*helmivauvat9*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sannannaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sannannaa

Vieras
*6 kuukautis mittoja* Ja osittain 8kk mittojakin jo....

Kukkanen 2.2 (15.2) EETU JUHANI..............72,8../..8545 (8kk)
Helmibaby 3.2 (17.2) JOONAS TOIVO JUHANI.68,5../..8180
Mammaliini 4.2 ELENA AURORA................71../..9kg
Tikru 4.2 (27.1) LASSI RAULI MATIAS..............67,5../..8100
Honey 4.2 (8.2) MATIAS JONI JUHANI.........73,4../..8100 (8kk)
Kati 6.2 (20.2) JOONA HENRIK KRISTIAN.....71../..8850 (8kk)
Sari31 19.2 (7.2) JENNA.............................67,3../..8720(5kk)
Mette 11.2 (14.2) ELIAS OLIVER............75../..11kg100g (8kk)
Sannannaa 11.2 (25.2) TEIA MARINNA.......68,3../..7300 (8kk)
Hanna 12.2 (10.2) JOONA OLIVER..............68../..7670
Sarkku 17.2 RIITTA HANNELE...............71,1../..8020 (8kk)
Maaria 18.2 (11.2) ALMA-ESTHER AMELIE...69../..9430
Viiri 19.2 (12.2) ELVIIRA LYYDIA...........72,5../..10kg120g(8kk)
Violet80 20.2 (6.2) ALEKSI SISU SAKARI.....71,7../..9510
Mansku 21.2 (12.2) MINTTU OLIVIA............66,8../..7930
Scarabe 21.2 (26.2) INKA ELINA.................66.5../..8180
Loore 26.2 (20.2) EPPU SAMULI..................68.8../..9560
mama 26.2 (26.2)EMIL AYRTON ALEKSANTERI.67,8/7395(5kk)
Tintti 27.2 (15.2) VENLA OLIVIA..................68../..6965
Kipriina 28.2 IOANNIS................................73../..11kg (8kk)
Ninsku 5.3 (18.2) IIDA MARIA....................64,5../..6830 (5kk)
mamma80 JESSE.....................................69../..9680 (5kk)

Noh, löytyhän se *huh*

Niin tässä uutta listaa kun tuo edellinen meni taas tuollaiseksi rasittavaksi mitä pitää kelailla ja kelailla. Lisäsinkin tohon alkuun jo noita 8kk mittoi keneltä on tullut. Laittakaa vaan lisää ni kirjailen niitä ylös :oD

Teialla on sitten kuumetta 38,6...yöks aattelin antaa panadolia vasta jos nukkuis jotenkin yönsä...kait turha toivo :o/ ei tollasena nuhasena voi ollenkaan nukkua.

Koskahan mulla alkaa tulla toi väsymys? Nyt on 3 yötä menny risasena ja päivällä mua ei väsytä..... Tähän vielä menkat päälle *mitä pahaa mä oon tehnyt??* voi aarghs*

Kiitos Sannannaa uudesta alotuksesta! Helpottaa taas huomattavasti viestien lukemista.
Meillä tuli tänään kahdeksan kuukautta täyteen. On se vaan niin iso jo... nyyh! Haettiin viikonloppuna mun enolta turvaistuin, mutta päädyttiin kuitenkin palauttamaan se ja ostettiin tänään uusi. Britaxin two-way elite. Eikös Tinttikin sellaisen hankkinut? Ajattelin että jos siirtyis sitten kokonaan isotyttö-ajatteluun kun Elviira purasi tissistä. Eli kovin uhosin lopettavani imetyksen tähän päivään. Saas nähdä jaksanko aamulla nousta pulloa lämmittämään =)
Mies ja ""vauva"" on molemmat räkäsiä TAAS(!). Olen niin kyllästynyt jo tän syksyn flunssiin että tekis mieli olla tolle ukolle kiukkunen kun meni hankkiutumaan kipeeksi. No, eihän se sitä tahallaan tehnyt.
Violet80: Missä kohdassa se iskias oireilee? Mulla on selkä ihan tulessa koko ajan ja kerään rohkeutta soittaakseni lääkäriajan kun alkaa jo haitata normaalielämää...
Jaahas, kutsu kuuluu...

Ylähammas puhkes,viimein, ja näköjään tulee toista viereen...kyllä on herra ollu kiukkunen välillä, välillä ei mitään ja välillä taas hankaa suutansa ihan hulluna ja kitisee...Nyt en antanu lääkettä yöks, tarvii antaa jos sitte kitisee yöllä. Vaikka eilenki ku annoin, niin eipä näyttäny pajon auttavan,samanlailla kitisi yöllä :(

Kotihoidontuesta vielä, mitä ootte laittanu siihen ajaksi, jos ette tiedä koska vauva hoitoon menee???vai oonko ainoo kuka ei tiedä??pitäis se lähettää ja en vaan tiä että mitä siihen pitäis laittaa...ja alotuspäiväksi heti seuraava päivä ku äippäloma loppuu????auttakee tyhmää....

kiva toi msn juttu,kunhan vaan oppii käyttään!jotain sinne (kai) sain jo viestiäkin...liittykäähän muutkin pian!!!

Mittasin Venlalta kans lämpöä..ei ollu onneks kuin reilu 37..päivällä oli vähän enemmän..hirveä räkis silti vielä ja toivon ja rukoilen ettei mene korviin..kaikkeni teen sen estämiseks..panadolia annoin silti,kun niitä hampujakin sieltä tulee...
Onko muuten muilla sama,eli lääkkeen jälkeen nukkuu AINA läpi yön vaavi? Meillä on,onkohan niissä jotain rauhoittavaa seassa;) *hih*
Joo,me ostettiin se Britaxin istuin myös,ja tosi tyytyväinen on kyl äiti sekä tytär kun tänään koeajettiin se..Ja mikä parasta,helppo asentaa...

Loore, kävin kelassa täyttämässä sen lomakkeen että tulee varmasti oikein. Mulla on just toi tilanne, etten tiedä koska menee hoitoon, jos menee. Jätettiin se päättymisajankohta tyhjäksi, jolloin tuki automaattisesti myönnetään kolmeks vuodeks. Jos kesken kaiken tilanne muuttuu, siitä tehdään vaan ilmotus ja sitten myöhemmin voi hakea uudestaan jos tilanne taas muuttuu. Toivottavasti saat selvää... Hoitolisää haen vasta tammikuussa niin tulee varmasti oikein.

Meilläkin on muuten hoitopöytä käytännössä poistettu käytöstä. Vaipat vaihdan sängyllä tai lattialla ja puen pääasiassa sylissä. On toi meno vaan niin hurjaa nykyään!

Alotin tässä jouluaskartelut. Tulin siihen tulokseen, että teen mahdollisimman paljon lahjoja itse, joten ajoissa on alotettava. Taikataikina ja karkkien teko on jo testattu. Paha vaan kun testikarkit pitää tietysti syödä itse =)

Täällä on myös flunssa kiusana. Itsellä se kesti vain pari päivää, mutta Joona ja isukki ovat olleet flunssassa kauemmin. Joonalla vuotaa nenä ja ääni matala. Toivottavasti ei menis korviin...

Ai kun kuulostaa tutulle, kun lukee muiden juttuja. Meillä kanssa ongelmana nukuttaminen, kun Joona on vieterinä seisomassa sängyssä ja välillä ihan silmät jo kiinnikkin seisoo ja itkee. Nyt on kyllä jo onneks oppinut itse menemään alas, mutta vaan jos itse niin haluaa eli sängyssä kyllä vielä pää kopsahtelee.

Vaipan vaihto on jo monta kuukautta tehty lattialla, koska hoitoöytä oli liian pieni siihen hommaan. Täällä kun kanssa pyöritään ja hyöritään vaihdon aikana. Tuntuu, että vauhti tuplautuu, kun vaippa lähtee pois. Olen jo ajatellut, että mitenköhän mä saan tän turbon ikinä potalle...

Joona oppi tänään menemään itse istumaan, mutta kun ei malta vaan istua paikallaan. Eli istumaan ja saman tien taas menoksi. Ja se musiikki on meilläkin kova sana. Yhdestä lelusta tulee musiikkia ja se kun soi niin alkaa poju jammaamaan. Hauskan näköistä :)

Käynpä katsomassa vielä teidän laittamia kuvia ja sitten pitää välillä leikkiä pojun kanssa.

terve helmikset =)

Lassin 8kk mitat oli tuolla vanhassa ketjussa... mutta tässä vielä uusiks kun on vilahtanu ohi =) paino 9540 ja pituus 72.

Mä oon ite ollu kuumeessa pari päivää... hassu tauti kun ei oo muita oireita ku kuume ja päänsärky. Lassiin ei vielä ole onneks tarttunu *koputtaa puuta*

Kirpparit on kyllä loisto paikkoja! välillä siellä tekee sellasi löytöjä että pois alta. ykski päivä löysin ihan käyttämätöntä/uutta tavaraa Lassille... leluja, lasten termospullo yms. hinta kaupasta ostettuna 40 ja sain nyt 10 eurolla.

jaahas täytyy tästä lähtee haravointi hommiin =)

mukavaa päivän jatkoo!!

Meillä kanssa täällä jätettiin se kotihoidon tuen mihin asti sitä hakee ni tyhjäks. Toinen vaihtoehto siihen on laittaa se päivämäärä kun lapsi täyttää 3 vuotta.

Kokeilkaa likat tohon iskiakseen lämmintä käärettä. Laitatte johku pulloon tulikuumaa vettä, pullo villasukkaan ja haudotte sitä alaselkää sillä, samalla kun vaikka katot telkkaa. Sen pitäs auttaa siihen.

Sama juttu muuten sittenko lapset on isompia jos korvaa valittaa ni auttaa kun laittaa pulloon lämmintä vettä ja hautoo korvaa. Näin meillä kotona tehtiin ja koskaan ei lääkitykselle asti menny toi korvatulehdus. Omille tytöillekin oon isompana antanu ton pullon korvalle ja ei oo lääkitystä tarttettu. Helpottaa itellekin ;o)

Teialla oli tänään aamulla kuumetta viel 37,5 saas nähä nouseeko enää. Nyt se neiti nukkuu partsilla jotta saa kunnolla nukuttua ilman tota vuotavaa nenää.

Kohta pitäs korjaajan tulla laittaan toi verholauta takas ikkunan yläpuolelle. Ihmetteli eilen kovasti kuinka pienillä ruuveilla se alun perin oli siel ylhäällä ollu kiinni. Eli hetken päästä koko talo tärisee kun täällä porataan betoniin kunnon ruuveille reiät ;o) ....Teia varmaan saa elämänsä sätkyn siitä metelistä...no kohtahan sen näkee......

Hehe... Ostin sittarista sitä pirkan valmista aprikoosi kiisseliä ja se olikin ihan tajuttoman makeeta. Joten laitoin sitten palautetta keskolle ja sieltä tuli viestinä et sen kuuluukin olla normaalia makeampaa, mutta jos tuote ei oo mua miellyttäny ni ne korvaa sen jotenkin...

...Nyt posti toi 10 eken eestä ostohyvityslappuja jotka käy k-kauppoihin :o)

...Heh, mä maksoin noista kiisseleistä (6 purkkia) yhteensä 2 ekee, kun ne on tuolla sittarissa ollu tarjouksessa nyt viikon verran...et ihan hyvin...

No ainakin kesko pitää asiakkaan tyytyväisenä.

Sori töppäily..mitähän minä painoin äsken..tuli tosi pitkä viesti tuo edellinen.. Se on meikäläinen tää meidän perheen varsinainen tietsikkanörtti, saa koneen jumiin ku vähä koskettaa..No riittää isännällä ihmettelemistä.

Kivaa kun tuli tää uus ketju, niin pääsee vähemmällä selailulla. Tosin nois tiedois oli meidän pimun nimi muuttunu Riinasta Riitaks..vaan rakkaalla lapsella on monta nimeä, niinhän ne väittää.

Kiva ois päästä kattelemaan niitä muiden vauva kuvia. Meillä on suht uus digikamera ja isännällä onkin nyt työ saada kuvat koneelle. Joutuu jonkun ohjelman ajamaan koneelle että onnistuu. On sen verta vanha tää kone..jos oikein ymmärsin. Mut jos se vaikka onnistuu lähipäivinä.

Nyt nukuttiin vähän paremmin, mutta mentiin tuntia myöhemmin nukkumaan ja herättiin tuntia aiemmin..
Neiti vetelee hirsiä kuistilla vaunuissa. Ikävää kun tuli nämä pakkaset, tuntuu niin MIELETTÖMÄN kylmältä ulkona.Vaan pitää varmaan päivällä pihalle uskaltautua.

Täytyy lähteä Riinalle soseuttaa kasviksia, kohta se kuitenkin heräilee ja tahtoo ruokaa..ja sitten seisomaan.
Palaillaan.

Kiitokset Sannannaa taas uudesta ketjusta. =) Onpas moni helmikuulainen nyt sairastunut. =( Me käytiin eilen bussilla kaupungilla, ja tuntui joka toisella olevan jonkinlainen köhä. Toivottavasti Matiakseen ei tarttunut, sillä viikonloppuna pitäisi suunnata sinne reissuun.. Arveluttaa vähän sekin reissu, kun vierastaminen on nyt aika selkeästi alkanut, ja olis useampi paikka missä pitäis käydä. Taidetaan karsia paikat minimiin...

Meillä on hoitopöytä vielä ihan päivittäisessä käytössä, ja herra jaksaa siinä suht nätisti pötkötellä. Mullakin on selkä välillä äksyillyt, joten ihan mielelläni vaihdan vaipat siinä.

Muutenpa ei kummempaa kuulukaan. Joka paikkaan pitää nousta, videoihin olisi kiva työntää sormet, ruokaa pitää saada syödä sormin (ihan hirvee sotku...) ja cd-soittimen nappuloita on pakko pyöritellä... Sellaista tavallista vauva-arkea vissiin. =)

Jahas, joku on tainnut jäädä jumiin jonnekin.. pitää lähteä pelastamaan. Muistakaahan liittyä msn-grouppiin, infoa sähköpostissa!

pakko tulla tänne ihmettelemään...Venla heräs 9 ,venytin nukkumaan menoa et 13 aikaa nukahti kun ulos lähdettiin,ja vieläkin nukkuu!!!? Uskomatonta..tänään on sit niinku yhdet ja tosi piiiitkät päikkärit ;) Ihan itse vaan nyt sekaisin pyörii kotona kun ei ole muka mitään tekemistä,eikä viitsi aloittaa jos se pian herää..ja arvatkaa monta kertaa olen käynyt ulkona kurkkaamassa et onko se likka hengissäkään :D

No niin, nyt se on sitten loppu. Olen tänään antanut maidon vallan pullosta. Olisin varmaan aamulla sortunut ottamaan likan tissille, mutta mies nousi pulloa lämmittämään.
Turvaistuinkin on nyt sitten sisään ajettu ja hyvin Elviira tuntui siinä viihtyvän.
Mun pitää oikeesti alkaa tehdä jotain mun selälle. Tää ei ole enää kivaa :( Ei kyllä varmaan ole iskiasvaivaa kun ei jalassa tunnu mitään. Hierojalle en uskalla mennä ennen kuin lääkäri antaa luvan.

Kauheesti tuntuu olevan tuota flunssaa liikkeellä. Just vasta pääsi meidän perhe toipumaan vatsataudista niin eikös Elenalla alkanu sit eilen flunssa; lämpöä on vain vähän (noin 37,5 ja nyt illalla mitattuna allekin) mutta nenä vuotaa ja tyttö on kärttyinen. Kuinka kauan teillä on kestänyt tää flunssa ja oletteko itsekin saaneet sen? Mä latoin sen patjan alle nyt tyynyt pään alle ja on nukkunut jo 21 lähtien yllättävän rauhallisesti, ihan vain pari kertaa olen käynyt hyssyttelemässä. Mutta viime yönä jouduin monta kertaa ottamaan syliin ja heijaamaan uneen. Ja tissimaitoaki täyty antaa niin monta kertaa että tänään jouduin turvautumaan kaupan maitoon kun oli hinkit aivan tyhjät.

Elena oli eilen 8 kk tarkastuksessa ja painaa 9180 ja pituutta 71 cm. Ja eilen se sit ähräs itsensä ekaa kertaa isoa vessapaperipakkausta vasten jaloilleen.

Mammaliini: meillä flunssa alkoi elo-syyskuun vaihteessa ja jatkuu edelleen! Vuorotellen ja välillä kaikki yhtä aikaa ollaan kaikki kolme oltu kipeinä. Ainut lääke mitä ollaan saatu oli silmätipat Elviiran silmätulehdukseen. Muuten kotikonstein. Kai se vaan on niin sitkeetä kun ei kunnolla ehdi levätä.

Olin eilen kaverin kanssa nauttimassa pari olusta. Iskä sai jäädä nukutushommiin. Oli muuten todella rentouttavaa! Ensimmäisen kerran oli sellanen olo että kotona pärjätään varmasti ja itse voin vaan nauttia olostani. Varsinkin kun ei ollut mitenkään humalahakuinen reissu.
Nyt alkaa vähän omatunto kolkuttaa, olen menossa päiväksi Osaava nainen-messuille ja jätän tytön äitini hoiviin... Toivottavasti on hyvät messut! =)

Onhan ollut hulinata meillä..

Oli kaveri muksunsa kera meillä syyslomaa viettämässä 2 päivää..Mukavaa kun meikä pääs tään ajan melko helpolla,koskien Mintun ""viihdytystä"".Kaverin tyttö on 8v ja oli niin innokas lastenhoitaja että..Minttuhan nautti silminnähden ""hoitajansa""seurasta ;o)).

Sitten kun nämä yövieraat poistui rantautui seuraavat..Käytiin nimittäin tyttöjen kanssa vähän katsastamassa tuota baarielämää.Asusteleevat tuolla kauempana,joten yöpyivät sitten meillä.Ekaa kertaa olin yöjalassa M syntymän jälkeen..Ihan kivaa oli,muttei ihan heti oo poltetta lähteä uudelleen.Kurkku oli aivan korppuna siitä tupakansavusta,huh!
Aamulla oli kyllä rintavarustus pinkeänä,kun imetysväliksi tuli n.13h.

Tänään sitten neiti otti ekat viralliset ""konttausaskeleet"".Siinä treenien tuoksinassa myös nousi istumaan ekaa kertaa itse =o)...Voi kuinka sitä oikeen liikuttui kun toinen lähti vaappuen konttaamaan.

HÖH,meillä kanssa tuo lentsun pentele meinaa pukata uudelleen..Oli siis jo kerran n.kk sitten meillä kaikilla.Mintulla nokasta räkä vuotaa ja välillä honottaa nenä osittain tukossa.Toivottavasti menis tona kevytversiona ohitte.

Tylsät kelit täällä nyt..Ei paljoa kehtaa nokkaansa ulos pistää.On niin syksyä että,tuulee-sataa-tuulee vielä enemmän jne...

Heips.
Kylläpäs onkin ollut sellainen viikko, ettei ole ehtinyt kirjoittelemaan ollenkaan. Kiitos mammat ja neidit kahvitteluseurasta. Meitä kokoontui naisseurue ja uskomatonta olikin kuinka ääntä lähti tästä porukasta. Eiköhän tämäkin ollut vielä pientä.

Inka on oppinut konttaamaan maanantaina. Maailma avartui kertaheitolla. Riemua riittää. Keskiviikkona hän ""auttoi"" tyhjentämään sukkalaatikkoa ja yritti avata keittiön vetokaappeja. Elikkäs vasta nyt aloitan laittamaan kaappeihin sulkuja. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan...(kun on liian myöhäistä). Konttausasennon myötä Inka hoksasi myös miten istuma-asentoon pääsee. Jeh. Töpöttääkin erittäin tärkeän näköisenä lelujensa kanssa. Tyytyväisyys suorastaan ""paistaa"" hänen ilmeistään. Kun neiti on vauhtiin päässyt niin loppua ei näy, heh heh. Omassa sängyssään alkoi laitaa vasten nostamaan itseään. Äääks, pitänee laskea sängynpohja alimpaan asentoon. Muutoinkin ottaa kiinni tuoleista ja kampeaa itseään ylös ja minua hirvittää...On Inka jo pari kertaa muksahdellut, mutta kantapään kautta ""pitää"" oppia. Täytyy kyllä ihailla lasten sinnikkyyttä, kun he jaksavat kokeilla rajojaan aina uudestaan kunnes hallitsevat jonkin taidon.

Nukkumistouhuista en taida edes jaksaa kirjoittaa niin on sekavaa, että pöh sentään. Nytkin on pari kertaa jo heräillyt. Vaikuttaa, että Inkan nenä olis tukkoinen. Toivottavasti selviämme ilman flunssaa. Tullakseen sekin tauti on jos on, kun jokapuolella kulkiessa porukat köhii. Heräämisiin auttaa vaan tisuttelu. Just kun sai suurimmat hammaskipuilut ohitse niin tuli tukkoisuus.

Jahas, jos alkais tuota Big Brotheria vielä seuraamaan ennen nukkumista. Öitä kaikille!

Voi blääh sentään!!nyt on sitte nukkumaan meno kääntyny ihan päälaelleen epun kanssa. Ennen nukahti heti tissin jälkeen ku tutin laitto ja sänkyyn,nyt on jo muutama ilta ollu sellasta taistelua yöunille menon kansa että oksat pois. Sänkyyn ku laittaa,nousee samantien seisoon, ei auta että laskee alas, nousee uudestaan. Syliin jo ottaa ja yrittää nukutaa(niinku ennen toimi aina) ei anna, vaan alkaa huutaan heti!Sitte hiljenee ku laittaa sänkyyn, mutta nousee seisoon. Ei auta tassuttelu, ei se että on vieressä, ei se että menee huoneesta pois, sillon nousee seisoon ja sitte kaatuu ja lyö päänsä. Yli tunti eilenki meni, sitte ukko sen sai sylissä lopulta nukahtaan ku oli tarpeeks huutanu ensin. Siis eppu oli huutanu. Epätoivo jo meinaa iskeä, vaikka kai tää on nyt vaan sitä vaihetta ku osaa niin hyvin nyt nousta seisoon, eikä malta sinne jäädä nukkuun,vaikka olis ihan poikki. Päiväunille nukahtaa melkeinpä tissille, ei mitään ongelmia, sänkyyn ku nostaa ja tutti suuhun niin samantien sammuu. Mutta mitä ihmettä mä teen noiden yöunien kanssa????ideoita otetaan vastaan...unipussia ei ole, enkä aio kokeillakaan.

Muutenki on yöt ollu niin rikkonaisia, kai se toinen etuhammas sielät tekee tuloaan,kuultaa läpi, mutta meni tossa ekassaki kauan ennekö sieltä tuli sitte läpi vaikka näkyki. Panadolia on ollu pakko iltasin antaa, ja silti viimeki yönä sai tuttia laittaa4-5 kertaa...tässä ollaan vuorotellen nukuttu ukon kanssa,aikas lailla väsyttää....

mutta tulipas valitusviesti, nyt ei oo mitään hyvää juttua ollenkaan :( huomenna 8kk lääkäri.

loore: Me ollaan laitettu peitto pinniksen toiselle pitkälle sivulle ja jalkopäässä on herran oma peitto hieman suojana. Nousee yleensä aina etureunaa vasten, ja tekee sitä iltaisinkin ennen nukkumaan menoaan. Aiemmin, kun hujahti kaatua selälleen, niin toi pehmuste otti sen verran vastaan, ettei päähän kovin lujaa sattunut. Kävin vaan sen jälkeen vähän silittelemässä ja kellistin nukkumaan. Nyt osaa jo laskeutua itsekseen, joten ollaan vaan tyynesti jätetty itsekseen pimeään huoneeseen touhuamaan ja sinne se sit aina nukahtaa. Saattaahan se siellä joskus puolisenkin tuntia itsekseen jutella ja välillä vähän kitistäkin, mutta hyvin on nukahtanut. Jotkuthan on ottaneet matkasängyn käyttöön just tän nousuvaiheen ajaksi, kun siinä antaa reunat sen verran myöten ettei satu, jos kaatuu. Siihenhän voi laittaa ihan normaalin patjan. Auttaiskohan Epullekin?

Meillä uusin seisomispaikka on ikkunan vieressä patteria varten. Meillä on olkkarissa semmonen ""erkkeri"", jossa on ikkunat tosi matalalla, joten Matias näkee ulos kun nousee patteria vasten. Eilenkin kaatui siitä selälleen ja vähän myöhemmin naamalleen... =( Itkuthan siinä tuli, mutta onneksi kypärä vähän suojasi. Kyllä saa koko ajan vahtia, ettei polta itseään termostaatin laitaan tms... huoh.

Niin, tosiaan, me jäätiin Matiaksen kans kotiin ja isi lähti yksin pohjoseen mettäreissulle. Mummi sai sopivasti vapaata, ja tulee miehen kyydissä perjantaina meille, joten päätettiin jättää pitkä reissu väliin. Hyvä vaan, niin ei tartte rundata ympäri Suomea. =)

Ihanaa, kun ulkona ripottelee pikkuisen lunta! Aika onnettomia hiutaleita vielä, mutta jospa muutaman viikon päästä tulisi jo enemmänkin. Odotan jo ihan innolla, että pääsis Matiaksen kanssa kunnolla pulkkamäkeen ja lumeen möyrimään.. Saa itsekin hyvän tekosyyn varjolla mennä peuhaamaan... :=) Tosin työkaveri kertoi just eilen lähtevänsä viikon päästä Keniaan safarille, ja pikkuinen kateuden pistos tuntui itsessä... voishan sitä lähtä tietysti lämpimäänkin.... ehkä ens kesänä sitten.. =)

No joo, taidanpa suunnata suihkuun ja kuvitella olevani jossain lämpimässä. =) Kunhan Matias herää niin sit täytyykin suunnata tuonne ulos... Palaillaan!

voih..noin se Elenankin flunssa alkoi..taitaa pyöriä samat basillit meillä. Nyt on mies kuumeessa...se kerkeskin olla muutaman päivän terve sen meidän vatsatautirupeaman jälkeen :) minä taistelin eilen flunssaa vastaan valkosipulin ja punaviinin voimin...ehkä auttoi, koska nyt on parempi olo :).

Meillä on nukkumaanmenoaika ollut aika levotonta, varmaan ahdistaa mennä nukkumaan tukkoisella nenällä. olenkin ottanut Elenan heti takaisin olohuoneeseen vielä leikkimään vaikka kaksikin kertaa ja se on osoittautunut todella hyväksi tavaksi, kun saa kuluttaa vielä viimeisetkin energiarippeet- Ja on sitten nukahtanut tissille, mitä ei ole tapahtunut pitkään aikaan. kuinkahan suositeltavaa tuollainen hyppyytys sitten onkaan? että anna periksi koko ajan nukkuma-ajasta? En kai opeta hänestä hankalaa tapausta nukkuma-aikojen suhteen? on vaan niin ihanaa kun ei tarvi kuunnella huutoa ja kellistää neitiä sataa kertaa petiin kun konttailee ja nousee seisomaan, vaan saa itsekin katsoa hetken telkkaa kun Elena mäiskii kauko-ohjainta lattiiaan.

Meillä sitten kanssa on alettu ryömii joka paikasta joka paikkaan...Eilen neiti lähti liikkeelle oikeen kunnolla...noin kuukaus sittenhän se ryömi sen 5 senttiä ja jätti sen homman siihen ;o)

Toinen mitä se alotti eilen on että kukaan... siis kukaan meiän perheen jäsenistä ei saa lähteä huoneesta ilman Teiaa...tai ei saa ohittaa huonetta ottamatta Teiaa mukaan... Neiti siis kirjaimellisesti kiukkuaa jokaisen perään :o/ Tytöt on ihan ihmeissään et mikä Teiaan on mennyt.

Ja kaiku leikki on Teian lemppareita: Teia huutaa ""aa-aa-aa"" ja tytöistä jompi kumpi vastaa samalla tavalla...Teia muuttaa huutoaan ja tytöistä jompi kumpi vastaa taas samalla tavalla ;o)