Hirviöäitien piittaamattomuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xox
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sori nyt vaan, mutta huomaa kyllä että sun kohdalla on vanhemmille tupakka maistunut.
Miten voit verrata jotain vadelmansyöntiä tupakointiin? Se vadelma/sushi/mikä tahansa maksalaatikko onkaan, ei ole mitenkään verrattavissa tupakointiin. Ne vadelmat itsessään ei ole vaarallisia vaan se listeriariski yms mitä niissä on, mutta harva mitään sushia paksuna ollessa vetää. Ja varsinkaan joka päivä, tupakoija voi vetää maksiaskinkin päivässä MYÖS paksuna ollessaan!

Ja lisäksi, puolustelet tupakointiasi. Joo, sattui paska tuuri että terveet sisaruksesi sairastavat jotain, MUTTA riski olisi ollut että sinäkin sairastaisit veljesi kanssa jotain plajon pahempaakin. Ja voi olla että sillä yhdellä veljelläsikin on astma tullut kun kotona on poltettu!

Jos äiti on polttanut raskausaikana. VAIKKA lapsi syntyisi terveenä, eivät hänen keuhkonsa, aivonsa yms ole saaneet KOSKAAN kehittyä siihen mitä normaalissa raskaudessa olisi lapsella kehittynyt. Se tupakka VAIKUTTAA vaikkei siitä mitään varsinaista sairastumista seuraisikaan.

Vai että oikein huomaa :)
Tää mun teksti oli joo aika kärjistetysti kirjotettu... Ei ole maksalaatikot sun muut verrattavissa tupakointiin, mutta jos kerta pakkoabortteja lähdettäisiin mielivaltaisesti tekemään niin miksei samalla KAIKILLE tavalla tai toisella lapsensa terveyden vaarantajille??? Jos se kerta riskeistä piittamatta tehdään!
Esim. pehmeistä juustoista on riski tulla listeria ja se lapsi voi KUOLLA, eikö tämä ole vakavaa? Tai maksalaatikkoa mupeltavat äidit jotka nyt vaan ei voi olla jouluna ilman sitä, riskeeraa lapsensa kehityksen ja saattavat saada jopa keskenmenon.

Ja öö, en kyllä puolustellut tupakointiani (en tupakoi) enkä edes äitini tupakointia, hän teki väärin mielestäni ja kyllä, vaaransi minun ja veljeni terveyden.
Tarkoitan sitä, että aivan älytöntä sekoilla jostain pakkoaborteista tai sterilisaatiosta!

Nykyään lasten terveys vaarannetaan kaikilla muillakin kemikaalicoktaileilla, esim. muovien ftalaatit jotka ei todellakaan mielestäni ole heppoinen juttu ja on aika liki rinnastettavissa tupakointiin.

Ja ehkä olen teidän silmissä jollain lailla jälkeenjäänyt ja epänormaali kun äitini poltti, sille en itse mahda mitään. Pitäisikö sitten KAIKKI jotain, mitä tahansa geenivirhettä kantavatkin abortoida? Vaikkei geeneihinsä pysty itse vaikuttamaan, niin ehkä voitaisiinkin pakottaa tiettyjä geenivirheitä kantavia etsimään itselleen taas toisia tiettyjä geenejä kantavan miehen, että minimoidaan lapsen riski sairastua. Jos ei tähän suostuisi, niin pakkosterilisaatio?

Kukaan ei voi olla niin yksinkertainen että kuvittelee tupakoitsijan lopettavan koska joku sanoo niin ja haluaa syyllistää. Kuten ei alkoholistikaan lopeta juomista, narkomaani narkkausta, lihava ei laihduta ja sipsejä mussuttava hoikka sohvaperuna ei vaihda terveelliseen ruokavalioon ja lähde lenkille.

Moralisoinnin ja syyllistämisen tarkoituksena on vain ja ainoastaan päästä olemaan ilkeä muille ja korottaa itseään muita ylemmäksi. Enkä käsitä mitä kicksejä joku saa siitä että pääsee haukkumaan ja halveksimaan toisen maan rakoon. :|

[QUOTE="vieras";27022096]Kukaan ei voi olla niin yksinkertainen että kuvittelee tupakoitsijan lopettavan koska joku sanoo niin ja haluaa syyllistää. Kuten ei alkoholistikaan lopeta juomista, narkomaani narkkausta, lihava ei laihduta ja sipsejä mussuttava hoikka sohvaperuna ei vaihda terveelliseen ruokavalioon ja lähde lenkille.

Moralisoinnin ja syyllistämisen tarkoituksena on vain ja ainoastaan päästä olemaan ilkeä muille ja korottaa itseään muita ylemmäksi. Enkä käsitä mitä kicksejä joku saa siitä että pääsee haukkumaan ja halveksimaan toisen maan rakoon. :|[/QUOTE]

Tämähän juuri on se valhe, jolla ihmiset koitetaan kesyttää hampaattomiksi, että kukaan ei enää koskaan puuttuisi kenekään väärintekemisiin. Tajuatko itsekään kuinka järjetöntä on kritisoida sitä, että joku uskaltaa sanoa että väärintekeminen ei ole oikein? Tekopyhyys on kyllä huipussaan!!

Minä olen oikeassa. Raskaana tupakointi ei ole ok millään tekosyyllä tai puolustelulla. Aion olla mahdollismman ilkeä, syyllistävä ja äänekäs kolkuttaakseni edes yhden raskaana tupakoijan paatunutta omatuntoa. Se on hyvä, jos raskaana tupakoija tuntee itsensä huonoksi ihmiseksi, sillä sellainen hän on. Tottakai hänellä on mahdollisuus muuttua. Tupakoinnin lopettaminen ei ole vaikeaa, ihmiset vaan valehtelevat itselleen.

Minulla ei ole mitään tarvetta olla kenenkään yläpuolella, vaan vähentää viattomien ja puolustuskyvyttömien kärsimystä keinolla millä hyvänsä.

Halveksin ihmisiä, jotka raukkamaisesti kääntävät päänsä pois kun näkevät jonkun tekevän pahaa.

En puolustele tupakoitsevia äitejä saati isiä,
mutta kyllä tässä keskustelussa taas on idiotismi huipussaan!
Että ihan pakkoabortti ja sterilisaatio! Anna mun kaikki kestää...

Miksei samantien tehdä näin äideille jotka syö jatkuvasti raakaa kalaa (sushia tms) tai maksalaatikkoa raskausaikana?
Tai juo kahvia yli sallitun rajan joka päivä?
Pehmeitä juustoja lomareissuilla? Ulkomaisia vadelmia kypsentämättöminä?
Jokaisen joka ottaa pienimmänkin tietosen riskin lapsensa terveyden vaarantamisessa voisi pakottaa aborttiin ja sitten sterilisoida. Eikö niin?

Miten voit tehdä noin typeriä rinnastuksia? Oletko koskaan kuullut ketjusushinsyöjästä, ketjujuustonsyöjästä tai ketjuvadelmansyöjästä, joka ei pysty istumaan tuntia paikoillaan, ilman että kädet alkavat täristä vieroitusoireista ja on ihan pakko käydä syömässä sushia, juustoa tai vattuja? Ei ole tietääkseni kaupoissa sushi-, juusto-, tai vattulaastareitakaan, joilla vieroittautua.

Lainatakseni lääkäri Hannu Vierolaa (http://terveyshymy.fi/artikkelit/tupakointi-on-ehdottomasti-lopetettava-raskausaikana):

"Ihmisten riskien arviointi on muutenkin hämmästyttävän huonoa. Kauhistellaan grillituotteiden, perunalastujen ja virvoitusjuomien sisältämiä vähäisiä lisäaineita tai työkalujen bentseenivaaroja, mutta samalla pistetään ohimennen tupakka huuleen. Jokainen tupakasta vedetty henkonen sisältää satoja kertoja enemmän pienhiukkasia verrattuna Helsingin Mannerheimintiellä kävelyyn ruuhka-aikana. Tupakassa on 55 karsinogeenia ja 4 000 muuta ainetta, jotka jäävät vaikuttamaan keuhkoputkiin ja lisäävät syöpäriskiä."

"Jos haluatte lapsenne syntyvän ja kasvavan terveenä, tupakointi on ehdottomasti lopetettava odotusaikana. Raskauden aikana ei pitäisi vetää henkostakaan. Vaikka odottava äiti polttaisi päivässä vain 2–3 savuketta, sikiö saa häkää melkein koko vuorokaudeksi, sillä yhden savukkeen aiheuttama häkäkaasu pysyy sikiön veressä seitsemän tuntia. Äidin verestä se häipyy nopeammin. Senkin jälkeen, kun äiti on tumpannut, sikiö istuu vielä pitkään tupakalla. Yhden savukkeen polttamisen jälkeen homma on sama kuin äiti viipyisi huonosti lämmitetyssä savusaunassa kaksi tuntia, mutta sikiö jätetään sinne seitsemäksi tunniksi häkään."

[QUOTE="blaa";26922543]Mielestäni jokainen raskaana tupakoiva nainen pitäisi viedä pakkohoitoon mielisairaalaan tai abortoida & steriloida. Sen verran kamalia seuraamuksia nämä röökiakat aiheuttavat jälkeläisilleen. Juopoista puhumattakaan.

onko käynyt mielessäsi että joillain ihmisillä on voinut olla muitakin ongelmia kun tupakan poltto? että jotkut ovat tyytyväisiä siihen että ovat päässeet irti paljon pahemmasta kuin tupakasta?
voin myöntää että itse olen ollut riippuvainen paljon pahemmistakin aineista, kun tupakasta, kuivilla on tullut oltua nyt neljä vuotta, mutta ei se ole aina todellakaan helppoa ollut. menneisyys vaan tahtoo välillä kummitella. ei ole todellakaan ollut helppoa muuttaa koko elämäänsä, mutta mielestäni olen onnistunut todella hyvin. ja kun eteen tulee tiukka paikka niin kyllä nykyään itse valitsen ennemmin tupakan kun muut aineet, ja olen tyytyväinen siihen että pystyn välttämään nämä "isommat kiusaukset". mielestäni kenestäkään ei tee hirviötä se että valitsee kahdesta pahasta pienemmän pahan. toki mielipiteensä kullakin , mutta itse olen todella tyytyväinen omiin sasvutuksiini enkä todellakaan aio verrata itseäni muihin tai muiden tekemisiin.

t. 2v TÄYSIN TERVEEN ihanuuden äiti rv30[/QUOTE]

No tota, jos olet polttanut raskausaikana tupakkaa, niin luuletko tosiaan, että kaikki mahdolliset vaikutukset näkyvät nyt kun lapsi on 2v. Yksi pahimmista vaikutuksista on etenkin tyttölasten hedelmättömyys, joka selviää vasta aikuisena. Vituttaa nämä, jotka julistaa pienten lastensa olevan terveitä. Toisekseen, se että olet vähemmän huono äiti kuin huumeiden käyttäjät, ei tee sinusta hyvää äitiä.

No kappas vaan, yhdessä ketjussa kaksplussan täydelliset äidit olivat nirhaamassa ja ties mitä lapsensa tappaneen isän... mutta nytten kaikki tollainen uhittelu on niin väärin ja lapsellista, vaikka tosiassa itse myös pahoinpitelette lastanne työntämällä sitä tupakkaa suuhun. Kyllä vaan sen huomaa että heti eri ääni kellossa kun itse onkin se pahan tekijä. Ja vielä kaiken lisäksi jaksatte linkittää niitä toisten blogeja ja haukkua miten lapsillisia äitejä onkaan ja vielä polttavat tupakkaakin! Sitten kun täällä on tälläinen niin se on yht'äkkiä ihan ok josta ei sais syyllistää.

Menisitte joskus itseenne, hemmetti soikoon.. -.-

Tarvitaan jotain todella kamalan ravistelevaa, kuten tämän pikkutytön murha, osoittamaan että välinpitämättömyydessä ja asioihin puttumattomuudessa ollaan todellakin menty liian pitkälle. Nykyään katsotaan sormien välistä melkein ihan mitä vaan ja raivostutaan järkijättöisesti niille, joiden mielestä välinpitämättömyys on törkeä rikos.

Mikä helvetin suoriutuminen? Ihan oikeasti, SUORITATTEKO te äitiyttä? Niin kuin jotain saamarin koulutehtävää? Minusta äitiys on... no, LUONNOLLINEN osa elämää, ei mun sitä tarvitse mitenkään "suorittaa".

>:( SAMAA MIELTÄ!! Kyllä siinä tilanteessa, kun testi positiivista näyttää tai on aikeissa lisääntyä, tulee tumpata se rööki VÄLITTÖMÄSTI!! Uskomatonta piittaamattomuutta jatkaa tupakointia tietäen että pieni sikiö kasvaa sun sisällä! Ja ai että ottaa kupoliin nää äidit:" kun neuvolassakin mieluummin suosittelee tupakoimaan ettei tuu stressiä.." Siis MITÄ VITTUA!!

Niin mitä mä sanoinkaan suomalaisten piittaamattomuudesta ja siitä, että tullaan röyhkeästi silmille jos joku uskaltaa arvostella väärintekemistä. Tästä asenteesta korjataan surullista satoa:

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/53150-jari-sinkkonen-ylelle-moni-lapsi-elaa-kotihelvetissa-ruoaksi-vessapaperia-haaleassa

Joo, kumpa keskityttäis enemmän tähän, kuin joidenkin v*tun kettujen elinoloihin. Ne perkeleet kummemmasta tiedä, siinäpä elävät häkeissään. Luonnossa eivät pärjää. Turkistarhaus on suuri tulonlähde ja yksi maamme ylläpitävistä elinkeinoista. Menkää te hienopierut ihteenne ja keskittykää oikeisiin ongelmiin! Sekö sitten on hyvä, kun turkistarhaus siirtyy maihin, joissa oikeasti eläimien oloista ei välitetä paskaakaan. Suomessa sentään kettujen ja minkkien olot ovat hyvät!

Joo, kumpa keskityttäis enemmän tähän, kuin joidenkin v*tun kettujen elinoloihin. Ne perkeleet kummemmasta tiedä, siinäpä elävät häkeissään. Luonnossa eivät pärjää. Turkistarhaus on suuri tulonlähde ja yksi maamme ylläpitävistä elinkeinoista. Menkää te hienopierut ihteenne ja keskittykää oikeisiin ongelmiin! Sekö sitten on hyvä, kun turkistarhaus siirtyy maihin, joissa oikeasti eläimien oloista ei välitetä paskaakaan. Suomessa sentään kettujen ja minkkien olot ovat hyvät!

Plääplää. Ketut häkeistä pois ja piste. Hyvät olot on sun päässäsi, katso ohjelmia.

Yhteistyössä