Hitsin kaveri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Kaveri joka on myös naapuri, on yleensä ottanut meidän koiran hoitoon reissujen ajaksi. Heidän lapset ovat tykänneet koirastamme, ja kun he eivät reissaa, on heille sopinut se koira ottaa. Ei siitä ole tarvinnut edes erikseen mitään kysyä, kunhan on ilmoitettu että nyt ollaan lähdössä, koira olis tulossa.

Me ollaan lähdössä ensi viikolla reissuun, ja asiasta oli ihan puhutta avoimesti, siis siitä meidän lomamatkasta. Niin nyt kun aloin jutella koska tuodaan koiran tarvikkeita ja näin, niin kaveri sanoi että hekin on lähdössä reissuun, ei he voi koiraa ottaa!

Mihin mä sen koiran nyt sitte laitan...???

No miten ois vaikka koirahoitola?

Ei mielestäni voida olettaa, että jos vain juttelette reissusta, on se sopimus siitä, että naapuri hoitaa koiranne. Kyllä siitä pitää (jo ihan kohteliaisuussyistä) aina kysyä ja sopia.

Olipa ihan hyvä näpäytys teille kun näköjään itsestäänselvänä pidätte tuota "koirahoitolaa" naapurissa ja varmaan vielä ihan ilman mitään korvausta. Tuollaisista pitää kyllä etukäteen sopia ja hyvissä ajoin eikä vaan ilmoittaa koska tuo koiran hoitoon..

Kysele kaikki tutut ja sukulaiset läpi... ehkä joku ottais koiran.

Kaverisi on ilmeisesti huomannut tehneensä virheen siinä, että on antanut sinun pitää itseään automaattisena koiranhoitajana. Reilumpaa tietysti olisi ollut, jos hän olisi jo aiemmin ilmoittanut, että tästä lähtien koiran hoidosta pitää sopia aina erikseen. Nyt siis kävi näin, mutta seuraavalla kerralla osaat varautua asiaan paremmin.

Oletko itse kuvitellut että asiasta ei tarvi edes mitenkään erikseen sopia ja homma on ihan ok? Ehkä kaveriasi nyppii automaattinen olettamisesi ja vaikka siksi päätti et lähtee reissuun samoihin aikoihin tai ainakin sanoo lähtevänsä. Kyllä tollasista asioista pitää aina kysyä ja sopia.

[QUOTE="aloittaja";26552734]No mutta olis kai hän voinut asiasta sitte mainita etukäteen... :(

Koira ei ole ollut koskaan hoitolassa. Voi itku...[/QUOTE]

Oletko ihan aivopieru? Mikä velvollisuus heillä on sinulle mitään ilmoitella?

• Tykkää
Reactions: Kumipuu
[QUOTE="aloittaja";26552734]No mutta olis kai hän voinut asiasta sitte mainita etukäteen... :(

Kyllä se olisi ollut sinun velvollisuutesi etukäteen varmistaa ajankohdan sopivuus. Sinähän siltä kaverilta olet palvelusta vailla.

Tän on pakko olla provo. Vai onko noin pönttöjä ihmisiä kuin sä ap, muka oikeesti olemassa?

Tosi ilkeitä vastauksia.

Meillä oli ennen toinenkin kaveriperhe, jolle voi viedä koiran, mutta he hankki keväällä oman kissan, ja se kissa on ihan kamala iso rontti (joku löytöeläin), joka vihaa meidän koiraa, eikä ne suostu laittamaan sitä kissaa pois edes siksi aikaa kun meidän koira olis heillä.

Ja siis ikävä kyllä mun äiti sanoi heti kun koira otettiin, että hän ei sitä hoida, ja appiukon avovaimo VÄITTÄÄ olevansa allerginen. Ei voi sanoa kuin että yhteisöllisyyttä ei ole, surullista.

[QUOTE="aloittaja";26552877]Tosi ilkeitä vastauksia.

Meillä oli ennen toinenkin kaveriperhe, jolle voi viedä koiran, mutta he hankki keväällä oman kissan, ja se kissa on ihan kamala iso rontti (joku löytöeläin), joka vihaa meidän koiraa, eikä ne suostu laittamaan sitä kissaa pois edes siksi aikaa kun meidän koira olis heillä.[/QUOTE]

Ei ole todellista... Jos mä tulen teille kylään enkä tykkää teidän lapsista niin laitatteko ne lapset pois mun vierailun ajaksi? Ette vai? Aika törkeitä olette kun ette tuon vertaa MUA ajattele.

[QUOTE="aloittaja";26552897]Ja siis ikävä kyllä mun äiti sanoi heti kun koira otettiin, että hän ei sitä hoida, ja appiukon avovaimo VÄITTÄÄ olevansa allerginen. Ei voi sanoa kuin että yhteisöllisyyttä ei ole, surullista.[/QUOTE]

Vai että vielä oikein VÄITTÄÄ :D Menepäs nyt keksimään parempi provo.

[QUOTE="aloittaja";26552897]Ja siis ikävä kyllä mun äiti sanoi heti kun koira otettiin, että hän ei sitä hoida, ja appiukon avovaimo VÄITTÄÄ olevansa allerginen. Ei voi sanoa kuin että yhteisöllisyyttä ei ole, surullista.[/QUOTE]

No eiköhän ihminen itse tiedä, onko hän allerginen vai ei. Todistusko siitä olisi pitänyt sinulle esittää?

Siis eihän mun äidin tai toin apen avovaimon tarvitse meidän koiraa hoitaa kun eivät halua... siis appi varmaan haluaiskin, tosin. Mutta nää kaveriperheet kumpikin oli ihan innoissaan kun pari vuotta sitten koira hankittiin, ja sanoivat että joo heidänkin lapset sitten voi leikkiä koiran kanssa ja hoitaa sitä. Ja nyt alle kolme vuotta tuosta asiat onkin ihan toisin. Meillä on paljon reissuja sekä työn takia että muuten... ja aina mä olen vienyt koiran ruuat ja näin, että ei heidän ole tarvinnut ruokkia meidän koiraa.

voin vaikka vannoa, että kohta mitäs nyt palstalle tulee keskustelu "hiton naapuri koirineen" alkaa jotenki näin :"ollaan niiiiin kyllästytty, ku naapuri aina olettaa, että otamme niiden koiran hoitoon, tälläpä kertaa ei onnistu" :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26553025:
Ei mikään velvollisuus, mutta olisihan se ollut ihan korrektia. Vähän sama juttu kuin jos on pitkään päässyt naapurin kimppakyydillä töihin, niin olisi ihan kiva, jos naapuri ilmoittaisi, että huomisesta lähtien et sitten enää pääsekään.

Niinhän se kaveri sanoikin; ensi viikolla ei sovi.

Yhteistyössä