Herranen aika! :( Oltiin metässä ja joku aivokääpiö potkas koiraa :(

Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
perjantain älykääpiö ukko! vittu oisin varmasti tirvassu perkule! jumankauta jos mun koiraa olis potkassut niin ei tasan ois jäänyt siihen!! |O |O

Kyllä oisin minäkin vedellyt remmillä päin näköä jos olisi mun koiraani koskenut |O

Entäpä, jos pikku tessusi olisi pikkuisen puraissut pariskuntaa? =) Olisiko silloin saanut pikkuisen hivutella koiraa tai koiran omistajaa?

Minun pikku tessuni ei pure, annan siitä vaikka pääni pantiksi :xmas: Mutta, vielä kerran, ei ollut nyt kyse meikäläisen koirasta.

Mun mielestä se on todella outoa, siis oikeasti todella outoa, jos pelkää kuollakseen jotain pentukoiraa esim.
Se kertoo ihmisestä melko paljon :xmas: Mutta aina ei mene nallekarkit tasan, niin se taitaa olla :whistle:

Sinä se taidat tässä olla se, jolla ei ihan kaikki ole kotona. Herranen aika!
Minua on purrut todella pahasti irti ollut "aina kaikille kiltti koira" ja pelkään edelleenkin kuollakseni irti olevia koiria. Vaikka kuinka olisi kaukana niin ihan hiki nousee aina otsalle. Ja sitten kun koirat vaistoaa pelon niin onpa kiva, kun vajaaälyinen ( sinua lainatakseni) pitää sitten koiria irti.

Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:
No oli tossa vikaa teissäkin ku päästitte koirat irti mut ei se silti potkimista oikeuta. Ikävä tilanne kaikille ja varmaan kaikille jäi paha maku koko tilanteesta :/

Mun koirani on hallinnassa ja saa siksi juosta metsässä vapaana. Piste. Se on luojan kiitos lintukoira, niin mä sanon sitten treenaavani sen kanssa seisomista ja ylösajoa jos joku närpyttää jotain.

Täytyyhän se pentukin joskus irti päästää jos sitä kouluttaa meinaa. Ihminen ei pelolleen kovin helposti mitään voi ja niinku jo sanoin et potkiminen ei ole oikeutettua. Kökkö tilanne et satuitte vastatusten.

Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
Oletteko te oikeasti noin vajaaälyisiä osa, että ette ymmärrä mitä tossa tekstissä sanotaan? :xmas: mielenkiintoista :xmas:

jaa miten vajaaälyisiä? koirat täytyy pitää kiinni ja sillä selvä. jos joku pelkää koiria niin se pelkää myös koiria pelkäävillä on oikeus liikkua metsässä

Hei..Nyt ei ole koirien kiinni pito aika :whistle:
Pilkutan..

Juu ei, ja ton ikäinen pentu saa olla irti jopa silloin kun on normaalisti pidettävä koirat kiinni metsässä. Tämä on takuuvarma asia, sopii jokaisen epäilijän lukea lakia ellei muuten usko.

Oletteko te oikeasti noin vajaaälyisiä osa, että ette ymmärrä mitä tossa tekstissä sanotaan? :xmas: mielenkiintoista :xmas:

jaa miten vajaaälyisiä? koirat täytyy pitää kiinni ja sillä selvä. jos joku pelkää koiria niin se pelkää myös koiria pelkäävillä on oikeus liikkua metsässä

joo mutta ei jumalauta ole oikeutta potkia kenenkään koiraa!!!! |O täällä valitatte eläimien oikeuksista ja nyt se onkin ihan ok jos joku futasee ohimennen koiraa..

juu ei ole oikeutta potkia koiraa ei todellakaan mutta ei myöskään pitää koiraa irrallaan

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onneks mä asun maalla! Mettäänki kun menee ni toodella harvoin tulee ees ketään vastaan! Eli ei oo tommosia ongelmia! Meille tulee 15 pv joulukuuta kettiksenpentu ja tietäen niiten ihmisystävällisyyden ja touhukkuuden ja myös niitten korvien kadotus taidon(eli eihän aina kannata kuunnella mitä omistaja sanoo...), ni oon tosi tyytyväinen et saa liikkua metäs ihan rauhassa.
Ymmärrän kyllä että ihan aikuinen ihminen VOI PELÄTÄ koiria niin paljon että ei pysty hallitsee itteensä, mutta potkiminen menee jo eläinrääkkäyksen puolelle. Pelkotilojaan kun ei yleensä voi kontrolloida, jos on tarpeeks paha trauma joskus jäänny...
Mutta kai kaverisi ees yritti ottaa pentunsa hihnaan?Minun mielestä myös koiranomistaja on velvollinen toimimaan, jos kerta toinen pelkää noin kovasti!

Koitti ottaa, mutta pentu riehaantui ja juoksi ympäriinsä kun se ukko hepuloi :/

Alkuperäinen kirjoittaja Ripaska:
Koiraa ei saa pitää IRTI metsässäkään. Sielläkin liikkuu koirattomia ihmisiä. Koirille on aidatut koiranjuoksutus paikat. Fiksuna koiranomistajana sen tiedät.
Ikävää on että koiraa on potkittu. Sekään ei ole oikein.

Tuota kyllä saa..Ja nyt EI ole koirien KIINNI PITOAIKA.

joo mutta ei jumalauta ole oikeutta potkia kenenkään koiraa!!!! |O täällä valitatte eläimien oikeuksista ja nyt se onkin ihan ok jos joku futasee ohimennen koiraa..

juu ei ole oikeutta potkia koiraa ei todellakaan mutta ei myöskään pitää koiraa irrallaan

no ei jos tietää ettei koira tottele..ja tietää että liikkuu ihmisiä..niin kyllä ei siinätapauksessa..mutta kyllä koira voi olla irrallan jos tosissaan tottelee

Alkuperäinen kirjoittaja :
paljonkos sillä pennulla oli ikää? Kun koiriahan saa lain mukaan pitää irti kun ovat alle 6kk.....

Mä tiedän kyllä, ja huomasitko että kirjoitin tossa yläpuolella että metsästyslain mukaan tämä pentu saa vielä olla irti ;)

Koiraa ei saa pitää IRTI metsässäkään. Sielläkin liikkuu koirattomia ihmisiä. Koirille on aidatut koiranjuoksutus paikat. Fiksuna koiranomistajana sen tiedät.

Toi on muuten paskapuhetta.

Lukekaa nyt jokainen (Google : metästyslaki : laki koirien kiinnipidosta yms.) että miten asia todellisuudessa on ja lukekaa sekin että asia riippuu koiran iästä & siitä onko menossa esim. koulutustilanne. Väännänkö ratakiskosta tämän asian, jotta menee sitten vähän -- päähän perille? =) =) =) =) =)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mun mielestä se on todella outoa, siis oikeasti todella outoa, jos pelkää kuollakseen jotain pentukoiraa esim.
Se kertoo ihmisestä melko paljon :xmas: Mutta aina ei mene nallekarkit tasan, niin se taitaa olla :whistle:

Sinä se taidat tässä olla se, jolla ei ihan kaikki ole kotona. Herranen aika!
Minua on purrut todella pahasti irti ollut "aina kaikille kiltti koira" ja pelkään edelleenkin kuollakseni irti olevia koiria. Vaikka kuinka olisi kaukana niin ihan hiki nousee aina otsalle. Ja sitten kun koirat vaistoaa pelon niin onpa kiva, kun vajaaälyinen ( sinua lainatakseni) pitää sitten koiria irti.

Pentujakin? Jos on noin hallitsemattomia pelkotiloja, niin mä ihan todella menisin sinun sijassasi juttelemaan asiasta johonkin.

paljonkos sillä pennulla oli ikää? Kun koiriahan saa lain mukaan pitää irti kun ovat alle 6kk.....

Mä tiedän kyllä, ja huomasitko että kirjoitin tossa yläpuolella että metsästyslain mukaan tämä pentu saa vielä olla irti ;)

juu huomasin kyllä, mutta oli pakko laittaa tosta noille vikisijöille...;)

Lukekaa nyt jokainen (Google : metästyslaki : laki koirien kiinnipidosta yms.) että miten asia todellisuudessa on ja lukekaa sekin että asia riippuu koiran iästä & siitä onko menossa esim. koulutustilanne. Väännänkö ratakiskosta tämän asian, jotta menee sitten vähän -- päähän perille? =) =) =) =) =)

Juuri näin. :D

Alle 5kk :whistle:

Mut eikö näistä asioista vois jutella rauhassa? Sulla ihan hassun päällekäyvä tyyli..

Mä ainakin olen pitänyt koiraa irrallaan metsässä, ja jos tollainen tapaus olis tullut vastaan niin olisin potkassut sitä äijää.

Eläinten väkivaltainen kohtelu on VÄÄRIN!!!!!!!!!!!!!!

B)

Käsittämätöntä porukkaa täälläkin, ensin ei osata lukea / ei tajuta mitään ja sitten marmatetaan vaikkei olisi säädöksistä hajuakaan :xmas: :saint:

Mutta kuten todettu - aina ei mene nallekarkit tasan, toiset saa jaossa vähän vähemmän kuin toiset :xmas:

B)

Käsittämätöntä porukkaa täälläkin, ensin ei osata lukea / ei tajuta mitään ja sitten marmatetaan vaikkei olisi säädöksistä hajuakaan :xmas: :saint:

Mutta kuten todettu - aina ei mene nallekarkit tasan, toiset saa jaossa vähän vähemmän kuin toiset :xmas:

Miks oot noin vihamielinen?

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
mut jos pelkää koiraa (varsinkin kun se on irti eikä omistajan hallittavissa kun pentu) niin minusta ihan ymmärrettävää vaikka väärin potkaista.

No todella ymmärrettävää :o Se olisi ymmärrettävää jos koirasta olisi ollut jotain harmia, mutta ihan vaan siitä syystä että koira tulee lähelle, niin...

Järkevämpi tapaus olisi rauhoittunut ja napannut pannasta kiinni että omistaja saa koiransa remmiin. Se mies ei vaikuttanut pelokkaalta, raivopäältä tosin kyllä.

Ymmärrettävää siinä mielessä, että esimerkiksi minä joka pelkään kuollakseni käärmeitä, varmasti tekisin mitä vaan sille jos lähelle tulisi, potkisin ja ties mitä. Jos kyseiset henkilöt oikeasti pelkäävät koiraa, ei siinä koiraa ajattele vaan sitä pelkoaan ja sitä ettei se tule lähelle. Ja mistä tuota tietää vaikka mies olis pahasti allerginen ollu tai mitä lie kun ei koiraan muuten voinu koskea, esim. ottaa pannasta kii. Molemmissa päissä oli vikaa tässä tapauksessa.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä