Herranen aika! :( Oltiin metässä ja joku aivokääpiö potkas koiraa :(

Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Oletteko te oikeasti noin vajaaälyisiä osa, että ette ymmärrä mitä tossa tekstissä sanotaan? :xmas: mielenkiintoista :xmas:

On sunkin älyssä puutteita, jos et lakia ymmärrä.

perjantain älykääpiö ukko! vittu oisin varmasti tirvassu perkule! jumankauta jos mun koiraa olis potkassut niin ei tasan ois jäänyt siihen!! |O |O

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Joo, väärin tekivät mutta koirapelkosena ihmisenä en voi sietää irrallaan juoksevia hurttia... en ees metsässä...

No, ulkoiletko sinä sitten koirapuistoissa yms. vastaavissa paikoissa, jotka yleisesti tiedetään sellaisiksi että siellä on paljon koiria - irrallaan...?

Metsä ei ole koirapuisto. Ja metsässä ei saa pitää koiraa irrallaan.

Lue metsästyslakia, alle 6kk pennut saa olla siellä irti, jopa pesimäaikaan :hug:

Jos vaikka tämä nainen on joutunut koiran hyökkäyksen kohteeksi joskus ja siksi pelkäsi? Sellaista pelkoa ei voi hallita, vaikka kuinka olisi vintti kirkkaana muuten.

Miksei kaverisi ottanut koiransa kiinni kun huomasi että toinen meni paniikkiin?

Se potkaisu oli väärin mutta sun kaverin toimintakaan ei ollut oikein. Mies yritti suojata hysteerisesti pelkäävää vaimoaan.

Oletteko te oikeasti noin vajaaälyisiä osa, että ette ymmärrä mitä tossa tekstissä sanotaan? :xmas: mielenkiintoista :xmas:

Olisikohan vikaa ulosannissa tai kenties asiasisällössä. Mitä sinä luulit oikein saavasi vastaukseksi?

Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
perjantain älykääpiö ukko! vittu oisin varmasti tirvassu perkule! jumankauta jos mun koiraa olis potkassut niin ei tasan ois jäänyt siihen!! |O |O

Kyllä oisin minäkin vedellyt remmillä päin näköä jos olisi mun koiraani koskenut |O

Mä ainakaan en tajua.. Muistan et sait koiran jo todella kauan sitten, luoksetulon pitäisi olla hanskassa.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:
No oli tossa vikaa teissäkin ku päästitte koirat irti mut ei se silti potkimista oikeuta. Ikävä tilanne kaikille ja varmaan kaikille jäi paha maku koko tilanteesta :/

Mun koirani on hallinnassa ja saa siksi juosta metsässä vapaana. Piste. Se on luojan kiitos lintukoira, niin mä sanon sitten treenaavani sen kanssa seisomista ja ylösajoa jos joku närpyttää jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:

Kyllä oisin minäkin vedellyt remmillä päin näköä jos olisi mun koiraani koskenut |O

Entäpä, jos pikku tessusi olisi pikkuisen puraissut pariskuntaa? =) Olisiko silloin saanut pikkuisen hivutella koiraa tai koiran omistajaa?

jaa miten vajaaälyisiä? koirat täytyy pitää kiinni ja sillä selvä. jos joku pelkää koiria niin se pelkää myös koiria pelkäävillä on oikeus liikkua metsässä

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

Mä ainakaan en tajua.. Muistan et sait koiran jo todella kauan sitten, luoksetulon pitäisi olla hanskassa.. :whistle:

Ei jumantsuikka... KUN KYSE EI OLLUT MINUN KOIRASTANI, mikä kyllä LUKEE TUOSSA ENSIMMÄISESSÄ KIRJOITUKSESSANI. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:

jaa miten vajaaälyisiä? koirat täytyy pitää kiinni ja sillä selvä. jos joku pelkää koiria niin se pelkää myös koiria pelkäävillä on oikeus liikkua metsässä

Minä tarkoitin sitä, että kun sanoin että KAVERIN koira, niin tarkoitin että KAVERIN KOIRA, en omaani. Se oli hallinnassa. Ja se ei mennyt nyt ihan jokaiseen nuppiin perille :xmas:

joo mutta ei jumalauta ole oikeutta potkia kenenkään koiraa!!!! |O täällä valitatte eläimien oikeuksista ja nyt se onkin ihan ok jos joku futasee ohimennen koiraa..

Miksi se koira ei tullut luokse? Miksi koira pääsi hyppimään pariskunnan ymprillä ja juoksi karkuun omistajaa? Kyllä mä ymmärrän miestä, varmasti säikähti tilannetta jossa vaimo on aivan paniikissa. Mut potkuja suuntaan tai toiseen se ei oikeuta.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Jos vaikka tämä nainen on joutunut koiran hyökkäyksen kohteeksi joskus ja siksi pelkäsi? Sellaista pelkoa ei voi hallita, vaikka kuinka olisi vintti kirkkaana muuten.

Miksei kaverisi ottanut koiransa kiinni kun huomasi että toinen meni paniikkiin?

Se potkaisu oli väärin mutta sun kaverin toimintakaan ei ollut oikein. Mies yritti suojata hysteerisesti pelkäävää vaimoaan.

Pisteet sulle, sinä sentään ymmärsit että mitä kirjoitin :flower: Ja muutama muukin.

Koska pentu juoksi karkuun kun se mies riehui, sitä ei saanut kiinni.

Hei..Nyt ei ole koirien kiinni pito aika :whistle:
Pilkutan..

Onneks mä asun maalla! Mettäänki kun menee ni toodella harvoin tulee ees ketään vastaan! Eli ei oo tommosia ongelmia! Meille tulee 15 pv joulukuuta kettiksenpentu ja tietäen niiten ihmisystävällisyyden ja touhukkuuden ja myös niitten korvien kadotus taidon(eli eihän aina kannata kuunnella mitä omistaja sanoo...), ni oon tosi tyytyväinen et saa liikkua metäs ihan rauhassa.
Ymmärrän kyllä että ihan aikuinen ihminen VOI PELÄTÄ koiria niin paljon että ei pysty hallitsee itteensä, mutta potkiminen menee jo eläinrääkkäyksen puolelle. Pelkotilojaan kun ei yleensä voi kontrolloida, jos on tarpeeks paha trauma joskus jäänny...
Mutta kai kaverisi ees yritti ottaa pentunsa hihnaan?Minun mielestä myös koiranomistaja on velvollinen toimimaan, jos kerta toinen pelkää noin kovasti!

Äsken siis oltiin metsälenkillä (minä & Eevi-setteri ja kaveri koiransa kanssa) ja koirat juoksivat irti. Tuolla metässä on aina koirat irti, se on ihan yleisesti semmonen paikka että kaikki käy siellä juoksuttamassa koiriaan. Ja se on keskellä mettää.

No, siellä sit tuli joku pariskunta vastaan, vanhempi mies ja nainen. Nainen pelkäsi koiria ihan kuollakseen ja kirkui ( :o ) kun kaverin pentu poukkoili siinä heidän ympärillä. No se mies alkoi raivota aivan hulluna kaverille että "ota se stanan rakki kiinni, juokse sen perään, juokse sen perään, juokse sen perään!" no, pentu innostui siitä vaan lisää, kun sen perässä juostiin. Sitten tää ukko huusi että jos se tulee yhtään hänen lähelleen niin hän potkaisee, koira meni - ja ukko potkas. Ja helvetin lujaa potkaskin.

Jatkoivat vielä raivoamistaan kuten asiaan kuuluu... Kaveri raivostui siitä potkusta ja äijä karjui kaverille takaisin.

No... Mä olen vieläkin niin tyrmistynyt, niin tyrmistynyt :o :o Ok, koirat eivät saisi olla irti edes keskellä metsää, mutta mä pidän omani jatkossakin irti, ja jos jumalauta yksikin päävikainen sitä potkii ilman syytä niin fudutan takaisin |O |O

Ja nyt varmaan joku sanoo että mitäs koirat oli irti - oma vika yms. Mutta jossain niidenkin on saatava olla, ja jos ihmiset tieten tahtoen tulevat juuri tonne mikä on tunnettu koiranulkoilutusalue, niin syyttäköön itseään sitten jos pelottaa.

Olenpa vielä sitäkin mieltä, että jos aikuinen ihminen pelkää noin kuollakseen koiria (pentuja vielä), niin jossain päin yläkammaria on jotain himmeänä. Tervejärkinen kykenisi käsittelemään pelkonsa niin, ettei joudu paniikin valtaan kun koira on 2m säteellä. Vaikka sitten joku olisikin joskus haukannut, niin silti. Terve ihminen ymmärtää että kaikki koirat eivät suinkaan käy päälle - suurin osa koiristakin kuitenkin on selväpäisiä, pienet pennut ainakin...

Raivo |O

potkinu takas???

Jestas sentään, järkkyä toimintaa papparaiselta. Olisihan tuon tilanteen voinut fiksummin setä hoitaa, esim. ottaa pentua kaulapannasta kiinni ja pitää etäämpänä mummelista ja pyytää nätisti että tuletteko ottamaan koiran ja sitten koiran omistaja olisi voinut pahoitella tilannetta. Mutta mennä nyt ja kajauttaa koiraa monolla. Tiedän tunteen kuinka tuollaisesta tulee paha mieli (meidät eräs papparainen hääti pois leikkikentän vierestä, kun kaverilla oli koira kytkettynä kiinni, sillä koira häiritsi häntä olemalla niin kiltti), mutta minä ajattelin silloin että en anna sille papparaiselle sitä iloa että saa pilattua päivääni huonolla käytöksellä.

Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:
No oli tossa vikaa teissäkin ku päästitte koirat irti mut ei se silti potkimista oikeuta. Ikävä tilanne kaikille ja varmaan kaikille jäi paha maku koko tilanteesta :/

Mun koirani on hallinnassa ja saa siksi juosta metsässä vapaana. Piste. Se on luojan kiitos lintukoira, niin mä sanon sitten treenaavani sen kanssa seisomista ja ylösajoa jos joku närpyttää jotain.

jep jep... mun mielestä taas tollaset on vajaaälyisiä jotka katsoo olevansa parempia ku muut ja siksi oikeutettuja tekemään mitä huvittaa laista piittaamatta

:xmas:

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä