Help! Miten säilytän kanttarellit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kanttarelli-Elli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kanttarelli-Elli

Vieras
Löysin tänään lenkillä käydessäni kasan kanttarelleja. En kuitenkaan ehdi laittaa niistä mitään ruokaa kuin vasta sunnuntaina. Miten saan ne säilymään sinne asti? Säilyvätkö jääkaapissa sellaisenaan? Vai pitäisikö ryöpätä ja pakastaa?

Kanttarelleja ei ryöpätä. Niissä ei ole myrkkyä. Laita paistinpannulle kuumenemaan ja odota että neste haihtuu niistä pois. Sen jälkeen voit laittaa pakkaseen. Näin minä ainakin toimin.

Aaban on kyllä oikeassa, että ne kyllä säilyvät jääkaapissakin muutaman päivän. Mutta jos löydät enemmän, niin pakastamisvinkki oli tossa äsken.

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Kanttarelleja ei ryöpätä. Niissä ei ole myrkkyä. Laita paistinpannulle kuumenemaan ja odota että neste haihtuu niistä pois. Sen jälkeen voit laittaa pakkaseen. Näin minä ainakin toimin.

Juu näin, jos haluaa pitempään säilytttäää. Mutta jos sunnuntaina tekee niistä ruokaa ja ne on tänään itse poimittu, niin säilyvät kyllä sen pari päivää jääkaapissa. Sienien säilytyksessä pätee aika lailla sama sääntö, kuin kalassa.

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:

Ah, hyvä tietää tämäkin! Olen ihan uuno noiden sienien kanssa, kanttarelli onkin ainoa sieni jonka tunnistan ja uskallan poimia. Voisin niitä pakastaakin tuolla ohjeella jos löydän vielä lisää!

Yhteistyössä