Helvetti, että kaverit on ihania! :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tinttarella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tinttarella

Vieras
Niiiiiiiin ihana keskustelu mesessä ystävän kanssa... Tekis mieli sanoa että tartte tulla käymään vähään aikaan. Pitää sitte vielä naamakkain alkaa riitelemään...

Kauhistelin kun se meinasi ekaluokkalaisen laittaa yksin koulutielle. Se vaan naureskeli. "sillä on koulumatkaa yks tienpätkä" ja taas hymiö. Sitten sen tien pituudesta utelin, niin kuulemma 500m (eka arvio). sitte se pieneni 100-300. Sanoin että minun eskarilaisella sama matka enkä kyllä laittas yksin kun risteys ja vilkas tie. no joo asutaan vähän erilaisissa paikoissa. kaveri vertaa omaa kyläänsä nukkekotiin ja minä asun kaupungissa lähiössä.
Sitte se keksi ettei se hänen tytön matka olekan niin pitkä, kuin jotain 50-100m. hn on huono arvioimaan matkoja.
"ja täällä ollaan keskellä metsää tää on niin erilaista että ihan kuin asuis toisella planeetalla."

Sitten juteltiin vähän sen työpaikasta, ja sitten se sanoi eilen kotiutuneensa vasta yhdeksältä kun oli töiden jälkeen yksi meno, jossa sillä oli lapsi mukana, mutta niiden piti olla hiljaa paikoillaan. Ihmettelin koska se ehtii viettää aikaa lapsen kanssa. Lapsi kun lähtee kouluun ennen kuin hän töihin. Lapsi on sitte mummolassa koulun jälkeen. "illalla puol7 ja aamulla.ja viikonloppuisin."

En minä sitä mistään syytelly, kunhan utelin. Pitäis sitä kai ihmisen tietää millaista ystävän arkin on, vai? No sehän veti palkokasvin nenään ja alkoi puolustella itseään, rahatilannettaan, mutta paljastipa sitten mitä oikeasti ajattelee minun elämästä. Tässä suorat lainaukset:
"sulla kun ei ole mitään hätää kun sun lapset elättää nyt sua ja sun ukkos.
mut jos olisit yksinhuoltaja niin vetäsit turpaan jos joku tulis moittiin sun ajankäyttöä, ja sitä et työ vie niin paljon aikaa sun lapsilta pois. kato sun on niin helppo sieltä kotisohvalta jakaa mielipiteitä, kun sulla on nyt niin helppoo, että leipää sataa taivaasta kotipöytään. kyllä mä mielelläni tätä työtä teen, tää ei ole niin fyysesti raskasta, mutta vastuullista, ja pitää kokoajan järjestää isoja juttuja.."

Todellakaan sada leipää taivaasta! nyt on mulla tili nollilla, miehellä miinuksella ja rahaa tulee vasta ensi viikolla. Akka sitte vinkuu, että teillä sentäs on rahaa, eri asia jos se on jo käytetty. "kato jos mies saa 1600netto ja sä 600, niin mun 400 kuukausituloihin nähden helvetin hyvin sulla pyyhkii,
joten oli mulla varaa sanoo että sä et joudu tekeen mitään leipäs eteen tällä hetkellä."

Meillä on kolme lasta, talolaina, asumiskuluja enempi ku vuokra-asunnossa, auton lyhennyksiä ja välttämättömyyslaskuja monta sataa kuussa.
tämän talon kanssa tulee melkein joka kuukausi joku yllätysmeno ja sitte onki yhtäkkiä rahat loppu.
ei tässä kukaan rikas ole. kelleen leipä taivaasta sada. vaikka tulot kasvaa niin kasvaa ne menotkin. Huomaat sinäkin sitte joskus, kirjoitin.
Kaveri:
mut mä teen töitä nyt sen eteen--ja joo, en ehdi olla tytön kanssa niin paljon kuin haluisin , mut mullakin on perhe , ja mun pitää elättää se..

No sitten se marisi, että pitäsin sitä ihan tyhmänä. hällä on menot kasvanu ennen ku tulot. tuttua kun tili 100 miinuksella.blaa blaa blaa... no en jaksa sitä vinkumista enää kattella. sitä saa jatkuvati kuulla kuinka se on joka paikkaan velkaa, kun on niin huono hallitsemaan raha-asioita ja puhuu monensadan puhelinlaskuja. se on ite eläny yli varojensa ja alkaa mulle marista, että oli sitte pakko ottaa pankista 5000 lainaa että saa velat maksettua. saipa ukkinsa jallitettua takaamaan. papalla mukava lasku edessä...
tässä vaiheessa minä menin ihastelemaan kun vauva nousi ite istumaan ekaa kertaa ja kopsautti pään. sitte hoitelin sitä hetken niin kun ehdin takas koneelle niin minua syytetään että on herne nenässä (no mulla syystä!) ja vastasin että on tässä kato kotiäidillä muutakin tekemistä ku istua koneella koko ajan. vastasi että hällä ei ja sitte semmonen oikein käkätys-hymiö. kirjautu ulos.

Joo, tiedän, että ei omakaan käytökseni ollut mitään hirveän aikuismaista, mutta iski joku puolustusvaihe päälle. ja ymmärrän kyllä että niin kaverillakin, mutta tartteeko se silti loukata toista? en minäkään sille sanonu mitä oikeasti ajattelen sen taloudenpidosta..

Noo.. kyllä useimmat ekaluokkalaiset kulkee yksin. Mä saatoin usein maalla ekaluokkalaisen vajaan kilometrin matkan,koska oli siihen mahdollisuus ja koira piti ulkoiluttaa ja olin kyllä ainoa. Muut tulivat parin kolmenkin kilometrin päästä. Tokallekin saatan nyt kaupungissa tuon parin sadan metrin matkan, mut se johtuu siitä et eskari menee samaan aikaan samaan paikkaan. Ja kyllä mäkin vähän hermnostuisin tosta kysymyksestä minkä esitit.. Sellainen kysymys kuitenkin on usein piiloteltua arvostelua. Ei yh:na ole aina niin paljon aikaa ja mahdollisuuksia viettää aikaa lasten kanssa, välillä on tietenkin, mutta kysymys oli mustakin vähän asiaton.

No tuohon ekaluokkalaisen koulumatkaan sen verran, että kyllä meidän ekaluokkalsinen kulkee koulumatkansa yksin, matkaa on 150-200m. Meidän talon kulmalta ylitetään tämän asutusalueen autotie, jonka jälkeen kävelee suoraan pyörätietä koululle tuon pari sataa metriä. Ja luotan täysin että osaa kulkea, koska hän kulki myös puoli lukukautta eskarimatkansa yksin, matkaa sinne oli n.500m.

ehkä kaverillas meni hermo kun ensin kyl mielestäni arvostelit hänen lastenhoito taitojaan. joillakin valitettavasti on sitä työtä niin et lapsia ei ehdi nähdä ja kyllä tuon ikäinen pienen matkan itsekin osaa kulkea kun on opetettu.

Ööh, tuota tarviiko tulla tänne setvimään noin yksityiskohtaiesti jotain mesekeskustelua, varsinkin lainata sitä?

En todellakaan pidä tuollaista ystävän käytöksenä. Jos ystävä ottaa pattiin, sen kanssa riidellään, jos ei sovita niin se on entinen ystävä.

mikä sinäkään olet arvostelemaan kaverias! kyllä kirjoituksestasi huomaa että luulet olevasi jotenkin parempi äiti ja huoltaja. en ihmettele yhtään vaikka kaverisi vetäisi herneen nenään. tollasta "kaveria" kuin sinä en itse edes tahtoisi varsinkin kun netissä sitten kerrotaan. hävettää sun puolestas!

Eihän tuo matka ole ekaluokkalaiselle pitkä. Ite kävelin ekaluokalla joka aamu kouluun noin kilometrin matkan ja ylitettäviä autoteitä oli viis. Ekaluokkalaiset osaavat olla liikenteessä paljon varovaisempia kuin aikuiset. Näin ainakin tuntuu, kun yksikään lapsi ei oo koskaan riskillä mun auton edestä loikkinut, mutta aikuiset kyllä.

Tuollaisia ne yksinhuoltajat juuri on, itse ovat siihen tilanteeseen halunneet eroamalla miehestä ja sitten valitetaan kun ei ole sitä ja tätä. Ja niillä jotka on parisuhteessa, on asiat ja varsinkin raha-asiat aina paremmin. No miksi eivät itse ole sitten siinä autuaaksi tekevässä parisuhteessa???

Mie oon samaa mieltä, ettei ole reilua laittaa suoria lainauksia tekstistä tänne palstalle..

Toisekseen mitä lapsen koulumatkoihin tulee, niin lapset ovat yksilöitä ja erilaisia. Paikat, tilanteet, luonteet, tavat kaikki on erilaisia.. Ei voi oikein vertailla. Okei, mie laitan oman esimerkkini tähän ; Miun pojan hyvä ystävä, myöskin ekaluokkalainen kävelee 1km pätkän tästä kouluunsa yksin ja tuleekin yksin pois. Pari vaarallista tienylitystä matkalla on, mutta hyvin miekin naapurina voin luottaa poijan kykyihin kulkea tuo matka. ON niin rauhallinen ja säntillinen tapaus. Omaa poikaani en varmaankaan vuoden päästä päästä tota matkaa kävelemään, koska luonne on kuin elosalama.

Niin ja kaikkihan meistä jollain tasolla kuvittelee olevansa parempia kuin toiset. Niin se vaan menee. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuollaisia ne yksinhuoltajat juuri on, itse ovat siihen tilanteeseen halunneet eroamalla miehestä ja sitten valitetaan kun ei ole sitä ja tätä. Ja niillä jotka on parisuhteessa, on asiat ja varsinkin raha-asiat aina paremmin. No miksi eivät itse ole sitten siinä autuaaksi tekevässä parisuhteessa???

Ainut järkevä asia mitä ystäväni on elämässään tehnyt, oli jättää se kamala mies. Kaikilta tuli oikein ihania vastauksia :kieh:
Oikeasti, minua on tuossa ystävässä vatuttanut koko melkein 20 vuoden ystävyyden ajan, että hän ite on maailman napa. Häntä pitää kaikkien ymmärtää, hänen ei tarvi ketään. Häntä pitää kaikkien tukea, minusta ei ole niin väliä. Monta kertaa olen meinannu laittaa ystävyyden poikki, mutten ole kehdannut.

Alkuperäinen kirjoittaja Tinttarella:

Ainut järkevä asia mitä ystäväni on elämässään tehnyt, oli jättää se kamala mies. Kaikilta tuli oikein ihania vastauksia :kieh:
Oikeasti, minua on tuossa ystävässä vatuttanut koko melkein 20 vuoden ystävyyden ajan, että hän ite on maailman napa. Häntä pitää kaikkien ymmärtää, hänen ei tarvi ketään. Häntä pitää kaikkien tukea, minusta ei ole niin väliä. Monta kertaa olen meinannu laittaa ystävyyden poikki, mutten ole kehdannut.

näytä sille tää ketju niin eiköhän ystävyys on siinä. :headwall: :headwall:

Kyllpäs oli ristiriitainen ilmaus.Olet meinannut laittaa ystävyyden poikki? Minkä ystävyyden, jos saan kysyä. Minusta kun kuulostaa, ettet halua olla hänen ystävänsä, niin miksi silloin puhut ystävyyssuhteesta. Itse käyttäisin ennemmin nimityst: pakonomainen riippuvuus (sinun osaltasi).

äh, mun mielestä sun tyylis on tosi arvosteleva.. siis kaveri on laittanut koululaisen yksin kouluun, Harvalla nyt on ees mahdollisuus viedä ja hakea. Kaveris käy töissä, eikä oo lasten kanssa.. ihan tosi, kaveri on hoitanut asioita lasten kanssa ja lasten on pitänyt istua paikallaan, näinhän se on tehtävä, asiatkin pitää hoitaa, ja on helvetin raskasta hoitaa ne lasten kanssa. (tohon kaverin kertomukseen olisin korkeintaan vastannut myötätuntoisesti et huhhuh, kuinka sä jaksat) ja kaveri ei ole muuta jäkevää tehnyt kuin jättänyt kamalan miehen. se varmaan onkin järkevää. mut oikeesti pikku vilkaisu siihen peiliin vois olla kohdallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja online:
ihan tosi, kaveri on hoitanut asioita lasten kanssa ja lasten on pitänyt istua paikallaan, näinhän se on tehtävä, asiatkin pitää hoitaa, ja on helvetin raskasta hoitaa ne lasten kanssa.

No ei se oikeasti ollu millään asioilla vaan uskonnollisessa kokouksessa. Olen ollut joskus mukana ja minusta se ei ole mikään lasten paikka.

Mun mielestä tuon aloituksen tekstin perusteella arvostelet liikaa ystävääsi. Monikin eka luokkalainen joutuu kulkemaan yksin koulumatkansa ja eiköhän yksinhuoltajan ole pakko tehdä niitä töitäkin jotta pärjää.. Kyllä mäkin vetäisisin ison herneen nokkaan tuollaisesta kauhistelusta ja hirvistelystä.

Alkuperäinen kirjoittaja MySelene:

näytä sille tää ketju niin eiköhän ystävyys on siinä. :headwall: :headwall:

eipä tarvi enään näyttää erikseen=(
Pakkoko joka paikassa yksityisasioita huudella,olis ollu reilumpaa pistää välit poikki.

Ekaluokkalaiset ei oo enää mitään vauvoja jotka viedään kädestä pitäen kouluun ja haetaan iltapäivällä... Vähänkö ois noloa... !
Meidän uusi ekaluokkalainen ainakin kulkee jo matkat yksin kävellen. Ja asutaan ihan kyllä kaupungissa ei siis maalla, matkaa n. 1 km!

Alkuperäinen kirjoittaja online:
ihan tosi, kaveri on hoitanut asioita lasten kanssa ja lasten on pitänyt istua paikallaan, näinhän se on tehtävä, asiatkin pitää hoitaa, ja on helvetin raskasta hoitaa ne lasten kanssa.

No ei se oikeasti ollu millään asioilla vaan uskonnollisessa kokouksessa. Olen ollut joskus mukana ja minusta se ei ole mikään lasten paikka.

sinusta! taas "ystävän" arvostelu, huomaatko itse lainkaan. En tarkoita pahalla, ja uskonnollisissa kokouksissa käy paljon lapsia, tietenkään en voi tietää millainen tämä oli, mut mäkin oon käyny (uskovaisesta perheestä olen) ja tykkäsin lapsena käydä siä. Ja me istuttiin hiljaa. mä oon pari kertaa käyny omieni kanssa helluntaiseurakunnan kokouksessa ja mun lapset ei ollu hiljaa..

Yhteistyössä