Hintavaraus ylittämättä - kumman "velvollisuus" ottaa yhteyttä, sinun mielestäsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kirsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kirsi

Vieras
Eli siis huutonetistä kysymys... Mielestäni ostaja on ostohalunsa jo huudollaan ilmaissut, ja mikäli myyjä on hinnasta valmis sopimaan, mun mielestä hänen tulisi ottaa yhteyttä ja tarjota kauppoja. Mitä mieltä?

Mielestäni voi ostajakin ottaa yhteyttä myyjään. Varsinkin jos myyjä ei ole kirjautunut esim. verkkopankkitunnuksilla. Niin silloin myyjä ei edes voi tehdä niin kauppoja ostajan kanssa. Minuun on ostajat ottaneet aina yhteyttä, jos hintavaraus ei ole täyttynyt, kun en ole kirjautunut. Usein on kaupatkin niin syntyneet, kun on neuvoteltu sopiva hinta.

No niin. jos tuotteella on hintavaraus, eikä se ylittynyt, ja joku on innokas ostamaan kuitenkin, niin se ostaja ottaa yhteyttä !

Myyjä voi laittaa tuotteensa uudelleen myyntiin ja sillä ilmaista, että haluaa siitä edelleen eroon!

Mulla oli yksi vaate näin, eli hintavaraus ei ylittynyt ja kiinnostunut ostaja kyseli sitä, mutta ennätin laittaa myyntiin uudelleen ja huusi sen sieltä sitten.

Kummallakaan ei ehdottomasti ole minkäänlaista velvoitetta yhteydenottoon! Kumpi vaan voi mielestäni kokeilla tehdä osto- tai myyntitarjouksen, mutta ensimmäistä kieltoa pitäisi mielestäni uskoa, jos jompikumpi ei halua kauppoja hieroa!

Ei kummallakaan. Ostaja voi silti ottaa yhteyttä jos haluaa välttämättä tuotteen ja myyjä voi ottaa yhteyttää ja ehdottaa hintaa. Tai sitten myyjä laittaa vaan uudestaan huutoon, ja kumpikaan ei tee mitään. Ei ole myynti/osto velvoitetta. Ostaja on voinut ilmaista ostohalunsa, mutta tälläisessä tapauksessa ei kuitenkaan selviä paljonko ostaja on valmis maksamaan. Sen mitä hän huusi varmaankin vai jopa enemmän? Myyjälle se ei taa näytä riittävän, koska HV ei ylittynyt.

Mutta jos myyjä olisi tarjotulla summalla kuitenkin valmis kohteen myymään, niin pitääkö ostajan vielä erikseen ottaa yhteyttä, että "niin mä tarjoon sen ja sen verran", eikö se nyt tullut jo siitä huudosta selväksi?

Minua tökkii Huutiksessa myyjänä just nämä tilanteet, kun hv ei ole ylittynyt ja sitten alkaa tulla ostajaehdokkailta kaikenlaisia älyttömiä tarjouksia jopa paljon alle avaushinnan. Jos niihin ei sitten vastaile, niin taas haukutaan. Jos haluan myydä alle hv:n ja voin lähettää yv:nä oman tarjoukseni niin sitten teen sen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsi:
Mutta jos myyjä olisi tarjotulla summalla kuitenkin valmis kohteen myymään, niin pitääkö ostajan vielä erikseen ottaa yhteyttä, että "niin mä tarjoon sen ja sen verran", eikö se nyt tullut jo siitä huudosta selväksi?

No jos sen tuotteen oikeasti haluaa niin tietenkin kannattaa ottaa yhteyttä eikä vain odotella. Niin itse ainakin olen tehnyt. Myyjähän on myös hintavarauksellaan osoittanut mitä hän tuotteestaan haluaa, samalla lailla se siitä käy selväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:

No jos sen tuotteen oikeasti haluaa niin tietenkin kannattaa ottaa yhteyttä eikä vain odotella. Niin itse ainakin olen tehnyt. Myyjähän on myös hintavarauksellaan osoittanut mitä hän tuotteestaan haluaa, samalla lailla se siitä käy selväksi.

Ja jos ostaja olisi sen hintavarauksen valmis maksamaan (eli siis todellakin sen tuotteen haluaisi), eikö hän sen olisi sillä hv:lla jo huutanut?

Mä en ymmärrä miksi sitä hintavarausta on pakko laittaa jos tuotteesta haluaa oikeasti eroon. Laittaisi lähtöhinnaksi sen millä on valmis myymään, eikä hv:ta ollenkaan. Tietty jos ei osaa hinnoitella järkevästi niin onhan toikin tapa saada selville miutä siitä yleensäkään kukaan maksaisi.

Ja jos ostaja olisi sen hintavarauksen valmis maksamaan (eli siis todellakin sen tuotteen haluaisi), eikö hän sen olisi sillä hv:lla jo huutanut?

Eihän hintavarausta tiedä, ennenkuin se on ylitetty tai kohde kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:

No huutaa niin pitkään kuin mitä on itse valmis maksamaan ja katsoo kuinka korkealla hv on. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Huutisostaja:
Mä en ymmärrä miksi sitä hintavarausta on pakko laittaa jos tuotteesta haluaa oikeasti eroon. Laittaisi lähtöhinnaksi sen millä on valmis myymään, eikä hv:ta ollenkaan. Tietty jos ei osaa hinnoitella järkevästi niin onhan toikin tapa saada selville miutä siitä yleensäkään kukaan maksaisi.

Olen samaa mieltä. Btw en ikinä edes huuda hintavaraus kohdetta vaikka se olisi miten unelmatuote, sillä boikotoin niitä hintavarauksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Huutisostaja:
Laittaisi lähtöhinnaksi sen millä on valmis myymään, eikä hv:ta ollenkaan.

Samaa mieltä, ja näin teen itse. Eli jos "oma hv:ni" on 30 euroa, laitan lähtöhinnaksi 29 euroa ja korotukseksi 1 euron.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minua tökkii Huutiksessa myyjänä just nämä tilanteet, kun hv ei ole ylittynyt ja sitten alkaa tulla ostajaehdokkailta kaikenlaisia älyttömiä tarjouksia jopa paljon alle avaushinnan. Jos niihin ei sitten vastaile, niin taas haukutaan. Jos haluan myydä alle hv:n ja voin lähettää yv:nä oman tarjoukseni niin sitten teen sen.

Minä taas aina toivon, että ostaja tekisi tarjouksen! Ja laitan siitä yleensä kohteeseenkin maininnan. Myyjänä en yleensä tykkää ottaa yhteyttä, kun pelkään, että "ahdistelen" huutajaa, varsinkin jos tarjous ja hv on kovin kaukana toisistaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:

No huutaa niin pitkään kuin mitä on itse valmis maksamaan ja katsoo kuinka korkealla hv on. :)
Eli vaikka kukaan muu ei huudakaan, niin yksin sitten korottelee sitä hintaa hintavaraukseen saakka? :o Miksi tekisi näin vaikka tuotteen saattaisi saada halvemmallakin?

Mä en ymmärrä koko hintavaraus-asiaa, miksei sitä voi laittaa allkamaan sillä hinnalla, millä on valmis sitten myymäänkin. Erityisesti jos hv huitelee jossain satasessa ja alkaa jostain 2eurosta huudot. Typerää. :o

Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Mä en ymmärrä koko hintavaraus-asiaa, miksei sitä voi laittaa allkamaan sillä hinnalla, millä on valmis sitten myymäänkin. Erityisesti jos hv huitelee jossain satasessa ja alkaa jostain 2eurosta huudot. Typerää. :o

Samaa mieltä. Itse jätän aina huutamatta, mikäli kohteessa on hintavaraus.