Herranen aika! :( Oltiin metässä ja joku aivokääpiö potkas koiraa :(

Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Alkuperäinen kirjoittaja Ripaska:
Koiraa ei saa pitää IRTI metsässäkään. Sielläkin liikkuu koirattomia ihmisiä. Koirille on aidatut koiranjuoksutus paikat. Fiksuna koiranomistajana sen tiedät.
Ikävää on että koiraa on potkittu. Sekään ei ole oikein.

Toi on muuten paskapuhetta.

Lukekaa nyt jokainen (Google : metästyslaki : laki koirien kiinnipidosta yms.) että miten asia todellisuudessa on ja lukekaa sekin että asia riippuu koiran iästä & siitä onko menossa esim. koulutustilanne. Väännänkö ratakiskosta tämän asian, jotta menee sitten vähän -- päähän perille? =) =) =) =) =)

Alle 5kk :whistle:

Mut eikö näistä asioista vois jutella rauhassa? Sulla ihan hassun päällekäyvä tyyli..

Mua suututtaa kun jotkut vänkäävät asioista joista heillä ei ole hajuakaan, ja sekin ärsyttää kun jotkut eivät ymmärrä lukemaansa :o |O

Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
Koiraa ei saa pitää IRTI metsässäkään. Sielläkin liikkuu koirattomia ihmisiä. Koirille on aidatut koiranjuoksutus paikat. Fiksuna koiranomistajana sen tiedät.

Tuota kyllä saa..Ja nyt EI ole koirien KIINNI PITOAIKA.

No kuka on vastuussa jos rakas kiltti IRTI OLEVA lutu koiruli käy metsässä liikkuvan viattoman ihmisen kimppuun?

Irrallaan olevan koiran tulee olla koko ajan omistajansa hallinnassa.
Ei ole kiva kun täysin vieras koira tulee hyppimään päälle, sotkemaan vaatteet ja riehumaan viereen. Mistä mä voisin sen tietää ettei se pure tai ole vihainen.
Mua on vieras koira purrut vaikka omistaja sanoi ettei se tee mitään. Yritti napata mun hanskan enkä tietenkään antanut sitä, oli muka mun vika olis vaan pitänyt antaa se hanska . Sai omistaja maksaa kalliisti.

Toi on muuten paskapuhetta.

Lukekaa nyt jokainen (Google : metästyslaki : laki koirien kiinnipidosta yms.) että miten asia todellisuudessa on ja lukekaa sekin että asia riippuu koiran iästä & siitä onko menossa esim. koulutustilanne. Väännänkö ratakiskosta tämän asian, jotta menee sitten vähän -- päähän perille? =) =) =) =) =)

Alle 5kk :whistle:

Mut eikö näistä asioista vois jutella rauhassa? Sulla ihan hassun päällekäyvä tyyli..

Mua suututtaa kun jotkut vänkäävät asioista joista heillä ei ole hajuakaan, ja sekin ärsyttää kun jotkut eivät ymmärrä lukemaansa :o |O

Joo kun mä en voi ymmärrykselle mitään :(

Todella tyhmää potkaista koiraa, mutta ihan yhtä tyhmää sinulta ap vähätellä ja nälviä aikuisten ihmisten koirapelkoa. Etenkään kun et heidän taustoistaan selvillä. Ja pelkohan ei ole järjen asia. Ja edelleenkään sulla ei ole tietoa myöskään siitä, vaikka nainen kävisi jossain puhumassa pelostaan.

en todellakaan pidä vapaana juoksevista koirista. itselläni on koira joka on aina hihnassa (vain ja ainoastaan omalla maallamme (metsä/pelto) se saa juosta vapaana. ja mikään ei ole niin inhottavaa kuin että lenkillä tulee vastaan vapaana juokseva koira ja perässä huutelee omistaja " ei se mitään tee, se haluaa vain tutustua.." niinpä.. vaan kun omani on yleensä silloin aivan villinä ja saan hokea sille istua ja paikkaa ja rauhoitu... (on ns ongelmakoira joka ollaan meille otettu tosi huonoista oloista). siinä ei siis auta vaikka se vieras koira olisi kuin kiltti jos se tunkee väkisin oman koirani hännän alle nuuskimaan ja omani on sitten hampaat irvessä sille murisemassa.. sitte päivitellään kuinka omani on vihainen.. joten pidetään ne koirat kiinni ja säilytetään edes jonkunlainen sopu.

Pentujakin? Jos on noin hallitsemattomia pelkotiloja, niin mä ihan todella menisin sinun sijassasi juttelemaan asiasta johonkin.

14 §. Koirakuri. Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:

1) pidettävä koira taajamassa kytkettynä;

2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle.

Ja kirjoitit et olitte lenkillä, ettekä mitään kouluttamassa koiraa. Joten eikö sen kiinni olisi pitänyt olla?

Mä suosittelen sulle tutustumista tuohon ihmisten psykologiaan ja ettiä tietoa fobioista, jotkut voi tosiaan pelätä noita koiria.

Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
Oletteko te oikeasti noin vajaaälyisiä osa, että ette ymmärrä mitä tossa tekstissä sanotaan? :xmas: mielenkiintoista :xmas:

jaa miten vajaaälyisiä? koirat täytyy pitää kiinni ja sillä selvä. jos joku pelkää koiria niin se pelkää myös koiria pelkäävillä on oikeus liikkua metsässä

joo mutta ei jumalauta ole oikeutta potkia kenenkään koiraa!!!! |O täällä valitatte eläimien oikeuksista ja nyt se onkin ihan ok jos joku futasee ohimennen koiraa..

juu ei ole oikeutta potkia koiraa ei todellakaan mutta ei myöskään pitää koiraa irrallaan

no ei jos tietää ettei koira tottele..ja tietää että liikkuu ihmisiä..niin kyllä ei siinätapauksessa..mutta kyllä koira voi olla irrallan jos tosissaan tottelee

eihän tää kyseinen koira totellut....

Oletteko te oikeasti noin vajaaälyisiä osa, että ette ymmärrä mitä tossa tekstissä sanotaan? :xmas: mielenkiintoista :xmas:

jaa miten vajaaälyisiä? koirat täytyy pitää kiinni ja sillä selvä. jos joku pelkää koiria niin se pelkää myös koiria pelkäävillä on oikeus liikkua metsässä

joo mutta ei jumalauta ole oikeutta potkia kenenkään koiraa!!!! |O täällä valitatte eläimien oikeuksista ja nyt se onkin ihan ok jos joku futasee ohimennen koiraa..

Se onkin jo todettu, että koiran omistajaahan sitä oikeasti pitäs potkia. Harmi, että siitä saa kovemman rangaistuksen.

No kuka on vastuussa jos rakas kiltti IRTI OLEVA lutu koiruli käy metsässä liikkuvan viattoman ihmisen kimppuun?

Omistaja siitä on vastuussa, mutta vastuuta on silläkin joka vastaan tulee, jos alkaa provosoimaan ja huutamaan. Mulla on esim käynyt pari kertaa lenkkipolulla niin, että on alettu huutaa että koira kiinni, kun se on ollutkin kiinni. Ja kun (edesmennyt :'( ) koirani oli puolustuasemissa, alettiin uhkailla koiran potkimisella, löymisellä ja jopa ampumisella.

Että näitä hulluja sitten riittää.

no , eläinten ystävä olen ja ei ihan fiksua omistajiltakaan pitää vapaana..mutta, te koirapelkoiset, jos koira juoksee ympärillä innoissaan(tiedän että pelottaa) , niin älkää nyt herran jumala menkö potkimaan!Se ilo voi pian olla raivoa kun koira siitä suuttuu, ja koirat muistavat KOKO elämäsä ajan jos joku tietty henkilö on niilletehnyt jotain pahaa..ja sitten onkin ehkä jo syytä pelätä + omaa vikaanne.

Alkuperäinen kirjoittaja Joopa:
Todella tyhmää potkaista koiraa, mutta ihan yhtä tyhmää sinulta ap vähätellä ja nälviä aikuisten ihmisten koirapelkoa. Etenkään kun et heidän taustoistaan selvillä. Ja pelkohan ei ole järjen asia. Ja edelleenkään sulla ei ole tietoa myöskään siitä, vaikka nainen kävisi jossain puhumassa pelostaan.

Jos se todella niin kamalasti pelkää, niin miksi ihmeessä hakeutuu sitten tonne, eikä kävele vaikka tuolla jossain yleisemmällä paikalla / ulkoilureiteillä?

juu ei ole oikeutta potkia koiraa ei todellakaan mutta ei myöskään pitää koiraa irrallaan

no ei jos tietää ettei koira tottele..ja tietää että liikkuu ihmisiä..niin kyllä ei siinätapauksessa..mutta kyllä koira voi olla irrallan jos tosissaan tottelee

eihän tää kyseinen koira totellut....

joo ei..ja omistaja teki siinä väärin..mutta ei tosiaankaan olis saanut potkasta perkele!!

Alkuperäinen kirjoittaja Vankkis:
Pentujakin? Jos on noin hallitsemattomia pelkotiloja, niin mä ihan todella menisin sinun sijassasi juttelemaan asiasta johonkin.

14 §. Koirakuri. Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:

2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle.

Ja kirjoitit et olitte lenkillä, ettekä mitään kouluttamassa koiraa. Joten eikö sen kiinni olisi pitänyt olla?

Mä suosittelen sulle tutustumista tuohon ihmisten psykologiaan ja ettiä tietoa fobioista, jotkut voi tosiaan pelätä noita koiria.

Ei, koska se on sen ikäinen että sillä on lainsuoja vielä ;)

Kyllä mä tiedän että fobioita on jos jonkinlaisia, mutta mähän sanoinkin vaan että niihin voi hankkia apua ;)

Alkuperäinen kirjoittaja voi elämä:
no , eläinten ystävä olen ja ei ihan fiksua omistajiltakaan pitää vapaana..mutta, te koirapelkoiset, jos koira juoksee ympärillä innoissaan(tiedän että pelottaa) , niin älkää nyt herran jumala menkö potkimaan!Se ilo voi pian olla raivoa kun koira siitä suuttuu, ja koirat muistavat KOKO elämäsä ajan jos joku tietty henkilö on niilletehnyt jotain pahaa..ja sitten onkin ehkä jo syytä pelätä + omaa vikaanne.

Tääkin on ihan totta...

Oma pienikokoinen koirani haukkuu illan hulluna tiettyjä isoja rotuja, mitkään kohtaamisharjoitukset eivät tätä asiaa muuta. Keljuttaa, kun vauva herää koiramme haukkuun vaunuissa aina, kun näköpiirissämme schäfer tai hirvikoira.

Kaksi kertaa olemme koirani ollessa pentu saaneet uhittelevat, vapana olevan schäferin kimppuun. Ja kerran hirvikoiran. Ikuiset traumat jäi koirallemme.

Pelottaa aina pikkukoiran kanssa, kun joku iso jolkottaa vapaana luo. Ei sitä voi tietää millä asialla vieras on! Ja etenkin, jos oma koirani hihnassa saa pelkoraivarit, se voi vaikka yrittää näykätä tunkeutujaa -> koiratappelu on valmis. Ja pikkukoira häviää.

Alkuperäinen kirjoittaja ThatPhoebe:

Omistaja siitä on vastuussa, mutta vastuuta on silläkin joka vastaan tulee, jos alkaa provosoimaan ja huutamaan. Mulla on esim käynyt pari kertaa lenkkipolulla niin, että on alettu huutaa että koira kiinni, kun se on ollutkin kiinni. Ja kun (edesmennyt :'( ) koirani oli puolustuasemissa, alettiin uhkailla koiran potkimisella, löymisellä ja jopa ampumisella.

Että näitä hulluja sitten riittää.

Mä pelkään kuollakseni koiria! Johtuen siitä, että kävelin "kuin minua ei olisikaan" vastaan koiraansa taluttavaa miestä. Koira kävi nilkkaani kiinni. taatusti en ollut uhka koiralle..

Alkuperäinen kirjoittaja ThatPhoebe:
eipä tarvi ihmeemmin googlettaa kun löytyy LAKIA koirista..

Koiran tulee lain mukaan ulkoilla aina kytkettynä.

mutta NÄKÖJÄÄN tietoa ei monilla ole.

Kytkettynä taajamassa... lukee siinä koirakurikohdassa. :whistle:

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1993/19930615

Metsästyslaki.

Minun pitäisi hommata apua, kun jotkut idiootit pitää koiriaan vapaana tuossa pihallakin. Ehei, ei se niin taida mennä. =)
Kierrän ne koirat kaukaa, mutta jos päälle tulee / siihen lähelle raksuttamaan, puremaan, näykkimään tms ja omistaja ei heti välittömästi tule paikalle ottamaan koiraa pois niin aivan 100 % varmuudella potkaisen ja vaikka useamman kerran. Kyllähän sitä itseään saa ja pitääkin puolustaa. En toki sitten tee mitään ( paitsi haukun omistajan) jos koira ei tee mitään.

Mitä muuten kaltaisesi kaveri edes hommaa koiraa, kun ei edes pentua saa hallintaan??

Alkuperäinen kirjoittaja Joopa:

Jos se todella niin kamalasti pelkää, niin miksi ihmeessä hakeutuu sitten tonne, eikä kävele vaikka tuolla jossain yleisemmällä paikalla / ulkoilureiteillä?

Nyt tama menee jo vahan koomiseksi tama puolustelu - olet siis sita mielta etta jos ihminen pelkaa koiria, hanen pitaa rajoittaa omaa ulkoiluaan sen mukaan etta jospa vaikka metsassa juoksee joku kouluttamaton pentu vapaana????

Alkuperäinen kirjoittaja Vankkis:

Ei, koska se on sen ikäinen että sillä on lainsuoja vielä ;)

Kyllä mä tiedän että fobioita on jos jonkinlaisia, mutta mähän sanoinkin vaan että niihin voi hankkia apua ;)

Sinä nyt yksinkertaisesti puhut täyttä paskaa ja jostain syystä, luulet jotain oikein hienoa keksineesi.
Ettekö te olisi voineet vain sen kaverisi kanssa kahdestaan kihistä suuresta vääryydestä, joka teitä on kohdannut. Tulee vain tällaisista ketjuista surullinen mieli, sen pennun puolesta, että se on joutunut teidän kaltaistenne eläinrääkkääjien kynsiin.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä