Hirviöäitien piittaamattomuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xox
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

xox

Vieras
15 prosenttia äideistä tupakoi raskaana ollessaan ja nyt on tullut uusi muoti-ilmiö: vedetään tupakkaa pienemmän lapsen toivossa. Tämähän on selvää sikiön pahoinpitelyä ja heitteillejättöä. Miten fasistisen pahoja naiset oikein voivat olla jälkeläisiään kohtaan?

Mielestäni jokainen raskaana tupakoiva nainen pitäisi viedä pakkohoitoon mielisairaalaan tai abortoida & steriloida. Sen verran kamalia seuraamuksia nämä röökiakat aiheuttavat jälkeläisilleen. Juopoista puhumattakaan.

Jos näette jonkun polttavan raskaana ollessaan, niin puuttukaa siihen, älkääkä olko hiljaa.

Vaarallinen ilmi

en ole ikinä polttanut ja lapseni olivat syntyessään ( täysiaikaisina ) 2680g ja toinen 2990g. Varmaan siksi kätilöt olivat niin vahaisen oloisia synnytyksen jälkeen. Luulivat varmaan, että olen tupakoinut koko raskausajan. Minulla oli vielä raskausdiabetes ja siltikin tuli noin pienet. Eivät siis ole kaksoset, vaan syntyneet 1v5kk ikäerolla.

Ot, raskausdiabetes voi aiheuttaa myös sikiön pienikasvuisuutta (heikentäessään istukan toimintaa). Tällaiset perusjutut pitäis minusta kertoa kaikille diagnoosin saaneille.

Ei se ole kyllä kanssaihmisten asia mennä tuollaiseen puuttumaan. Varmasti neuvolassa ja muuallakin ohjeistetaan MAHDOLLISISTA haitoista. Tupakointi ei automaattisesti tarkoita että sikiölle jotain tulisi, se toki lisää riskejä. Milestäni koko aloitus on typerä, heti haukutaan ja syyllistetään ottamatta huomioon ettei kaikki ehkä vain pysty lopettamaan? Ja abortti tupakoinnin takia??? Ap:n kaltaiset skitsot voisi mielummin steriloida.
Ja ei, minä en ole polttanut raskausaikana, vaan olen pystynyt lopettamaan, valitettavasti kaikki eivät pysty.

Ei se ole kyllä kanssaihmisten asia mennä tuollaiseen puuttumaan. Varmasti neuvolassa ja muuallakin ohjeistetaan MAHDOLLISISTA haitoista. Tupakointi ei automaattisesti tarkoita että sikiölle jotain tulisi, se toki lisää riskejä. Milestäni koko aloitus on typerä, heti haukutaan ja syyllistetään ottamatta huomioon ettei kaikki ehkä vain pysty lopettamaan? Ja abortti tupakoinnin takia??? Ap:n kaltaiset skitsot voisi mielummin steriloida.
Ja ei, minä en ole polttanut raskausaikana, vaan olen pystynyt lopettamaan, valitettavasti kaikki eivät pysty.

Arvata saattoi, että joku ääliö taas puolustelee. Aloitukseni tai tupakoijien syyllistäminen EI ole typerää, puolustelu ja hyssyttely ON typerää ja idioottimaista. "Kaikki eivät pysty lopettamaan...???" No miksi sitten pitää hankkia lapsia, jos pahoinpitelee niitä jo heti sikiöstä asti? Jos on niin itsekäs p***a ettei pysty edes tupakoinnin lopettamiseen raskausaikana, niin mitä siitä voi päätellä lapsen tulevaisuuden kannalta. Äidin oikut ja mielihalut menevät aina lapsen terveyden edelle!!!! Tupakoivien raskaana olevien naisten päälle pitäisi sylkeä ja tehdä alleviivatusti selväksi, mitä mieltä lapsen vaurioittamisesta tupakansavulla oikeasti ollaan! He ovat koko yhteiskunnan pohjasakkaa.

Mielestäni niin voimakas riippuvuus aineesta kuin aineesta että sen vetäminen menee oman lapsen hyvinvoinnin edelle on äärimmäisen tuomittavaa eikä sellaisen naisen tarvitse lisääntyä. Ja kyllä, rinnastan ja pidän toisiinsa verrattavina sekä tupakkariippuvuutta, alkoholiriippuvuutta että huumeriippuvuutta. Jos haitallinen nautintoaine menee lapsen terveyden ohi niin siinä ei tarvitse riippuvaisen päätä silitellä eikä toimintaa tarvitse hyväksyä.

Terveisin poltin 13-vuotiaasta 25-vuotiaaksi enemmän kuin askin päivässä, tupakointi loppui kokonaan kun raskausviikkoja oli 10. Vieroitusoireet olivat hirvittävät, mutta en kyennyt polttamaan koska AJATTELIN LASTANI. En kyennyt oman mukavuudenhaluni varjolla vahingoittamaan lasta joka oli masussa ja jonka suojeleminen oli jo heti alusta asti tärkein tehtävä mitä minulla on ikinä ollut. Lopettaminen oli vaikeaa, se oli helvetillistä, mutta vaihtoehtona olisi ollut oman lapsen tietoinen vahingoittaminen silloin kun se on vielä avuttomimmassa vaiheessaan ja täysin minun elämäntapojeni armoilla.

Sanokaa vain sädekehän kiillottamiseksi jos haluatte, mutta jos pitää valita että kumpi kärsii, minä vai tyttäreni, niin se olen minä. Eikä tarvitse edes miettiä kahdesti.

Vai ihanko oikeasti teillä rakkaat huoletta tupakoivat äidit toimii se että jos ette näe kuinka lapsi kärsii tupakoinnistanne kohdussa, niin sitä ei sitten tapahdu? Se hemmetin nikotiinipötkylä on teille rakkaampi kuin oma lapsi?!

Arvata saattoi, että joku ääliö taas puolustelee. Aloitukseni tai tupakoijien syyllistäminen EI ole typerää, puolustelu ja hyssyttely ON typerää ja idioottimaista. "Kaikki eivät pysty lopettamaan...???" No miksi sitten pitää hankkia lapsia, jos pahoinpitelee niitä jo heti sikiöstä asti? Jos on niin itsekäs p***a ettei pysty edes tupakoinnin lopettamiseen raskausaikana, niin mitä siitä voi päätellä lapsen tulevaisuuden kannalta. Äidin oikut ja mielihalut menevät aina lapsen terveyden edelle!!!! Tupakoivien raskaana olevien naisten päälle pitäisi sylkeä ja tehdä alleviivatusti selväksi, mitä mieltä lapsen vaurioittamisesta tupakansavulla oikeasti ollaan! He ovat koko yhteiskunnan pohjasakkaa.

Jotkut tulevat vahingossa raskaaksi. Pitäisikö sen takia tehdä sitten abortti jos muuten haluaa/pystyy pitää lapsen? En puolustele tai tarkoita että tupakointi olisi mitenkään järkevää, mutta heistä (tupakoitsijoista) käyttämäsi adjektiivit ovat turhan brutaaleja. Mielestäni maailmasta löytyy paljon pahempiakin ihmisiä kuin raskausaikana tupakoivat. Tuo sun teksti ei vaikuta oikeasti kovinkaan järkevältä, etkä sinä kovin tasapainoiselta "naisten päälle pitäisi sylkeä". Just joo. Koita hillitä hieman tunteitasi.

Ei kuulu mulle toisten polttamiset mutta jos on niin pölö että polttaa raskausaikana niin sais mun puolesta laittaa johonkin pakkohoitoon tai -vieroitukseen.
Ja neuvolassa tiukempi suhtautuminen eikä mitään hyssyttelyä ja puhetta lopettamisen aiheuttamasta stressistä.

Äärettömän surullinen uutinen ja ekana tuli mieleen että voiko olla tottakaan :(

Alkuperäinen kirjoittaja Ei armoa tupakoiville äideille;26918631:
Mielestäni niin voimakas riippuvuus aineesta kuin aineesta että sen vetäminen menee oman lapsen hyvinvoinnin edelle on äärimmäisen tuomittavaa eikä sellaisen naisen tarvitse lisääntyä. Ja kyllä, rinnastan ja pidän toisiinsa verrattavina sekä tupakkariippuvuutta, alkoholiriippuvuutta että huumeriippuvuutta. Jos haitallinen nautintoaine menee lapsen terveyden ohi niin siinä ei tarvitse riippuvaisen päätä silitellä eikä toimintaa tarvitse hyväksyä.

Terveisin poltin 13-vuotiaasta 25-vuotiaaksi enemmän kuin askin päivässä, tupakointi loppui kokonaan kun raskausviikkoja oli 10. Vieroitusoireet olivat hirvittävät, mutta en kyennyt polttamaan koska AJATTELIN LASTANI. En kyennyt oman mukavuudenhaluni varjolla vahingoittamaan lasta joka oli masussa ja jonka suojeleminen oli jo heti alusta asti tärkein tehtävä mitä minulla on ikinä ollut. Lopettaminen oli vaikeaa, se oli helvetillistä, mutta vaihtoehtona olisi ollut oman lapsen tietoinen vahingoittaminen silloin kun se on vielä avuttomimmassa vaiheessaan ja täysin minun elämäntapojeni armoilla.

Sanokaa vain sädekehän kiillottamiseksi jos haluatte, mutta jos pitää valita että kumpi kärsii, minä vai tyttäreni, niin se olen minä. Eikä tarvitse edes miettiä kahdesti.

Vai ihanko oikeasti teillä rakkaat huoletta tupakoivat äidit toimii se että jos ette näe kuinka lapsi kärsii tupakoinnistanne kohdussa, niin sitä ei sitten tapahdu? Se hemmetin nikotiinipötkylä on teille rakkaampi kuin oma lapsi?!

Sinulle tiedoksi. Alkion elimet ym. ovat ALKUraskaudessa kehityshäiriöille kaikista alttiimmat ja sinä lopetit vasta viikolla 10 . Hyi helevetti!!

Päteekös nämä samat muuten ylipainoisiin odottajiin? Tai niihin jotka syö karkkia raskausaikana? Tai ei syö tuoreita kasviksia useita kertoja päivässä? Tai asuu moottoritien lähellä, senkin on nyt todettu lisäävän keskenmeno riskiä. Tai niitä, jotka ei aloita foolihappolisää hyvissä ajoin ennen raskautta? EN HYVÄKSY RASKAUSAJAN TUPAKOINTIA, ja oma tupakointi loppui tarkoituksella pari vuotta ennen perheenlisäystä, mutta elämä ei ole mustavalkoista niin että tupakointi tekisi kelvottoman ja tupakoimattomuus kelvollisen äidin. Oletko sinä tehnyt kaiken täydellisesti? Miten raskausajan liikunta, rasvahapot? Joitko kahvia? Käytitkö eli hengititkö hiuslakkaa? Ei ole sama asia kuin tupakointi, mutta kuka sen rajan vetää, että tupakoijat ammutaan aamun koitteessa ja muita kemikaalihuuruja hengittävät ei?

• Tykkää
Reactions: S. Donald

Aamen.

[QUOTE="vieras";26918700]Päteekös nämä samat muuten ylipainoisiin odottajiin? Tai niihin jotka syö karkkia raskausaikana? Tai ei syö tuoreita kasviksia useita kertoja päivässä? Tai asuu moottoritien lähellä, senkin on nyt todettu lisäävän keskenmeno riskiä. Tai niitä, jotka ei aloita foolihappolisää hyvissä ajoin ennen raskautta? EN HYVÄKSY RASKAUSAJAN TUPAKOINTIA, ja oma tupakointi loppui tarkoituksella pari vuotta ennen perheenlisäystä, mutta elämä ei ole mustavalkoista niin että tupakointi tekisi kelvottoman ja tupakoimattomuus kelvollisen äidin. Oletko sinä tehnyt kaiken täydellisesti? Miten raskausajan liikunta, rasvahapot? Joitko kahvia? Käytitkö eli hengititkö hiuslakkaa? Ei ole sama asia kuin tupakointi, mutta kuka sen rajan vetää, että tupakoijat ammutaan aamun koitteessa ja muita kemikaalihuuruja hengittävät ei?[/QUOTE]

Raja on siinä, että KAIKKI tietävät kuinka haitallista ja tarpeetonta tupakointi on. Siihen pystyy vaikuttamaan 100%, ellei ole täysin selkärangaton p***a. Tupakka ei ole välttämättömyys kenellekään. Ylipäätään tupakointi on ihan mielisairasta touhua. En hyväksy kenenkään puolusteluja, en pienintäkään raskausajan tupakoinnille. Se on yksinkertaisesti hirveää pahuutta syntymässä olevaa lasta kohtaan ja siitä pitäisi rangaista nakarasti samoin kuin raskausaikaisesta juopottelusta. Jotain vastuuta sentään pitää olla toisen ihmisen elämästä jos kerta sellaista rupeaa itse luomaan!!!!

Minä olen isokokoinen ihminen, ja silti esikoinen painoi 3300g, lääkärit arvio 4000g, kaksoset 2810g ja 2860g(lääkärit arvio 3500-4000g) ja neljäs vaikka RD 3130g(arvio 4300g), olen tupakoinut ennen raskautta mutta lopettanut heti testin näytettyä plussaa+imetys-ajat n.1.v, silti jostain kumman syystä, tupakointi pahana tapana on niin pinttyneenä minuun, että on tullut aloitettua uudelleen tupakin poltto.:(

SE joka väittää, että ei pysty lopettamaan tupakointia edes raskauden vuoksi, puhuu ihan täyttä p....kaa. Jokainen voi lopettaa polttamisen. Ei siihen tarvita kuin ajatus siitä, että vahingoittaa OMAA lastaan, sen pitäisi jo riittää!!

Itse poltin yli puolet elämästäni, n. 1-2 askia päivässä. Tullessani raskaaksi aski lensi saman tien roskiin ja ikävä kyllä palasi uudestaan kuvioihin 2 kk sen jälkeen, kun olin lopettanut imettämisen. Jos tupakasta haluaa oikeasti päästä eroon, se tulee tehdä myös itsensä takia.

Lopetin lopullisesti tupakoinnin, kun näin serkkuni kuolevan syöpään 25-vuotiaana, tupakoimattomana urheilijana. Ajattelin, miksi tekisin itselleni samoin ihan varta vasten, en ehkä näkisi lapseni tulevaisuutta enkä mitään. Toki syöpä voi tulla mistä syystä hyvänsä, mutta en ainakaan olisi sitä itselleni tieten tahtoen aiheuttanut.

Lopettamisesta on aikaa yli vuosi. Tulin uudestaan raskaaksi puoli vuotta lopettamisesta, ilman vieroitusoireita yms. oli paljon mukavampaa alkaa odottaa uutta tulokasta.

Kyllä jokainen voi lopettaa jos haluaa lapsensa parasta.

[QUOTE="vieras";26918452]Ot, raskausdiabetes voi aiheuttaa myös sikiön pienikasvuisuutta (heikentäessään istukan toimintaa). Tällaiset perusjutut pitäis minusta kertoa kaikille diagnoosin saaneille.[/QUOTE]

näin on, mutta ei sitä kyllä kerrota ja vielä sairaalassakin ihmetellään...voi voi miten noin pieni vauva syntyi. Tiedän, koska itselleni kävi noin. Eli ei sitä taida kaikki ammattilaisetkaan tietää. Koko raskausaika kuitenkin painotetaan vaan sitä, että tulee VARMASTI iso lapsi. Siis RD diagnoosin saaneilla.

[QUOTE="Vieras";26919152]Olen käsittänyt, että raskausdiabetes aiheuttaa nimenomaan lapsen suurikokoisuutta JA elinten kehityshäiröitä, kun eivät pysy kasvussa mukana.[/QUOTE]

Niin siis vauva voi olla isokokoinen ilman elinten kehityshäiriöitäkin, mutta en ole kuullut että pienipainoisuutta voisi aiheuttaa. Sen sijaan hoidettuna raskausdiabetes (äidin alhainen painonnousu raskausaikana, hyvä verensokeritasapaino) ei vaikuta lapsen kokoon, joten olisko "pienipainoisena" syntyneet vauvat vain välttyneet raskausdiabeteksen haitoilta?

No kyllä mammat taas innostuu. Tosin ap on tod näk mies. Ei kukaan nainen oikeasti voi olla sitä mieltä, että muilla on oikeus arvostella miten vaan vain siksi koska nainen on raskaana. Vai voiko?? Tajuatteko te, että meikkaamminen on yhtä vaarallista kuin juopottelu - siitä on juuri tehty monia tutkimuksia. Ja että keskiajalla ihmiset oli koko ajan kännissä, koska vain alkoholi oli turvallista juoda, ettei rutto tarttunut. Ja että vielä 40 vuotta sitten yli puolet syntyneistä lapsista oli kärsinyt koko raskausajan aktiivisesta tai passiivisesta tupakoinnista, ja lapsista passiivisesta tupakoinnista kärsi yli 80 % (koska ennen tosiaan tupakoitiin ihan kaikkialla). Mikä hemmetti vaivaa, että pitää esittää, että naisen kuuluu luopua koko omasta elämästään vain siksi koska se toimii täysin luonnollisesti, eli lisääntyy. Onneks näillä äideillä ihmiskunta kuolee kohta sukupuuttoon! Ps. en ole ikinä tupakoinut

[QUOTE="ellu";26922243]Mikä hemmetti vaivaa, että pitää esittää, että naisen kuuluu luopua koko omasta elämästään vain siksi koska se toimii täysin luonnollisesti, eli lisääntyy. [/QUOTE]

Sääliksi käy sitä, jolle tupakointi on koko elämä.

Kyllä mä kovasti välillä ihmettelen, että sivistysvaltio Suomessa on ihmisten tietämys joissain asioissa lapsen tasolla. Voiko todella aikuisen ihmisen mielestä olla järkevää myrkyttää lapsensa pienikokoiseksi? Millaisella äo:lla päädytään noin putkinäköiseen toimintaan? Mä halusin 13-vuotiaana alkaa tupakoida, koska kuulin sen vaikuttavan pituuskasvuun, mutta että joku tuleva äiti voi olla yhtä tyhmä, sitä en käsitä...

Kuten sanoin, en ole koskaan tupakoinut. Mutta nämä (te) natsiäidithän kyttäätte kaikkea mitä nainen tekee. vaikka itse olisitte ylipainoisia tukkansa värjänneitä sotanaamarissa kulkevia kouluttamattomia mammoja. Kaikki nuo edelliset aiheuttavat myös riskin lapselle. Ei ole olemassa täydellistä äitiä!! Kuka vetää rajan? (Tästä oli ihan hyviä kommentteja aikaisemmin.) Jos kaikki naiset lakkais tupakoimasta, kyllä te natsiäidit jotain uutta haukkumista keksisitte. Silläkö saatte omat läskinne sulamaan ja itsenne paremmiksi äideiksi?

[QUOTE="ellu";26922284]Kuten sanoin, en ole koskaan tupakoinut. Mutta nämä (te) natsiäidithän kyttäätte kaikkea mitä nainen tekee. vaikka itse olisitte ylipainoisia tukkansa värjänneitä sotanaamarissa kulkevia kouluttamattomia mammoja. Kaikki nuo edelliset aiheuttavat myös riskin lapselle. Ei ole olemassa täydellistä äitiä!! Kuka vetää rajan? (Tästä oli ihan hyviä kommentteja aikaisemmin.) Jos kaikki naiset lakkais tupakoimasta, kyllä te natsiäidit jotain uutta haukkumista keksisitte. Silläkö saatte omat läskinne sulamaan ja itsenne paremmiksi äideiksi?[/QUOTE]

No voi helevetti... Kyllä nyt jokaisella äidillä pitäis olla jonkinlaista kunnianhimoa suoriutua äitiydestään niin hyvin kuin pystyy eikä rimaa hipoen. Ankea ajatusmaailma tollanen, että mitään ei saisi vaatia keneltäkään, ei edes selkeästi lapselle vahingollisen toiminnan rajoittamista.

Keskittykää siihen omaan suoriutumiseen! Siinähän se idea onkin, että kun ette jaksa omia paheitanne hoitaa pois päiväjärjestyksestä, niin kiinnitätte huomionne naapurin mamman vikoihin. Siitähän tää ketju lähti. Toisten haukkuminen ei ole mitään kunnianhimoa. Hoitakaa oma raskautenne ja lapsenne

[QUOTE="ellu";26922309]Keskittykää siihen omaan suoriutumiseen! Siinähän se idea onkin, että kun ette jaksa omia paheitanne hoitaa pois päiväjärjestyksestä, niin kiinnitätte huomionne naapurin mamman vikoihin. Siitähän tää ketju lähti. Toisten haukkuminen ei ole mitään kunnianhimoa. Hoitakaa oma raskautenne ja lapsenne[/QUOTE]

Ai sulla on tollanen "jokainen on syntinen" -asenne. Paheiden määrä ei ole vakio ja meistä kaikista ei löydy samaa vakiomäärää vikoja. Totta kai itsestään ja muista huolta pitävällä kunniallisella veronmaksajalla on varaa arvostella niitä, joille oma napa on lähinnä ja elämä sen mukaista. Ei muka koskaan saisi syyllistää ketään mistään, mutta let´s face it, joskus syyllistäminen on täysin oikeutettua!

Yhteistyössä