielä yhen kuvan itekin lisää.
se on kyllä totta että ei sitä nykyään enää paljon muuta kuvaakkaan kun vauvelia vaan... tekemässä millon mitäkin =)

mekin ostettiin yks päivä toi tripptrapp tuoli... käytettynä mutta on kun uuden veroinen. vuoden vanha ja materiaali takuutakin vielä 6v. jäljellä. taitaa olla melkein ikuisia nuo tuolit...siihen sitten tein eilen itse pehmusteet.... ei viitti 30e sijottaa kun niitä ei kai kamalan kauaa ees tuu käytettyä, pikku sottaaja kun pääsee syömään itse ni kannattaa kai kaikki likaantuva pitää mahd. kaukana =) ei lassi kyllä siinä vielä kunnolla istua osaa mutta onhan sitä vähän jo testattu. hauskaa siinä tuntuu olevan kun kikattaa jos siihen pistää.

meillä toi pulloon opettelu kävi aika helposti... johtuu varmaan osaksi siitä että imetin rintakumin kanssa... on vähän niinku saman tuntunen suussa. lopetin imettämisen just osaksi sen takia kun pienikin ääni tai kolaus jostain ni heti piti pikku herran kääntää pää ja tarkistaa mistä ääni tulee....on helpompaa nyt kun pullotellaan toi syöminen vaikka autossa tai kaupungilla.

nyt saa sitten olla rokotuksiltakin rauhassa vähän aikaa kun seuraavahan tulee vasta vuoden iässä. meille niistä ei kyllä tullut mitään... mutta siskon poika joka on puol toista vuotta sai edellisestä rokotuksestaan kuumeen...öisin 40 astetta! kesti vielä päiviä!! on se kamalaa kun niin pieni on niin sairas!

kohta tuo ukkeli varmaan alkaa heräillä päikkäreiltä joten moikkista! =)

Heips,

enpä ole kirjotellu vähään aikaan. Meillä Eetu on käynyt jo viime viikolla 6 kk neuvolassa. Mitat oli 8005g ja 69,1cm. Meille tuli pikamääräys kiinteiden aloittamisesta. Siis oltiin siinä jo syöty yks lämmin ateria, mut nyt meillä syödäänkin jo kaks kertaa puuroo ja kaks lämmintä ateriaa sekä hedelmäsosetta. Niin ja tietty maitoo!!! Meillä poika lopetti sen päivätissin kuin napista painamalla ja en ole ollut kovinkaan pahoillani, kun on tuo syöttäminen nyt sata kertaa helpompaa. Tai no maitoa olis tullu, mut kerta kaikkiaan meinas hermo loppua kun piti aina kytätä koska poika olis sopivan tokkurassa, et suostuis imeen jne... Nyt sit tissitellään enää illalla ja öisin kerranja yritän niistä pitää viel jonkin aikaa kiinni, et sais omanäiskänmaitoo.

Meillä on peruutettu hieman ja eteenpäinkin on tultu hieman, mut ei ollenkaan niinko joka kerta kun on lattialla. On siis viel satunnaista. Napansa ympäri kyllä pyörii ja kääntyy kovasti. Tänää käytiin ekaa kertaa ulkona keinumassa. Neuvolasta sanottiin, et saa jo vähä istuttaa kun selkä pysyy jo suorassa. Keinuminen olikin tosi kivaa ja ihmeellistä!

Tapaamisesta: Sopii meille siis ti n.10-10.30 tai jotain siihen aikaan.

Niin ja aivan ihania kuvia oli sähköpostissa. Kyllä meillä vaan on söpöjä kullannuppuja!

Mitäs muute ootte maksaneet syöttötuoleista? Meillä on hakusessa, et jos joku tietäis vinkata...

Palaillaan!

Kääk...johan on kulunu aikaa viimekirjotteluista!kesä kun tuppaa meneen aina nopeemmin kun muut vuodenajat:)Täällä kasvetaan ja kehitytään!Emil oppi ryömiin viime viikolla ja nyt se on ihan kyllästetty karvoilla yltäpäältä....Äitin pitäis kai imuroida kuus kertaa päivässä jotta sais ryömiä puhtailla pinnoilla, mut ei tuu tapahtuun!Meillä 5kk mitat(10 pvää vajaa 5kk!)67,8cm ja 7395g. Tää syö ihan hulluna, 5-7 krtaa päivässä ja 1-2 purkkia kerralla, pitää ruveta pian myymään huonekaluja että pystytään ostaan ton ruuat;) Nonii, meen pelastaan ton yhen kun seinä tuli eteen...!