hitto että paloi päreet kaupoilla |O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neith"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei kukaan viittiny sitte sanua, että anteeks, mahtuisko tästä hakemaan glögiä :D

no kait niil oli kuulokojeessakin vikaa,pariinki kertaa sanoin siinä takana että anteeksi,kait vaan ihmetteli että mitä tuo tuossa pyytelee anteeksi.Ei sen puoleen,miehellä oli hauskaa kun sivusta seurasi.Olis pitänyt ottaa tuplalääkitys aamulla ni olis voinut mennä vihellellen koko kauppareissun läpi.Harvoin mä hermostun yhtään mistään...

Tässä viimeksi jäi kaksi keski-ikäistä rouvaa siihen kassahihnan päähän ihmettelemään maksamiaan ostoksia, eivätkä älynneet pakata millään niitä ostoksia kasseihin. Aikaa meni minuuttikaupalla kahden kassin pakkaukseen. Odoteltiin siinä kun heidän kärryt ja toisen takamus peitti vielä sen ainoan kulkureitin, jotta maksupaikalta olisin päässyt itse eteenpäin kohti pakkauspistettä. Seisoskelin ja yritin asiasta sanoa ystävällisesti, eivät olleet kuulevinaankaan. Mun oli sitten pakko työntää kärryillä viimein ne siitä edestä pois ja tunkea väkisin, kun takaa tulee jo toinen maksamaan omia ostoksiaan ja nämä kantturat ei vaan ymmärrä liikkua suuntaan eikä toiseen..

Mäkin luulin että kukka- ja kuusikaupoilla olisi ollut kamala tungos, mutta olikin ihmeen hiljaista! Lahja- ja ruokaostokset hoidin päiväsaikaan eilen ja tänään eikä kuulkaa tarvinnut jonotella!

[QUOTE="Neith";22731036]mie en harrasta positiivisuutta..
kyllä mä oikeasti osasin odottaa että siellä on tungosta.. ei tullut yllärinä, tiesin että siellä saa jonttaa jos nyt sattuu olemaan onnekas ja löytämään sen vapaan parkkipaikan, eli se täpötäus muutaman tuhannen auton parkkihalli ei ollenkaan luonut mulle harhakuvitelmaa tyhjistä kaupoista.. se saa silti ärsyttää mua vaikka tiesin siellä olevan tungosta, eikä mua se edelleenkään häiritse että siellä oli ihmisiä, vaan se että pitääkö oikeasti näinä päivinä mennä sinne kauppaan varaamaan se myyjä itselleen 15-30minuutiksi kun siellä on tosissaan ne 100 muuta jonossa..[/QUOTE]

Myyjiltä saa palvelua :D Koko päivästä 15-30 minuuttia... Onhan se paljon yhdelle asiakkaalle. Mä ainaki käytän palvelutätejä ja setiä niin paljon ku mun palveluntarve vaatii. Ne on siellä palvelemassa asiakasta, eli minua :D Mä tuumailen ja mietiskelen, hypistelen ja haaveilen...siellä kaupassa :D

Ai kamala, onko todella kaupoissa ruuhkaa ja jonoa 22.12.? Ei hyvää päivää. Kaikesta sitä nyt keksitäänkin valittaa. Ai että joku haluaa käyttää myyjien ammattitaitoa hyväkseen? Voiko olla totta? :O

[QUOTE="vieras";22731112]Ai kamala, onko todella kaupoissa ruuhkaa ja jonoa 22.12.? Ei hyvää päivää. Kaikesta sitä nyt keksitäänkin valittaa. Ai että joku haluaa käyttää myyjien ammattitaitoa hyväkseen? Voiko olla totta? :O[/QUOTE]

niin, ajatella että joku voi ärsyyntyä siitä että 30 minuutin ostosreisuun menee 2 tuntia.. ja silloinkin on jättänyt ostamatta juttuja kun ei ole enää jaksanut jonottaa.

ehkä mä sitten olen vallan kummallinen kapistus kun en voi ymmärtää sitä myyjien kanssa läyryämistä ruuhka-aikoina

Totta kai kaupoissa on kiire tähän aikaan vuodesta, se on ihan selvä. Mutta on olemassa myös se ihmistyyppi, joka puhisee ja tuhisee jonossa joutuessaan itse odottamaan, mutta ne kiireet loppuu kun seinään sillä sekunnilla kun oma asia on hoidossa, oli kyseessä sitten kaupan kassa, yleinen vessa, lentoaseman lähtöselvitys tai mikä vaan. Mua ei kiinnosta, eikä varmaan sitä virkailijaakaan, kuinka paljon jossain Maaningalla oli pakkasta aamulla lähtiessä, joten sen verran voisi olla pelisilmää että jättäis nää jutut väliin. Näitä olen monasti joutunut todistamaan.

Mun tekis mieli jyrätä edessä matelevat mummot ostoskärryillä muusiks, saada järkyttävä itkupotkuraivari keskellä kauppaa, haukkua toiset asiakkaat lyttyyn ja lyödä niiltä tajun kankaalle. Mutta mä vain kiltisti jonotan, odotan ja hymyilen! :D

[QUOTE="Neith";22730353]kyllä jos menee sellaisena ajankohtana kun siellä takuuvarmasti on se 30 muuta ihmistä samassa liikkeessä ostamassa sitä puhelinta ja siellä on 3 myyjää..

kyllähän mäkin tarvittaessa kysyn myyjältä asioita, mutta kyllä mulla on selkeä mielikuva siitä mitä olen hakemassa.. ja jos on joku asia mistä en tiedä niin menen sellaiseen aikaan kun siellä ei ole ruuhkaa.. koska en halua haitata muiden liikkeessä asiointia..[/QUOTE]

mä olin varmaan tänään sun inhokkiasiakaskuntaasi, vertailin puhelinmyyjän kanssa paria eri puhelinmallia ja keskustelimme niiden eri käyttöominaisuuksista, mulla kun ei ole kamalasti tietoa mitä tarkoitttaa jonkin mega ja gigan ja ties minkä legan jutut.
asiallista palvelua sain.

[QUOTE="Neith";22730300]tai sitten ne urpot vois harjoitella sitä kaupassakäyntiä.. tai käydä sellaisina päivinä jolloin siellä ei ole niitä 100 muuta ihmistä.. että olis rauha rupatella ja pähkäillä niiden myyjien kanssa..[/QUOTE]

Tai sitten sä urpo voisit itse käydä kaupassa silloin kun siellä ei ole niitä 100 muuta ihmistä jos ei hermos kestä. :)

[QUOTE="Neith";22731618]:D mie suoriuduin tuosta kiltisti jonottamisesta ja odottamisesta.. mutta hymy tais kyllä olla irvistys... :D[/QUOTE]

No, sama.. :D
Joskus naurattaa, kun ajattelee, että monilla varmasti on samanlaisia ajatuksia kuin itsellä, mutta kaikki yrittää vaan naamioida ne kireän hymyn taakse. :D <- kireä hymy..

[QUOTE="Neith";22730320]hesalainen.. joka ei kestä sitä asiakaspalvelua.. mä haluan hoitaa omat asiani mahdollisimman nopeasti, vaivattomasti ja ilman että aiheutan muille kohtuutonta ajanmenoa..

mä menen kauppaan hoitamaan ostoksia, en sosiaalisia suhteitani taikka keskustelun haluani[/QUOTE]

No etpä kauaa ole voinut asua Helsingissä kun kutsut sitä Hesaksi. Kukaan alkuperäinen stadilainen tai paikassa pitkään asunut ei sano 'Hesa'.

Muuten, ootko sä vartija ammatiltasi? Vai muistanko väärin..

Tai sitten sä urpo voisit itse käydä kaupassa silloin kun siellä ei ole niitä 100 muuta ihmistä jos ei hermos kestä. :)

hermot kesti, ketään ei saanut fyysisiä eikä henkisiä vammoja, ja mä ihan omin jaloin kävelin ulos liikkeestä kun sain tarpeekseni odottelusta.. kas kun se muodostuu mulle ongelmaksi kun haluan sen yhden ketjun siitä vitriinistä, on tiedossa millainen mutta en saa sitä 30minuuttiin kun siinä on mua ennen ihmisiä jotka eivät tiedä mitä haluavat, tai minkä näköistä haluavat ja käyttävät pitkät tovit sitä pähkäillen.. ensin että mitäköhän se vaimo mahtais tahtoa, olisko kuitenkin sormus parempi kuin kaulakoru ja sitten kun sitä on arvottu siinä sen tovin niin sitten katsellaan niitä sormuksia.. että tahtoiskohan se kultaa, vai valkokultaa tai ehkäpä titaania.. entäpä sitten tahtoisko se värillistä kiveä vai ihan tavan timantti.. ja montakohan niitä olisi hyvä olla.. ja sitten mietitään että minkähän kokoinen sen pitäisi olla että sopii.. ja kun on se mieluisa löytynyt niin mietitään että josko se kaulakoru nyt sitten kuitenkin olisi parempi.. ja siinä takan seisää joukko ihmisiä kiltisti jonottamassa ja odottamassa.. osa lähtee melko nopeasti ulos liikkeestä, osalla kestää kauemmin.. ja osa (niinkuin minä) jonottaa siihen saakka kunnes tulee se oma vuoro ja saan sen yhden ainoan ketjun sieltä vitriinistä.. siihen meni se alle 5min maksamisineen..
ei se että siellä on ihmisiä, sehän on selvä.. vaan se että siellä on rajallinen määrä myyjiä/kassoja ja jos sinne sattuu useampi noita pähkäilijöitä niin se koko myymälän toiminta seisahtuu.. sillä seurauksella että tavara ei sitten liiku kun aika moni saa tarpeekseen siitä jonottamisesta ja menevät jonnekkin muualle..
sama juttu puhelimen kanssa, jos siellä myymälässä on 3 myyjää joille sattuu asiakkaat jotka pähkäilevät ja pohtivat ja vertailevat sen 15-30min niin aika monta puhelinta jää myymättä siitä liikkeestä kun ihmiset jotka tietävät mitä hakevat saavat tarpeekseen ja menevät jonnekkin muualle..
mä en suinkaan ollut ainoa joka siellä hermonsa menetti ja käveli ulos liikkeestä

No etpä kauaa ole voinut asua Helsingissä kun kutsut sitä Hesaksi. Kukaan alkuperäinen stadilainen tai paikassa pitkään asunut ei sano 'Hesa'.

Muuten, ootko sä vartija ammatiltasi? Vai muistanko väärin..

no mie olen syntynyt hesassa, kasvanut hesassa ja muuttanut pois sieltä vasta 6v sitten
että kyllä mä ihan hesalainen olen.. ja et muista väärin, vartija olen

[QUOTE="Neith";22730320]hesalainen.. joka ei kestä sitä asiakaspalvelua.. mä haluan hoitaa omat asiani mahdollisimman nopeasti, vaivattomasti ja ilman että aiheutan muille kohtuutonta ajanmenoa..

mä menen kauppaan hoitamaan ostoksia, en sosiaalisia suhteitani taikka keskustelun haluani[/QUOTE]

Ai stadilainen muka oot? Salli mun nauraa :laugh:

[QUOTE="Neith";22731725]no mie olen syntynyt hesassa, kasvanut hesassa ja muuttanut pois sieltä vasta 6v sitten
että kyllä mä ihan hesalainen olen.. ja et muista väärin, vartija olen[/QUOTE]

En usko, ei kukaan stadissa syntynt&kasvanut sano hesa :D Tai sitten puhut jostain kaupungista jonka nimi oikeasti on Hesa...

Mä ostin lahjat syyskuussa, kinkun marraskuussa ja joulun ruokaostokset tein maanataina. MÄ VIHAAN JOULURUUHKAA ja siellä pöllöileviä ihmisiä. Ymmärrän sua täysin ap,vaikka tietää että siellä on ihmisiä niin se tupeksiminen raivostuttaa etenkin kun joka pulju on todellakin täynnä niitä ihmisiä. Ei tarvii mennä kauppaan kuin joskus ensiviikolla, onneksi. Ja silloinkin on niitä aleissa ryysiviä mummoja ja mammoja.... Huoh!

En usko, ei kukaan stadissa syntynt&kasvanut sano hesa :D Tai sitten puhut jostain kaupungista jonka nimi oikeasti on Hesa...

no se lienee sun henk.koht ongelma sitten.. siellä mä nyt kuitenkin olen syntynyt ja kasvanut ja aikuiseksi asti elänyt.. ja saan nimittää sitä kaupunkia ihan miten haluan..
mutta jos se yhtään parantaa asiaa niin kun olen menossa helsingin keskustaan niin menen stadiin..

[QUOTE="Neith";22731803]no se lienee sun henk.koht ongelma sitten.. siellä mä nyt kuitenkin olen syntynyt ja kasvanut ja aikuiseksi asti elänyt.. ja saan nimittää sitä kaupunkia ihan miten haluan..
mutta jos se yhtään parantaa asiaa niin kun olen menossa helsingin keskustaan niin menen stadiin..[/QUOTE]

Ei vittu mikä pelle sä oot :laugh: :laugh:

Tuli tästä mieleen kun joskus Ikeassa jonoteltiin miehen kanssa ja siellä oli aivan mielettömät kassajonot. No, muutama ihminen meistä eteenpäin, jonotteli vanhempi pariskunta ostoksinaan henkarinippu ja puinen tarjotin. He odottivat kärsivällisesti omaa vuoroaan ainakin 20-30minuuttia ja vihdoinkin päästessään kassan lähettyville niin, että heidän edessään oli ainoastaan yksi maksava asikas, he kyllästyivät, jättivät ostoksensa aivan kassan taakse korissa ja lähtivät pois kaupasta. Se kyllä huvitti! :D Miksi jonottaa niin kauan ja sitten luovuttaa viime metreillä? :D

[QUOTE="vieras";22731839]Ei vittu mikä pelle sä oot :laugh: :laugh:[/QUOTE]

pahoitteluni sitten vaan siis..
saanen vielä tiedustella että miksi? onko suuri erhe nyt puhua hesasta vaiko ivallisesti lohdutella sillä että käytän toki stadi sanaa toisinaan.. ja onko sillä ihan aikuisten oikeasti edes merkitystä millä nimityksellä puhun helsingistä?

Yhteistyössä