hitto että paloi päreet kaupoilla |O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neith"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oikeesti, ap, kai tajuut että nyt on ruuhka-aika? Jos haluut shoppailla nopsaan ja rauhassa, mene itse sinne kauppaan joskus muulloin kuin pahimman jouluhässäkän aikaan!

Mua huvitti ensin kun joku muori ärtyi ja huokaili meidän hitaasta ostostenteosta yksi päivä. Jos ei olisi ollut pms, se olisi jäänytkin vain huvittuneisuudeksi, mutta kun sattui sellaiennkin olemaan päällä taisin ärähtää kääkälle vähän jotain takaisinkin, enkä ihan vähääkään.

eikä tämä rajoitu vain jouluun.. mua ylipäätään ärsyttää jos joudun jonottamaan enemmän kuin 5 minuuttia..
esimerkiksi kun käytiin ostamassa keittiö ikeasta, olin aivan valmis saamaan raivohalvauksen kun siellä tarvitsee sen myyjän saadakseen hyllypaikka tiedot, ja sinne oli sitten ennen meitä ehtinyt 4 henkilöä jotka eivät suinkaan olleet suunnitelleet niitä keittiöitä etukäteen kotona, eikä niillä näin ollen ollut sitä listaa mukana niistä tarvittavista osista.. ja näin ollen me odoteltiin sitä 3kpl A4 paperia siellä 1,5 tuntia.. ja niiden paperien saamiseen meni siis yhteensä n. 10minuuttia ja sekin vain siksi että halusin muuttaa yhden osan kapeammaksi kuin mitä se olisi siinä paketissa ollut..

[QUOTE="vieras";22730380]Oikeesti, ap, kai tajuut että nyt on ruuhka-aika? Jos haluut shoppailla nopsaan ja rauhassa, mene itse sinne kauppaan joskus muulloin kuin pahimman jouluhässäkän aikaan![/QUOTE]

tai mitä jos ne henkilöt jotka eivät tiedä mitä sieltä kaupasta hakevat menis sinne joskus muulloin kuin kiireisimpinä ostospäivinä ;)

siis ongelmahan ei ole suinkaan se että jonossa mua ennen olisi muita ihmisiä, jos he ovat yhtä nopeita kuin minä.. mutta ongelma kehkeytyy jos siinä jonossa on henkilöitä joilla menee sama aika kuin 10 muulla yhteensä..

[QUOTE="vieras";22730430]Kylläpä oli yllättävä nimimerkki aloittajana, ei voi muuta sanoa.[/QUOTE]

koska sehän on täysin mahdotonta että jotain muuta voisi ärsyttää.. harvinaista täällä palstalla..

[QUOTE="vieras";22730447]Häh, eikö niissä ikean tuotteissa roiku lappu jossa kerrotaan mistä se varastossa löytyy? tai sit sen voi tarkistaa itse asiakaspäätteeltä.[/QUOTE]

keittiöissä ei ollut.. osa niistä pitää hakea noutovarastosta ja siihen tarvitsee sen lapun jolla keittiö maksetaan kassalla.. eikä niissä siis muutoinkaan ollut niitä hyllypaikkoja kun yhteen kaappiin haet osat 3-5 eri hyllystä :D

Muutama päivä sitten kirjotin tänne, miten itse aion ajoissa käydä kaupoilla ilman ruuhkia ja linnottautua sitten kotiin naureskelemaan teille, jotka jätätte ostokset viime tippaan ja mesoatte maailman napoina kanssavässyköitä :D Ja nyt tää viihde alkoi, juuri parahiksi, kun salkkaritkin jäi tauolle :)

[QUOTE="mä";22730499]Muutama päivä sitten kirjotin tänne, miten itse aion ajoissa käydä kaupoilla ilman ruuhkia ja linnottautua sitten kotiin naureskelemaan teille, jotka jätätte ostokset viime tippaan ja mesoatte maailman napoina kanssavässyköitä :D Ja nyt tää viihde alkoi, juuri parahiksi, kun salkkaritkin jäi tauolle :)[/QUOTE]

no mie olen nyt ostokset hoitanut, eli multa ei enempää viihdettä irtoa.. ehkä huomenna sitte voin kertoa mieheni kokemuksetsa tänne.. :D
kyllä mäkin olin valtaosan hoitanut hyvissä ajoin, mutta koska olin 5 päivää hyvinkin huonovointisena sohvan pohjalla niin oli pakko mennä tänään ne vihoviimeiset hoitamaan..

[QUOTE="Neith";22730415]eikä tämä rajoitu vain jouluun.. mua ylipäätään ärsyttää jos joudun jonottamaan enemmän kuin 5 minuuttia..
esimerkiksi kun käytiin ostamassa keittiö ikeasta, olin aivan valmis saamaan raivohalvauksen kun siellä tarvitsee sen myyjän saadakseen hyllypaikka tiedot, ja sinne oli sitten ennen meitä ehtinyt 4 henkilöä jotka eivät suinkaan olleet suunnitelleet niitä keittiöitä etukäteen kotona, eikä niillä näin ollen ollut sitä listaa mukana niistä tarvittavista osista.. ja näin ollen me odoteltiin sitä 3kpl A4 paperia siellä 1,5 tuntia.. ja niiden paperien saamiseen meni siis yhteensä n. 10minuuttia ja sekin vain siksi että halusin muuttaa yhden osan kapeammaksi kuin mitä se olisi siinä paketissa ollut..[/QUOTE]

Eli näiden muiden asiakkaiden olisi pitänyt aavistaa että just SÄ olet tulossa sinne asioimaan myös ja odottaa omat asiansa siihen kun sä oot hoitanu omas? No kerrotko meille muille, myyjien apua tarvitseville, ensi vuoden asioimisaikasi ja -paikkasi että tiedämme olla tulematta häiritsemään sua silloin, kiitos.

[QUOTE="Neith";22730432]tai mitä jos ne henkilöt jotka eivät tiedä mitä sieltä kaupasta hakevat menis sinne joskus muulloin kuin kiireisimpinä ostospäivinä ;)

siis ongelmahan ei ole suinkaan se että jonossa mua ennen olisi muita ihmisiä, jos he ovat yhtä nopeita kuin minä.. mutta ongelma kehkeytyy jos siinä jonossa on henkilöitä joilla menee sama aika kuin 10 muulla yhteensä..[/QUOTE]

Valitettavasti se vaan ei mene niin, että sä tai kukaan muukaan saisi päättää kuka saa käydä kaupassa ja milloin. Ihmisest ovat erilaisia ja sen(kään) ei pitäisi tulla yllätyksenä kenellekään.

[QUOTE="vieras";22730574]Eli näiden muiden asiakkaiden olisi pitänyt aavistaa että just SÄ olet tulossa sinne asioimaan myös ja odottaa omat asiansa siihen kun sä oot hoitanu omas? No kerrotko meille muille, myyjien apua tarvitseville, ensi vuoden asioimisaikasi ja -paikkasi että tiedämme olla tulematta häiritsemään sua silloin, kiitos.[/QUOTE]

tai sitten ikean pitäisi hoitaa asia niin jotta siellä saisi hoidettua sen listan hakemisen ilman älytöntä jonottamista..

mie osaan vallan mainiosti kävellä liikkeestä ulos jos ei ole absolut pakko hoitaa sitä asiaa juuri silloin, ehkä mä sitten olen vain joku ihme friikki kun mun mielestä asait voi hoitaa nopeasti ja mahdollisimman vähän vaivaa muille tuottaen. mä en tykkää tuhlata omaa aikaani enkä siis myöskään muiden aikaa.

Valitettavasti se vaan ei mene niin, että sä tai kukaan muukaan saisi päättää kuka saa käydä kaupassa ja milloin. Ihmisest ovat erilaisia ja sen(kään) ei pitäisi tulla yllätyksenä kenellekään.

eihän se yllätys olekkaan..

on muuten aika jännä että aina tällä palstalla mesotaan siitä kuinka itsekkäät ihmiset on perseestä jne. mutta kun erehtyy purkamaan kiukkua siitä miten ärsyttää ne itsekkäät ihmiset siellä kaupassa kun ei kiinnosta se muiden aika yhtään, kunhan itse saa sitä parasta palvelua huolimatta jonoista taikka muiden ihmisten ilmiselvästä kiireestä.. niin se on paha paha..

(sen verran itsekäs olen asiassa että mua ätsyttää ajan tuhlaaminen yksinkertaiseen asiaan, enkä varmasti ole ainut jolla näin on, ja haluaisin päästä mahdollisimman nopeasti kaupasta jotta ne kaikki muut pääsisivät myös hoitamaan ostoksensa)

Mun mielestä pointti tässä on se, että ne palvelua haluavat ihmiset eivät ole itsekkäitä, pahoja tai huonompia. He ovat vain erilaisia kuin sinä. He haluavat henkilökohtaista palvelua. Sen, minkä sinä hoidat vaikkapa netissä tai katalogin kanssa kotona, he haluavat hoitaa kaupassa myyjän kanssa. Sitä varten ne myyjät siellä kaupassa ovat :)

Tästä asiasta kiukuttelu saa sinut kuulostamaan itsekkäältä, vaikka et sitä varmasti ole.

Mun mielestä pointti tässä on se, että ne palvelua haluavat ihmiset eivät ole itsekkäitä, pahoja tai huonompia. He ovat vain erilaisia kuin sinä. He haluavat henkilökohtaista palvelua. Sen, minkä sinä hoidat vaikkapa netissä tai katalogin kanssa kotona, he haluavat hoitaa kaupassa myyjän kanssa. Sitä varten ne myyjät siellä kaupassa ovat :)

Tästä asiasta kiukuttelu saa sinut kuulostamaan itsekkäältä, vaikka et sitä varmasti ole.

no mutta mie kiukuttelen sentäs täällä, en siellä kaupassa :D
mie tiedän että ihmiset on erilaisia, ja joskus on ihan hyväkin että myyjä auttaa valitsemaan.. mutta se kiukuttaa odotella siellä kuumissaan, vessahätäsenä nälkäsenä ja kiireessä sen yhden tai kahden ostoksen kanssa.. varsinkin kun mulle ei tarvitse niitä ostoksia paketoida, viikkailla jne. ehkä mie olen vaan sitten oikeasti niin hankala etten jaksa yhtään mitään ylimääräisiä ajantuhraantumisia.. :|

tosin eipä noilla myyjilläkään ollut mikään kiire, yhdessä kaupassa 2 myyjää seisoi keskellä myymälää keskustelemassa keskenään työvuoroista ja veroprosenteista.. eikä auttanut kun mie kohteliiasti yritin saada heidän huomiotaan.. kävelin sitten pois liikkeestä kun olisin jo sanonut seuraavaksi rumasti :D

[QUOTE="Jenis";22730756]Jos tietää mitä haluaa eikä halua kommunikoida ihmisten kanssa sen saadakseen, niin nettikaupat on todella hyvä vaihtoehto.[/QUOTE]

mie en hirveästi käytä niitä, tosin en mä ole kyllä mikään himoshoppaajakaan :D
puhelimen olisin miehelle ostanut mutta koska mies ei kertonut minkä puhelimen haluaa ja koska mie en halua niitä myyjiä vaivata näinkin kiireisinä päivinä niin jätän sen joulun jälkeen jos/kun mies kertoo sen puhelimen mallin minkä haluaa

Minusta taas on hyvä, että esim. koruista vaivautuu juttelemaan ja vertailemaan myyjän kanssa jos ei itsellä ole hajuakaan millaisen korun ostaisi.

Puhelimista en itse ymmärrä mitään joten turvautuisin kyllä myyjän ammattitaitoon myös tässä asiassa.

ja nehän myy tietämättömälle sellasen puhelimen joka on kallein...ei ne oikeesti ostajan etua ajattele vaan omia provikoita...

Prismassa pari päivää sitten 4 mummoa,ja tietysti jokainen oman kärrynsä kanssa oli parkkeerannut glögien eteen ja kaikki yhdessä pohtivat että kumpaas ottaan ym ja siis ilmeisesti olivat puoliksi sokeitakin kun eivät huomannut yritystäni noukkia pikaseen siitä 2 litraa.
Varmaan 5 minuuttia seisoskelin siinä ja ihmettelin sitä menoa ja ihmetteli pari muutakin asiakasta tokasin kovaan ääneen että helvetti saako sitä glogiä täksi vai vasta seuraavaksi jouluksi.Mummot lähti kärryt vunkuen menee,ja voin kertoa että eivät olleet mun tukkona enään siel kaupassa,eikä taatusti kukaan muukaan joka kommenttini kuuli.Ymmärrän et kaupoissa joulun aikaan ruuhkaa ja oma moka tunkea sinne,olisinhan voinut glögini hankkia jo marraskuussa mutta pitääkö sitä nyt ihan ajattelematon puusilmä helvetti olla!

[QUOTE="vieras";22730870]Prismassa pari päivää sitten 4 mummoa,ja tietysti jokainen oman kärrynsä kanssa oli parkkeerannut glögien eteen ja kaikki yhdessä pohtivat että kumpaas ottaan ym ja siis ilmeisesti olivat puoliksi sokeitakin kun eivät huomannut yritystäni noukkia pikaseen siitä 2 litraa.
Varmaan 5 minuuttia seisoskelin siinä ja ihmettelin sitä menoa ja ihmetteli pari muutakin asiakasta tokasin kovaan ääneen että helvetti saako sitä glogiä täksi vai vasta seuraavaksi jouluksi.Mummot lähti kärryt vunkuen menee,ja voin kertoa että eivät olleet mun tukkona enään siel kaupassa,eikä taatusti kukaan muukaan joka kommenttini kuuli.Ymmärrän et kaupoissa joulun aikaan ruuhkaa ja oma moka tunkea sinne,olisinhan voinut glögini hankkia jo marraskuussa mutta pitääkö sitä nyt ihan ajattelematon puusilmä helvetti olla![/QUOTE]

ei kukaan viittiny sitte sanua, että anteeks, mahtuisko tästä hakemaan glögiä :D

:D vähän positiivinen asenne ap:lla noin niinku joulun aikaan... Tyhjiähän ne kaupat on muutamaa päivää ennen aattoa ja kassat odottelevat vain sinua :D

mie en harrasta positiivisuutta..
kyllä mä oikeasti osasin odottaa että siellä on tungosta.. ei tullut yllärinä, tiesin että siellä saa jonttaa jos nyt sattuu olemaan onnekas ja löytämään sen vapaan parkkipaikan, eli se täpötäus muutaman tuhannen auton parkkihalli ei ollenkaan luonut mulle harhakuvitelmaa tyhjistä kaupoista.. se saa silti ärsyttää mua vaikka tiesin siellä olevan tungosta, eikä mua se edelleenkään häiritse että siellä oli ihmisiä, vaan se että pitääkö oikeasti näinä päivinä mennä sinne kauppaan varaamaan se myyjä itselleen 15-30minuutiksi kun siellä on tosissaan ne 100 muuta jonossa..

Yhteistyössä