Hirviöäitien piittaamattomuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xox
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Edelleen suosittelen mielenterveyspalveluita näille kiihkoilijoille, ei niistä ainakaan haittaa ole.

Eikö se pakkoabortti ole muuten myös murha?

Miksi sinä et suosittele pakollisia mielenterveyspalveluita tupakoiville äideille, heille ne olisivat erityisesti tarpeen? Abortti olisi tupakoijan lapselle armeliaampi kohtalo, kuin esimerkiksi hidas kituminen leukemian kourissa tai koko elämän kestävä vammaisuus.

"Tupakoivien vanhempien lapsilla on tavallista suurempi riski sairastua leukemiaan, käy ilmi tuoreesta yhdysvaltalaistutkimuksesta. Tutkimus julkaistiin arvostetussa American Journal of Epidemiology -lehdessä, ja siinä oli mukana 327 leukemiaa sairastavaa lasta ja 416 tervettä verrokkia.

Tulosten perusteella lapsen riski sairastua akuuttiin myelooiseen leukemiaan oli lähes nelinkertainen, jos hänen isänsä oli tupakoinut ennen raskauden alkua. Sairastumisriski oli vielä suurempi, jos lisäksi lapsen äiti tupakoi lapsen syntymän jälkeen tai jos lapsi muuten altistui passiiviselle tupakoinnille."

Milestäni koko aloitus on typerä, heti haukutaan ja syyllistetään ottamatta huomioon ettei kaikki ehkä vain pysty lopettamaan? Ja abortti tupakoinnin takia???

Itse asiassa kannatan aborttia, jos ei kykene edes yhdeksää kuukautta elämästään olemaan savuton oman, täysin puolustuskyvyttömän lapsensa vuoksi, vaan asettaa oman hedonisminsa ja itsekkyytensä syntymättömän lapsensa terveyden edelle. Miten ihmeessä tällainen itsekäs paska kykenee ottamaan vastuuta lapsessta sen 9 kuukauden jälkeenkään? Kyllä heikot on eväät ja itsekuri sekä vastuunottokyky. Että kyllä, jos ei pysty olemaan aktiivisesti myrkyttämättä lastaan, on ehkä tosiaan parempi varhaisessa vaiheessa hankkia se keskeytys, ja ottaa sitten uudelleen kun oikeasti siitä lapsestaan pystyy huolehtimaan.

Aivan mottipäistä on väittää, että tupakoinnista aiheutuu mahdollisia haittoja. Oletko kuullut riskeistä? Eli en tajua, siis tarkoitatko, että voi ihan huoletta raskausaikana sauhutella, koska on mahdollista, ettei siitä mitään pahaa koidukaan vai? Jos äiti on valmis ottamaan niin ison riskin vain siksi, että itse haluaa olla vastuuton idiootti, niin antakoon muiden lisääntyä ja keskittyköön itse siihen savuttamiseen. Samalla logiikallahan äiti sitten varmaan lapsen synnyttyä jättää sen yksin kotiin ja menee baariin, koska on mahdollista ettei siitä mitään koidukaan.

Vittu mitä valopäitä.

Itse uutista kommentoidakseni: on kornia olettaa että pienikokoinen vauva olisi jotenkin helpompi synnyttää. Helpommin menee vaan johki muuhun kuin raivotarjontaan, jos on kovin pieni. Ja kyllä, olen synnyttänyt alta nelikiloisen ja kolmekiloisen ja tuo isompi oli helpompi synnyttää juurikin edellämainitsemastani syystä.

Miksi sinä et suosittele pakollisia mielenterveyspalveluita tupakoiville äideille, heille ne olisivat erityisesti tarpeen? Abortti olisi tupakoijan lapselle armeliaampi kohtalo, kuin esimerkiksi hidas kituminen leukemian kourissa tai koko elämän kestävä vammaisuus.

"Tupakoivien vanhempien lapsilla on tavallista suurempi riski sairastua leukemiaan, käy ilmi tuoreesta yhdysvaltalaistutkimuksesta. Tutkimus julkaistiin arvostetussa American Journal of Epidemiology -lehdessä, ja siinä oli mukana 327 leukemiaa sairastavaa lasta ja 416 tervettä verrokkia.

Tulosten perusteella lapsen riski sairastua akuuttiin myelooiseen leukemiaan oli lähes nelinkertainen, jos hänen isänsä oli tupakoinut ennen raskauden alkua. Sairastumisriski oli vielä suurempi, jos lisäksi lapsen äiti tupakoi lapsen syntymän jälkeen tai jos lapsi muuten altistui passiiviselle tupakoinnille."

Suosittelenhan minä toki mielenterveyspalveluita tupakoivillekin, jos ei muuten lopettaminen onnistu. Abortti voi joskus olla armeliaampi vaihtoehto, myös silloin kun vanhemmat eivät ole henkisesti valmiita kasvattamaan lasta (mitä saattaisin epäillä tämänkin ketjun muutamasta pahimmasta tapauksesta). Miksi joka ikisen tupakoivan lapset pitäisi sitten taas abortoida, sitä en ymmärrä. Tai yleensäkään sitä, että joku muu päättää toisen abortista.

Näissä ketjuissa vielä yhtälailla tuomitaan nekin, jotka yrittävät lopettaa ja kerran repsahtaa, "samaa paskasakkia kaikki". Tämän kaltainen yleistäminen ei ole oikeasti koskaan hedelmällistä. Yleensä sitten vielä unohdetaan tuo miesten tupakointi, isähän saa nyt tehdä mitä vaan, kun se sikiö ei ole hänen sisällään. Puolison tupakoimattomuus on yksi merkittävimmistä helpottajista oman tupakoinnin lopettamisessa, puhumattakaan niistä tupakan vaaroista syntyneelle lapselle.

Sinäkin koitat nyt argumentoida tutkimuksilla ja vetoamisella sen sijaan että möykkäät sakinhivutuksesta. Vaikka kaikissa asioissa en ole kanssasi samaa mieltä, tässä voi sentään jo keskustella. Noista aiemmista "voivittumikähuorahirviö!?!?!sterilisoidaan kaikki!!" -kommenteista on vähän vaikeampi repiä oikeaa keskustelua.

Kyllä mä edelleen pidän sitä sakinhivutusta jopa parempana vaihtoehtona kun noiden "en mä nyt vaan pystynyt lopettamaan, kun mulla on niin heikko tahdonvoima" -ulinoiden empaatista kuuntelemista ja ymmärtämistä. Saattaisi löytyä muutamallekin akalle lisää tahdonvoimaa, jos olisi oikeasti olemassa riski että joku tarpeeksi kääminsä polttanut läimäyttää sen tupakan paksuna olevan naisen huulesta. Niin minun ainakin tekisi mieli tehdä, kun vaan mielessä käy näky hauraasta sikiöstä tuhkakuppiliemissä kellumassa.

Kyllä mä edelleen pidän sitä sakinhivutusta jopa parempana vaihtoehtona kun noiden "en mä nyt vaan pystynyt lopettamaan, kun mulla on niin heikko tahdonvoima" -ulinoiden empaatista kuuntelemista ja ymmärtämistä. Saattaisi löytyä muutamallekin akalle lisää tahdonvoimaa, jos olisi oikeasti olemassa riski että joku tarpeeksi kääminsä polttanut läimäyttää sen tupakan paksuna olevan naisen huulesta. Niin minun ainakin tekisi mieli tehdä, kun vaan mielessä käy näky hauraasta sikiöstä tuhkakuppiliemissä kellumassa.

Mielestäni ei sakinhivutusta tai läimäyttelyä, mutta ihan vapaasti käy vaan nappaamassa se tupakka toisen huulesta ja heitä roskiin. Ei minunkaan mielestäni kannata pelkästään kuunnella, jos toinen ei tunnu onnistuvan lopetuksessa. Joko puuttuu motivaatio tai tarvii lisätä vähän panoksia. Joku saattaa tarvita vaikkapa sitä terapiaa. Itse kannustaisin kokeilemaan uusia keinoja. Repsahtanutta rohkaisisin jatkamaan vaan savuttomalla linjalla, kun on kuitenkin siihen jo pystynyt.

Mä en pystyisi ikinä olemaan niin piittaamaton, että polttaisin raskaana ollessani. Tuntisin joka päivä olevani murhaaja ja jos jotain sitten lapselle sattuisikin, niin kantaisin syyllisyyttä lopun elämääni.

Voi miten surullinen ketju. Monella niin sairaita kommentteja pakkoabortista ja muusta. Tulin raskaaksi ehkäisystä huolimatta 10v sitten. Elämäni oli todella kesken, aikuistuminen kesken. En pystynyt heti lopettamaan, vaan vähensin ja kokonaan lopetin noin raskauden puolivälissä. Tyttöni on nyt 9v ja reipas, iloinen koululainen. Tupakointia kadun edelleen, tietenkin. Pidän sitä todella vakavana asiana. Mutta että täällä äidit, kasvattajat raivoavat, että pitäisi tehdä pakkoabortti tms.. Osa vastaajista on käsittääkseni akateemisiakin. Huhhuh :( . Tyttöni ei ole "sairas vajakki", kuten jotkut asian ilmaisee.

Järkevä ihminen ei tupakoi raskausaikana eikä muutenkaan, mutta ei myöskään laita pedofiilejä ja raiskaajia samalle viivalle, eikä varsinkaan sylje raskaana olevan päälle. Vai moniko teistä oikeasti näin tekisi?

Itse asiassa kannatan aborttia, jos ei kykene edes yhdeksää kuukautta elämästään olemaan savuton oman, täysin puolustuskyvyttömän lapsensa vuoksi, vaan asettaa oman hedonisminsa ja itsekkyytensä syntymättömän lapsensa terveyden edelle. Miten ihmeessä tällainen itsekäs paska kykenee ottamaan vastuuta lapsessta sen 9 kuukauden jälkeenkään? Kyllä heikot on eväät ja itsekuri sekä vastuunottokyky. Että kyllä, jos ei pysty olemaan aktiivisesti myrkyttämättä lastaan, on ehkä tosiaan parempi varhaisessa vaiheessa hankkia se keskeytys, ja ottaa sitten uudelleen kun oikeasti siitä lapsestaan pystyy huolehtimaan.

Aivan mottipäistä on väittää, että tupakoinnista aiheutuu mahdollisia haittoja. Oletko kuullut riskeistä? Eli en tajua, siis tarkoitatko, että voi ihan huoletta raskausaikana sauhutella, koska on mahdollista, ettei siitä mitään pahaa koidukaan vai? Jos äiti on valmis ottamaan niin ison riskin vain siksi, että itse haluaa olla vastuuton idiootti, niin antakoon muiden lisääntyä ja keskittyköön itse siihen savuttamiseen. Samalla logiikallahan äiti sitten varmaan lapsen synnyttyä jättää sen yksin kotiin ja menee baariin, koska on mahdollista ettei siitä mitään koidukaan.

Vittu mitä valopäitä.

Moni tupakoi (+ käyttää alkoholia) myös ennenkuin tietää olevansa raskaana, ja useimmat lopettavat kun saavat tietää. Tarkoitin, ettei kannata mustamaalata että KAIKKI lapset ovat automaattisesti jotenkin kehareita tupakoinnin takia. Tupakointi, alkoholi, eikä edes huumet tarkoita sitä että lapsesta tulisi sairas. Sanoin tämän näin yllätysraskautujien näkökulmasta.

Äitini tupakoi koko raskausajan. Minulla ei ole mitään allergioita ja olen kipeä kerran kahdessa vuodessa. Olen keskimittainen suomalainen nainen. Ilmeisesti minulla ei silti kai olisi oikeutta olla olemassa, vaan äitini olisi pitänyt tehdä abortti, kun asetti omat tarpeensa minun edelleni :(

[QUOTE="surku";26977333]Äitini tupakoi koko raskausajan. Minulla ei ole mitään allergioita ja olen kipeä kerran kahdessa vuodessa. Olen keskimittainen suomalainen nainen. Ilmeisesti minulla ei silti kai olisi oikeutta olla olemassa, vaan äitini olisi pitänyt tehdä abortti, kun asetti omat tarpeensa minun edelleni :([/QUOTE]

Menepä kertomaan tuo lapselle, joka sairastaa äitinsä tupakoinnin takia leukemiaa. Varmaan tulee hänellekin hyvä mieli.

Äitisi olisi pitänyt lopettaa tupakointi.

[QUOTE="vieras";26977261]Järkevä ihminen ei tupakoi raskausaikana eikä muutenkaan, mutta ei myöskään laita pedofiilejä ja raiskaajia samalle viivalle, eikä varsinkaan sylje raskaana olevan päälle. Vai moniko teistä oikeasti näin tekisi?[/QUOTE]

Jokainen, jonka mielestä lapsen pahoinpiteleminen tavalla tai toisella on vakava rikos.

Raskaudenaikainen tupakointi siis aiheuttaa sikiön soluissa kromosomipoikkeamia. Entä jos tupakoivan vanhemman lapsi siirtääkin nuo kromosomivauriot eteenpäin omiin jälkeläisiinsä? Eli tupakoiva mummi olisi pilannut oman lapsenlapsensa elämän etukäteen? Seurauksia voisi joskus miettiä pidemmällekin kuin oma napa.

No, miten siihen puututaan kun ei raskaanolevan tupakointiin pystytä lainsäädännöllisestikään puuttumaan?
Jos ei keskustelu, neuvominen auta niin pitääkö takavarikoida häneltä röökit? Jos ne ottaa väkisin pois ja tämä tupakoitsija soittaakin poliisit paikalle, joutuuko teostaan itse raastupaan?
Kysyn vaan. Nimittäin, ei kenenkään täysikäisen tupakointiin niin vaan puututa. Ikävä kyllä, Suomen laki sanoo näin.

[QUOTE="surku";26977333]Äitini tupakoi koko raskausajan. Minulla ei ole mitään allergioita ja olen kipeä kerran kahdessa vuodessa. Olen keskimittainen suomalainen nainen. Ilmeisesti minulla ei silti kai olisi oikeutta olla olemassa, vaan äitini olisi pitänyt tehdä abortti, kun asetti omat tarpeensa minun edelleni :([/QUOTE]

Kaipa joku Tsernobylin lapsistakin selvisi ilman kilpirauhassyöpää. Tuskin heille kuitenkaan tulee mieleenkään vihjaista, ettei ydinvoimalaonnettomuus nyt niin vakava juttu ollut.

Lasse Lehtinen yritettiin haastaa murhayrityksestä oikeuteen, kun on aikoinaan puolustellut tupakointia ja vähätellyt vaaroja. Mitäpä jos raskaana tupakoivia naisia alettaisiin haastaa oikeuteen syntymättömän lapsensa murhayrityksestä tai pahoinpitelemisestä?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012082916017649_uu.shtml

En puolustele tupakoitsevia äitejä saati isiä,
mutta kyllä tässä keskustelussa taas on idiotismi huipussaan!
Että ihan pakkoabortti ja sterilisaatio! Anna mun kaikki kestää...

Miksei samantien tehdä näin äideille jotka syö jatkuvasti raakaa kalaa (sushia tms) tai maksalaatikkoa raskausaikana?
Tai juo kahvia yli sallitun rajan joka päivä?
Pehmeitä juustoja lomareissuilla? Ulkomaisia vadelmia kypsentämättöminä?
Jokaisen joka ottaa pienimmänkin tietosen riskin lapsensa terveyden vaarantamisessa voisi pakottaa aborttiin ja sitten sterilisoida. Eikö niin?

Ja ihan pakko kiusallaankin kertoa omien sisarusteni tarina,
meitä on neljä ja kahden ensimmäisen kohdalla äiti ei tupakoinut, eikä sisarusteni isäkään (eri isät meillä). Minun ja veljeni kohdalla äiti tupakoi koko raskausajan ja isä myös.
Lapsena mummolassa poltettiin sisällä ja jopa autossa kun lapset olivat kyydissä.
Tupakointi ei ollut niin paha juttu kuin nykyään.

Vanhempi veljeni on astmaatikko ja siskollani synnynnäinen sydänvika johon syö lääkkeitä koko elämänsä.
Minulla ja pikkuveljelläni ei ole perussairauksia, paitsi lievä atooppinen iho itsellä ja yksi lääkeaineallerhia veljellä... Ollaan molemmat jo liki kolmekymppisiä.

Eihän se aina mene näin mutta ajatelkaa nyt että minut ja veljeni olisi abortoitu ja vanhemmat sisareni pidetty. Eihän äiti olisi koskaan saanut tietää että olisimme olleet terveitä, mutta olisihan se nyt jumalatonta ironiaa että kaksi sairasta lasta saisi elää ja ne terveet terminoitaisiin koska saattaa olla riski että joskus tulee joku syöpä tai sitten ei...

Isäni poltti kuin korsteeni ennen syntymääni ja jatkoi polttamistaan koko lapsuusaikani. Useimpina iltoina tupa oli savua täynnä, katossa oikein pilvi. Minä yskin ja yskin, jouduin pari kertaa sairaalaankin kun meinasin tukehtua. Äiti huusi ja valitti isäle, tuuletti talvipakkasillakin. Lopulta otti avioeron. Minusta tuli vakavasti allerginen, atoopinen ja astmaattinen lapsi. Hengästyn helposti ja keuhkoni ovat normaalia pienikokoisemmat. Aikuisiällä olen saanut myös sydänoireita ja rytmihäiriöitä, atopiani on pahentunut ja kilpirauhaseni oireilee. En jaksa liikkua kuten terveet, enkä saa nukutuksi kunnolla kun astma kiusaa lääkityksestä huolimatta. Todennäköisesti kuolen ennenaikaisesti keuhko-ongelmieni takia. Jokaisena elämäni päivänä olen saanut kärsiä siitä, että isä pilasi elämäni tupakoimalla. Kiitos isä kaikista sairauksistani, toivottavasti tupakka maistui hyvältä. En varmaan ollut tarpeeksi arvokas että olisit viitsinyt tumpata tai polttaa ulkona.

En puolustele tupakoitsevia äitejä saati isiä,
mutta kyllä tässä keskustelussa taas on idiotismi huipussaan!
Että ihan pakkoabortti ja sterilisaatio! Anna mun kaikki kestää...

Miksei samantien tehdä näin äideille jotka syö jatkuvasti raakaa kalaa (sushia tms) tai maksalaatikkoa raskausaikana?
Tai juo kahvia yli sallitun rajan joka päivä?
Pehmeitä juustoja lomareissuilla? Ulkomaisia vadelmia kypsentämättöminä?
Jokaisen joka ottaa pienimmänkin tietosen riskin lapsensa terveyden vaarantamisessa voisi pakottaa aborttiin ja sitten sterilisoida. Eikö niin?

Ja ihan pakko kiusallaankin kertoa omien sisarusteni tarina,
meitä on neljä ja kahden ensimmäisen kohdalla äiti ei tupakoinut, eikä sisarusteni isäkään (eri isät meillä). Minun ja veljeni kohdalla äiti tupakoi koko raskausajan ja isä myös.
Lapsena mummolassa poltettiin sisällä ja jopa autossa kun lapset olivat kyydissä.
Tupakointi ei ollut niin paha juttu kuin nykyään.

Vanhempi veljeni on astmaatikko ja siskollani synnynnäinen sydänvika johon syö lääkkeitä koko elämänsä.
Minulla ja pikkuveljelläni ei ole perussairauksia, paitsi lievä atooppinen iho itsellä ja yksi lääkeaineallerhia veljellä... Ollaan molemmat jo liki kolmekymppisiä.

Eihän se aina mene näin mutta ajatelkaa nyt että minut ja veljeni olisi abortoitu ja vanhemmat sisareni pidetty. Eihän äiti olisi koskaan saanut tietää että olisimme olleet terveitä, mutta olisihan se nyt jumalatonta ironiaa että kaksi sairasta lasta saisi elää ja ne terveet terminoitaisiin koska saattaa olla riski että joskus tulee joku syöpä tai sitten ei...

Sori nyt vaan, mutta huomaa kyllä että sun kohdalla on vanhemmille tupakka maistunut.
Miten voit verrata jotain vadelmansyöntiä tupakointiin? Se vadelma/sushi/mikä tahansa maksalaatikko onkaan, ei ole mitenkään verrattavissa tupakointiin. Ne vadelmat itsessään ei ole vaarallisia vaan se listeriariski yms mitä niissä on, mutta harva mitään sushia paksuna ollessa vetää. Ja varsinkaan joka päivä, tupakoija voi vetää maksiaskinkin päivässä MYÖS paksuna ollessaan!

Ja lisäksi, puolustelet tupakointiasi. Joo, sattui paska tuuri että terveet sisaruksesi sairastavat jotain, MUTTA riski olisi ollut että sinäkin sairastaisit veljesi kanssa jotain plajon pahempaakin. Ja voi olla että sillä yhdellä veljelläsikin on astma tullut kun kotona on poltettu!

Jos äiti on polttanut raskausaikana. VAIKKA lapsi syntyisi terveenä, eivät hänen keuhkonsa, aivonsa yms ole saaneet KOSKAAN kehittyä siihen mitä normaalissa raskaudessa olisi lapsella kehittynyt. Se tupakka VAIKUTTAA vaikkei siitä mitään varsinaista sairastumista seuraisikaan.

Jos nyt vaikka ennen pakkohoitoa panostettaisiin oikeasti siihen, että autetaan ihminen irti riippuvuuksistaan avoimella puolella...... Ei vain tyrkätä esitteitä vaan oikeasti tuetaan ja autetaan, erilaisia ryhmiä ja muuta.
Kun se puoli on kunnossa, sitten voidaan miettiä pakkohoitoa.

[QUOTE="vieras";26977261]Järkevä ihminen ei tupakoi raskausaikana eikä muutenkaan, mutta ei myöskään laita pedofiilejä ja raiskaajia samalle viivalle, eikä varsinkaan sylje raskaana olevan päälle. Vai moniko teistä oikeasti näin tekisi?[/QUOTE]

Järkevyys ei määritä riippuvuustekijöitä.

Yhteistyössä