Herkkusi vanilljajäätelön kanssa?/Gallup

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Inkku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"Inkku"

Vieras
Saisinko ehdotuksia jäätelön kanssa? Siis mikä on erittäin hyvää vaniljajäätelön kanssa? Yllättäviäkin ehdotuksia otan vastaan. Esim. mysli, karkit ja murennetut keksit jne... Kerro tarkkaan jos mahdollista? Siis jäätelön lisukkeena.

[QUOTE="Inkku";26371904]Saisinko ehdotuksia jäätelön kanssa? Siis mikä on erittäin hyvää vaniljajäätelön kanssa? Yllättäviäkin ehdotuksia otan vastaan. Esim. mysli, karkit ja murennetut keksit jne... Kerro tarkkaan jos mahdollista? Siis jäätelön lisukkeena.[/QUOTE]

Mä en vaniljajäätelöstä tykkää sellaisenaan, mut omenapiirakan kans nams. Ja sen omenapiirakan pitää olla semmonen englantilaistyyppinen, missä on kansi päällä. Ainakin fazerilla olen nähny niitä omenapiirakoita (on myös kuningatar, vadelma, mansikka...).

Tää ei oo mitenkään yllättävä: suklaakastike (sellainen jätskin päälle kovettuva). Oon kuullut, että jotkut tykkää käyttää hunajaa kastikkeena, mutta en oo ite maistanut koskaan.

Jätskin päälle murokeksejä murskattuina ja reunoille tuoreita kirsikoita tai viinirypäleitä. Siitä saa näyttävän kakkumaisen vierastarjottavankin, kun nostaa jätskin pienelle tarjottimelle tai pitkänmalliselle lautaselle, eikä ole mitenkään ällömakeaa:)

Valkosipuli vaniljajäätelön kanssa oli muistaakseni ihan hyvää. :D Se ei kuitenkaan ole minun herkkujen top kympissä.. jostain syystä.

Kaikenlaiset marjat on vaniljajäätelön kanssa upeutta, mutta taidan nauttia eniten mustikka- tai omenapiirakasta ja jäätelöstä. Kaakaojauhetta paan myös toisinaan.

Mun on ihan pakko kokeilla joko noita sipsuja tai ranskalaisia joskus.

Eli ensin syvän lautasen pohjalle maitoa pari desiä, siihen sekaan REILUSTI kaakaojuomajauhetta ja sekoitetaan kaakaoksi. Sitten siihen köntti vaniljajäätelöä. Ihanaa pyörittää ja kaapia sitä könttiä lusikalla, kun se vähitellen sulaa kaakaoon.

Yhteistyössä