Herätti ajattelemaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

ninsku

Vieras
Kun mä oon aika herkkä suutahtamaan, mutta lepyn myös tosi nopeesti. Eli meillä jos on jotain pientä riitaa jostain turhasta niin se ei kauaa kestä, ehkä 5-10 min ja sitten oon jo leppynyt. Mutta mies sanoi eilen että "ei oo kivaa kun kokoajan pitää miettiä mitä sanoo"... Herrantähden, enhän mä halua että sen pitää miettiä mitä sanoo!! Mä kun vaan saatan suutahtaa jos mies sanoo jotain tökerösti, enkä mä ota sitä itekään niin vakavasti, mä oon vaan tällanen herkkis, mutta en mikään pitkävihanen enkä muutenkaan "vaikea lepytettävä", ja mun suutahtamiset menee ittekseen ohi, ja mä tiedän itekin et oon joskus ihan hölmö. Mut mitenköhän mä saisin kasvatettua tätä mun sietokynnystä, koska en mä todellakaan halua et miehen tarvii varoa/miettiä mitä sanoo kokoajan? Että jos jollain olis kokemusta :(

Mulla ainakin toi tempperamentti tekee sen että menen nollasta-sataan ihan hetkessä, eli käytännössä suutun päivittäin useita kertoja ja sen kyllä kaikki kanssa ihmiset huomaa. Tosin niin lepynkin sitten ihan samalla nopeudella. Tää on kyllä vaatinut melkoista itse koulutusta, sillä joudun usein pyytämään anteeksi "typerää" käytöstäni.

Tosin on sitten asioita joista suuttuminen vie pidemmän aikaa ja leppyminen sitten vielä pidempään. Ne asiat on sitten sellaisia "aikuisten juutuja".

Meillä isännyys on sitten ihan toista maata, sekös sitten on ärsyttävää, pitää aina etukäteen ajatella mitä minä olen mieltä ja sitten vasta toimia. Joskus ihan käytönnön asioihin menee viikkoja kun toinen miettii miten tämä nyt pitäisi hoitaa ja esittää.

En mä aikankaan haluaisi kotioloissa olla minkään muunlainen kun olen. Lapsetkin meillä on opetettu että pitää ilmaista miltä tuntuu, kukin tekee sen tavallaan. Enkä minä ainakaan voi enkä edes halua elää niin että ensin ajattelen muiden kannalta asioita ja sitten vasta toimin.

Elämä opettaa itse kutakin ja kukin saa olla sellainen kun on, parisuhteessa jotenkin pitää oppia toisen tavat ja kunnioittaa niitä. Miks tehdä asioista vaikeampaa kun ne on. Ei me kaikki olla samanlaisia

Voitte kuvitella miten vaikeaa on joskus töissä pitää suuri suunsa kiinni B)

PS. Hienoa että joku muukin on tuollainen "yliöreipas" reagoimaan :heart:

Yhteistyössä