S
savutonkyl
Vieras
Sori nyt vaan, mutta huomaa kyllä että sun kohdalla on vanhemmille tupakka maistunut.
Miten voit verrata jotain vadelmansyöntiä tupakointiin? Se vadelma/sushi/mikä tahansa maksalaatikko onkaan, ei ole mitenkään verrattavissa tupakointiin. Ne vadelmat itsessään ei ole vaarallisia vaan se listeriariski yms mitä niissä on, mutta harva mitään sushia paksuna ollessa vetää. Ja varsinkaan joka päivä, tupakoija voi vetää maksiaskinkin päivässä MYÖS paksuna ollessaan!
Ja lisäksi, puolustelet tupakointiasi. Joo, sattui paska tuuri että terveet sisaruksesi sairastavat jotain, MUTTA riski olisi ollut että sinäkin sairastaisit veljesi kanssa jotain plajon pahempaakin. Ja voi olla että sillä yhdellä veljelläsikin on astma tullut kun kotona on poltettu!
Jos äiti on polttanut raskausaikana. VAIKKA lapsi syntyisi terveenä, eivät hänen keuhkonsa, aivonsa yms ole saaneet KOSKAAN kehittyä siihen mitä normaalissa raskaudessa olisi lapsella kehittynyt. Se tupakka VAIKUTTAA vaikkei siitä mitään varsinaista sairastumista seuraisikaan.
Vai että oikein huomaa
Tää mun teksti oli joo aika kärjistetysti kirjotettu... Ei ole maksalaatikot sun muut verrattavissa tupakointiin, mutta jos kerta pakkoabortteja lähdettäisiin mielivaltaisesti tekemään niin miksei samalla KAIKILLE tavalla tai toisella lapsensa terveyden vaarantajille??? Jos se kerta riskeistä piittamatta tehdään!
Esim. pehmeistä juustoista on riski tulla listeria ja se lapsi voi KUOLLA, eikö tämä ole vakavaa? Tai maksalaatikkoa mupeltavat äidit jotka nyt vaan ei voi olla jouluna ilman sitä, riskeeraa lapsensa kehityksen ja saattavat saada jopa keskenmenon.
Ja öö, en kyllä puolustellut tupakointiani (en tupakoi) enkä edes äitini tupakointia, hän teki väärin mielestäni ja kyllä, vaaransi minun ja veljeni terveyden.
Tarkoitan sitä, että aivan älytöntä sekoilla jostain pakkoaborteista tai sterilisaatiosta!
Nykyään lasten terveys vaarannetaan kaikilla muillakin kemikaalicoktaileilla, esim. muovien ftalaatit jotka ei todellakaan mielestäni ole heppoinen juttu ja on aika liki rinnastettavissa tupakointiin.
Ja ehkä olen teidän silmissä jollain lailla jälkeenjäänyt ja epänormaali kun äitini poltti, sille en itse mahda mitään. Pitäisikö sitten KAIKKI jotain, mitä tahansa geenivirhettä kantavatkin abortoida? Vaikkei geeneihinsä pysty itse vaikuttamaan, niin ehkä voitaisiinkin pakottaa tiettyjä geenivirheitä kantavia etsimään itselleen taas toisia tiettyjä geenejä kantavan miehen, että minimoidaan lapsen riski sairastua. Jos ei tähän suostuisi, niin pakkosterilisaatio?